1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B8- nu sta la 90 grade - termostate - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de amirus, 26 Noi 2011.

  1. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    O sa-ti scada si sub Sandule daca nu il schimbi :). Stiu de iarna trecuta cand imi cobora mie si sub 70. L-am schimbat si eu acum doua saptamani si apa sta la 90 oricand, plus ca se incalzeste mai repede in masina si parca si consumul a scazut ( asa cum a precizat colegul @autonight ) .
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    S-a scris de 50x unde este, ce cod are si la ce trebuie sa fiti atenti cand il schimbati.
     
  3. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    A venit frigul, au (re)aparut si problemele cu incalzirea motorului / habitaclului :cold: si evident aceleasi intrebari la infinit.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si pe urma se supara de ce le dispar mesajele. :)
     
    Emilliviu apreciază asta.
  5. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Pt cine nu-i multumit inca exista cartoane, nu de alta dar sunt si eu tentat :) La mine cu ambele termostate schimbate, cand temperatura este sub 4grade motorul se incalzeste in vreo 10km de mers normal si daca stationez/merg pe liber temperatura apei evident scade. Totusi eu sunt certat cu egr-ul si conteaza si asta.
     
  6. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
     
  7. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Adevărul este undeva la mijloc.Sunt colegi care au schimbat ambele termostate și problema nu s-a rezolvat,în schimb la alții se pare ca a avut succes.
    Acum fiecare cu bafta lui.
     
  8. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    La fel ca la tine @Clauu e și la mine. După un drum lung în care apa a ajuns la 90 de grade, atunci când ajung în oraș, la semafor, temperatura apei scade ușor. P.S țin temperatura în interior la 22 de grade, dacă țin mai cald de atât apa nu sare de 70 de grade.
     
  9. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Eu ce incerc sa va spun este sa folositi butonul de recirculare, daca temp motorului creste la 90C si ramae stabila, atunci problema este supradimensionarea aerotermei de habitaclu, sau a fluxului de aer ce circula prin aceasta, reusind sa raceasca antigelul foarte "eficient".
    Daca nici in acest caz apa nu sta la 90C, atunci sunt probleme de termostat.

    Un lucru observat si care este de urmarit: la prima atingere a acului de valoare 90C, lichidul de racire din motor are in jur de 78-80C. Mai e cale pana ca apa sa ajunga la 90C. Daca in acest timp va opriti este normal ca acul sa scada repede deoarece, de la 78 la 70 sunt doar 8C diferenta, usor de racit de un ventilator.
    Trebuie urmarit ca temperatura motorului sa aiba 85-90C de ceva timp, dupa se pot trage concluziile.

    Iar practica cu cartonul in fata nu o consider deloc o rusine! Atat timp cat pe iarna lichidul de racire din motor trece si prin aerotema,aerul suflat este rece, conduce la o racire mai rapida a antigelului. In consecinta, daca acoperiti o parte din radiatorul frontal reusiti sa mentineti o suprafata aproximativ egala de racire cu cea din timpul anotimpului calduros, anotimp in care doar radiatorul frontal poate face fata cu brio la supraincalzirea motorului chiar si la temp. de +40C
     
    Ultima editare: 6 Dec 2017
    nucugheri și AndreiF92 apreciază asta.
  10. lillejhon

    lillejhon 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Hamburg
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI CGLC 6+1 manuala
    O grila dinamica care sa inchide fluxul de aer la temperaturi joase ar fi fost o treaba ideala.
     
  11. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Eu nu cred ca a avut succes la nimeni si ca este o chestie generala. Si aici ma refer la motoarele cu termostate schimbate, ex inainte sa le schimb, pe autostrada daca aveam mai putin de 2500rpm temp apei scadea vizibil destul de mult si asta chiar era o problema, rezolvata cu schimbul lor. Acum insa a ramas ce a relatat si @Reviver . Nu pot sa zic ca ma deranjeaza insa mai mult pt restul cititorilor sa stie ca asa 'este toate' , si daca au facut schimbul termostatelor sa nu le mai gadile dupa vreo rezolvare ca o cauta degeaba :)
     
    gabi_74 și Reviver apreciază asta.
  12. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    Eu nu cred ca tine doar de bafta, cred ca tine si de mecanicul la care mergeti. Sunt doua termostate si o supapa de sens ( cel putin asa e la a mea cu cutie manuala) si toate trebuie sa fie functionale 100%. Eu am avut termostat secundar blocat pe deschis si l-am schimbat cu cel BEHR recomandat cu deschidere la 80.
    Oricum @rotitza a explicat foarte clar , oricum acul ramane pe 90 in intervalul 82-97 de grade pentru ca oricum termostatul principal are deschiderea la 90 de grade. Am scris 97 pentru ca atat am avut cel mai mult real asta vara pe VCDS cu acul fix la 90. Asa ca fluctuatiile de cateva grade pot fi de neglijat.
    Nu va sfatuiesc sa cautati probleme acolo unde nu sunt, dar daca apa nu trece deloc de 70 grade cu clima pe 24-25 de grad,e sau daca scade la 70 de la 90 ,stand la semafor, sau dupa mers constant in jur de 2000rpm atunci probabil inca sunt probleme nerezolvate.
    Multa bafta!
     
    Micckkey și gabi_74 apreciază asta.
  13. Andiradu

    Andiradu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2017
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi 143 cp multitronic 2009 CAGA
    Am revenit din nou cu problema. Am schimbat acum 3 saptamani termostatul mic cu unul Behr si astazi din nou aceiasi problema, apa la 70 la mers constant si in oras la 80-90. Ma gandesc sa schimb termostatul mare si apoi pe cel mic din nou daca nu isi revine. de ce s-ar fi stricat dupa nici 3 saptamani? Sau dupa cum ziceam sa fie termostatul mare :)
     
  14. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Pune termostat OE
     
  15. Andiradu

    Andiradu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2017
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi 143 cp multitronic 2009 CAGA
    Am vazut ca sunt oe cu deschidere la 82 sau 87. Care din ele e mai indicat ? Ma refer aici la termostatul mare, ca cel mic parca la 75 deschide
     
  16. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Pai de 87, sa tina temperatura in motor mai mare.
     
  17. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    OEM tot behr sunt doar ca in cazul AM au codul taiat..
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu neaparat, depinde cu cine are contract fabrica la un moment dat. Poate fi si Wahler care se face in Romania la Vaslui, poate fi si Valeo, Calorstat, Vernet, Facet, etc., etc.
     
  19. Andiradu

    Andiradu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2017
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B8 2.0 tdi 143 cp multitronic 2009 CAGA
    Revin cu alte noutati, am parcat masina peste noapte, dimineata am pornit, am pornit clima apa sta constant la 90, am dat drumu la caldura pe 24 grade, mers in afara localitatii cu 70-80-90 km/h apa sta ca si la inceput sa am probleme. La ralanti sta in jur de 85 grade, iar daca opresc caldura sta la 90. Nici nu stiu daca sa schimb ceva la ea. Ceva sfaturi ? Prima poza cu clima pornita si a doua cu caldura pe 24 grade. Banuiesc ca ar fi termostatul mare, ca cel mic nu cedeaza el in 3 saptamani

    IMG_1629.JPG IMG_1631.JPG
     
  20. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Comportamentul mașinii tale e la fel ca la mine, eu zic ca masina ta funcționează în parametri.
     

Distribuie pagina asta