1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C7 - antigel - termostat - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de barladi, 26 Dec 2015.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu vreau sa tin masina 1 mil de km, dar mie personal abordarea ta nu mi se pare in regula si de urmat. Nu e vorba chiar de "luati benzinar", nu trebuie sa fii acid daca avem alta asteptare de la masinile diesel decat a ta. Dar fiecare face cum si ce vrea, asa ca e loc de optiunile fiecaruia. Ca peste 2-3 ani o vinzi, o cumpara cineva si gaseste span sau alte uzuri premature, dar pe tine nu te va interesa asta, ca doar ai vandut-o altui fraier...
     
    Arjo apreciază asta.
  2. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Salutare. Din multele sapaturi facute de mine pe problema aceasta am tras concluzia ca ele functioneaza asa cum au fost proiectate si nu e nici o piesa defecta sau vrei eroare de constructie. Pe unele site-uri s-au postat raspunsurile oficiale si toate dau ca normal comportamentul , iar legat de uzura , caracteristicile uleiului recomandat contracareaza uzura la temperaturi mici (asta tot oficial ). Ce am sesizat eu si nu imi convine este ca transmisia automata este mai nesigura iar consumul creste exagerat si asta cred ca se datoreaza in mare parte rezistentei electrice care compenseaza deficitul de caldura. Eu personal i-am pus un carton si sunt foarte multumit, e la 90 grade la fiecare utilizare indiferent de temperatura exterioara.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    OLARIU SORIN apreciază asta.
  3. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Tocmai. Uzurile nu sunt numai cele mecanice din cilindrii motorului. La mersul cu motorul rece sufera si cutia, si pompa de ulei, distributia...... Colegul de mai sus cred ca e genul de om care ridica capota doar ca sa completeze cu lichid de spalat parbrizul. Tine masina 2-3 ani, dupa care o vinde cu pretentia ca vinde o masina buna si bine intretinuta. Dar cel care o cumpara, saracul......ghinionul lui sa il lase pompa de ulei sau cutia sau turbina...

    Daca e cald in masina, ce ne pasa de motor? Pe principiul "apa, paie si bataie"
     
  4. alex2680

    alex2680 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0 TDI Ultra S tronic, 2015
    Voi chiar aveti o problema daca stati sa umblati cu cartoane la radiator la un A6. Trebuia sa incercati cu un Logan, acolo s-ar preta la asa ceva.
    Pentru mine o masina bine intretinuta inseamna servisare la 15k km nu 30k. Ulei cutie schimbat la timp. Si in general da, la 100k km dupa 4ani o schimb. Cred ca e ft proasta o asemenea masina. Vai de cel care o cumpara de la mine.

    La noile modele Audi (si nu numai) iti arata si temperatura uleiului pe display. Cam la cate grade credeti ca se incinge uleiul la un mers normal cu o masina automata timp de 20-30 minute? Cand zic normal ma refer la rpm (1200-1500) ca asta conteaza.
    S-ar putea sa fiti surprinsi sa vedeti ca apa ajunge la 90 grade insa uleiul nu sare de 60-70 grade decat daca o alergi cateva minute bune. Uzura mare, domle'... Era bun un carton din fabrica, gen cum aveau Oltciturile. Statea motorul mai cald iarna.
     
    Ultima editare: 21 Feb 2017
    denispaul apreciază asta.
  5. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Da chiar umblam cu cartoane , vad o imbunatatire in functionarea masinii si cred ca face bine ca temperatura sa fie la 90 grade si nu la 50. Daca fabricantul spune ca e normal eu cred ca are un interes sa ne vanda cutii automate ca piese si alte subansamble care cedeaza prematur. Nu pot sa imi explic altceva decat o bataie de joc la adresa clientilor , refuz sa cred ca nu puteau face un motor care sa mentina 90 grade


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Arjo apreciază asta.
  6. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Sincer, @alex2680 , hai sa nu intram in polemici
    Ori ce ai spune, nu e normal ca la o masina de +70k euro sa fii nevoit sa pui carton la radiator, ca la batrana Dacia 1300. Nu este admisibil ca la o astfel de masina sa nu ai caldura la -15 grade la un drum de 360km, pentru ca sistemul de racire a fost proiectat aiurea si are lipsuri. Asta dupa ce s-au schimbat ambele termostate cu originale. Pur si simplu nu este normal ca motorul sa functioneze sub 50 grade la drumuri de 350km . Si minune....dupa ce pui cartonul in fata brusc nu mai e nici o problema. Motorul se incalzeste ff repede, si mentine temperatura fara probleme... e clar ca undeva circuitul mare comunica liber cu circuitul mic...fara ca termostatele sa poate controla acest lucru. Ori proiectare gresita, ori acea supapa unisens ramane blocata pe deschis..... Dar nu mai reluam discutia........

    SI apoi. Nu stiu cum sa iti spun, dar in semnatura ta apare ca ai motorul ultra, cel de 190 cai, motor care este complet diferit fata de cele ale noastre. Motorul tau se spune ca a fost regandit aproape de la zero.... Prin urmare, nu cred ca esti in situatia noastra.....si privit din locul tau, cat timp tu nu ai probleme, nimeni nu ar trebui sa aiba.
     
    Arjo și marianu apreciază asta.
  7. lillejhon

    lillejhon 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Hamburg
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI CGLC 6+1 manuala
    Problema asta la motorul de 2.0 este doar la audi sau si pe celelate marci cu acelasi motor din grupul VAG? Marea mea problema este ca tot aud sa nu turezi masina cand este motoru rece riscand sa stric turbina. Pana se incalzeste motorul trebuie sa merg foarte mult prin oras si apoi sa pot schimba viteza un pic mai turat. In ianuarie am mers de la Iasi la Satu Mare cu 2 liniute la apa.
     
  8. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    colegii cu cartoane,cam de ce latime ati facut paravintul ?
     
  9. dvr

    dvr Silver Member

    Înscris:
    27 Oct 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 Avant quattro, 50 TDI (DDVB), MY 2019
    Poate cineva care a pus carton sa puna niste poze?
     
  10. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Am descris intr-un post anterior , cartonul nu se va vedea din fata. Se monteaza intre radiatorul de clima si cel de racire. Eu l-am taiat exact cat e radiatorul


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Vacaru Laurențiu apreciază asta.
  11. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    atit de lat?nu mi vine sa cred,ai mascat total?cred ca asta a fost cu razbunare...
     
  12. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Da. Nu-ti face griji de supra incalzire..... si asa va scadea cateodata la 3 liniuțe. Dar atentie l-am pus intre radiatoare tocmai pentru a lasa radiatorul de intercooler in bataia vantului, nu-l acoperi si pe acesta


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Arjo apreciază asta.
  13. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    motorul asta are ceva in neregula ,nu are randament termic...e sarac in injectie...:))
     
  14. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Eu cred ca termostatele is facute sa nu inchida complet si asa se explica fenomenul cu cartonul. Daca nu ar face suficienta caldura atunci de ce la carton urca la 90 grade ?!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    pai iti dai seama ca la 90 grade radiatorul este blocat,nu ai deloc racire, si tu mergi cu ea.....ar trebui sa sara in sus temperatura...ori e supradimensionat radiatorul.
     
  16. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Pai cei care au probleme cu termostatul pun carton , nu ? Vb aici de Dacii si alte masini mai vechi. Atunci cred ca sinla noi asta e problema si astfel cu un carton in fata ridicam temperatura si se evita rolul radiatorului. Totusi cred ca este suficient agent de racire incat sa nu se supraincalzeasca. Oricum la temp ext mai mari de 5-6-7 grade o sa scot cartonul


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    marianu apreciază asta.
  17. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Nu puneti cartonul in fata. Cartonul se pune intre radiatoare...intre cel de clima si cel mare al motorului. Atentie sa nu acoperiti intercoolerul ca dati de altele atunci.
    O bucata de linoleum intre radiatoare face minuni. Nu am masurat cu ruleta.......ci "babeste", facand semn cu un marker direct pe bucata de linoleum, dar as aproxima o orizontala cam de 60-65 cm
    iar pe inaltime undeva la 55-60 cm cu aproximatie. In partea de sus am lasat un plus de 4-5 cm care l-am indoit sa am de ce sa il prind cand il voi scoate, spatiul dintre radiatoare fiind de aprox 7-8 mm, sa nu ma chinui cu vreo penseta..... :)))))))
    Se scoate masca de sus, de deasupra radiatorului, are 2 nituri cu miez din plastic. Cu o lama subtire scos miezul apoi scoase niturile, scoasa masca. Apoi masca de la admisia de aer, are 2 suruburi. Se da jos si asta, se pune cartonul, si apoi se monteaza toate. Totul dureaza 5-10 minute. Masca de la gura de aer nu trebuie neaparat scoasa, se poate glisa pe langa de la dreapta spre stanga celui ce face operatiunea.

    Face minuni acest carton. Azi am mers pe 9 grade afara si motorul nu a depasit 90 grade, deci nu e risc de supraincalzire deocamdata.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  18. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    vai cred ca rid astia cu bmw si mercedes de noi.....dar nici o masina nu e perfecta,ajustari se mai pot aduce ulterior....oricum noi pe zapada plecam lejer din parcare.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  19. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    :))))) Am avut BMW......rad si eu de mine......crede-ma...... Dar sa stii ca nu se vede deloc cartonul respectiv. Nu va sti nimeni absolut nimic, decat daca te vede cand il pui sau cand il scoti. Ltfel nimeni nu vede nici daca se uita stiind ce cauta. Nu e vizibil deloc, fiind dupa radiatorul de clima. :)
     
    marianu și Audi_MST apreciază asta.
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Aia cu BMW au clapete actionate electric in spatele narilor pentru treaba asta. :)

    Dupa ce ati schimbat termostate pe capete, tot la linoleu ati ajuns. :))
     

Distribuie pagina asta