1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la A6 C5 (termostat - electroventilatoare -antigel) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de awer21, 28 Noi 2009.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da si da, o rectifici si pui suruburi noi respectand secventa de strangere si cuplul din ELSA.

    De ce nu schimbi busonul, termostatul si pui mecanicul sa verifice sa nu fie radiatorul infundat ? Arunca un ochi si la pompa de apa cand schimbi termostatul.
     
  2. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Multumesc de raspuns, acum 2 luni am schimbat si termostatul si busonul dar nu au fost originale. Radiatorul si pompa de apa au 6 luni, le-am schimbat imediat ce am luat masina impreuna cu distributia.
    Stie cineva forta de strangere a suruburilor chiulasei ?
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi PDF-urile de mai jos.
    Pai in prima faza pune-ti termostat si buson OE, dupa aia incepi investigatiile catre chiulasa.
     
  4. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Multumesc colegu.
     
  5. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut
    Azi am fost sa iau masina de la mecanic dar surpriza desi eu ii dusesem garnitura noua el nu a montat-o pe motiv ca nu ar fi garnitura de vina. Din nou un car de draci pe mine. Sustine el ca termostatul deschide tarziu si ca vascocuplajul nu se invarte indeajuns de repede cand turez motorul. Am schimbat termostatul si busonul cele noi dar ieftine (cu cele vechi OE ) Am plecat la un drum scurt de 15 minute apa statea la 90 -nu inteleg cum- la o panta mai lunga m-am dat la ea mai tare si apa a sarit la 100, dupa ce am mai redus din turatie apa revine la 90.
    Citesc forumul ca nebunu de 3 ore si nu gasesc nici o idee sa ma lamurreasca un pic. Termocupla, am citit pe forum aici ca pleaca mai tare sau mai incet in functie de temperatura si turatie dar la 90 si turata la 4.000 rpm pe loc ar trebui sa o pot tine cu mana ?
    Mentionez ca intai am prins-o cu mana de palet dupa care altcineva a pornit motorul si la turat la 4000 rpm dar nu am simtit sa fie vreo forta iesita din comun, nu m-am straduit prea tare sa o tin iar daca turez tare cu ea libera isi modifica turatia dar nu prea tare. Are cineva idee cum trebuie sa se comporte corect acest vascocuplaj ?
     
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Eu tot tind ca tu ai probleme intr-o chiulasa.
    Vascocuplaju se invarte pe aceasi turatie cu motorul doar dupa 90grade, in rest e liber independent, in principiu il poti opri la temperaturi de pana in 70grade.

    Si iti spun 200% ca fenomenul apare din cauza chiulasei.
    Neaparat se verifica sub presiune sa nu aiba fisuri,apoi se rectifica doar daca este necesar. Desi mai in toate cazurile se reface planul,scaunele supapelor si se schimba ghidurile supapelor. Acelasi fenomen l-am remediat la un AWX si surpriza, chiar era garnitura ciupita intre un cilindru si un canal de apa. Doar la viteze sau turatii mari incepea spectacolul si se lasa chiar cu dat-ul apei afara din vas
     
  7. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut
    revin cu un video facut dupa 10 minute de mers cu masina. In bord era 110 grade

    In plus fata de video mai pot spune ca acel vascocuplaj cu motorul cald la peste 90 si turat la 4000 il pot opri destul de usor cu mana.
     
  8. maharu3 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2014
    Locație:
    pucioasa
    Masina:
    audi a6, 2.4, an 2000, cod motor arj
    Daca poti opri vascocuplajul cu mana inseamna ca trebuie schimbat, daca functiona corect trebuia sa ramai fara degete cand ai bagat mana sa il opresti.
     
  9. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut,
    Am schimbat garnitura de chiulasa si totul e ok, cea de pe masina era cu 2 gauri deci se mai umblase la ea si am gasit un cod scris cu marker alb pe chiuloasa (cum scrie pe piesele provenite din dezmembrari).
     
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Bun,in sfarsit ai priceput ca problema ta era legata de chiulasa.
    Drumuri bune
     
  11. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut,
    Am și eu o problema de ceva vreme am inceput sa am niște pierderi de antigel la mașina A6 C5 Allroad 2.5 tdi 180 cp cod motor AKE.
    Este vorba de conducta de sub pompa de injectie care iese din bloc și se duce în chiulasa la motor în partea dreapata. Prima oară am zis ca sunt garniturile o-ring. Am comandat pe original am montat și după 2 zile la fel găsesc antigel pe bloc.
    Am curațat locul sa observ mai bine de unde apare, nu scapă pe la o-ringuri vine de undeva de sub conducta, unde este montat filtrul de ulei, acolo unde conducta se îngustează. Nu îmi dau bine seama dacă e fisurata conducta ca nu reușesc sa văd bine locul cu lanterna. Am mai citit pe forum și am mai văzut la 2 colegi cu aceeași problema dar nu au postat rezolvarea.
    Pierderile le am la turatii de peste 2.500 în sus, presiune în vas nu face, nici bulbuci, nu mi se par simptome de garnitura de chiulasa. Pierd cam jumatate de litru la un plin de motorina. Dacă mă puteți ajuta cu un sfat sau dacă ați mai intampinat problema asta as fi recunascator. Am atașat și o poza sa vedeți locul. Vă mulțumesc

    20170421_143415.jpg
     
  12. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    valvali eu la 1.9tdi ajm desi e diferit de al tau ,la fel pierdeam pe la flansa de plastic de pe spatele motorului. De fapt era garnitura un pic ciupita si la turatii mari facea presiune mare iar primul loc pe unde ceda datorita presiunii era acel o-ring de la flansa. Deci in concluzie poate fi de la garnitura de chiuloasa , si ca o paranteza nici la mine nu bolborosea in borcan iar cantitatea de apa pierduta era ca la tine 100ml la 100km parcursi.A fost greu sa cred la inceput ca e dusa garnitura mai ales ca masina mergea bine , tragea bine, nu avea simptome, pana intro zi cand a cedat de tot.....in drum ...a fost super :( .
     
  13. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Pfffff nu știu ce sa zic. Garniturile au fost schimbate au mai puțin de 1 an, când am înlocuit axele, culbutorii, pastile trimise la Bistrița la montat și rectificat. Am demontat motorul de pe mașină și toată operațiunea a fost făcută ca la carte tot demontat de pe motor și remontat din nou, curațat, spălat, garnituri de la Victor Reinz, căldură în mașină am. Am mai citit după cum am spus la alți colegi tot cu 2.5 dar nu am văzut sa posteze rezolvarea problemei. Merci oricum Ilie radu. O sa iau și asta în calcul. :(:(
     
  14. aetohnadgob

    aetohnadgob 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 2001
    Îmi poate spune și mie cineva ce rol are supapa control agent frigorific, si ce face ea? La mine momentan este scos furtunul de vacum din ea, și este blocată pe deschis(din vorbele mecanicului). Este vorba de un 1.9 tdi AJM.
     
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Este vorba despre o supapa aflata pe circuitul de racire al combustibilului (motorinei) si nu a agentului frigorific (freon).
     
  16. aetohnadgob

    aetohnadgob 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 2001
    Da, am văzut și eu unde este poziționată, știam că nu are nici o legătură cu freonul, ce mă interesează pe mine este rolul ei pe instalația de răcire

    P.s azi am înlocuit acea supapa și din câte am văzut este un robinet care este închis când se face vacum pe instalație.


    Ce probleme poate cauza dacă nu este inlocuita? In afara că pierzi vacum pe acol și nu mai trage masina, menționez că la mine a fost anulată și furtunul care intra in ea avea un șurub in el să nu pierd vacum ...(așa am cumpărat mașina :( )
     
  17. Alexandru^^□

    Alexandru^^□ 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2017
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi a6 ,2.5 tdi quattro,an 2002 ,motor ake
    Salut,
    Am un audi A6 C5 2.5 tdi si am o problema care ma seaca: imi creste temperatura in bord si in relanti are momente cand mai scade dar nu fierbe apa in vas si nu am pierderi de antigel.
    Am schimbat pompa de apa, termostat, vascocuplaj dar problema persista. Stie cineva de la ce poate fi ?
     
  18. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Intra cu vag-ul Si citește temperatura, poate e problema cu ceasul sau senzorul antigel, dacă zici ca ai schimbat termostat, pompa , vâsc , numai bine!
     
    Alexandru^^□ apreciază asta.
  19. Alexandru^^□

    Alexandru^^□ 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2017
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi a6 ,2.5 tdi quattro,an 2002 ,motor ake
    Am schimbat si senzorul din furtun ,care duce in motor ,o sa fac un test. Despre senzorul de temperatura poate fi vorba ? Multumesc pentru raspuns !
     
  20. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Pote fi senzorul antigel sau ceasul din bord decalibrat. Numai bine
     
    Alexandru^^□ apreciază asta.

Distribuie pagina asta