1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B8- nu sta la 90 grade - termostate - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de amirus, 26 Noi 2011.

  1. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    @fl0r1n Poti sa ne spui te rog ce cod are cel pentru CV?multumiri!
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    S-a mai spus codul de vreo 10 ori.
    Colegul @DJMRS a pus codul repectiv si pentru termostatul prezent pe masina si pentru cel nou.
     
  3. fl0r1n

    fl0r1n 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2016
    Locație:
    Norvegia
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant multitronic CJC 143CP , 2013
    cu mare drag daca va ajuta photo de mai jos !




    [​IMG]
     
  4. Catalinp 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2016
    Locație:
    Ramnicu valcea
    Masina:
    A4, 2.0 tdi, 2013
    Salutare. Pt cei care ati schimbat termostatele si inca aveti probleme, schimbati aceasta valva (pompa recirculare) 4h0121671b
     
    Micckkey apreciază asta.
  5. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Ajuta la ceva in cazul in care apa nu mentine temperatura de 90°C, chiar si dupa inlocuirea termostatelor?
     
  6. Catalinp 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2016
    Locație:
    Ramnicu valcea
    Masina:
    A4, 2.0 tdi, 2013
    Eu dupa ce am schimbat , nu mai am probleme cu mentinerea temperaturi la 90, doar daca stau la relantiu incepe sa scada dupa cateva minute,dar ma gandesc ca e normal sa scada la relantiu.
     
  7. Ardelean Ioan 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A4 , 2.0 TDI CAGC 88 KW , 2009
    Aceasta valva este pe circuitul de la radiatorul de habitaclu sau pe circuitul racitorului de gaze ?
    Eu am schimbat termostatele iar apa imi ramane la 60 de grade, la temperatura exterioara de -7 si incalzirea pe 22 de grade treapta 2.
     
  8. Catalinp 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2016
    Locație:
    Ramnicu valcea
    Masina:
    A4, 2.0 tdi, 2013
    din pacate a revenit problema. o sa revin cu informatii cand voi gasi rezolvarea
     
    Reviver apreciază asta.
  9. doctornd

    doctornd 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat B5.5 2004 TDI-PD AWX 130 hp/ Audi A4 B8.5 2013 TDI CR CJCA 143 hp
    Ce rezolvare oameni buni?! Asta e randamentul motorului. Transfera putina caldura catre lichidul de racire, mai "furam" si noi putina ca sa ne incalzim.
    Eu la B8 FL nu am gasit vreo rezolvare. Nu ramane iarna decat sa aveti drumuri cat mai lungi, sarcina cat mai mare si turatii ridicate.
     
    wrss și Reviver apreciază asta.
  10. Paul C.

    Paul C. 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 Avant B8 facelift 2.0 TDI (CJCA) 105kW Multitronic
    Salutare, m-am confruntat si eu cu problema scaderii temperaturii la motor... am schimbat ambele termostate cu piese OEM si problema tot nu s-a rezolvat. Atunci când temperatura exterioara este mai mică de aproximativ -1 grad C, acul scade la 80, 70, etc. Voi încerca pe viitor și la reprezentanta. Sunt curios sa aud si solutia lor.
     
    Audi_MST și Reviver apreciază asta.
  11. Ardelean Ioan 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A4 , 2.0 TDI CAGC 88 KW , 2009
    Salutare, am schimbat si eu termostatele iar problema nu am reusit sa o rezolv, apa imi ramane tot sub 70 de grade.
    Am introdus o hartie intre radiatorul de apa si cel de la clima , care acopera aproximativ 3/4 din radiator , iar apa imi sta aproape de 90 de grade , dupa ce identific problema reala , am sa revin cu detalii
     
  12. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    O solutie ingenioasa care da rezultate bune :) Si eu am mai pus carton in fata radiatorului si da, ramane apa la 90 de grade cu el acolo :) Happy new Year! :)
     
  13. autonight

    autonight 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2015
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4 Berlina, 2.0 TDI 105kw CAGA 2008
    Salutare colegi forumisti,

    Prin Aprilie 2016 am schimbat si eu cele doua termostate, primul cu ocazia schimbarii distributiei si apoi celalalt dupa discutiile si codul de aici de pe forum si problema s-a rezolvat. Totul bun si frumos pana acum 2 saptamani cand am vazut ca la condus in regim de oras apa urca la 90grade foarte greu, adica doar cand o tineam in turatii mai mari, eram mai agresiv si poate dupa 1 ora de condus, fara sa exagerez, temperaturile de afara erau de -3 pana +3 grade.
    La drum in afara orasului urca apa la 90grade daca merg cu ea cu viteze mari, de peste 100km/h, fara turatii mari, merg intr-a 6-a la 2000-2200 rot/min si urca la 90grade dar ii trebuie vreo 30km insa cum scad din viteza, in localitati de exemplu incepe sa coboare si temp. apei pe la 75-80grade, daca accelerez si ajung la viteza de peste 100km/h iar urca apa la 90grade, vazand aproape cu ochii.
    Ce am mai observat a fost cand aveam vreo 100km/h in afara localitatii, apa la 90grade totul bun si a trebui sa reduc viteza pana pe la 30km/h ca mi-a iesit un adormit in fata de pe un drum laturalnic fara sa se asigure (ca noroc ca i-am anticipat miscarea) apoi am iesit in depasire din spatele lui cu a 2-a si a 3-a cu peste 3000rot/min in fiecare treapta, apa mi-a coborat brusc pe la 70 grade dupa accelerarea aceea facuta in forta ( totul s-a petrecut in 30 de secunde), iar apoi de acolo mi-am continuat drumul inca vreo 20 km dar apa n-a mai urcat mai mult de 80 grade nicicum.
    Daca opresc climatronicul sau tin temperatura la 18-19-20 grade ajunge la 90grade apa mai repede si sta acolo dar cum o pornesc sau urc pe la 23-24 grade in oras nici vorba sa mai urce la 90grade iar in afara tre s-o tin la peste 100km/h sa stea acolo. Consumul este mai mare as zice eu decat atunci cand imi statea pe 90grade neclintita apa in orice situatie si la orice temperatura de afara, de la 5.8 - 6.2 litri /100 media acum am ajuns la 6.5 - 6.8 litri/100km, cu temperaturi de afara de minim -5grade, nu mai jos.

    Care termostat sa schimb? Ce ma sfatuiti sa fac? Le-am schimbat amandoua la vreo 2-3 saptamani distanta in Aprilie 2016, cel principal au pus Gates - 40lei (ca doar aia aveau pe stoc in ziua in care mi-au schimbat distributia si nu era programat sa-l schimb dar vazand ca umbla pe acolo i-am rugat sa se ocupe si de el ca apoi cum am scos masina din service am plecat din tara) si celalalt este BEHR TH 5 80 - 61 lei parca.

    Lichidul nu scade din vas, sta fix la mijloc intre minim si maxim la rece si sta fix pe maxim dupa ce se incalzeste masina. In seara de revelion am parcat masina cu apa la 90grade si dupa ce am oprit motorul a functionat termocupla din fata vreo 2-3 minute, afara erau -3grade.
    Am interfata VCDS, ce parametrii sa verific? Ce ma indrumati sa incerc?

    Imi cer scuze pentru "wall of text"-ul meu de mai sus dar am incercat sa fiu cat se poate de precis cu privire la modul de manifestare a problemei.
     
    Ultima editare: 3 Ian 2017
    fl0r1n, wrss, Reviver și încă o persoană apreciază asta.
  14. Attila Rado 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Turda
    Masina:
    Seat Exeo 2.0 TDI CR CAG 2010
    Buna! sunt nou pe acest forum, nu am Audi, ci Seat Exeo cu motorul identic cu al vostru.
    Am si eu problema cu 'apa nu sta la 90', am inlocuit termostatul principal de pe bloc motor, dar problema nu sa remediat.
    Joi am programare pt distributie si asa numitul termostat nr2.
    Revin cu raspunsuri!
     
    Reviver apreciază asta.
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Chiar daca seamana motoarele masina ta nu are nici o legatura cu acest forum. Vezi ca despre problema asta se discuta si pe forumurile seat si mai ales pe vwforum. Scrie mai bine acolo despre problema asta care o ai si tu. Oricum multumim pentru intentie.
     
  16. Str77

    Str77 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2016
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi B8 CAGA 2010 / Audi B7 BLB 2006
    @ Cristi pe ce te bazezi cand spui asta ? Motorul este de B8 cu CR pus longitudinal. De asemenea VW nu are cel de-al 2-lea thermostat, cel putin cele cu cutie manuala.

    @attila si eu am Exeo si am schimbat termostatul 2 acum 3 saptamani. Am folosit TH 580 Behr/Mahle ( se pare ca e aceeasi firma ) .
    Termostatul 2 este undeva desupra cutiei si cu putina dibacie se poate schimba fara a demonta multe conducte.
    Impresia dupa schimbare este ca acum ajunge apa mai usor la 90, la 60 urca dupa 4-6 km in functie de sarcina/drum. La mers linistit in oras ajunge in general undeva la 80/85 ceea ce e mult mai bine. Nu stiu daca este comportamentul normal, deoarece n-am schimbat si termostatul principal insa temperatura apei nu cade brusc si e posibil sa fie doar usor obosit.
     
    Attila Rado apreciază asta.
  17. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Asa cum am scris si mai sus, eu am schimbat ambele termostate. Rezultatul este ca apa urca la 90C si sta acolo.
    Atentie, daca este portnita clima pe incalzire, in perioadele mai reci, temperatura motorului va urca mai greu. Recomand, pentru nefumatori folosirea functiei de reciurculare a aerului, astfel motorul se va incalzi mai repede!
     
    mariusmria3, AlexNfs și Reviver apreciază asta.
  18. Attila Rado 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Turda
    Masina:
    Seat Exeo 2.0 TDI CR CAG 2010
    Mersi frumos Str77 pentru ajutor, maine va avea loc schimbul termostatului, si v-om vedea daca se rezolva problema. Daca se rezolva inseamna ca ai de schimbat termostatul principal de pe bloc. Revin maine cu detalii.
    Seara faina!
     
  19. AlexNfs

    AlexNfs 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGC, 2011
    @rotitza
    La fel se comporta si la mine, apa urca la 90 si acolo ramane.In perioadele reci clima trebuie setata pe 22 C.
     
  20. Str77

    Str77 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2016
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi B8 CAGA 2010 / Audi B7 BLB 2006
    Asta cu trebuie setata pe 22 mi se pare foarte amuzanta, scopul este sa te simti confortabil .
    Multumim rotita pentru hint.Azi am dat pe recirculare si in 10km a ajuns la 90.

    In manual scrie ca intre 50-60 motorul este rece si tb mers cu atentie, dar intre 60 si 110 sau 120 este in parametrii, deci daca e foarte rece nu e panica daca nu sta chiar la 90.
     
    rotitza și Reviver apreciază asta.

Distribuie pagina asta