1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la A6 C5 (termostat - electroventilatoare -antigel) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de awer21, 28 Noi 2009.

  1. sorel09 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2014
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0TDI, BLB.
    Salutare colegi,
    De curand am achiziționat un A6 2,5Tdi AKE din 2001 quattro, am văzut că acest model are montat din fabrica un sistem de răcire/încălzire motorină,adică un schimbător de căldură pus pe capacul chiuloasei din dreapta un radiator în aripa dreapta si o pompa care este legată pe furtunele de antigel, aceasta împinge antigelul prin radiatorul din aripa si schimbător, pana aici toate sunt bine.
    Problema este la alimentarea pompei cu tensiune pentru ca la mine are atasat un fir lung cât să ajungă până la bateria masini(o improvizație), dacă o alimentez funcționează.
    Rog un coleg care are acest sistem pe mașină să îmi spună si mie culoare firelor care intra în pompa pentru ca la mine sunt doua fire pe lângă ea care nu au mufă si nici tensiune pe ele de culoare negru+rosu si rosu+alb da nu stiu de la ce sunt.Sau o schiță, desen cu traseul firelor pana la pompa, poze, cu cine o comanda bănuiesc că un releu dar nu stiu care este si unde se află.
    Sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea.
    Erori pe engine sau instrumente nu sunt.
    Va mulțumesc anticipat.
     
  2. Marian Lamasanu

    Marian Lamasanu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2016
    Locație:
    Fălticeni
    Masina:
    AUDI A6 C6 2.0 TDI 2008
    Salutări,
    din păcate am si eu aceeași problema ca Denybest.
    După mai multe verificări am găsit ventilatorul defect (joc elice, iar la alimentarea cu 12V nu face nimic), iar când temperatura este ridicată nici pe mufa care alimentează ventilatorul nu este tensiune.
    Stie cineva ceva legat de siguranțe relee etc!
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ce ventilator vorbesti tu? Racirea se face prin vascocuplaj
     
  4. Marian Lamasanu

    Marian Lamasanu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2016
    Locație:
    Fălticeni
    Masina:
    AUDI A6 C6 2.0 TDI 2008
    si ventilatorul din dreapta de ce mai este pus?!!
     
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pentru mentinerea racirii aerului/freonului din sistemul de racire (climatrionic). Functioneaza in trepte, in functie de ce comenzi primeste de la climatronic/senzori.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  6. Marian Lamasanu

    Marian Lamasanu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2016
    Locație:
    Fălticeni
    Masina:
    AUDI A6 C6 2.0 TDI 2008
    Confirm cele afirmate de NUCU si adaug ca in momentul in care temperatura lichidului de răcire trece de 90 grade, ventilatorul se rotește cu o viteză mai mare, dar numai dacă climatronicul este cuplat.
    Mulțam Nucule, respect !
     
  7. lucianadrian1992 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Locație:
    ARAD
    Masina:
    AUDI A6 2.5 TDI QUATTRO 2003
    buna ziua , am un audi a6 2.5 tdi quattro 2003 , pierd foarte multa apa , umplu vasul cu apa , si intrun km pierd 4-5 litri , asta se intampla cand o accelerez mai tare sau trec de 130 in sus , daca merg pana on 100 fac 300 km si nu pierd un strop de apa . Care ar fii problema ?
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Crezi ca putem noi ghici pe unde pierzi ?
    Suie masina pe elevator.
     
  9. lucianadrian1992 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Locație:
    ARAD
    Masina:
    AUDI A6 2.5 TDI QUATTRO 2003
    am sa o urc sa vad , dar ma tem sa nu fie chiuloasa bulita , dar nu as crede ca apa imi ramane tot la 90 nu creste nimic .
     
  10. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Daca era chiuloasa nu mai apucai tu sa faci atitea sute de kilometri
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ba da, putea. Stiu pe cineva care a facut 2000 km cu chiuloasa fisurata, la 40-50km trebuia sa opreasca sa ii puna apa.

    Una peste alta, daca era chiuloasa de vina iti scotea fum alb, mult (la 5l in 1km). Aici nu ai decat 2 posibilitati, iti baga apa in capul pistonului sau in ulei.
    Du-te la un service sa iti verifice tot traseul de racire.
     
  12. lucianadrian1992 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2016
    Locație:
    ARAD
    Masina:
    AUDI A6 2.5 TDI QUATTRO 2003
    ok, am sa verific traseul de racire . Multumesc mult de sfaturi
     
  13. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Incearca sa folosesti masina cu clima pornit-oprit.
    Si eu m-am lovit de o problema asemenatoare si s-a dovedit a fi un furtun ce ducea la caloriferul din bord.
     
  14. Dan Epure 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Avant 2,5 tdi 2005
    Salut.
    De ceva vreme masina pierde apa dar nu se vede pe unde. Sfaturi ?
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Topicul asta (unde ti-am mutat topicul / mesajul scris aiurea) l-ai citit integral ? Flansa de pe chiulasa ai verificat-o ?
     
  16. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut tuturor membrilor,
    Am un audi A6 C5 1.9 cod motor AJM din 2000 cumparat de curand de la proprietar din Germania de mine personal la care am constatat ca pierd apa si nu gasesc pe unde (am crezut ca pe la radiator ca parea umflat si am pus nou dar nu ) pierd 100 ml la 150 km. Acum nelamurirea mea: nu e prea putin sa fie garnitura de chiulasa ? nu borboroseste in borcan turat in gol la 5000 de ture timp de un minut si nu gasesc nimic abur la teava de esapament iar furtunele de circuit sunt in presiune ok. Multumesc.
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica foarte bine flansa de plastic si oringurile furtunelor de lichid racire care intra in aceasta, pe acolo e posibil sa ai pierderea de care zici.
    O gasesti in spatele motorului, pe chiulasa.
    Pierderea temporara de putere se numeste limp mode si are mai multe cauze. Citeste despre fenomen, o sa-ti dai seama despre ce vorbesc dupa. Trebuie vazuta eroarea stocata pe Engine, apoi remediate cauzele.
     
  18. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Cum zice si colegul Nucu, verifica oring-urile. Eu, tot la AJM am avut oringul de la senzor temperatura motor aplatizat si pierdeam destul de mult antigel. Simptomele erau de garnitura chiuloasa defecta, insa inca cred ca am schimbat-o degeaba
     
  19. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Multumesc de sfaturi. O sa verific din nou instalatia. Jos nu vad picaturi (o fi din cauza scutului) dar ce ma gandesc eu e ca daca o scurgere cat de mica ar fi pe undeva, furtunele nu ar mai fi in presiune dupa 4-5 ore adica ar pierde si presiunea din instalatie cu motorul oprit prin acea scurgere, sau sa cedeze cate un pic la o anume presiune si dupa ce scade presiunea scurgerea sa inceteze ? Cred ca cel mai bine pot verifica cu o camera tip endoscop.
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    N-ai nevoie de nici o camera. Inspecteaza fizic (cu mana efectiv, sau daca crezi ca te murdaresti atunci n-are rost sa vorbim degeaba) pe langa flansa aceea, curata daca e cazul furtunele sau intrarile flansei de depuneri de la lichidul de racire, schimba toate oringurile si apoi vezi daca mai pierde.
    Tu gandesti logic intr-un fel, dar practica bate logica cateodata.
     
    mare_hotz apreciază asta.

Distribuie pagina asta