1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B8- nu sta la 90 grade - termostate - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de amirus, 26 Noi 2011.

  1. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Acum am obs ca ai motor 2008, este o diferenta la termostate la cele pana in 2010. In concluzie cam in 10km ti se incalzeste masina, ceea ce este super, a mea fiind dupa 2010 ii ia dublu :) Nici macar cu carton nu s-a schimbat mare lucru, hai acum poate in 15km dar ce mi s-a parut comic este ca au pornit ventilatoarele fiind cu ea prin oras, apa avand vreo 60grade si uleiul vreo 65grade. M-o fi depistat ca vreau sa o incalzesc fortat :eyebrows:
     
  2. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Punem mai multe....2 - 3 cartoane sa ii fie cat mai cald, eventual și o pătură sa nu treacă frigul
     
  3. Al3xx 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2018
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi A4, CAGA, 2009
    Exact aceeasi problema o am si eu la CAGA 2009. Problema cea mai mare este ca am schimbat prima data acum 2 saptamani primul termostat de la Colorstat cu deschiderea la 82, dar nici o schimbare, azi am schimbat cel de-al doilea termostat de la Mahle care vine pe o conducta, la fel. nimic.
    Am lasat sa ridice termperatura la motor la 90C pe loc, am plecat si in 10 km a inceput sa scada pana la 70C. Am sunat mecanicul si mi-a zis ca posibil sa fie senzorul temperatura, altcineva mi-a zis ca verific concentratia de antigel. Voi ce parere aveti? Care ar fi urmatorul pas dupa schimbarea celor doua termostate? Multumesc
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Dar voi piese OE nu gasiti ?
     
    Tirpitz apreciază asta.
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    V-am rugat sa nu mai scrieti mesaje legate de ce le doua termostate si legate de faptul ca iarna nu se ridica temepertaura in bord. Iar ma faceti sa sterg mesaje. Nu vreti sa cititi si sa invatati nimic. Nici macar acest topic nu l-ati citit integral ca sa vedeti ce spune reprezentanta in informarea oficiala cu privire la aceasta problema.
     
  6. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Pentru motorizarea mea confirm si eu cele descrise de @GunX (caruia apropo vreau sa-i si multumesc), in functie de stilul de mers motorul se poate incalzi greu, foarte greu sau dupa caz, deloc. Si odata incalzit, temperatura poate scadea tot asa in functie de regimul de functionare (de ex daca mai mult se sta la semafor decat se merge atunci apa mai mult ca sigur nu va sta la 90C). Deci ramane sa invatam sa convietuim cu chestia asta. Exemplu concret, drum de 30km din care primii 25km sunt extraurban, motorul ajunge sa se incalzeasca pe portiunea extraurbana unde ajung sa merg in sarcina adica treapta a 6-a si peste 2200rpm. De cum intru in oras si incep sa stau la semafoare temperatura apei incepe sa scada. Daca ies din nou din oras si o tin peste 2000rpm, temperatura se duce din nou la 90C. Deci, e normal.
    Trebuie sa realizam ca motorul asta diesel nu este facut pentru mersul in oras bara la bara ci pentru mers intins extraurban intr-un mod eficient=motorul genereaza din combustibil mai putina energie termica si mai multa energie mecanica.
    Ce am observat eu ca ajuta:
    - pana cand apa ajunge la 70C, mers sub 2000rpm si schimbat viteza la maxim 2000-2200;
    - o data ajuns la 70C, mers intre 2200-2600rpm si schimbat chiar si la 3000rpm;
    - A/C oprit si recirculare daca e posibil (in cazul in care mai mult se sta la semafor).
     
    Ultima editare: 13 Dec 2018
    Reviver apreciază asta.
  7. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    As mai adauga un rand cu
    - montat carton :) l.am pozitionat mai bine si se simte, urca ceva mai repede apa. Pana nu ajunge temperatura exterioara la 10g n-o sa-l mai dau jos. Da stiu audi carton bla bla dar este estetic nu se observa fiind in spatele grilei.
     
  8. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Când speli mașina sau ploua afara, îl dai jos? sau nu prea ajunge umezeala la el ?
     
  9. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Pai l-am plastifiat cu scoci cat sa supravietuiasca la umezeala, pana acum a rezistat cu brio. Vedem si testul spalatoriei cum o iesi :)
     
    Reviver apreciază asta.
  10. danny_iuly 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2016
    Locație:
    Călărași
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 2.0TDI 177hp, CGLC, 2013
    Am si eu o intrebare pentru cei care au schimbat termostatul 4E0 121 113. Am comandat si eu termostatele sa le schimb si am avut surprinderea cand l-am incercat la rece pe cel cu codul 4E0 121 113 sa observ ca nu e complet inchis (lasa aerul sa traca prin el). Asa trebuie sau e defect?
     
  11. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    s-a mai discutat @danny_iuly asa trebuie sa fie, are un mic orificiu care permite trecerea unui "firicel" de lichid.
     
    Reviver și danny_iuly apreciază asta.
  12. Fastas

    Fastas 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2018
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi a4 b8 ,2.0 tdi 143cp CAGA, 2010
    Si eu am schimbat ambele termostate dar degeaba in oras imi statea apa la max 70-75 si scade daca stau pe loc sau merg"babeste" , decat sa pun carton la radiator am scos mufa de la un ventilator ca solutie temporara pe timpu ierni asa se pastreaza temperatura la 90

    Si vreau sa specific ca nu este normal pentru un motor diesel sa nu atinga temperatura optima de functionare care este de 85-90 (oricine a invatat asta la mecanica) degeaba spun cei de la audi ca e normal si consumul este mai mare in special in oras diferente sunt de 1-2 litri la 100de km ,la mine consumu era de 9-10 litri in oras ca apa statea tot la 60-70 acuma cu apa la 90 am cel mult 8litri consum
     
    Ultima editare: 20 Dec 2018
    Reviver apreciază asta.
  13. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    Atat timp cat nu blochezi fluxul de aerul rece care ajunge in mod natural spre motor, faza cu mufa de la ventilator nu iti aduce vreun beneficiu.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ne facem bine niciodata. Voi in continuare cautati explicatii, metode si mai stiu ce, doar doar gasiti voi rezolvarea. Nu intelegeti faptul ca nu exista rezolvare la problema asta in afara de "carton" in fata radiatorului (impropriu spus carton) :) Este frustrant, inteleg dar intelegeti si voi faptul ca asa functioneaza motorul asta iarna. Nu mai continuati discutiile pe tema asta. Multumesc
     
    Reviver apreciază asta.
  15. Fastas

    Fastas 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2018
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi a4 b8 ,2.0 tdi 143cp CAGA, 2010
    Ventilatorul la care am scos mufa evident nu functioaneaza este racit doar jumate din radiator...la mine a functionat "schema" si am o temperatura aproape de 90 sau 90 foarte putin oscileaza si temperatura creste mult mai repede decat inainte
     
  16. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Cartonu' isi face treaba, si inca bine :) Ventilatoarele uneori nici nu pornesc, cum a scris si colegul mai sus conteaza sa blochezi masa de aer rece.
    Pt mine nu e frustrant, l-am pus si aia e. Doar ca zona in care sunt este foarte schimbatoare, azi -2 maine +8 si tot asa cu fluctuatii aiurea de temperatura, caz in care trebuie sa ma fatai cu el pune-l da-l jos etc dar asta e facem ce putem.
     
    DeViAnS apreciază asta.
  17. Costti 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2018
    Locație:
    Târgu Jiu
    Masina:
    Audi A4 B8 2011 1.8 TFSI (CDHB)
    Salut. Am obeservat ca pierd antigel...cam 500-600 ml la 1000 km. La o inspectie am gasit sursa in jurul pompei de apa care e umeda in partea inferioara si pe laterale are praf roz. Am gasit garnitura care vine intre pompa si motor plus celelalte garnituri (asta daca pompa este in stare buna si nu e sparta) ce nu am gasit este surubul de pe axul de balans...cel care trebuie demontat ca sa pot da pompa jos..stiti cumva de unde l as putea lua? La magzinele de piese nu l am gasit. Masina e 1.8 tfsi 160 cp.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Il comanzi la reprezentanta daca nu l-ai gasit la alti vanzatori de piese. In schimb iti spun eu ca la cine ai fost sa comanzi piese sunt "praf". Un bun vanzator de piese nu are voie sa nu gasesca orice piesa atat timp cat se fabrica si este disponibila. Bafta.
     
  19. Lucian Blaga

    Lucian Blaga 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi, A4 b8, 2013
    Exista un al doilea termostat si la cutiile manuale care se numeste bypass thermostat si este situat intre filtrul de ulei si intercooler chiar langa teava metalica ce traversesza prin spatele motorului si are deschidere la 75 grade celsius.
    La masinile ce au cutia automata se poate sa existe un al treilea termostat doar pentru cutie. In cazul meu cutie manuala are 2 termostate.
    Al doilea se numeste bypass termostat si costa in jur de 20 Euro pe ebay. Atasez si o schita exacta unde se gaseste al doilea termostat la A4 B8 chiar daca are cutie manuala sau automata.
     
    Awy, dreiutz și Reviver apreciază asta.
  20. Ciprian Apopei

    Ciprian Apopei 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 Avant, CJCB, 2013
    Pentru ca nu am apucat sa citesc acest topic am acționat clasic, am schimbat termostatul 1 care clar funcționa defectuos :)

    Pe 1 Decembrie am făcut o plimbare cu a mea mașina (motor CJC 100kW) pana la Brașov și cât am stat la suveniruri cu motorul pornit a scăzut temperatura apei, s-a încălzit la loc după și când am coborât de la Predeal spre Brașov a scăzut iar...

    Mi-am anunțat mecanicul și săptămâna trecută schimbat termostatul 1.

    Incepand de sâmbătă am făcut București - Targu Mureș - Turda - Toplita si apa stat constant la 90 grade.

    După ce a ajuns la 90 grade nu mai scăzut schiar dacă am fost in oraș/ staționare. Cu precizarea ca temperatura exterioara a fost maxim -4 grade.

    Spor!
     
    Reviver apreciază asta.

Distribuie pagina asta