1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la A6 C5 (termostat - electroventilatoare -antigel) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de awer21, 28 Noi 2009.

  1. Alexandru^^□

    Alexandru^^□ 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2017
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi a6 ,2.5 tdi quattro,an 2002 ,motor ake
    Multumesc pentru raspuns !
     
  2. tavi88

    tavi88 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2014
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI A6 C6 2.0 TDI 140CP BRE
    Buna seara dragi colegi!
    Acum câteva zile am plecat la un drum mai lung si am observat in bord ca temperatura apei nu vrea sa urce mai mult de 62 °.
    Din cate am citit pe forum se pare ca a rămas termostatul blocat pe deschis.
    Am cumparat termostatul si urmeaza sa il schimb dar din ce am citit aici nu m-am lămurit trebuie data distributia jos sau nu?
    Multumesc mult si o seara frumoasa!
     
  3. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Ca sa faci o treaba buna si sa cureti frumos pe acolo DA. Numai bine
     
  4. vidoo

    vidoo 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2011
    Locație:
    Câmpulung Muscel
    Masina:
    Audi A6 ALLROAD, 3.0 TDI 2008 ASB
    Da, la motorul tau dai distributia jos ca sa schimbi termostatul. Este poziționat pe blocul motor, in circuitul de răcire, sub distribuție, spre partea dreapta a motorului( partea cu alternatorul).
    Ar mai fi o soluție cu un alt termostat montat pe/în furtunul care duce spre radiator. Daca al tau e ”mort” și apa fierbinte din motor va ajunge la acesta ca sa se deschida va fi Ok, daca e partial blocat pe deschis atunci vei vedea că iți creste temperatura peste 90 grade. Oricum, solutia este temporara, pînă cand trece iarna sau schimbi distributia.
     
    Ultima editare: 27 Feb 2018
  5. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Stai un pic inainte de a ne arunca spre distributie trebuie sa stabilim despre ce motor vorbim.
     
  6. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    A lui din profil daca nu a precizat 2.5 AFB
     
  7. vidoo

    vidoo 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2011
    Locație:
    Câmpulung Muscel
    Masina:
    Audi A6 ALLROAD, 3.0 TDI 2008 ASB
    Da, e valabil pentru 2,5 tdi coduri care incep cu litera A.
     
  8. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Sal
    Vidoo nu numai la motoarele cu litera A au termostatele pozitionate asa, si cele cu B au aceiasi pozitionare
    Nunai bn
     
  9. vidoo

    vidoo 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2011
    Locație:
    Câmpulung Muscel
    Masina:
    Audi A6 ALLROAD, 3.0 TDI 2008 ASB
    Da... de cele cu A eram sigur. Asa au gandit nemtii...
     
  10. Marusciac.99 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2018
    Locație:
    Moldova
    Masina:
    Audi A6 C5
    Salut,
    La masina mea din profil azi a trecut acul ușor peste 90 grade celsius. Cand am coborât am văzut că radiatorul era rece dar mai apoi s-a infierbintat radiatorul însă motorul se încălzea. Dupa ce am oprit clima si-a revenit și am mers un drum lung și totul a revenit la normal. Ce poate sa fie ?
     
  11. Cront 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2018
    Locație:
    Padova
    Masina:
    Audi a6 quattro 2,5,2002 Ake
    Salut,
    La masina din profil Audi A6 C5 am probleme cu instalatia de racire. In bord totul e normal, apa sta la 90, uleiul ajunge la 120°la deal si totusi imi da afara toata apa din vas asta doar la deal când se infierbânta motorul. Nu aud vâscocupla si nu mai inteleg care ar fi motivul. Daca ar fi termostatul inchis cred ca nu ar arata in bord 90° sau de ce nu arata mai multe grade când apa clocoteste. Sa fie vâscocupla defecta ? vad ca se invârte dar la turatia motorului, cred ca si aia trebuie sa se invârta mai repede când motorul e incins.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Inainte sa intrebi pe forum ai facut si tu ceva verificari electrice si mecanice ? Eu cred ca nu. Daca ai fi facut ce ti-am spus ai fi scris ca ai verificat cu VCDS, ca ai fost la mecanic, ca ai verifcat modulul de comanda de le electroventilatoare, ca ai facut diagnoza la un profesionist, ca ai verificat instalatia de racire si asa mai departe.
    La un bun mecanic ai fost ?
    La electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers. Bafta.
     
  13. Cront 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2018
    Locație:
    Padova
    Masina:
    Audi a6 quattro 2,5,2002 Ake
    Multumesc
     
  14. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Cront daca auzi "bulbuci" ca si cum ti-ar fierbe ceva in bord, in timp ce mergi cu masina, este terminata garnitura de chiulasa.
     
  15. Cront 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2018
    Locație:
    Padova
    Masina:
    Audi a6 quattro 2,5,2002 Ake
    Nu se aude nimic, dă apa afara doar la deal si temperatura uleiului urca păna la 120°. Nu stiu exact cum functioneaza văscocupala, are un senzor ceva ?
     
  16. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Vascocupla este ca un "convertizor" ce foloseste ulei silicon si un element bi-metal ce actioneaza o supapa sau un robinet.
    La ralanti cu motorul rece trebuie sa poti opri usor elicea. Atentie la modul cum incerci!

    PS: pe YouTube gasesti tot felul de filmute daca cauti dupa "vasco coupling". Nu incerca sa repari ca nu merita.
     
    Cront apreciază asta.
  17. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Verifica si busonul de la vas. Cu uleiul in deal la ce deal te referi ? Mers cativa km ?. La mine ca sa iti faci ideie, am mers pe Transfagarasan imi statea uleiul aproape la 120.
     
  18. Cront 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2018
    Locație:
    Padova
    Masina:
    Audi a6 quattro 2,5,2002 Ake
    Sincer sa fiu, am lasat busonul slab pentru ca am vazut ca face presiune, iar dealul e destul de abrupt, de 2 km. Am vazut ca apa iese mereu ca fiind cu rugina fara miros de gaz sau ulei, cred ca nu e de la garnitura.
     
  19. hercheacatalin

    hercheacatalin 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2015
    Locație:
    Vrancea/Kuwait
    Masina:
    A6 C6 4F , BMK, 2006
    De ce oare sa lasi slab busonul, cand instalatia e facuta sa functioneze in parametri normali sub presiune? Mai bine fa un flush la instalatie, da jos radiatorul de racire curata-l cum trebuie si verifica pompa de apa!
     
  20. Cront 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2018
    Locație:
    Padova
    Masina:
    Audi a6 quattro 2,5,2002 Ake
    Sâmbata ma apuc de ,,investigatii" amanuntite.
     

Distribuie pagina asta