1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A3 8P - antigel - termostat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Ruxandra, 19 Sep 2007.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Hmmm, e ciudat ca ai acea eroare cu G83, pentru ca la BKC, Etka da teava termostatului fara acel senzor.
    Verifica fizic daca ai acolo montat acel senzor.
     
  2. SVG22

    SVG22 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2.0 TDI CBBB 2009 170 CP Quattro
    O sa verific. Multumesc.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Varianta 1 - Poza 1
    Varianta 2 - este pe radiator (Poza 2)
    Varianta 3 - este pe furtunul ce intra in radiator (stanga jos, reperul #1) - Poza 3

    Dupa cum vezi parerile sunt impartite, te asteptam pe tine sa verifici si sa ne zici unde este.
     
  4. Bogdan.A

    Bogdan.A 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3, 2.0 TDI
    Salut,
    Sunt proaspat proprietar de Audi A3 2.0 TDI cod BKD (193.000 km), si am eroarea Engine Coolant Temp Sensor (G62) si vreau sa schimb senzorul. Unde este pozitionat ?

    Multumesc anticipat.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cod 06A 919 501 A.
     
  6. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Sa cumperi neaparat original, e vreo 110 lei parca ... sa pui si garnitura noua, si sa nu te zgarcesti la bani sa iei senzor aftermarket cu 50 lei, pentru ca exact de 50 de lei o sa te tina.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sau Beru (asa vine OE).
     
  8. Sergiu Statache 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8PA, 2.0 TDI BKD
    Salut,
    Zilele astea vreau sa schimb antigelul complet deoarece fostul propietar a pus antgel albastru iar cel recomandat la masina mea este G12 (Rosu).
    Procedura in mare o stiu doar ca nu gasesc vreun surub de golire sub ea iar cel mai de jos furtun pe care l-as putea scoate e cam la 10cm de baza radiatorului, deci nu s-ar goli complet. Pe google/youtube nu gasesc nimic despre modelul asta de A3.

    Am fost la un mecanic cu ea si mi-a zis sa merg cu ea asa pana cand o sa fie nevoie sa schimb radiatorul :| .

    De asemenea, capacitatea de umplere e de 8L? Am gasit intr-un manual, dar de la un Audi A3 8P facelift.
    Multumesc!
     
  9. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Sergiule, parerea mea este sa faci tot posibilul sa schimbi cumva tot antigelul ala. Chiar daca nu gasesti un mecanic care sa stie procedura corecta de a elimina absolut tot lichidul de pe instalatie, la nevoie, dai drumul la antigel, completezi cu apa, iar dai drumul si tot asa de vreo doua-trei ori, abia apoi pui antigelul corect diluat intr-o proportie calculata de asa natura incat sa tii cont si de cati litri de apa au mai ramas pe instalatie.
    Mecanicul care ti-a zis sa mergi asa cu ea pana va fi nevoie sa schimbi radiatorul e un mistocar habarnist. Mai bine evita-l pe viitor.
    Eu am avut o problema in trecut care mi-a dat mari batai de cap (citeste toate postarile mele de pe topicul: http://www.clubaudi.ro/threads/cald...la-a3-8p-diverse-probleme-si-rezolvari.37923/ ) iar in final, dupa depistarea a ce era de vina, una din banuieli pentru originea problemei create fusese chiar o posibila reactie chimica in urma unei posibile incarcari a instalatiei cu antigel gresit. Nu e absolut sigur, e doar o banuiala, dar de ce sa nu te asiguri tu ca ai antigel corect?
    Nu mai tin minte exact capacitatea, dar parca asa cum zici si tu, vreo 8 litri .... Cauta intens pe net si vei gasi.
    Succes.
     
  10. Sergiu Statache 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8PA, 2.0 TDI BKD
    Da, de asta si vreau sa-l schimb, pt ca stiu ca-mi dauneaza. Sper sa nu ajung sa schimb chiuloasa cum ai facut tu.
    Trebuie sa gasesc un mecanic rabdator pt ca la fiecare ciclu trebuie sa astept sa se incalzeasca motorul sa se deschida termostatul.
     
  11. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Dupa un drum catre munte si ~100km prin Bucuresti, am pierdut aproape tot antigelul din vas :D.
    Azi dimineata cand sa plec si eu la munca, mi-a dat atentionare de COOLANT, lucru care mi se intampla doar Iarna cand imi ingheta senzorul (i guess).
    Cand m-am uitat, era aproape gol vasul. Se mai vedea putin pe fund.

    Toata povestea cu reumplutul a inceput de cand am schimbat distributia.
    Odata cu distributia, am schimbat si pompa de apa, si am reumplut traseul cu antigel si apa distilata.
    Dupa ceva timp, am schimbat si garnitura de la pompa tandem, pentru ca pierdeam motorina pe acolo.

    De atunci, din luna in luna, tot umplu cu 50-100ml ca sa-l aduc la nivelul recomandat.
    Astazi insa, am pus cam 300ml.

    Sambata merg la mecanic sa vad despre ce e vorba, dar cred ca este vreun furtun, care poate a fost afectat de scurgerile de la pompa tandem. Am vazut ca a zis cineva, ceva, legat de asta intr-un thread pe la A6.
     
  12. alexclipea

    alexclipea Bronze Member

    Înscris:
    22 Apr 2015
    Locație:
    Târgoviște
    Masina:
    A3 8L, 1.8T AUQ, 2001
    poate chiar pompa de apa...
     
    Fallen apreciază asta.
  13. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Mi se pare cam greut, avand in vedere ca e nou nouta, dar ... cine stie.
    Am verificat eu acum ochiometric cat am putut, iar cablurile par in regula si fara urme pe ele.
    Singurul loc unde am gasit antigel, este pe vasul de expansiune. Poate el sa aiba microfisuri si sa curga pe langa el? ar fi ciudatel, ca sub el nu vad urme.
    Undeva trebuie sa fi disparut 300-400ml de lichid, ca doar nu s-a evaporat :))
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu as verifica si nivelul uleiului, sa nu iti faca vreo surpriza. :)
     
  15. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Pai abia am făcut revizia și am schimbat tot uleiul. Nu aveam spuma galbena în jurul busonului, cum zicea cineva sa verific.
    Am verificat azi și uleiul și era în parametrii, exact la același nivel unde era și înainte de drumul spre munte, deci acu 400km.
     
  16. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Vezi la G62 daca O ring-ul este intreg
     
    Fallen apreciază asta.
  17. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Te rog sa ma crezi, ca ma uit de cand ai dat mesaj unde anume este senzorul respectiv, si nu pot sa imi dau seama.
    N-am si eu un site descriptiv unde sa-mi arate pozitionarea pieselor... sau.. exista? :)
     
  18. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Ar trebui sa ai in spatele motorului, cam in dreptul EGR o mufa intr-o flansa
    Nu strica sa verifici si flansa ca si ea mai cedeaza
     
    Fallen apreciază asta.
  19. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Multumesc frumos.
    O sa verific impreuna cu mecanicul ca sa nu fac eu vreo prostioara.
    La electrice ma bag, insa la mecanica nu bag mana fara cineva langa mine :D
     
  20. george_gopo

    george_gopo Bronze Member

    Înscris:
    15 Mai 2011
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI (BLB) - 140 CP, 2006
    Daca e flansa fisurata sau o-ringul ar trebui sa se prelinga pe scut si apoi jos. Eu am avut mancata flansa de racire, de motorina care se scurgea de la pompa tandem.
     
    Fallen apreciază asta.

Distribuie pagina asta