1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C7 - antigel - termostat - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de barladi, 26 Dec 2015.

  1. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Revin cu detalii dupa 4 zile cu noile termostate.

    La oras motorul sta in 90 fara probleme. Ajunge in 90 rezonabil si mentine ok. Scurte scaderi la 3 liniute la semafoarele lungi, dar cu revenire rapida.

    Am fost ieri la Toplita la partie, si acolo erau -7.
    La drum lung situatia e mai delicata. Am plecat de la -6, din Piatra, pe varianta(fara semafoare si treceri de pietoni), in 8 km abia a aprins a doua liniuta. Abia dupa 19 km a ajuns in 90 grade(drum drept). Apoi urcat spre Cheile Bicazului, 90 grade fara probleme(deja erau -10 grade afara). La coborare spre Gheorghieni(o coborare destul de lunga 18-20 km) motorul a coborat in 2 liniute adica intre 60 si 70 grade, si pentru o f scurta perioada in o liniuta, 50-60 grade.
    La drum aproximativ drept cu temperatura exterioara de intre -10 si -6 cu un mers sustinut(100-120 km/h) motorul pastreaza 90 grade. In spatele celor care merg cu 60 in localitati si 80 afara, motorul statea in 3 liniute, adica intre 70 si 80 grade. Uneori cobora in 2 liniute, dar revenea rapid la 3.
    In concluzie ce sa zic......situatia este imbunatatita la mine. Nu cum ar fi trebuit, dar, rezonabil......personal nu am intalnit motor care sa nu mentina 90 grade, dar.......totul are un inceput :))))

    In permanenta am avut clima setata pe automat 21 grade la sofer si 23 la pasager, auxiliara pe auto, incalzirea in scaune pornita. Daca as fi oprit clima probabil rezultatele ar fi fost imbunatatite nitel.
     
  2. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    ai gasit vreunu din ele blocat?era ok niste poze cu ele .
     
  3. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Am spus mai sus. Sufland prin ele, cel principal, de la radiator inchidea perfect, cel mic de la EGR permitea sa circule aer. Nu stiu cat de elocvent e testul asta, insa dupa logica mea, ar insemna ca era blocat partial deschis.
    La temperatura camerei...dar, oricum ar fi trebuit sa deschida la 75-80 grade. Acum ceea ce nu stiu este daca pe inchis trebuie sa inchida complet sau ba. :)
    Rezultatul insa este o imbunatatire clara. E prima masina la care vad ca motorul este incapabil sa mentina 90 grade indiferent de conditiile de afara.
     
    m4rius și RussuAudiA6 apreciază asta.
  4. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    am vazut si eu cum poate sa ajunga repede la 90 grade acum pe frig -4 grade,la prima pornire a inceput regenerarea,in 4 km a ajuns la 90 grade ,deci se poate.....ma gindesc ca injectia este marita ....
     
  5. MarioF

    MarioF 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6,2.0 2012
    Salutare stimati colegi. Revin cu detalii, doar ce am schimbat termostatul acela mic si am observat imbunatatiri. Dupa ce am scos masina din service am mers pe Dynamic prin oras sa creasca temperatura mai repede, odata ajunsa la temperatura de 90 am dat drumul climei la 2 liniute adica destul de incet la temperatura de 23 de grade. A ramas la 90 spre surprinderea mea dupa cateva minute am dat ventilatia la maxim si nu a durat cateva secunde si a scazut iar la 80. Acum zilele astea o sa fac un drum mai lung si sa vad in cat timp ajunge la 90 daca pornesc clima imediat dupa pornire. Initial am asteptat sa ajunga la 90 si dupa i-am dat drumul desi am inghetat de frig dar trebuie sa imi dau seama totusi cum functioneaza si sa gasesc o rezolvare la toata nebunia asta cu temperatura. Sper sa fie mai bine, o zi buna va doresc dragi colegi si Sarbatori Fericite !
     
  6. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Oprind clima e normal ca motorul sa se incalzeasca mai rapid..de fapt ar fi o teorie intreaga....:)). Insa masinile au si o incalzire auxiliara electrica(un fel de aeroterma), despre care citeam de curand pe net.
    Aceasta aeroterma este capabila sa sufle aer cald la o temperatura de maxim 25-26 grade, in functie de mai multi factori. Citeam ca in prima faza aceasta aeroterma electrica ajuta si incalzirea motorului(cand clima e pornita) prin incalzirea radiatorului din bord(prin activarea recircularii aerului din habitaclu) . Testat de mine, parca o sensibila imbunatatire, dar nu as putea afirma cu certitudine. Logica spune ca recirculand aerul, interiorul masinii se va incalzi mult mai repede la temperatura setata, iar prin acest aer cald sa se ajute nitel si motorul in procesul de incalzire...

    Oricum, cu termostatele noi, tind sa cred ca mai mult de atat nu se poate face. Asta e situatia, asta e un alt esec al proiectarii motorului.
    Pentru mine e destul de clar.....prima si ultima masina a grupului VAG cu motor mic...m-am cam lamurit. prea multe riscuri.....uzura prematura din cauza functionarii la rece, riscul pe care il prezinta pompa de ulei(care poate atrage dupa sine o serie de raparatii ffff costisitoare)...

    Iar raspunsul oficial "este normal sa fie asa, din cauza randamentului crescut al motorului" pe mine ma lasa fara grai......Ce sa spunem de motoarele de la alti producatori care biturbo ajung la 230 cai, in acelasi consum.....si care culmea..... se si incalzesc in mod normal ??????? Daca ar fi venit de la Dacia acest raspuns as fi zis ca e normal, dar venind de la un producator care isi vinde maisnile cu +60.000 euro, mie personal, imi provoaca sila.....
     
    nae77 apreciază asta.
  7. MarioF

    MarioF 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6,2.0 2012
    Ai dreptate si eu sunt dezamagit..Am sperat ca se remediaza problema prin schimbarea termostatelor dar degeaba..Am pornit clima la 23 de grade a urcat pana la 90..15 minute mai tarziu bineinteles a scazut la 80 in conditiile in care mergeam constant.Asta e ce naiba sa mai zic..? Oricum eu nu ma prea pricep la masini sper doar sa nu apara probleme sa bagi bani ca nebunu..Sarbatori Fericite !
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O sa iti cada rotile la masina pana apuca sa se strice motorul din cauza la 7-8grade diferenta. :)
     
    CORNEL21 și gruvnoise apreciază asta.
  9. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    pai 80 grade e bine ,fata de mers cu nici 50 grade....10-15 km...ca e o necunoscuta temperatura motorului,la pornire e deja prima liniuta de 50 grade aprinsa.
     
  10. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Prima liniuta e aprinsa din softul care gestioneaza afisajele si tind sa cred ca e aprinsa doar de "ochii clientului"...e o chestiune pur psihologica pentru a pacali subliminal proprietarul. In mod logic ar fi fost sa o aprinda cand temperatura depasea 50 grade, nu? :))))))))))))
    Cu regret o spun.....suntem sclavii tehnologiei si marionetele celor care se joaca cu noi. Nu-mi pot scoate din cap ideea oficiala a lor "este normal acest comportament"......e NORMAL pe naiba !!!!!!!
     
  11. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    Mi-a placut lectura acestui subiect ,pana la urma nu a rezolvat nimni problema , mai avem sa incercam cu un carton in fata radiatoarelor ca la vechile dacii :cold:
     
    Misu77, Mitiy și Audi_MST apreciază asta.
  12. MarioF

    MarioF 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6,2.0 2012
    E normal sa porneasca ventilatorul ? Are cateodata momente cand pur si simplu merg cativa km si incepe radiatorul sa porneasca dupa ce opresc masina. Un electrician mi-a spus ca e ceva normal ca sunt mai sofisticate masinile astea Audi si ca sa nu ramana motorul incalzit.Nu stiu de ce am inceput sa ma uit la
    temperatura apei ca anul trecut chiar n-am avut nici un stres. Mai bine stateam potolit, in fine. Macar
    merge bine masina la 222.000 km cat are cum masina.
     
  13. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    pai daca si relantiul este ridicat, atunci este regenerarea pornita.
     
  14. Oliver24 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2012
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A6 2.0 TDI 177 CP- CGCL-
    Salutare, de ieri am achiziționat un A6 2.0 TDI cu motor de 177 cai (CGCL ca si cod motor). După ce am venit inapoi spre Cluj, am observat că la mers intre 2000/3000 de ture temperatura apei oscila între doua și trei liniuțe din patru. Asta inseamnă că nu atingea 90 de grade, ci doar 70. Pe autobandă la mers mai agresiv a atins 90 de grade, însă a și pierdut imediat după ce am ieșit pe drum județean. Am citit topicul cu înlocuirea termostatului mic dar înțeleg că problema nu a fost rezolvată.... Mai aveți ceva noutăți?
     
    Ultima editare: 30 Dec 2016
  15. MarioF

    MarioF 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6,2.0 2012
    Oliver24 Salut,
    La fel imi face si mie. Am schimbat ambele termostate chiar si o pompa care am mai dat vreo 5 - 600 lei. Nu stiu ce sa zic, cred ca asa e din fabrica.
     
  16. sel

    sel Silver Member

    Înscris:
    17 Iun 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 TDI (2O12) CDUC
    Așa "face" toate :p
     
  17. dvr

    dvr Silver Member

    Înscris:
    27 Oct 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 Avant quattro, 50 TDI (DDVB), MY 2019
    @sel si la 3.0 ai problema asta?
     
  18. sel

    sel Silver Member

    Înscris:
    17 Iun 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 TDI (2O12) CDUC
    Nu, făceam referire la toate cele de 2.0 pt.ca am doi amici cu motoarele astea si ei se plâng la fel. :)
     
  19. dvr

    dvr Silver Member

    Înscris:
    27 Oct 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 Avant quattro, 50 TDI (DDVB), MY 2019
    Am inteles. Ma gandeam ca au dat-o in bara cu proiectarea la mai multe tipuri de tdi :d
     
  20. Oliver24 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2012
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A6 2.0 TDI 177 CP- CGCL-
    La mulți ani dragi colegi! Să vă aducă anul nou numai bucurii, împliniri și drumuri fără evenimente. Poate îi dăm de cap acestei probleme până la urmă...
     

Distribuie pagina asta