1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B8- nu sta la 90 grade - termostate - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de amirus, 26 Noi 2011.

  1. Attila Rado 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Turda
    Masina:
    Seat Exeo 2.0 TDI CR CAG 2010
    okay, asta-i randamentul...dar daca ma duc la schii si in drum spre casa cobor la vale cca 60 km cu temperaturi de sub -13 grade ce fac? nu se incalzeste de loc, nici macar cu carton pt ca circuli maxim cu 30 km/h pe aceea portiune...si nu e nici cald in habitaclu

    degeaba, nu e okay asa!!
     
  2. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Nici eu nu cred ca e OK, atat timp cat suntem mai multi care am detectat schimbarea asta de "comportament" al motorului, cred ca totusi undeva este o problema.
     
    Smiley și Attila Rado apreciază asta.
  3. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    In concluzie toti aveam aceeasi problema daca nu mergem mai sportiv, nu cred ca ar fi vreo problema sa schimbi la 3000 daca ai un ulei bun si reviziile la max 10000, in max 10min creste temp la 90 si ramane acolo pastrand evident acelasi mers mai sportiv. Sportiv nu inseamna sa mergi cu 80prin oras, doar turatia mai mare pastrand vitezele legale.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stai linistit ca majoritatea posesorilor de 2.0 TDI merg la consum si schimba ca taximetristii la 1800 rpm. Putini schimba la 3000 rpm, cum ar trebui sa o faca de altfel (nu numai pentru a mentine temperatura motorului).
     
  5. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Spune asta si celor de la Audi care au programat cutia automata sa mearga intre 1100 si 1500 rpm la mers calm. Daca merg calm atunci foarte rar trece de 2000 rpm, vorbesc de modul D.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Acum intelegi de ce evit cutia automata ?
     
  7. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Avem de ales, ori consumul ori caldura, eu am ales caldura :sm4: Sau daca tot nu sunteti impacati atunci benzinara.
     
  8. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Eu nu merg "la consum". Cunosc o gramada de posesori de 2 litri ce nu merg la consum si schimba peste 3mii. Mai degraba am auzit pe unii cu motoare de 3 ltr. ce se lauda cu consumul. Pe cine sa cred?
    Pe "frigurile" trecute, indica - 10 grd. si am oprit la o coloana in frunte cu "militienii". Am stationat cu motorul pornit peste 15 minute si chiar am fost atent la indicatorul temperatura motor. A ramas fix la 90. Pacat ca nu am facut si o poza, doua.
     
  9. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Cu transmisie automata nu poti sa mergi la consum sau turat decat daca selectezi modul sport sau manual cea ce mi se pare o alegere pentru situatii care necesita sportivitate. In rest folosim D sau E , iar in aceste moduri nu prea depasesti 1600 turatii. Tind sa cred ca asa a fost proiectata masina si pentru asta am doua argjmente: 1 rezistenta electrica care ne face caldura si 2 , in momentul in care o conduci sportiv, indiferent de temp de afara , apa urca la 90 grade destul de repede , adica atunci cand soliciti motorul el se va incalzi ca sa contracareze uzura rezultata de turatiile mari. Cand mergem normal el nu are nevoie de temperaturi de 90 grade ca la doar 1100-1600 turatii ce uzura sa apara. Acum veti spune ca creste consumul , cea ce e adevarat 7,5 vara in oras iar acum 9,5 cel putin. Iar afirmatile de genu ,, schimb la 3000 " mi se par o aberatie , mai bine merg cu bicicleta decat sa schimb asa.
     
  10. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Masina a fost proiectata de multi ingineri pentru a functiona in parametri optimi! Argumentele tale bat spre masina cu sitem de autoaparare... Nu e fiinta, e fier!

    1. rezistenta electrica este pentru ca motoarele diesel se incalzesc greu si nu pot furniza caldura in habitaclu repede, nu ca sa tina motorul rece...

    2. temperatura motorului creste mai repede cand se merge mai sustinut pentru ca arderile sunt mai intense si frecarile asisderea. Orice lucru mecanic genereaza energie si invers. In cazul motorului prin frecare se genereaza energie calorica! Frecarea inseamna uzura! Uzura este mare la temperaturi mici si este optima la 80-90C!
    Tu ne explici mai sus ca motorul stie el cand sa se incalzeasca in functie de modul in care il folosim... Ce fier destept!
     
    Ultima editare: 25 Ian 2017
    dreiutz apreciază asta.
  11. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Frecarea genereaza energie calorica ?? Asta poate daca ii scoti uleiul din motor. Arderile sunt mai intense , asta e motivul , nu are nici o inteligenta fierul. Si nu cred ca este o eroare de constructie , testele la care sunt supuse motoarele implica si temperaturi foarte scazute.iar in cazul masinilor noastre poate nu cunoastem noi care sunt parametri de functionare optima
     
  12. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Pai fierul asta e destul de inteligent. Are soc automat, termostate si alte subansable care ajuta la racirea si incalzirea optima.
    Consumul e deja la minim la 50 de grade unde la mine consumul e de 0.8l/h si am observa ca undeva pe la 75 de grade scade la 0.7l/h deci acolo e optim pt. consum minim si nu la 90 de grade unde urca incapoi la 0.8l/h.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  13. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    :huh: Ok... I'm out! :undwech:
     
    dreiutz apreciază asta.
  14. Azlat 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2011
    Locație:
    Maramureș
    Masina:
    Audi SQ5 2014 3.0 BiTDI
    Se pare ca nici ei "oficial" nu stau mai bine.:)

    Secundele 25-27.
     
    Reviver, dreiutz, Audi_MST și alți 2 apreciază asta.
  15. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Precizez ca am citit tot acest topic, as vrea sa schimb al 2 termostat, din cate imi dau seama pe Caga 2L tdi ce am eu ar trebui sa montez 4E0121113 cu deschidea de 80. Uitându-ma pe net am gasit piesa dar scrie ca e compatibila cu A6/A8 Vw Passat/jetta/golf si nici de cum A4. Mai scrie scrie ca e compatibil cu o transmisie automata iar eu am manuala. Ceva sugestii ?
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu ai citit nimic, au fost colegi cu motoare CAGA/CAHA si transmisie manuala ce au inlocuit termostatul 1K0 121 113 A de pe ramificatia 03L 121 157 B.
     
  17. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    @paulkf de ce ai ales sa pui termostatul cu deschiderea la 80 de grade daca aveai pe masina cel cu deschiderea la 75( 1k0121113a) ?
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sa ii deschida mai tarziu in speranta ca ii va sta apa la 90 grade.
    Da un search pe Google dupa codul ramificatiei pus de mine mai sus si ai sa vezi unde este si supapa de sens si termostatul.
    Ai vazut ca ai gasit un coleg cu motor CAGA si cutie manuala care a schimbat termostatul ?
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tu ce crezi ? Orice termostat daca deschide mai tarziu cu atat mai bine pentru instalatia de incalzire/racire a masinii in special iarna adica mentine temperatura ridicata in instalatia de racire.
     
  20. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    A explicat @Cristi motivul principal pentru care eu si altii am ales un termostat cu deschidere la o temperatura mai ridicata decat cel original. Nu am vazut insa niciun coleg cu o masina mai noua care sa ne spuna daca are acelasi comportament, sau daca fenomenul a aparut pe parcurs. Eu am cumparat masina cand avea patru ani si nu am sesizat in prima iarna acest comportament. Tind sa cred ca de noi masinile astea nu au avut problemele cu temperatura motorului de care s-au lovit cei ce au postat in acest topic.
     

Distribuie pagina asta