1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C7 - antigel - termostat - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de barladi, 26 Dec 2015.

  1. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Zilele astea am mai umblat pe ici pe colo si la temperaturi de -15(Gheorghieni, Joseni). Ciudat a fost ca la o coborare de aproximativ 10-15 km la temperaturi de -10 temperatura a scazut doar la 3 liniute, dar drept e ca am mers putin mai "intins" ca ma grabeam nitel. La drum drept, cu clima pe auto la 21 , respectiv 23 la pasager, la temperatura exterioara de -15 s-au pastrat cele 4 liniute, dar, cum am spus.....mers un pic mai "intins" fara insa a depasi 120 km/h . La mers ma intins se mentine o temperatura rezonabila la motor, insa si consumul a fost pe masura.... :)))))
     
  2. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    eu acum pe distante scurte 6-8 km 9-10% fara discutii,asta din cauza incalzirii deficitare .
     
  3. Stefan_stefeco 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 C7 (G4); 2,0 TDI, 177CP. 2012, multitronic
    Sunt posesor de Audi A6 4G TDI model 2012 177CP cutie multitronic si ma confrunt cu aceiasi problema privind sistemul de racire al motoruli asa cum am citit despre multi posesori ai aceluiasi model ca si al meu. Am masina de 2 ani (162,500 km aprox,) si pina acum nu am avut aceasta problema (in iarna trecuta sistemul de incalzire a mitorului a functionat normal). Anul acesta dupa ce temperatura aerului a scazut am constatat ca motorul nu se mai incalzeste suficient si apar fluctuatii de temperatura (la o viteza de 110 -120 km/h temperatura ajungea la 90 grade, in momentul in care scadeam viteza la 70 - 80 km .h temperatura scadea la 70 grade iar la o viteza de 50-60 km/h temperatura scadea la 50 grade). Am fost la reprezentanta si am schimbat ambele termistate (cel de pe motor si cel de pe cutie despre care mi-au spus ca defapt este un ansamblu de conducte in care se afla si termostatul. Situatia sa imbunatatit partial in sensul ca temperatura motorului ajunge la mers in oras dupa 15-20 km la 70 grade ceea ce nu cred ca este o stare de normalitate am avut si reprize in care temperatura a ajuns la 80 grade dar in momentul in care am oprit la semafor aceasta a scazut imediat la 70 grade iar mai apoi stationand mai mult temperatura a coborat la 50 grade. Analizind postarile voaste am inteles ca defapt exista 3 termostate (4G0 122 445A, 4E0 121 113A si 1K0 121 113 A). Nu sunt specialist in motoare asa ca va rog sa im spune-ti daca e corecta sesizarea mea referitor la numarul de termostate si daca exista o solutie de rezolvare a acestei probleme.
     
  4. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Stefan, la generatia noastra sunt doar 2 termostate(pe radiator si pe EGR). Se pare ca la facelift au introdus si un al treilea termostat pentru cicuitul cutiei de viteze. Cu ceva munca se poate face instalatia si la noi cred, si nici costurile nu se ridica prea mult.
    Dar, cu termostat pe cutia de viteze, ma gandesc ca da, motorul se va incalzi mult mai repede, insa cutia de viteze va functiona mai mereu la temperaturi sub cele ideale. Si la cat costa o cutie de viteze, prefer sa nu o "ajut" sa imbatraneasca prematur. :)))
     
  5. maja sergiu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi a6 allroad 2015 3.0 272 cp
    Salut,
    Dupa 12.6 km de mers prin oras la -12 grade temperatura motorului nu a crescut deloc (atasez poza cu detaliile deplasarii). Tin sa precizez ca masina o tin in garaj iar azi dimineata, cand am plecat cu ea, in garaj erau +5 grade. Am tot citit in acest thread ca nu ajunge temperatura motor la 90 de grade dar sa nu creasca deloc atata drum si motorul pornit timp de aprox 30 minute (25 minute a stat in parcare la dedeman) ?
    Ati mai patit careva la -12 grade sa nu creasca temp motor deloc ? Oare sa schimb si eu cele doua termostate ? Nu ar trebui sa apara ceva erori in calculatorul masinii ? (am conectat-o la un soft de diagnoza al unui prieten si nu a aparut nimic). Mersi anticipat.
     
  6. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Eu as schimba termostatul principal, daca nu sunt inbunatatiri, mergi mai departe cu investigatiile.
     
  7. maja sergiu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi a6 allroad 2015 3.0 272 cp
    Mersi.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Ian 2017
  8. Stefan_stefeco 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 C7 (G4); 2,0 TDI, 177CP. 2012, multitronic
    Multumesc Dentimarius pentru raspunsul tau. Am fost la reprezentanta Audi si am stat de vb cu cei de la service si pe baza informatiilor luate de la voi am cautat in baza de date cu piese de schimb si am descoperit ca exista posibilitatea ca la una din piesele de imbinare a futunelor sa fie si un termostat (piesa este asemanatoare cu poza postata de Audi_MST). In program apare doar ca piesa de imbinare. Au zis ca o comanda si in cazul in care este cu termostat o sa o schimb. Dupa ce am citit raspunsul lui Dentimarius am sa ii sun sa le spun sa caute piesa pe supapa EGR. Am sa revin cu precizari dupa ce voi mai detine informatii.
    Pentru al linisti pe maja sergiu .......pot sa iti spun ca si eu am avut aceeasi problema si chiar daca am schimbat cele doua termostate (de pe motor si de la cutie) problema nu s-a rezolvat. Adica chiar daca am mers prin oras 15 - 20 de Km la o temperatura a aerului de - 5 temperatura s-a ridicat destul de greu la a doua gradatie de pe indicatorul temperaturii de pe bord si asta doar profitind de faptul ca am "calcat-o" putin prin oras dar dupa ce am ajuns acasa si am oprit sa pot baga masina in garaj temperatura a scazut la prima gradatie (timpul de stationare in fata garajului nu a fost mai mare de 2 min).
     
    maja sergiu apreciază asta.
  9. maja sergiu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi a6 allroad 2015 3.0 272 cp
    Mersi stefan_stefeco de grija purtata fata de linistea mea sufleteasca. :) Urmeaza sa am si eu o discutie luni cu cei de la reprezentanta Audi din Cluj (masina am achizitionato second de la ei prin WeltAuto) sa vad: ei ce zic. Azi am mai facut un test pe care l-am citit pe vwaudiforum.co.uk (http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...29096.html?s=959801c67eeb423489097fc7b798a055) in care ziceau sa faci o tura cu masina prin oras si daca te opresti si verifici furtunul care duce la radiator, cel gros de deasupra, daca ii rece furtunul respectiv inseamna ca termostatul functioneaza corespunzator si nu da drumul la apa prin radiator daca ii putin cald furtunul insemna ca termostatul nu inchide corespunzator si atunci motorul nu reuseste sa se incalzeasca
    O gramada de lume are probleme cu faza asta si prin Anglia. Au primit si ei raspunsul ca asa e normal la masina asta si la temperaturile scazute. Oricum o sa urmaresc in continuare cu interes ce zice lumea pe acest thread. Succes tuturor.

    P.S.:

    Oare ce antigel folositi ? In manualul de utilizare scrie sa folosim G12++, G13 sau daca nu avem la dispozitie cele doua sa folosit G12+.In schimb pe capacul de la antigel pe masina scrie folositi doar G12. Deci ?
     
    Audi_MST apreciază asta.
  10. Stefan_stefeco 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 C7 (G4); 2,0 TDI, 177CP. 2012, multitronic
    Pentru cei interesati.......Azi am profitat de vremea buna si de "linistea" din oras asa ca pe la prinz cind temperatura aerului era de -8,5 am plecat la "plimbare"... am mers prin oras timp de 30 min si am parcurs o distanta de 20,5 Km. Temperatura motorului nu s-a ridicat de la prima linie. Am stationat in jur de 40 min la Dedeman si apoi am plecat spre casa. Chiar daca apa in sistem era calda temperatura apei nu a depasit primul semn nici dupa inca 10 km si aprox 15 min de mers. Profitind de o "zona libera" am accelerat putin si am ajuns la 80-90 la ora si dupa circa 1 km indicatorul a mai "sarit" o linie. Am oprit sa alimentez si dupa o stationare la statie de circa 5-7 min am pornit dinnou si indicatorul a revenit la primul semn. Am mai parcurs aproape 1 km si dinnou a "sarit" indicatorul iar dupa inca 1 km si o viteza de 100 de Km {pe drumul de centura) am atins cea de a treia linie a indicatorului dar in momentul in care am intrat in oras si am redus viteza temperatura a scazut cu o linie. Aceasta s-a mentinut pina am ajuns in fata garajului si spre surprinderea mea nu a scazut pina cind am deschis garajul si am bagat masina inauntru. Miine o sa vb cu cei de la reprezentanta pentru termostatul de la EGR.
    PS - am constatat ca sistemul de incalzire a habitaclului functioneaza. E adevarat ca pina am parcurs distanta de 20 km aerul abia s-a incalzit dar dupa aceea, aerul a devenit mai cald si am simtit ca temperatura din interior devine placuta.Consider ca asta nu e o stare de normalitate avind in vedere ca la alte tipuri de autoturisme (care nu se ridica la "valoarea" Audi intr-un minut se simte deja aerul cald.
    Va doresc o seara frumoasa si am sa revin dupa ce voi mai avea informatii.
     
    maja sergiu și Audi_MST apreciază asta.
  11. maja sergiu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi a6 allroad 2015 3.0 272 cp
    Salut,
    Dupa cum am spus in ultimul mesaj am ajuns cu masina la un tip (cica unul bun care lucreaza la audi pe partea de diagnoza) cu care am facut un test drive.
    Am pornit de acasa am facut 11 km pana la service la -8 grade, temperatura motorului nu a urcat deloc. Pornim test drive-ul se urca tipul la volan si dupa 5 minute urca o liniuta dupa alte cateva minute inca o liniuta si in total de unde a inceput test drive-ul si pana la 90 de grade temperatura lichidului de racire am parcurs 12km (deci 11 km de acasa pana la service motorul a stat la o liniuta si dupa alti 12 km a urcat la 90 de grade).
    Dupa ce a ajuns la 90 de grade tipul a zis sa mai parcurgem inca 12 km ca sa vedem daca coboara temperatura, nu a coborat deloc a ramas la 90 de grade cu clima pusa pe 21 grade auto. El zicea ca intradevar este o circulara interna la audi prin care ii informeaza pe ei (ei find angajatii audi care au contact direct cu clientii) si ei sa informeze clientii ca tipul acesta de motor se incalzeste mai greu si ca nu ii nici o problema in chestia asta.
    Concluzia ii ca masina trebuie sa ajunga la 90 de grade, putin mai greu dar trebuie sa ajunga, odata ajunsa la 90 de grade nu prea are voie sa scada doar in situatii speciale. Mai zicea tipul asta ca poate sa mai faca figuri termostatul ala de pe cutie (in cazul meu cel de pe radiator functioneaza 100%) sa mai urmaresc treaba asta si daca mai patesc sa parcurg 20 si ceva de km. fara sa creasca temperatura va trebui schimbat termostatul de pe cutie.

    P.S.:

    La final a pus masina pe tester si urmariand niste temperaturi (din radiator si din motor) a concluzionat ca termostatul de pe radiator functioneaza fiindca era o diferenta mare intre temp motor si temp radiator. Singurul care poate creea probleme (in cazul meu) este cel de pe cutie care poate sa faca figuri.
     
  12. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Stefan, ceva nu e ok la tine, in 20 km de oras ar fi trebuit sa ajunga macar la 3 liniute, dar e adevarat, depinde foarte mult si de cum mergi cu masina. La mers in stilul pensionarilor nu se va incalzi niciodata.....trebuie condus un pic mai "hotarat".


    La fel Sergiu......daca tu ai condus moale iar tipul respectiv a condus un pic mai hotarat, atunci nu cred sa ai vreo problema pe masina. Cat timp sub talpa lui motorul s-a incalzit si a mentinut temperatura, nu vad sa fie vreo problema. Iar termostatul mic nu este pe cutie ci pe EGR. Se pare ca motoarele de facelift au un al treilea termostat montat pe cutie.
     
  13. lillejhon

    lillejhon 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Hamburg
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI CGLC 6+1 manuala
    Stiu ca la diesel nu e bine sa mergi tare cand motorul este rece, cand stiu ca e ok ca sa o turez mai tare ca sa se incalzeasca apa?
     
  14. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    La orice motor, la rece indicat e sa mentii o turatie scazuta. la diesel undeva 1500-1800, sa nu depaseasca 2000. la benzina undeva mai sus.....
    Dar prin mers mai hotarat nu m-am referit la mers cu motorul turat. Ci la mers sustinut din cuplul motorului. Nu turatia produce caldura ci lucrul mecanic.
     
    Sem75 apreciază asta.
  15. Stefan_stefeco 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 C7 (G4); 2,0 TDI, 177CP. 2012, multitronic
    Multumesc pentru sugestii. Am sa incerc o abordare putin mai sportiva a condusului sa vad ce se intampla.
    De la ultima postare am vorbit cu cei de la reprezentanta pentru termostatul de la EGR si am primit raspunsul ca nu este pe stoc si nu stim cand o sa ajunga, va anuntam cand soseste si facem programarea pentru schimb.
    Pana atunci am optat pentru a renunta la optiunea AUTO de la sistemul de climatizare, am urmat sfaturile voaste si am setat temperatura din interior la 22 grade si spre surprinderea mea in circa 2 minute am simtit un aer caldut in interior si pe parcurs acesta a devenit tot mai cald dar temperatura motorului nu a depasit prima linie in 6-7 km cit am parcurs iar temperatura de afara era de aproximativ de minus 9. Sper ca piesa sa ajunga cat mai curand si sa vad daca se schimba ceva.

    P.S.:

    Cand am oprit, am deschis capota si am verificat daca furtunul gros care vine de la motor si intra in radiator este rece si am simtit ca acesta era putin caldut. Am zis ca poate datorita faptului ca e aproape de blocul motor sa se fi ncalzit. Credeti ca e ok asa sau acesta trebuia sa fie rece la fel ca si celalalt mai gros care vine pe langa el (cel din partea stanga a motorului).
     
    Valicu1975 apreciază asta.
  16. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Este ok sa fie doar caldut. Asa e si la mine acum, dupa ce am schimbat termostatul.
    Incearca intr-o dimineata sa conduci mai mult, 20-25 km prin oras, sa vezi ce se intampla. Daca e mai cald de -5 eu las clima pe auto 21 grade, daca e mai frig de -5 dau ventilatorul la minim pentru a ajuta motorul sa se incalzeasca mai rapid.

    In habitaclu se simte imediat aer cald pentru ca exista si un "auxiliary heat" , adica o aeroterma electrica care e capabila sa incalzeasca aerul imediat ce a pornit motorul. Cei de la Audi spun ca aceasta aeroterma are eficienta maxima cu clima setata pe auto la 21-22 grade.

    In legatura cu termostatul de la EGR, daca ai dat comanda ferma cam orice magazin(si reprezentanta se subintelege) ar trebui sa ti-l poata aduce in maxim 4-5 zile lucratoare. Daca ei au dedus de la tine ca nu e graba, il vor aduce cand vor face o comanda mai mare de piese, cu conditia sa nu uite de el pana atunci, dar asta poate dura si o luna-doua...... Dar la reprezentanta nu iti vor aduce doar termostatul care costa 75 lei ci intregul ansamblu care te va duce la pret mult mai mult.
     
  17. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Salutare. Vineri am schimbat inca odata termostatul mic (al 2-lea termostat , cel mic ) pentru ca primul a fost ceva no name iar acum am montat original. Dupa 3-4 zile de teste rezultatul este mult mai bun decat cu celalalt termostat. Acum imi stau aprinse cel putin primele doua liniute, inainte eram tot timpul la 50 grade. Ajung destul de des si la 90 grade cand afara erau -4 grade dar nu se pastreaza la aceasta valoare si oscileaza mult dar nu coboara mai jos de primele 2 liniute. S-a inbunatatit functionarea sistemului dar nu indeajuns. Azi am discutat la reprezentanta skoda si cei de acolo mi-au spus ca ei la aceste motoare pe vw si skoda au rezolvat problema inlocuind o anume ELECTROVALVA care costa in jur de 700 ron !!N-am mai multe detalii momentan dar voi reveni
     
  18. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Poti pastra 4 liniute si la -10 grade , daca inveti sa mergi cu masina intr-un ritm constant, cu o viteza de minim 100 km/h. Stiu ca e ilegal, dar cati dintre noi merg cu astfel de masini in localitati cu 50 ??? Mai scade la 3, urca la 4.....personal tind sa cred ca mai mult de atat nu se poate.
     
  19. lillejhon

    lillejhon 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Hamburg
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI CGLC 6+1 manuala
    Problema cu temperatura apare cand masina merge predominant prin oras si se sta la semafoare. Eu cand m-am intors in Germania am prins friguri de -20 grade in Ungaria si -13 in Romania. Pe autostrada la un mers constant de 130 km/h temperatura s-a mentinut tot timpul la 4 liniute, iar in Ro oscila intre 2-4 liniute in functie cat de tare/constant mergeam.
     
  20. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Ciudat....de fapt nu ciudat... La mine, la mersul in oras motorul se incalzeste cel mai eficient. In afara orasului abia la viteze de peste 100 km/h mentine 4 liniute. La mers in afara orasului cu 60 scade si in 2, depinde de temperatura de afara. Cred ca de la o anumita turatie in sus mentine temperatura fara probleme.
     

Distribuie pagina asta