Instalatia racire motor - la A3 8P - antigel - termostat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Ruxandra, 19 Sep 2007.

  1. gratzy7

    gratzy7 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2012
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0 Tdi Sline
    Salutare. De cateva luni sunt posesor de Audi A3 8P din 2011, 2.0 TDI si de cand s-a racit afara am observat ca indicatorul la apa scade la 80 grade, apoi creste si iar scade pana la 50. Mentionez ca am observat ca si consumul mi-a crescut. Am facut diagnoza si nu a iesit nimic, dar am schimbat termostatul crezand ca aceasta este cauza, dar problema persista. Intre timp am fost la reprezentanta si le-am spus de problema mea, iar ei mi-au spus ca au primit informare ca acest tip de motor este facut in asa fel incat atunci cand temperatura de afara scade sub 10 grade temperatura variaza la motor ....
    Intrebarea mea ar fi, daca doar la mine este aceasta problema si daca as putea sa o remediez ?

    Ms frumos.
     
  2. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    Bucuresti / Busteni
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, BKD, 2005, 170CP
    Cei de la reprezentanta mananca rahat. Senzorul G62 este de vina si in cazul tau. Se schimba usor, dar cumpara-l pe original sau Hella, costa in jur de 110-120 lei. Nu te zgarci la bani sa iei aftermarket ca dupa 6 luni il schimbi iar. Cumpara si un bidon de antigel pentru ca o sa curga ceva cand il schimbi, sa ai de completat.
    Si eu am patit la fel si dupa ce am citit peste tot pe internetul asta, inteleg ca e o problema foarte intalnita la motoarele noastre.
    Bafta!
     
  3. muresanel 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2016
    Locație:
    Zalau
    Masina:
    A3, 2.0 TDI 16V, 2004
    Salutare si la multi ani.
    Am un A3 8P 2.0 TDI din 2004 in care urca apa la 90 de grade destul de repede, acul ramane acolo pana cand pornesc clima. Cand am pornit clima pe 25 de grade pe AUTO automat coboara acul pe 70 de grade si urca foarte greu pe 90. Daca ma opresc si ramane motorul la relanti nu mai sta apa pe 90 de grade. A mai avut careva problema asta ?
     
  4. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    Bucuresti / Busteni
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, BKD, 2005, 170CP
    Pune un vcds pe ea si vezi ce arata la scanare. Posibil senzor G62.
     
  5. SVG22 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI BKC 2004 105 CP
    Ceva asemanator am patit si eu. Am schimbat termostatul si problema s-a rezolvat.
     
  6. underc0ver

    underc0ver 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A3 8P - 2004 - 2.0 TDI ( BKD ) 140 CP
    Salut si la multi ani tuturor,

    Ieri cand am vrut sa pornesc masina mi-a aparut martorul "Coolant" in bord, am desfacut capota si am observat ca lichidul de racire din vas era sub nivelul minim. Stiind ca in urma cu o luna cand am facut schimbul de antigel proportia era mai mare de antigel decat apa distilata am completat pana la nivel doar cu apa distilata. Ideea este ca ma ingrijoreaza faptul ca intr-o luna a trebuit sa completez mai mult de un litru de apa. Ma gandesc ca probabil nu s-a facut aerisirea corespunzator insa ma ingrijoreaza faptul ca sunt mai multi factori care nu mi se pare ok si nu stiu cum sa ii interpretez.
    Indicatorul din bord care arata gradul de incalzire al motorului ajunge la 90° foarte greu, in habitaclu am caldura in primele 15 minute de functionare insa martorul ajunge sa indice valori normale in 45-60 de minute (pe vremea asta).
    Scoate foarte mult abur pe esapament pana se incalzeste (zici ca e locomotiva pe abur).
    Iar ultima chestie deranjanta este oscilatia turometrului la relanti, care sta in jurul valorii de 1000 rpm +/-.

    Din informatiile pe care le-am primit de la mecanicul meu el spune ca tipurile astea de motoare au avut probleme serioase cu chiuloasele (fisurate, ovalizate, etc) si ca e posibil ca si chiuloasa mea sa fie fisurata, de aici si consumul de antigel si turatia dereglata. Din cate am mai citit pe forumuri, daca apa ar ajunge in motor ar trebui sa creasca nivelul uleiului din baie fapt ce nu se intampla, sa gasesc urme de ulei in lichidul din vasul de expansiunie fapt ce nu se confirma sau sa gasesc spuma in vasul de expansiune dupa functionarea motorului, fapt ce nu se confirma nici acesta.

    Rog cunoscatorii sau persoanele care s-au mai confruntat cu probleme asemanatoare sa ma ajute cu sfaturi. Precizez ca motorul este "curat" toate conductele sunt in conditii bune si ca nu exista scurgeri de niciun fel pe nicaieri.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Daca ai chiulasa fisurata nu este obligatoriu sa ai antigel in ulei sau invers. Poate iti baga antigel in capul pistonului, de acolo si consumul de antigel si fumul alb.
     
  8. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    Bucuresti / Busteni
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, BKD, 2005, 170CP
    In primul rand, vezi ce cod de chiuloasa are masina ta. Daca este cu A, te poti astepta la ce este mai rau. Ideale ar fi un B, daca nu C...

    Cat despre turatia la 1000rpm, zi-mi daca masina ta are incalzire auxiliara (z35). A mea are, iar rezistenta asta a fost stricata si pana nu de mult am reparat-o. Si la mine, am observat cand dau pe AUTO la climatronic si intra rezistenta aia in functiune, incepe sa bage caldura instant in masina, insa si turatia se ridica la 10000rpm +/-, cum ziceai si tu. Pana sa o repar, indiferent de cat de ger ar fi fost, turatia nu crestea mai mult de 840rpm, sau cat era ea default. Acelasi lucru l-am discutat cu un coleg de munca si lui i s-a intamplat la fel.

    Acum, depinde si de cum se manifesta oscilatiile la tine. Una e sa stea la 1000-1030-980-1000rpm, si alta e sa oscileze 1000-900-1100 etc.

    Urmareste nivelul antigelului si vezi daca scade si cand masina sta pe loc.
     
  9. underc0ver

    underc0ver 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A3 8P - 2004 - 2.0 TDI ( BKD ) 140 CP
    Masina nu scoate fum alb, e doar abur iar cand lichidul din instalatie ajunge la temperatura optima nu mai scoate niciun fel de abur/fum chiar daca accelerez brusc sau chiar daca tin motorul intr-o turatie superioara (mai mare de 2.000 rpm).
    Cum pot verifica ce cod are chiulasa de pe masina mea?
    Turatia mea o ia razna periodic, am observat insa ca din ce in ce mai des. Cand pornesc motorul sta un minut, doua la cca. 900 rpm urmand ca apoi sa creasca in 1000 rpm cu oscilatii minore.
     
  10. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    Bucuresti / Busteni
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, BKD, 2005, 170CP
    Omule, intelege ca e normal sa creasca turatia la 1000rpm pe gerurile astea. Mai ales daca ai si incalzirea aia auxiliara de care iti spuneam mai sus. Motorul trage din greu sa acopere toti consumatorii aia.

    Codul la chiuloasa il gasesti in zona indicata de mine, intre tevile alea de aluminiu subtiri si capacul de la culbutori. E stantata si codul se termina intr-o litera, A,B,C sau D, dupa noroc.

    Bafta!
     

    Fișiere atașate:

  11. Sergiu Statache 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 8PA, 2.0 TDI BKD
    Si vezi ca seria e scrisa "cu capul in jos", ca sa zic asa... abur imi scoate si mie perioada asta de iarna, pana ajunge la 90 de grade... si la fel si cu turatia... sta la 1000 rpm pana se incalzeste si apoi revine la 840.
     
  12. underc0ver

    underc0ver 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A3 8P - 2004 - 2.0 TDI ( BKD ) 140 CP
    la mine nu mai revine turatia in parametrii optimi si problema asta o aveam si in vara. am citit ca mai poate fi si din soft si ca ar trebui rescris insa vreau sa elimin cauza cu chiuloasa de care sunt chiar ingrijorat, am verificat nivelul in seara asta si e ok, n-a mai scazut de luni de cand am completat
     
  13. Catalin Szoke

    Catalin Szoke 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2017
    Locație:
    ALBA IULIA
    Masina:
    A3, 1.9 TDI, 2004
    Salutare,
    Detin un audi A3 8P 1.9 tdi BKC 2004. Masina funcționează bine însă am o problemă foarte interesanta: se face presiune în vasul de expansiune. Am rectificat chiuloasa, planul facut, schimbat garnitura, pompa apa, termostat. Simptome: nivelul apei normal, pornesc cu mașina, după o anumită distanță (nu este la fel niciodată) se aprinde becul coolant în bord, verific lichidul în vas fara sa desfac busonul lichidul e sub nivel sau deloc, după ce desfac busonul nivelul apei în vas crește peste nivel, pe urma scade la normalitate (uneori trebuie sa si completez) plus de asta temperatura apei crește peste 90. Am pățit cu apa la 90, brusc în mașina a început să dea frig. În mers uneori apa oscilează între 60-90 grade depinde cum solicit mașina. Credeți că ma puteți lamuri ? Va multumesc.
     
  14. SVG22 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI BKC 2004 105 CP
    O diagnoza ai facut si tu? Poate ai ceva erori.
     
  15. Catalin Szoke

    Catalin Szoke 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2017
    Locație:
    ALBA IULIA
    Masina:
    A3, 1.9 TDI, 2004
    Am făcut si diagnoză (nu doar una ) si nu da nici o eroare.
     
  16. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    Bucuresti / Busteni
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, BKD, 2005, 170CP
    Ai inlocuit distributia vreodata ? Eu am patit la fel ca tine dar la motor 2.0 BKD, dupa ce am schimbat distributia, mecanicul mi-a zis ca din cauza pompei de apa, mai avea putin si ceda. Cert este ca dupa operatiunea asta, antigelul nu a mai coborat niciun milimetru din vas.
     
  17. Catalin Szoke

    Catalin Szoke 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2017
    Locație:
    ALBA IULIA
    Masina:
    A3, 1.9 TDI, 2004
    Da, am inlocuit-o astăzi, doar ca am descoperit încă ceva. Cotul de plastic din spatele chiulasei, unde este senzorul de temperatura. Când l-am desfăcut oringul era tras la o parte si nu etansa, posibil pe acolo sa pierd apa si tot pe acolo sa intre aer în instalație. Mâine vine si cotul ala si sa vedem ce zice.
    Multumesc !
     
  18. Coupex 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2013
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A3, 2.0 TDI - BKD, 2004
    Am un A3 si pierdeam antigel din ce in ce mai mult.. toata lumea spunea ca e de la chiulasa. Se pare ca au fost ceva probleme cu aliajul din chiulasele cu A si B la sfarsit dar nu la toate... Am fost la mecanic si a bagat presiune prin borcanul de antigel si a verificat toata instalatia de racire si nu curgea pe nicaieri. E posibil sa fi fost o fisura in capul pistonului din chiulasa si sa piarda pe acolo... m-am documentat ceva timp si in sfarsit am gasit o solutie care repara si sudeaza aproape orice fisura din sistemul de racire, nu se gaseste la noi, e din SUA dar merita sa astepti! La mine dupa 10 minute de mers cu masina dupa e am pus aceasta solutie in borcanul de antigel , a rezolvat toata problema. Masina nu mai scoate fum, nu mai pierde antigel.. este ca noua si a costat 150 lei fata de 1600 lei cat as fi dat pe o chiulasa second hand pe care nu garanta nimeni ca nu are aceeasi problema. Deci exista rezolvare si pe cale ieftina!
     
  19. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    Bucuresti / Busteni
    Masina:
    Audi A3 8P Sportback, BKD, 2005, 170CP
    Si ce te impiedica sa lasi un link al produsului si aici ? Poate mai sunt si alti nefericiti in cazul tau, si le-ar prinde bine, desi, ma indoiesc de calitatile astea miraculoase.
     
    radu20 apreciază asta.

Distribuie pagina asta