1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la A6 C5 (termostat - electroventilatoare -antigel) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de awer21, 28 Noi 2009.

  1. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Eu am problema asta: scot furtunul din vasul cu lichide de racire si nu vine nimic pe el. Tot citind pe forum, vad la un coleg mentionat faptul ca daca scoti furtunul subtire care intra in vasul de expansiune ar tebui sa vina antigel pe acolo in functie de turatia motorului.

    Trebuie sa vina apa pe acolo ? pentru ca la mine nu vine neam. Ma gandesc ca circuitul ar merge ca doar apa nu trece de 90. Am schimbat distributia cu totul si pompa de apa de 2000 km. Am montat pompa apa Behru. Daca nu ar functiona pompa de apa ma gandesc ca s-ar incinge motorul peste 90. Sa fie infundat circuitul ?

    Poblema la masina mea e ca pierde antigel cam 100 ml la 100 km si nu stiu pe unde . Vreau sa fiu sigur ca e dusa garnitura de chiulasa inainte sa iau una noua. Apa se comporta normal adica urca la 90 dupa 20 minute si acolo ramane. A mai patit cineva?
     
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    S-a scris aici, studiaza intrarea la caloriferul din masina ...urmareste cele doua furtune de pe langa baterie....strange-le in mana si vezi daca te umezesti in palme...pe langa asta consulta un service ce poate identifica .
    Si da...pe furtunul subtire de intra in vas vine antigel, depinde mult nivelul din vas si turatia motorului, plus ca atunci cand il scoti si il ridici in sus nu vine nimic....este o toleranta de circa 4-500ml
     
  3. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Inca ceva imi trece prin cap :) cand opresti motorul (deci pompa nu functioneaza) furtunele sunt tari. Normal odata incalzita apa isi mareste volumul si automat creste si presiunea fiind circuit inchis, dar a doua zi inainte sa pornesti furtunele ar trebui sa fie din nou moi, ca doar apa sa racit, volumul s-a micsorat si automat si presiunea. Ma gandesc ca asa este firesc pentru ca fiind circut inchis din alta parte nu poate sa intre presiune in instalatia de racire si ar trebuie sa revina la starea initiala dar la mine sunt inca sub presiune. E cam clara treaba, nu are de unde sa fie presiune decat din chiulasa. Garnitura s-a dus. Tui ceapa masi de diesel.
     
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Si oricat ar fi...peste noapte tot ar trebui sa de elibereze presiunea, i.a incearca sa schimbi capacul vasului de exapnsiune, poate nu mai elibereaza presiunea si cand face masina rau presiune elibereaza cu tot cu agent de racire.
     
  5. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    am luat azi unul......da ciudat am dat 10 ron pe el :))))))) cat de bun o fi D-zeu stie.
     
  6. alanb1

    alanb1 Bronze Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Petroșani - Hunedoara
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI AWX, 2001
    E bun. Asta e pretul lor :) eu am dat 16
     
  7. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Am schimbat supapa sambata , degeaba tot pierd apa in acelasi ritm lent si sigur. Am curatat bine pe lângă motor toate urmele de apa si ulei. Acum sambata o sa deschid si sa ma uit iar, sa vad daca e ceva prelins pe undeva. Mai nou sau poate nu constatasem pana acum, nici caldura nu baga mereu, câteodată baga rece rece, desi e setat pe 24 clima, iar apa e la 90, deci nu caldut, rece. In general, baga cum trebuie dar de câteva ori mi s-a întâmplat sa nu bage neam. Oadata am mers 100 km si baga doar rece apoi dintr-o data foarte cald. Sa fie vreun un contact slab sau vreo clapeta blocata ? Am cumpărat si termostat dar nu îmi dau seama unde montat. Acod de motorAJM. Imi poate arata cineva o schema ? Multumesc.
     
  8. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Problema caldurii apare din cauza modului de clima.... in cele mai multe cazuri.
    In fata lui intre butoane exista o gaura mica cu un ventilator in spatele ei si un senzor in spatele lui, ventilatorul trage aer din masina si il duce la senzor-senzorul la randul lui pregateste temperatura livrata.
    In clipa in care masina nu baga caldura primul lucru uita-te cu o lanterna daca acel ventilator se mai invarte sau...daca nu se invarte sufla de 2-3 ori in el pina porneste, urmareste daca in urmatoarele 2 minute baga caldura,daca baga...exista un DIY aici despre cum se curata acel modul de praf in interior.
     
  9. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Multumesc de informatii mare hotz, azi o sa verific pasii spusi de tine. Azi dimineata sa-ti spun cum sa intamplat: am mers 15 km cu 2.500 rpm constant, aer cald nimic, da nimic, nimic, adica rece de degerai nu caldut, desi apa era la 90. Fac o depasire de coloana pe la vreo 3500 rpm si imediat parca stau langa cazanul de tuica :) adica baga caldura in draci.
     
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Mai exista posibilitatea ca radiatorul de caldura sa fie usor infundat ,iar circuitul sa se faca fara el,iar in ture sa forteze prin el.
    Remediere sau incercare de remediere, desfaci cele doua furtune de langa baterie ,legi altele doua de cca 1m lungime,bagi 1l de apa cu otet 1:1 (fierbinte) si o balbotezi dintr.o parte in alta usor fara sa te arzi ,asta dupa ce o lasi sa stea 30 min in repaus in calorifer( suspenzi cumva furtunele in sus ca sa nu iti curga.
    Sau dau lichidul de racire integral afara, bagi 3l apa si restu otet si circuli pret de 1 ora cu masina,dai afara,bagi apa si circuli iar juma de ora,bagi agentu antiinghet si gata.
     
  11. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Cu cat citesc mai mult cu atat mai clar e: garnitura dusa. Ca sa fiu sigur sigur vad pe net un tester de garnituri, un lichid care si-ar schimba culoarea in contact cu Co2-ul care costa 300 de lei un astfel de tester deci destul de mult. Stie cineva vreun service care sa poate face testul asta cu mai putini lei prin preajma Bucurestiului sau poate chiar Ploiestiului ?
     
  12. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut , azi mam uitat din nou la motor pentru ca dumineca trecuta stersesem tot peacolo sa vad daca dupa o saptamana mai apare ceva si a aprut. Prin spatele motorului curs antigelul pe cutia de viteze. E o piesa acolo de plastic are si un senzor pe ea..mâine încerc sa desfac acolo dar eu sunt cam stângaci cu sculele. A mai desfăcut cineva? Ce e acolo? Ma puteri ajuta cu ceva sfaturi sau o schema ceva? Ms

    WP_20161126_15_23_33_Pro.jpg
    WP_20161126_15_23_36_Pro.jpg
    WP_20161126_15_23_40_Pro.jpg
    WP_20161126_15_23_44_Pro.jpg
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Antigel pierzi pe la oring-ul de la furtunul ala ce intra in "piesa de plastic negru" prinsa pe motor. Are o siguranta, o scoti si tragi furtunul afara. Schimbi oring-ul si ai scapat de problema. Trebuie insa sa verifici atent si garnitura aia dintre acea piesa si blocul motor, pe acolo parca pierzi ceva ulei.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ilie se vede ca si tu din pacate te alaturi celor pentru care forumul asta este doar pentru intrebari. Ti-am mai spus sa citesti inainte sa intrebi ceva. Piesa aia este o flansa apa ce are senzorul de temperatura motor in ea si care cedeaza / crapa. Se cumpara obligatoriu originala si se schimba impreuna cu o-ring si siguranta noua.
    Este un defect cunoscut la modelele de Audi mai vechi. Exista explicatii pe forum scrise de ne-am plictisit. Daca pe viitor mai scrii mesaje inutile si care se repeta ele vor fi sterse direct si fara alte explicatii.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  15. Seal 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2017
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 c5 2.5 tdi 180 cp AKE
    Buna.Desi nu sa mai scris demult pe acest topic vin si eu cu o anomalie.Desi le am destul de bine cu masinile si mecanica etc.Problema este in felul urmator.Am un audi a6 2.5 tdi 180 cp cod motor AKE an 2001.Toate iarna am umblat cu carton la radiator pentru ca nu se incalzea motorul la 90 si ne prea baga caldura.Apa statea tot pe la 60-70 grade.Am amanat schimbul termostatului pentru ca stiam ca se schimba greu si am zis ca il schimb cand schimb si distributia.Acum cateva zile am schimbat kit distributie,pompa de apa hepu,termostat behr,vascocuplaj,role curele ca sa fie totul nou.Dupa schimb apa a crescut la 90 degrade.Insa am observat ca mia aruncat ceva antigel pe la vas.Am inceput sa fiu mai atent si am observat ca imi creste apa la un mers moderat pe la 95 de grade desi termostatul de de 92 de grade.M-am dat la ea si la fel a dat un pic pe afara antigelul.Am schimbat si busonul vasului de antigel dar nimic schimbat.Am observat ca furtunul radiatorului de sus e fierbinte si cel de jos rece.Incercand sa caut rezolvarea am zis ca probabil motorul asta fiind asa intortocheat a ramas aer e instalatie desi caldura baga foarte bine fara intreruperi.Am cautat pe net si am vazut ca original din fabrica aerisirea acestui motor nu se face automat deoarece vasul de expansiune nu este la punctul cel mai inalt. Aerisirea se face intre baterie si vasul lichidului de frana sunt conductele ce merg spre caloriferul de habitaclu.Furtunul de sus are o mica gaura si se desface colierul furtunului,se trage usor de furtun pana iese de tot si se baga putin inapoi la loc si se porneste motorul pana vine antigel pe acea mica gaura.Zis si facut. Tin sa precizez ca m-am chinuit intrucat nu venea nimic pe gaura desi eram cu motorul pornit.Daca am scos furtunul am vazut ca vine antigel dar la debit foarte mic.Am scos furtunul si am bagat antigel pe acolo ca ce avea sa fie.Tot nimic, pe urma am inceput sa strang de furtune si tot nimic.Am pornit motorul,l-am lasat sa se incinga pana la 94.6 grade imi arata pe vag com si am inceput sa o turez moment in care a inceput sa tasneasca antigelul.Am bagat furtunul la loc, am pus colierul si am zis asta e.Apa a inceput sa scada pe la 85 grade.Am luat masina la ture desi afara erau 5 grade si apa mi-a crescut la 97 grade.Ce poate fi.De bolborosit in vas nici poveste.Antigelul vine pe returul vasului constant,toate noi insa radiatorul are tot asa furtunul de jos rece.Mai am un singur lucru de schimbat ca nu cumva sa fie radiatorul mare infundat.Dar inainte sa schimb termostatul desi era si vasco dus apa foarte greu ajungea la 90 decat pe autostrada.Mentionez ca am citit tot topicul de la pagina 1 la 25.daca aveti alte sugestii.
     
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Salut....ai doua variante....incerci o curatare a sistemului cu o solutie apa-otet...posibil sa ai vreun dop format undeva. Daca nu tare ma tem va una din garniturile de chiulasa e prajita.
    Totusi....nu stiu de ce am vaga ideee ca termostatul nu este bun
     
  17. Seal 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2017
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 c5 2.5 tdi 180 cp AKE
    Am curatat azi radiatorul mare si toata instalatia cu solutie si tot la fel face.Garnitura chiuloasa nu ar avea de ce pentru ca inainte de a schimba termostatul,vasco si kitul de distributie ma chinuiam sa o aduc la 90 de grade si doar pe autostradala 140 .In rest prin oras statea la 60-70 de grade.Nu arunca pe afara antigel.Mentionez ca antigel arunca cat zici ca se aeriseste putin numai de stropeste motorul.O sa schimb si senzorul de temperatura sa mai elimin din posibilitati ca am vazut ca pe intruments arada 96 si pe engine 103 grade.Mentionez faptul ca am caldura fara probleme.Am scos furtunul de retur si l-am bagat intro sticla si vine fluent cu debit mare,fara intreruperi.Apoi am umplut vasul de expasiune pana in gura, am incins-o sa vad daca da vreo bula de gaz si nimic.Nu ramane decat sa schimb termostatul.Si ca simtome ce am mai observat....cand goleam sistemul, respectiv radiatorul desfaceam robinetul de golire de jos de la radiator insa stiti ca stiutul este mic si nu are nu stiu ce debit.Drept urmare acolo mai am un senzor cu 4 fire in mufa cu robinetul(care nu ii stiu rolul) si ii scoteam siguranta,extrageam senzorul ca sa curga ma tare.Apa ce curgea era la inceput foarte putin calda apoi rece desi motorul era la 96 grade, iar apoi venea fierbinte.Unele chesti mi le explic dar unele imi depasesc logica.Se bat cap in cap.De exemplu....Furtunul de sus al radiatorului se intereste cand e motorul fierbinte dar o face din cauza temperaturii intucat daca desfac capacul se elibereaza presiunea si daca il pun la loc si o turez nu se intareste instant ci dupa ce mai creste temperatura.Am mai avut masini ,am mai ars garnitura chiuloasa,imi dadeam imediat seama dar acum sunt depasitAntigelul il arunca cand si cand.Nu e o regula.De exemplu..... Am mers azi pe autostrada si mi-a crescut apa la 106 grade dupa vag com pe engine si pe instruments de 97 grade dar nu a pornit ventilatorul electric.Inainte sa schimb vascocuplajul ventilatorul pornea.Deci ce va povestesc sunt lucruri petrecute in decurs de o saptamana.O sa mai schimb senzorul temperatura sa scap de decalajul intre temperaturi si o sa schimb noul termostat behr cu un wahler.Zici ca nu face circuit complet.Zici ca baga apa doar in radiatorul de habitaclu si in ala mare zici ca nu ii place.Daca nici asa nu o rezolv ma apuc de chiuloase ca daca acum iarna face asa inseamna ca la vara pot sa imi iau adio.Multumesc de rapdare.Cam 70 la suta as crede ca e termostatul.( nu mai poti fi sigur de nimic nici nou sa fie).
     
    Ultima editare: 21 Feb 2017
  18. Seal 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2017
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 c5 2.5 tdi 180 cp AKE
    Mai am o nelamurire. Pe corpul capacului de la termostat este un surub care la alte modele de capace nu mai este din ce am vazut pe net. Care e rolul lui ? E un surub de 21-23. E cumva de aerisire? Multumesc
     
  19. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Flansa, la mine nu era fisurata. Oricum am schimbat-o impreuna cu siguranta si oringul toate originale. La inceput era ok nu mai curgea apa dar acum a inceput sa curga iar. Intre timp am aflat ca apa isi face loc pe acolo pentru ca garnitura de chiuloasa e ciupita face presiune in instalatie mare si primu loc pe unde cedeaza in urma presiunii este acea flansa sau oringul ei.
     
  20. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    1.9 ajm 116cp
    Salut
    ieri seara cu 5 km pana sa ajung acasa se aprinde martorul de la antigel, ma uit in bord 110 temperatura, ridic capota nivelul era peste maxim, dar nu dadea afara desi furtunele erau tari ca piatra, incep sa desfac busonul un pic (l-am rotit 90grade) si incepe sa elibereze presiune si antigel jos, antigelul mi sa parut un pic murdar dar la nervii care iam avut nu pot sa spun asta sigur, cel mai probabil ar fi garnitura de chiuloasa mai ales ca eu tot completam cu antigel la 500km si nu vedeam sa piarda pe undeva. Dar ma gandesc nu cumva sa fi ramas busonul care elibereaza presiunea blocat sau chiar termostatul? intamplarea a facut sa am aceasta problema aproape de mecanicul meu, si am si lasat masina acolo , am cumparat garnitura de chiuloasa cu 2 gauri in ideea ca o sa rectific chiuloasa .
    numai ca acum tot citind pe forum ma bantuie o idee ca nu ar fi garnitura de chiuloasa. La garnitura m-am gandit atunci pe loc pentru ca furtunele erau foarte foarte tari, nu inteleg cu nu au crapat, iar presiunea eliberata a fost foarte mare .
    daca e garnitura dusa am doua nelamuriri :
    1 se rectifica obligatoriu?
    2. suruburile de stangere chiuloasa se schimba ?
    Multumesc
     

Distribuie pagina asta