1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C7 - antigel - termostat - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de barladi, 26 Dec 2015.

  1. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Interesanta omisiune. Nu stiu ce sa zic de ce nu apare in schema dar din moment ce pe masina mea, care e A6 C7, nu TT sau A4 B8 si am piesa pe masina, ar fi trebuit sa apara si pentru aceasta.

    Maine va pun poze cu localizare piesei pe masina dar e usor de gasit. De la termostatul principal la aproximativ 40 cm este o ramificatie cu un ditribuitor, acolo e termostatul
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, sunt de acord cu ce spui, asa era normal, sa fie si A6-le in lista daca piese exista, atunci nu era aceasta confuzie.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  3. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Este codul care apare in sectiunea de A4 B8 pentru masinile cu multitronic. Dar cautat individual, dupa cod, acest termostat apare peste tot ca fiind pentru motoare pe benzina. Drept e ca rolul unui termostat, in general, este sa inchida sau sa deschida la temperatura pentru care a fost facut, indiferent de tipul de combustibil.
    Nu ma pricep la motoare/mecanica....am alt job, in care indraznesc sa afirm ca sunt bun... Prin analogie as ofensa mecanicul(care de altfel este unul bun si foarte responsabil) sa merg eu si sa ii spun cum sa isi faca treaba... e o abordare sensibila.
    La Audi, cand am fost si am intrebat au dat din colt in colt, si pun pariu ca daca le arat termostatul cu cod pentru benzina, au sa imi spuna ca ii iau peste picior...


    Nu am acuzat pe nimeni ca a raspandit informatii false, (si chiar de ar fi asa, sunt perfect constient ca e un forum, in care oricine poate fi ceea ce pretinde ca este...si mi-am asumat acest lucru facand contul).... doar mi-am expus punctul de vedere despre cum ar putea fi mai eficient ajutorul pe forum. Nu am avut intentia sa irit pe nimeni...
     
    Arjo, Florin Radu, nae77 și încă o persoană apreciază asta.
  4. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Azi am luat masina din service si pare ca s-a remediat problema. Totusi azi nu a fost asa frig. Voi uramari comportamentul si in zilele urmatoare. IMG_6112.JPG
     
  5. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Dupa un drum cu urcusuri si coborasuri la propriu , pe o distanta de vreo 150 km am constatat un comportament ciudat la indicatorului de temp apa si anume : la -5 grade afara ,cam tot drumu nu a urcat decat pana la 70 grade cu exceptia pantelor unde ajungea la 90 grade iar la coborarea lor scadea la 50 !! Si asta destul de repede. Ceva s-a remediat ca totusi ajung la 90 grade cea ce nu am mai vazut de ceva vreme dar nu se pastreaza la acest nivel. Undeva mai este o problema si asta deja ma dispera. Nu stiu ce sa ii mai fac. Ma gandesc ca termostatele astea nu-s optime si deschid aiurea la temperaturi mai joase decat ar trebui sau mai este vreun termostat, nu mai stiu ce sa zic. In concluzie inlocuirea celui de-al doilea termostat nu a rezolvat problema :( .
     
  6. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    nu cumva iti pornesc ventilatoarele cind ajunge la 90 grade?eu stiu ca la b8 este o pompa de recirculare electrica undeva pe circuit,nu vreau sa vorbesc prostii dar poate si aici e la fel.sa nu fie defect senzorul de temperatura?cel care e si pentru ceasuri si pentru Ecu.
    si pe mine ma dispera ,am mers 10 km in oras si abia s a aprins cea de-a doua linuta la temperatura.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  7. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Este o pompa electrica , stiu pentru ca am pus contactul cand era demontata partial instalatia de racire si a inceput sa functioneze si sa scota si apa ce mai era pe instalatie. Nu , nu au pornit ventilatoarele, rar pornesc si asta la regenerari. O pista buna de verificat ce spui tu. Totusi am tradus un document din germana , un raspuns la o solicitare adresata unui service Audi din germania de un user cu cateva postari mai in urma si ei ziceu ca e normal sa nu se mentina temperatura la 90 grade si bla bla cand afara is sub 10 grade si ca poate scadea chiar la 50 grade. O fi el un raspuns oficial dar mie mi ca asta dauneaza masinii si vom avea alte probleme pe care nu le platesc ei. Intentionez sa inlocuiesc al doilea termostat cu un altul care deschide la 80 grade , cod 4E0 121 113. La unii cu A4 a functionat corect dupa inlocuire.Ar mai fi o solutie ne ecologica , anularea circuitului prin racitorul de gaze EGR care am inteles ca nu dauneaza la nimic ce tine de functionare sau defecte ulterioare.
     
    Ultima editare: 10 Dec 2016
  8. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
  9. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    e clar ,coborirea aia brusca de la 90 se face ca se mai deschide un circuit,sau ventilatoare.parerea mea ca pompa aia electrica mai invirte un circuit si cred asta de la cutie.
    ori cum ai zis ,scaderea temperaturii se face atunci cind incepe racirea gazelor
     
    UTI apreciază asta.
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Exista termostatul cu acel cod, am atasat pe ce modele apare. E dat in program un cod motor, dar nu stiu ce cutie are, manuala, automata...
    Pe modelul dupa 2015 e sunt 2 coduri PR, ce semnifica: TD1 = 4-cylinder diesel engine 2.0 L unit 04L.C si G1C = 7-speed automatic transmission.
    Deci, sunt multe necunoscute in legatura cu identificarea exacta...

     
    Audi_MST apreciază asta.
  11. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    @Audi_MST la 0 grade, in 4 km ai ajuns in 90 grade. Mai bine de atat nu cred ca se poate, chiar si cu clima oprita.
    Din datele din bord viteza medie de 31 km/h.....ori mers incet constant, ori cu ceva opriri de semafor...

    Dupa indelungi discutii cu cei de la magazin (cum ca e pentru motoare pe banzina, nicidecum pentru diesel, si nu se va potrivi), pe raspunderea mea vor aduce termostatul . Astept sa vina si sa le schimb pe ambele. Revin cu informatii dupa.
    Citesc mai sus ca ar mai exista inca un termostat? Really? Numai termostate are masina asta? :)))))))
     
    Audi_MST apreciază asta.
  12. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Atașez imaginea cu localizarea celui de-al 2-lea termostat.
     
    ORF _eins și marianu apreciază asta.
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poate era buna si o imagine cu locatia fizica, de pe masina ta.
     
  14. MarioF

    MarioF 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6,2.0 2012
    Salutare stimati colegi ! Sunt nou pe aici si am citit cu mare interes ce ati postat in legatura cu situatia cu problema voastra,se pare ca aceeasi problema o am si eu. Am un A6 2.0 tdi automat. La mine s-a intamplat in felul urmator,schimbandu-se vremea bineinteles am dat drumul la caldura dar caldura nu venea,caldura nu venea,am fost bineinteles la electrician mi-a spus ca este o pompa de recirculare a apei,nu am retinut foarte exact,mi-a spus ca piesa costa cam 600 de lei.Pana sa vina aceea pompa pur si simplu mi-a scos mufa de care era conectata si caldura mergea. Ce am observat dupa chestia asta este ca temperatura apei scadea in bord,era acum la 90 de grade scadea la 80 dupa ce dadeam drumul la caldura. Dupa ce am schimbat aceea pompa la fel.m-am intors inapoi la service mi-a spus ca probabil termostatul este,am comandat bineinteles alt termostat,nimic ,la fel aceeasi problema,apa urca cand nu este aprinsa clima si scade cand o aprinzi. Am citit cu mare interes postarile de mai sus si am comandat si eu aceea piesa de care nu prea se stie mare lucru 1K0121113A ,am salvat si pe unde se gaseste o astept si va tin la curent cu ce se intampla ! Multumesc frumos si sper sa rezolv problema asta !
     
    Audi_MST apreciază asta.
  15. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    Cam prematur sa pice pompa electrica la ea. Cred ca a fost mai mult o banuiala, asteptam sa vedem ce rezultat ai dupa ce schimbi termostatul.
     
  16. bUzZ1 4th Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0tdi
    Atasat aveti raspuns oficial din reprezentanta + ce scrie in manualul masinii. Ma intreba cineva foarte ostentativ despre manual, pe alt topic, poftim din manual precizarea. Ei sunt acoperiti. Concluzia o trageti singuri.
    Se recomanda mers cu caldura pe auto la 22 de grade plus incalzirea auxiliara pe auto. Si da, daca inchizi caldura, apa urca la 90 mai repede si tot asa...
    Problema e comuna la 2.0tdi 177 pe A4 B8 si A6 C7

    Screenshot_20161114-005041.png

    Screenshot_20161114-004659.png
     
    Arjo și nucugheri apreciază asta.
  17. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    pai nu e bine,PTC este un mare consumator energie,deci consum mai ridicat,motorul mai rece nu e la temperatura lui optima ,iar consum ridicat,deci iarna ajugi lejer la 10 in oras ,iar ei numesc randament ridicat...
     
  18. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    :))))))))))
    Ce gluma buna......Cum spunea colegul, randament ridicat ce inseamna daca nu performante bune cu un consum decent ???
    Am schimbat ieri ambele termostate. Cel mic si ff controversat era blocat pe deschis cam la 25-30%, aproximez eu, dupa cat de usor suflu prin el la temperatura camerei. Cel principal inchide bine, nu pot sa suflu deloc prin el...:)
    In dimineata asta, -5 grade pe bordul masinii, in 11 km de mers la oras cu clima pe 22, dar ventilatorul dat manual la minim(prima treapta de viteza), motorul a ajuns la 90 grade. Am dat clima pe auto, a avut o scadere la 80 grade(3 liniute) , si a stat asa pentru vreo 2 km cand a urcat iar la 90 grade. Oricum, vizibil imbunatatita situatia...
    Data clima pe 26 si ventilatorul la maxim pe 2 km de mers a stat la 80 grade motorul(nici scazut , dar nici urcat)
    Mers prin oras, cu trafic relativ lejer, mers normal, sub 2000 ture, cu un consum mediu pe toate plimbarea de 11,5 ... Un randament maxim al motorului.... :))))))))))

    Jenant raspunsul oficial... Daca motorul de 177 cai inseamna randament crescut, atunci ce sa mai zic de motoare de la alte marci care din 2 litri diesel ajung la 240 cai de sunt capabile sa traga dihania de X5. Si din cati cunoscuti am cu motoare de 2 litri(fabricatie dupa 2010) nici unul nu se plange ca motorul nu ajunge in 90 grade...

    Concluzie. Termostatul mic cred ca incurca putin socotelile termice ale motorului la mine. Situatie imbunatatita, dar nu rezolvata. Coroborat cu raspunsul oficial, cred ca o fi normal asa... cu uzuri crescute, cu un consum crescut...deh, "randamentul" cere sacrificii.... :)))
     
    Audi_MST apreciază asta.
  19. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    sunt curios la -20 daca tot asa va rezultatul,parerea mea ca in 4-5 km in oras cu consumatori electrici la maxim, incalzire scaune, PTC,lumini ,ventilatoare, radio, si ce o mai fi acolo ar trebui sa ajunga la 60-70 grade.tot nu e bine...oricum unde e asta micu ascuns?termostatul?in spate spre cutie?
     
  20. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Da....este pozitionat foarte greu accesibil, imi spunea mecanicul. A pierdut ff mult timp pana sa ajunga la el si apoi sa remonteze tot. E undeva in spatele motorului, deasupra cutiei...
    Om vedea ce si cum. Asta imi e si mie frica...la -20 ce o fi ? Saracul motor, in regimul asta iese la pensie la 250k km....
     

Distribuie pagina asta