1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la A6 C5 (termostat - electroventilatoare -antigel) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de awer21, 28 Noi 2009.

  1. awer21

    awer21 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6, 1.9TDI, 2003, AWX
    Salutare...sunt nou pe aici si poate ma ajutati....am un A6 din 2003 1.9 tdi, 130 cp si am observat de curand ca dispare lichidul de racire din vasul de expansiune.
    Am facut un control vizual si am constatat ca sub vasul de expansiune planetara si scutul sunt umede(nu in exces), iar scurgeri pe la furtune n-am vazut.
    Am completat din nou cu 1l de antigel si dupa circa 300km a disparut iar.

    A mai patit careva asa ceva???:(


    Va multumesc.
     
  2. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    pune un recipient de praf de ala care etanseaza orice fisura din sistemul de racire.si eu am avut pierderi si am rezolvat cu un recipient de ala.ii in jur 6lei,se pune cand apa este la 90*.eu am pus jumate din tub,la inceput ramane putin la suprafata,incerca si il amesteca putin cu un bat in vasul de expansiune.se gaseste si la benzinarii sau mag.piese auto.salut
     
  3. cipri@n

    cipri@n Bronze Member

    Înscris:
    4 Iul 2008
    Locație:
    Iași / Catania
    Masina:
    A4 Avant 2002, 1.9 TDI, 131 CP, AVF
    nu faceti greseala cu prafurile minune ca mai rau faceti. majoritatea din cei pe care ii stiu ca au folosit aceste prafuri au avut numai de suferit. si am vazut si eu cu ochii mei un caz: pompa de apa sa dus, radiatoare infundate, si furtumurile cand puneai mana pe ele le simteai cum aveau o crosta dura formata in interiorul lor. pentru a vedea cel mai simplu pe unde ai pierderi o urci pe elevator dupa ce temperatura antigelului a ajuns la 90 grade si te uit atent si cred ca este imposibil sa nu depistezi daca este problema de vreo fisura la radiatoare sau furtumuri (am intalnit un A3 2006 ce avea radiatorul fisurat undeva mai sus de jumatate si pierdea antigel doar cand ajungea la 90 grade. sau ar mai putea fi chiuloasa fisurata, sau garnitura arsa dar sa speram ca nu.
     
  4. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    ciprian depinde si cat sa pus ...

    si eu am avut aceasi problema la opel corsa ... si tot cu ajutorul acelei pulbere de ce naiba o fi am reusit ... am incalzit motoru .. am turnat 1 tub ... si l`am lasat sa mearga ceva pana a recirculat apa din vas ... din noaptea aceea nu am mai avut nicio problema .. asta a fost acum 2 ani ...
     
  5. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    eu am spus sa se puna pentru inceput jumatate de tub,daca mai exista scurgeri se poate turna tot.daca torni cu sacu normal ca se duce naibii pompa,furtune sau sa se infunde radiatoru.este o prima modalitate,eftina,rapida.
     
  6. awer21

    awer21 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6, 1.9TDI, 2003, AWX
    Va mai dau cateva simptome: cand opresc motorul dupa o perioada de mers imi raman furtunele foarte tari, iar daca desfac busonul bufneste aer.
    Nu cred ca are rost sa folosesc prafuri pentru ca nu am alte scurgeri inafara de vasul de expansiune.
     
  7. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    adica prinde presiune ?!?!

    la opel .... dupa ce opream motoru ... apa dadea pe dinafara ... iesea pe langa dob si dadea pe`afara ... prindea presiune ...

    dar totu sa reglat dupa ce am pus un tub de praf ...
     
  8. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    Vezi ca exista o solutie care face acelasi lucru , se gaseste in real sau in practiker (este un bidonas mic 150 ml parca), care nu se depune pe toate furtunele, radiatore si in special la coturile ,imbinarile furtunelor deoarece este lichida ... si nici nu iti murdareste vasul de expansiune fata de cum face acel "praf"

    Nu pune prafurile minune, din motive enumerate de colegi mai sus, o sa iti blestemi zilele cand te apuci de desfundat radiatorul si alte furtune in caz ca se infunda.Vorbesc din experienta pe un Daewoo:)

    Eu am folosit si acel "praf" si solutia de care ziceam si nu as mai folosii praful decat daca vreau sa imi bat joc de cineva.....sincer....

    daca tot stii ca vasul de expansiune este cauza eu zic sa il lipesti sau daca nu sa il inlocuiesti (gasesti si pe SH)
     
  9. gelu ispas

    gelu ispas 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    Caracal
    Masina:
    audi A4 Avant
    Eu zic sa verifici intii supapa din busonul de la bidonas.Furtunele de apa trebuiesc sa fie cit de cit tari dar nici chiar asa.Daca este presiune prea mare pe instalatia de racire ori este infundata aceea supapa ori mai grav sa fie garnitura de chiuloasa" ciupita" si sa-ti bage compresie in apa.
     
  10. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    roby .. solutia de care spui tu ... daca o citeai .. este tot pulbere din-acea numai ca are si ceva solutie antigel ... stiu ca atunci cand am cumparat am luat o solutie de care zici tu de la 2+2 parca .. din benzinarie .. si un tub dintracela .. si am pus si solutie .. dar si praf normal ... si repet .. eu unul nu am avut niciun efect secundar sa ii spun asa ..
     
  11. roby_A6

    roby_A6 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2008
    Locație:
    Pe unde apuc
    Masina:
    A6/ O2 RS
    ce am folosit eu nu avea nici un gram de pulbere sau praf in ea, chiar am turnat-o intr-o sticla curata inainte de a o baga in motor,

    Daca tot conducem/avem un Audi macar sa nu ne batem joc de el cu ce stiu eu ce prafuri cand stim foarte bine ca sistemul de racire al oricarui autovehicul trebuie sa fie cat mai curat si lipsit de impuritati .

    Este exact cum ai baga nisip de aceeasi granulatie cu "praful" in sistemul de racire ... consecintele cred ca le stiti toti ....daca gandim logic...!!!
     
  12. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    Este optiunea lui daca baga ... eu am baga intr`un opel ... :)

    Acum fiecare cum vrea ....
    Eu unul o duceam la service sa se vada exact pe unde curge ... cu A6`le ...
     
  13. RealPusky 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Q5/8R 2010 - 3.0 TDI CCWA‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏Audi A6/C7 2013 - 3.0 TDI CDUD
    acelasi lucru am patit si eu ..cate un litru de antigel la fiecare 3,4,5 sute de km...tot asa tot asa pana am inceput sa pierd din ce in ce mai mult...apoi temperatura la motor imi crestea de fiecare data cand "chinuiam" putin masina. pana la urma am dus masina la service..am schimbat garnitura de chiuloasa si gata ( garnitura era terminata ) .
     
  14. awer21

    awer21 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6, 1.9TDI, 2003, AWX
    Supapa busonului am schimbat-o, dar tot la fel face, mai am un VW Caravelle si e identica.
    Pana la urma am ajuns la concluzia ca e garnitura de chiuloasa.
    Tot trebuia sa schimb distributia asa ca am sa dau si chiuloasa jos saptamana aceasta, dupa care am sa revin cu detalii.:keule:
     
  15. romixxx 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2008
    Locație:
    oradea
    Masina:
    a6 1.9 tdi pd
    Salut !
    De o zi am sesizat ca nu mai creste temperatura apei la motor ramanand suc 60 grade
    Ca atare am inlocuit termostatul.acum creste temperatura apei ajunge pana la 87 - 90 grade
    Dar asta pana la pornirea ventilatiei (incalzirii) atunci scade temperatura pana la vreo 70 de grade si fluctueaza vreo 10 grade sus / jos in functie de utilizarea masinii (adica in mers +10 sau la stop-10)
    S-a mai intalnit cineva cu genul asta de problema???

    Daca mai exista thread la subiect imi cer scuze
    Am cautat de mi-au sarit capacele :banghead:
     
  16. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Posibil ca la mine sa fie cam defect senzorul de temp.De ex.imi scade temperatura in relanti,cateodata si in mers...pe bord arata una,pe climatronic alta,iar pe vag cu totul si cu totul altceva.
     
  17. romixxx 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2008
    Locație:
    oradea
    Masina:
    a6 1.9 tdi pd
    Am avut si eu problema asta dar am schimbat senzorul de temperatura acu vreo trei luni
    diagnoza a fost primul lucru cand am constatat ca nu urca temperatura apei


    Apropo am masurat temperatura apei pe conducte si variaza in functie de pornire ventilatiei !!
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Dec 2009
  18. awer21

    awer21 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6, 1.9TDI, 2003, AWX
    Asa cum am presupus a fost garnitura de chiuloasa.
    Cauza cred ca a fost pompa de apa care pierdea cate un pic de lichid pe la prestupa, astfel motorul a ramas fara antigel arzand garnitura.
     
  19. gaso

    gaso 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    brasov
    Masina:
    AUDI A6 2002 2,5 TDI QUATTRO 180 CP
    daca zici ca ai pierdut apa pe la pompa trebuia sa piezi toata apa sa arzi garnitura,mie nu mi se pare a fi garnitura arsa,garnitura arsa se arde sau se ciupeste.Daca s-a intamplat asa cum zici(pierdere anigel pe la pompa de apa) verifica si chiuloasa sa nu se fi fisurat.
     
  20. crisan_florin26 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2009
    Locație:
    gherla
    Masina:
    audi a6 2002
    temp apa!!

    acceasi masina am si eu sa stii ca si eu am inlocuit si termostatul si senzorul de temperatura si tot acceasi problema !! cand clima e oprita apa are temp. normala cand pornesc clima scade pana la 70!! problema sunt cele 3 bujii de incalzire suplimentara a lichidului de racire!! schimbale si ai sa vezi diferenta!! pret 30-50 ron/buc!! bafta!!
     

Distribuie pagina asta