1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B8- nu sta la 90 grade - termostate - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de amirus, 26 Noi 2011.

  1. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    @ovi2088, acea piesa nu este termostat ci o supapa unisens si nu este identica cu termostatul. Are o forma asemanatoare, dar supapa este putin mai mica decat termostatul. Cele doua piese sunt suprapuse ca stare de fixare si daca mecanicul nu este atent poti avea surpriza sa-ti demonteze supapa unisens in locul termostatului.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  2. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Pai chiar asta s a intamplat, mecanicul mi a pus termostatul in locul supapei de unisens si nu rezolvasem nimic. Cand am fost a 2 zi si a dat seama de greseala si le a schimbat intre ele si problema cu termperatura s a rezolvat. Spun asta deoarece cine a schimbat al 2lea termostat si tot are probleme, poate a patit la fel ..
     
    Silviu_TM apreciază asta.
  3. denispaul

    denispaul 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a4 b8 2.0d 125kw 2010
    As vrea sa comand un termostat de la BEHR după recomandările primite pe forum. A mai comandat cineva de pe site-ul din imaginile de maj jos ? In Timișoara la majoritatea magazinelor de piese auto nu găsesc de cât OEM.
    IMG_8979.PNG IMG_8978.PNG
     
  4. szergiu

    szergiu 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 B8 AVANT 2.0 TDI 170 CP 2009
    Am schimbat și eu termostatul principal... (temperatura lichidului de răcire creste vizibil mai repede)
    Temperatura e menținută mai ok.
    Dacă temperatura de afara e sub - 10 grade... Temperatura nu sta la 90 de grade decât dacă merg nejustificat de sportiv...
    Iar temperatura la clima trebuie sa fie destul de scăzuta...

    Mi a trecut prin cap sa confecționez un plastic ceva sa îl pun în spatele grilei frontale sa împiedic aerul rece sa între la motor... (inițial mi se părea o absurditate dar acum o vad ca pe o necesitate)
    Mi se pare un pic aiurea sa avem ca rezolvari la problema asta :
    Mersul sportiv (nejustificat)
    Scăderea temperaturii la clima
     
  5. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    @szergiu a fost o perioada in care nu ai avut probleme cu instalația de răcire? Adică daca urca la 90 acolo sa rămâie. Eu am rezolvat cu schimbarea celui de al 2lea termostat.
     
    szergiu apreciază asta.
  6. szergiu

    szergiu 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 B8 AVANT 2.0 TDI 170 CP 2009
    @ovi
    Dacă nu e foarte frig afara... E ok... Sta la 90 de grade...
    Dacă e frig (sub - 10 grade ) și merg normal(peste 1800rpm constant)... Uneori observ ca scade temperatura...
    Mentionez ca termostatul principal era blocat pe deschis înainte sa fie schimbat.
     
    ovi2088 apreciază asta.
  7. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Salutare. La a6 cu aceleasi probleme am montat carton in spatele radiatorului de clima , intre cel de clima si cel racire. Acum sta la 90 grade chiar si la -10.se monteaza in 5 minute si nu se vede din față. Vedeti discutile de la audi C7 2011-prezent
     
    szergiu apreciază asta.
  8. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Asa cum spune Audi_MST se poate monta intre cele doua radiatoare un paravan dar din plastic nu din carton, deoarece cartonul se poate inmuia daca spalati masina la spalatorie si nu-l mai scoateti de acolo intrucat spatiul este foarte mic (aprox. 6-7 mm). Se poate folosi o placa de polistiren extrudat de 4-5 mm.
     
  9. denispaul

    denispaul 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a4 b8 2.0d 125kw 2010
    Ti se pare normal ca la o mașina 2010+ sa pui paravan ? "Trucurile" astea le foloseau cei cu Dacia 1300, hai sa fim serioși. Trebuie sa existe o soluție la urma urmei. După ce voi schimba și termostatul principal va voi anunța dacă s-a remediat problema.
     
    Smiley apreciază asta.
  10. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Nici eu nu sunt de acord cu improvizații de genul, daca nu ai avut niciodata probleme cu instalația de răcire si deodată nu mai urca apa la 90 e clar ca este o problema ce are rezolvare.
     
  11. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Daca gaseam o solutie va anuntam sau ne anuntau colegii.Poti alege sa nu iti pui cartoane , nu te obliga nimeni. Iti arunci banii degeaba pe termostate , eu am schimbat 3 dinalea mici si doua principale. Nu s-a remediat problema. In disperare de cauza am pus carton si cu ala s-a rezolvat. Acum de cand a venit vremea buna comportamentul e normal , imediat ajunge la 90 grade si se mentine. Mai bine ai incerca sa schimbi supapa unisens de care se discuta pe forum. Aia nu stiu daca a schimbat-o cineva
     
    wrss apreciază asta.
  12. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Eu l am schimbat pe ala principal si n am rezolvat, in schimb cu al 2lea care se afla in spatele motorului am rezolvat.
     
  13. Paul C.

    Paul C. 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mai 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 Avant B8 facelift 2.0 TDI (CJCA) 105kW Multitronic
    Am schimbat-o eu dar nu s-a rezolvat problema. Daca cumperi termostatul 2 pe OEM, pe langa termostat, din ansamblul respectiv mai face parte si acea supapa unisens. Oricum, acum ca s-a mai incalzit afara sunt slabe sansele sa mai depistam o posibila cauza asa ca ne auzim in vreo 7-8 luni :)
     
    Audi_MST apreciază asta.
  14. denispaul

    denispaul 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a4 b8 2.0d 125kw 2010
    Eu termostatul al 2-lea l-am schimbat deja și mai rămâne cel principal. Așa poate se va remedia problema și nu voi mai fi obligat sa apelez la alte trucuri.
     
  15. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Al 2lea termostat care se afla in spatele motorului este foarte usor de confundat deoarece langa el mai este o supapa egr care este identică. Spun asta pentru ca am patit o, mecanicul mi a pus termostatul in locul acelei supape si logic ca nu am rezolvat nimic. Din fericite a 2a zi si a dat seama ..
     
  16. denispaul

    denispaul 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi a4 b8 2.0d 125kw 2010
    Eu i-am atras atenția și mi-a spus ca nu le-a încurcat..am pus un senzor de temperatura temporar și degeaba, tot la fel.
     
  17. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Salutare tuturor si bine v-am gasit!

    Pe scurt si la obiect, detin un A4 B8, CAGA, dupa schimbarea ambelor termostate (acum o luna), toate bune si frumoase (la 0 grade, in 10 minute de mers apa era la 90 si cam acolo statea).
    Cum tot ce e frumos, se sfarseste, de cateva zile nu mai urca temperatura la 90 decat daca stau pe loc sau circul cu viteza mica in aglomeratie. Azi am inlocuit termostatul principal, banuindu-l vinovat, dar fara succes, se manifesta la fel!
    Tin sa marturisesc ca am citit postul in totalitate, si nu am vazut pe nimeni sa schimbe si supapa de sens ce face parte din ansamblul 03L 121 157 B , exceptie facand userul drivtel care a schimbat intreg ansamblul la reprezentanta, dealtfel el fiind singurul care a scapat de prb "definitiv".
    Dupa cele citite aici si patania personala, concluzionez ca majoritatea care au schimbat (si) termostatul 2 au rezolvat problema pe termen lung sau scurt (printre cei din urma ma numar si eu), exceptie facand cativa care dupa inlocuirea termostatelor, au apelat la cartoane.
    Intrebarea mea este: exista cineva care a schimbat ambele termostate, precum si supapa 1j0122351 si in continuare masina manifesta aceasi problema?
    Multumesc!
     
  18. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Mi au schimbat supapa de sens din greseala, adică a pus termostatul2 in locul supapei de sens. Din fericire a 2a zi si a dat seama si a reparat greseala si totul a revenit la normal, apa ramane la 90 permanent.
     
  19. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Salut Ovidiu, am studiat puțin problema pe baza schiței sistemului de răcire pus la dispoziție de alți colegi. După logica mea am dedus ca prima piesa este supa de sens iar cea de sub ea este termostatul (rog sa ma corectați dacă greșesc).
    Din cate am văzut la mine a fost schimbata prima piesa nu cea de jos...deci am 2 termostate înloc de un termostat și o supapa de sens...ok, o sa le demontez ambele pt verificarea codurilor, nu e prb!
    Întrebarea este, dacă e asa cum zic mai sus, cum a funcționat totul normal aproape o luna?
    Mulțumesc!
     
  20. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Da asa este, prima e supapa de sens care nu are nici o treaba dar e aproape idetintica cu termostatul. Iar termostatul( 1k0121113a ) este sub supapa de sens. Eu am cam 2 luni de cand l am schimbat si e totul Ok.
     

Distribuie pagina asta