1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A4 B5 - antigel - termostat - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de Tha JiM, 3 Noi 2008.

  1. Zsolt.K 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A4 B5 AFN 1.9 TDI 1997
    Salut Cristian

    Am avut si eu o problema de genu, apa calda in motor dar fara incalzire in ineriorul masini.

    Sugestia mea este sa verifici cele de mai jos .Nu desfa motorul.

    1. Ai doua tevi ce iese de la motor pe una intra apa in radiator pe celalat iese ma refer la tevile de incalzire ce intra in cabina la radiator
    daca cel care intra este cald si cel care iese este rece clar ca este radiatorul infundat din cabina masini (cel de caldura)Este necesar demontarea bordului pentru a schimba radiatorul ala_

    2. Pe unde iese apa mentionat de tine?, Cand deschis capacul de la vasul de expansiune unde alimentezi cu antigel ? Te intreb pentru ca eu am patit ca unde intra inapoi returul adica furtunul subtire era infundata , verifica , dai jos furtunul si bagi ceva in gaura de la vas sa vezi intra .

    3.Vasul de expansiune este curata in interior?

    4. Verifica furtunele de apa in interior nu sunt cu depuneri , daca da te sfatuiesc sa le schimbi pe toate , si radiatorul de racire de la motor, in loc de apa destilata sa pus candva apa potabila ce a generat depuneri in interiorul motorului ( de ce? pentru ca daca ajunge la temperatura optima apa din motor poate nu face circuit complect si nu se raceste apa, ce duce la fierbere si da afara pe unde poate )


    Eu am patit ca nu mergea caldura , se incalzea apa , de ce ?
    Am duso la mecanic , raspuns schimba termustat , schimbat dar caldura nu .
    Inapoi la mecanic , schimba popa de apa , schimbat caldura nu.
    Pana cand mam enervat si am luato incet tot circuitul surpriza radiatoare infunadate in fata la racire la caldura radiator infundat, termustat nou blocat, tevi cu depuneri , din cauza ca fostul proprietar a bagat apa de la robinet in motor, ce a generat depuneri in toata instalatia .

    Am schimbat tot si acum merge totul ok.

    Poate la masina ta nu este asa mare problema.
     
  2. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Din cate stiu eu , antigelul are ceva prioritati ca sa ca sa nu se depuna nimic pe tevi, chiar daca se foloseste apa de la robinet. Eu tind sa cred ca voua vi se infunda anumite tevi , radiatoare din cauza solutiilor de etansare pe care le baga toti cunoscatorii in sistem pt ca au pierderi de antigel si "las ca merge si asa" vorba unora.

    Se mai poate incerca curatarea lui fara demontare , aici depinde de gradu de depuneri.

     
  3. Cristianb5

    Cristianb5 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2016
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Audi A4 b5 1.8 ADR
    Vasul de expansiune l-am schimbat. Cel vechi era fisurat.. cred ca de la presiune. Pe Furtunele de la calorifer nu prea vine apa.. când accelerez puțin doar. Am dat jos radiatorul de răcire și am băgat apa fierbinte în el, unde am băgat apa vreo 20 cm e cald și restul e rece.. și dacă sufli i el de abia trece aerul. Deci e înfundat.. azi am dat comanda pentru unul nou și mâine îl montez.
     
  4. Zsolt.K 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A4 B5 AFN 1.9 TDI 1997
    Salut Cristian

    Radiatorul de racire de la motor clar este infundat , dar cel din cabina intra apa calda si iese (sa nu te duca in eroare cel de racire nu are una cu alta nimic tot ar trebui sa ai caldura in masina) , daca nu inseamana ca si cel din interiro este infundat , asta poti verifica, cand motorul este cald , mai exact teava care intra (in radiatorul de incalzire cabina )trebuie sa fie calda indiferent daca iese sau nu inapoi in motor retur.
    Este normal sa vina cand accelerezi , acolo se vede clar ca pompa de apa lucreaza.(pompa de apa eu de exemplu l-am masina mea am schimbato la atrea schimbare de distributie, pana nu curge sau zgomot urt nu trebuie schimbat , este doar o teorie)

    Mai verifica si asta ? Sunt curios
     
  5. Cristianb5

    Cristianb5 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2016
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Audi A4 b5 1.8 ADR
    Azi am schimbat radiatorul de răcire și furtunele de la cel din cabina sunt calde, dar căldură tot nu bagă, Și am observat că apa trece de 90°c. mai rămâne mâine sa vad poate rămâne termostatul blocat pe închis. Îl scot afara și bag antigel să văd dacă mai trece apa de 90°c.
     
  6. Zsolt.K 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A4 B5 AFN 1.9 TDI 1997
    Cristianb5 Salut

    Daca este cum zici tu, adica ambele tevi de la caldura sunt calde, asta inseamna ca radiatorul are mizerie in el doar ca are si putin loc pentru a intoarce apa calda de la motor .
    Eu la masina mea tot asa am patit ambele furtunase erau doar calde. Dupa ce am dat jos radiatorul m-am speriat ce greu era de mizerie. Sunt sigur ca la tine este plin de mizerie radiatorul si din cauza ai nu baga caldura. Este o operatiune dificiala asta de ademonta tot bordul, din cauza asta fug mecanici de un lucru asa migalos sa spun asa, iti ia toata ziua.

    Ventilatorul de la caldura merge, auzi ca porneste si sufla aer (ma rog poate sufla doar ca este putin caldut) ? Daca da inseamna ca radiatorul de caldura este infundat doar ca nu in totalitate .

    Ai o teava jos la la motor unde ai si termostatul, daca ajunge peste 90 grade cum spui tu ar trebui sa deschida termostatul si sa lase sa intre apa rece (pune mana acolo sa vezi inatie sal demontezi). Din radiatorul de racire daca aceasta teava este calda insamna ca termostatul isi face datoria daca nu este bulit (este nou?), asta se intampla undeva la 95-100 de grade, depinde de temperatura la care deschide termostatul.
    Spor
     
  7. Cristianb5

    Cristianb5 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2016
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Audi A4 b5 1.8 ADR
    An nou fericit tuturor! La multi ani!

    Azi am dat jos termostatul și am pornit fără. Am observat ca pe furtunele de la calorifer ( radiatorul din cabina) pe amândouă îmi arunca antigel.. și normal era pe unu sa bage antigel și pe celalalt sa tragă, nu? Ma apuc sa vad dacă nu a fost inversat vreun furtun.. mașina are și gpl și se vede ca a fost umblat pe acolo
     
  8. Cristianb5

    Cristianb5 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2016
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Audi A4 b5 1.8 ADR
    Am gasit si o schema cu instalatia de racire si totul e in regula acolo. Problema e in alta parte adica la pompa de apa, paleta rupta in bucati. Prima data am demontat cureaua, am invartit de pompa si nimic. Apoi am vazut ca in partea de jos a carcasei are un surub, l-am scos si pe acolo cu o lanterna se vedeau bucatile din paletă si m-am apucat sa demontez pompa. Cand am avut probleme cu radiatorul de racire am pierdut antigel si am completat cu apa, dupa, am dat drumul la antigel dar cred ca avea mai multa apa decat antigel si cred ca a inghetat apa. Altfel nu imi explic cum am gasit paleta bucati. Maine merg sa cumpar alta pompa de apa.
     
    Russone apreciază asta.
  9. Zsolt.K 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A4 B5 AFN 1.9 TDI 1997
    Salutare,
    Am și eu un Audi A4 B5 motor 1.8 ADR. Nu circula apa și furtunele sunt reci. Am demontat pompa de apa și nu are paletele rupte. Am observat ca nu era cureaua tensionata. Am schimbat-o cu una noua și am rezolvat problema aia. Speram sa fie din curea, dar e altceva. Termostatul e bun. Doar apa din motor se încălzește și o da afara. Pe furtunașul de sus la vas îmi vin doar aburi, apa deloc. Ar putea sa fie radiatorul înfundat ?
     
  10. Cristianb5

    Cristianb5 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2016
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Audi A4 b5 1.8 ADR
    La fel am pățit și eu, prima data am dat jos pompa de apa și nu avea nimic.. apoi am schimbat radiatorul ca era înfundat și acuma mi s-a rupt paleta de pe pompa de apa. Da jos radiatorul de răcire și bagă apa fierbinte în el și vezi dacă se simte cald peste tot. La mine era înfundat de nici aerul nu trece prin el. Și cureaua era la fel și la mine.. am schimbat-o și am adunat puțin fulia că la mine intra prea mult cureaua și nu era tensionata.
    P.s ce a mai rămas din paletă..
     
    Ultima editare: 2 Ian 2017
  11. Zsolt.K 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A4 B5 AFN 1.9 TDI 1997
    Buna Cristi,

    Mesajul de mai sus este chiar al tau ,nu al meu doar ca vroiam sa-ti amitesc cu ce mai dus in eroare .

    Dar eu tot raman la varianta ca la masina ta este infundata radiatorul din interiroul masini( sper ca gresest , sunt curios dupa ce schimbi popa merge caldura)

    Eu am un Diesel 1.9 TDi
     
  12. Cristianb5

    Cristianb5 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2016
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Audi A4 b5 1.8 ADR
    cred ca maine ajung sa o schimb.. sper sa nu fie si radiatorul din interior
     
  13. Cristianb5

    Cristianb5 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2016
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Audi A4 b5 1.8 ADR
    Am rezolvat problema cu pompa. totul merge bine, furtunele de la calorifer sunt fierbinți dar căldură îmi dă doar amorțit.. ma gândesc ca ar putea sa fie o clapeta, ceva ?
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fara o scanare sau realiniere a clapetelor, doar ghicim.
     
  15. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Incerc sa te ajut:
    -demontezi locul de depozitare din partea dreapta a bordului (4 cred suruburi:2 pe lateral 2 in interior)
    -pornesti clima si variezi usor rece-cald apoi invers ,cu ajutorul unei lanterne o sa vezi un brat care se misca)

    1.Daca nu se misca bratul schimbi un servomotorul V69
    Gasesti tot ce trebuie aici http://www.clubaudi.ro/threads/clim...rectionare-aer-diverse-probleme.16908/page-63

    2.In cazul in care se misca bratul: cum ti-au spus colegii trebuie demontat tot bordul si curatat sau schimbat radiatorul.

    Succes.
     
  16. Cristianb5

    Cristianb5 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2016
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Audi A4 b5 1.8 ADR
    Am dat jos torpedou am și văzut ca sunt 2 brate, unul alb și unul albastru.. amândouă funcționează
     
  17. reazidealth 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2014
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    a4b5
    Salutare tuturor. Am si eu o problema temperatura apa nu urca decat la 62 de grade. Cateodata vara daca o turam mai tare sau daca o las pornita asa la relanti vreo 30 de minute urca la 90.
    Cu toate acestea am caldura in masina dar in iarna asta la vreo minus 20 de grade imi baga slab caldura asa ca am mers cu ea la mecanic ca am zis ca ii termostatul, a fost schimbat la ea termostat senzor temperatura si capac vas expansiune.

    Am facut o proba cu masina cu mecanicul totul ok

    A doua zis la un drum de 30 de km imi apare avertizare lipsa apa in instalatie, opresc completez, observ ca a aruncat apa afara pe sub vasul de expansiune.
    Dupa ce am completat cu apa si am pornit a inceput un zgomot puternic si ciudat. vasul s/a umplut de lichid si parca aer si arunca afara pe la vasul de expansiune.

    M-am dus la mecanici cu ea asa, au mers in proba si au zis ca tr desfacut motorul ca ii garnitura de chiuloasa sau ceva infundat pe circuit in motor pentru ca radiatorul se incalzea in totalitate, in antigel nu este ulei si nici in ulei nu este antigel. Am mers acasa am schimbat eu termostatul din nou cu ala vechi si masina merge normal din nou doar ca nu urca temperatura la apa la 90.

    masina este un a4 b5 1.6 ahl. care are si gpl de la pornire trece in 2 - 3 minute pe gpl.

    Ce ziceti sa schimb si pompa de apa sau sa merg asa cu ea
     
  18. pinga_zlg

    pinga_zlg 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    Sighișoara
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 116CP BKE 2005
    Probabil termostatul ce l-ai remontat e blocat pe deschis si nu mai face instalatia presiune de aia nu da apa afara si nu se încălzește. Stai liniștit ca la drum întins iar o arunca afară. Eu zic ca ar trebui sa mai ceri părerea unui mecanic, dar pana la urma tot ajungi sa schimbi garnitura de chiuloasa.
     
  19. reazidealth 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2014
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    a4b5
    Am facut 2000 de km in o saptamana din care 1400 in o singura zi si merge ca inainte, Ai dreptate termostatul vechi e blocat pe deschis de aia apa nu urca mai sus de 62 de grade. Referitor la presiune nu face deloc pe instalatie si nu facea nici inainte, nu facea presiune nici cand apa avea 90 de grade.
    Eu ma gandesc ca poate nu a fost aerisita instalatia si cu termostatul vechi s-a aerisit singura.
     
  20. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salut.
    Am si eu o mica problema.
    La viteze de peste 100 km/h scade tempratura lichidui de racire sub 60 de grade. Daca merg sub 100 sta la 90 nu creste nu coboara. In oras mers bara la bara nu creste peste 90. Iar de incalzit se incalzeste destul de repede. Sa fie termostatul defect?
     

Distribuie pagina asta