1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C7 - antigel - termostat - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de barladi, 26 Dec 2015.

  1. lillejhon

    lillejhon 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Hamburg
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI CGLC 6+1 manuala
    Corect, la o turatia de min 2000 rpm constant temperatura motorului este mentinuta constant la 4 liniute
     
  2. dvr

    dvr Silver Member

    Înscris:
    27 Oct 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 Avant quattro, 50 TDI (DDVB), MY 2019
    Eu cred ca problema asta se manifesta mai ales la Audi-urile diesel cu cutie Multitronic. Asta pentru ca Multitronicul mentine o turatie foarte joasa (1000-1100 rpm) in momentul in care mergi constant cu masina la viteze mici (< 70-80 km/h). In conditiile unei turatii aproape de ralanti, dublat de faptul ca oricum Multitronicul daca nu o calci mai serios nu prea trece de 1600-1800 rpm este "normal" sa nu se poata incalzi repede motorul. E clar ca poate si acest tip de motor se incalzeste mai greu. Tocmai din aceste multiple cauze cred ca nu se gaseste o rezolvare clara a acestei probleme.
    La ralanti, mai ales cand e foarte frig afara (sub sau mult sub 0 grade) masinile diesel nu prea cred ca tin apa constant la 90.

    Sunt curios daca la motoarele de 3.0 tdi cu cutie Multitronic se observa un comportament similar. Poate e vreun coleg cu un astfel de setup care sa ne confirme sau infirme.
     
  3. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Posibil sa ai dreptate, dar nu in totalitate. Problema apare si la A4 B8 unde sunt fff multe masini cu cutie manuala afectate. La A6, e adevarat, cele mai multe sunt automate.....
     
  4. RussuAudiA6

    RussuAudiA6 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 2l 2012
    A rezolvat careva problema cu termostatul ? Pentru ca am citit ca au dat o circulare la reprezentanta prin Germania precum ca ar fi normal sa fie asa iar la reprezentanta Audi Bucuresti la fel au zis, ca e normal.
    Intrebarea mea este: din colegii nostri de pe grup care au Audi A6 C7 motor 2 litri sunt care nu au probleme sau nu adica la care se manifesta altfel adica urca la 90 si sta acolo indiferent ca la motoarele vechi ? Asta ca sa ne dam seama daca este o problema sau la toti e la fel deci e ceva normal cum sustin.
     
  5. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Vineri am mers de dimineata de la 4 pana la Bucuresti. In oras -14 grade, imediat de la iesirea din oras -16.
    Am pornit motorul cu vreo 10 minute inainte de a cobora la masina, am plecat, mers mai rapid, in vreo 20 km am ajuns la 4 liniute, cu ventilatorul de la clima undeva pe la viteza 3-4 setat manual. La mers cu aproximativ 120-130 km/h. Cand drumul s-a mai aglomerat si a trebuit sa circul mai incet, a scazut si temperatura.
    Insa un aspect oarecum bizar. Mi-am zis sa experimentez cu "drive select". Pe ECO si clima pe auto 22 grade, motorul a scazut la prima liniuta. Pe confort, cu clima pe auto oscila mereu 3-4 liniute la temperatura.
    Iar intre Buzau si Bucuresti, unde am putut sa tin o voteza relativ constanta de 120 la -8 grade a stat doar in 4 liniute pe AUTO la drive select si la clima.
    Pe rtotal consumul a fost in medie pana la Bucuresti de 7.5 l/100 km. Exagerat de mult mi se pare, exagerat.......
     
  6. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    injectia este invers proportionala cu temperatura motorului ,daca ar sta la 90 apa, injectia ar fi mica randamentul fiind maxim,dar acest lucru nu se intimpla....deci asta e.de aici consumul ridicat cind e rece.
     
  7. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    In disperare de cauza find vineri am demontat plasticul de deasupra radiatoarelor si am pus un CARTON intre radiatorul de clima si cel de racire , exista un spatiu de 15 mm intre ele in care incape perfect cartonul, find si estetic, ne vazandu-se prin grila frontala ;) Am lasat in bataia vantului radiatorul de clima si cel de intercooler. Am inceput testele la -4 grade si uneori si -6. Rezultatul e incantator , in 3-4 km a fost la 90 grade si asta la viteze sub 80 km/h. Am urcat pe urma o panta lunga iar la coborare lasand-o in frana de motor a scazut la 80 grade (3 liniute ) dar pentru scurt timp apoi iar 90 grade si s-a pastrat. Ieri am fost la drum mai lung si mers lejer a stat la 90 grade tot drumul. Consumul 5,1/100 km!! Astazi toata ziua in oras la + 2 grade la fel, 90 grade si consum 6.8 in loc de 10,5 in situatii identice dar cu o liniuta la apa. Din cand in cand mai tragem cu urechea sa aud ventilatoarele dar nu au pornit semn ca nu se supraincalzeste. Se pare ca , constructorul a supradimensionat sistemul de racire a acestui motor, is convins .
     
    OLARIU SORIN, Arjo și marianu apreciază asta.
  8. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    ai dreptate in privinta pastrarii temperaturii de regim ,dar nu cred ca motorul se incalzeste mai repede ,teoretic apa nu circula in radiator fiind blocata de termost care ii da drumum la 80-90
     
  9. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    @marianu se poate sa aiba dreptate colegul pentru ca termostatul ce lucreaza pe circuitul radiatorului nu inchide complet. De fapt una din doua: ori termostatul nu inchide complet, ori pe langa termostat e un spatiu(constructiv si normal) prin care sa circule o anumita cantitate de lichid. De ce spun asta? Pentru ca la verificare cu mana, chiar si cu o liniuta la temperatura motorului, acel furtun este cald si radiatorul este caldut. Am verificat personal acest lucru de mai multe ori, atat cu termostatul vechi cat si cu cel nou(la masina mea) dar si la A3-ul sotiei care e cumparat de nou si are 15.k km.
    O fi vreo masura antiinghet pentru radiator la temperaturi ff scazute.....
    La -20 grade, cu o viteza de deplasare de 100 km/h (motorul nu e capabil sa mentina 90) temperatura real-feel la nivelul radiatorului poate ajunge si la -70, chiar mai jos daca este supradimensionat. Ori antigelul din instalatie se face undeva la -35-40 grade.

    Imi pare rau ca nu am probat acest lucru si la alte masini, dar tind sa cred ca este normal. Si atunci ideea cu cartonul poate nu e chiar atat de rea......:)
     
  10. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    Cred ca daca mascam grila frontala vom impiedica racirea radiatorului intercooler cea ce nu cred ca e bine. De acea eu am montat cartonul in spatele radiatorului de clima si implicit in spatele intercoolerului. Intr-adevar sunt mici orificii pe care patrunde aerul , ar putea fi usor obturate dar jos, sub numarul de inmatriculare mai este grilajul pentru intercooler care cum ziceam , nu l-as inchide. Eu zic ca o tabla taiata la dimensiunea corecta si instalata iarna in locul in care am pus eu cartonul ii cel mai ok. Ca sa pui ceva acolo iti ia 2 minute. Masca din plastic care acopera radiatoarele are 2 capse la care le scoti miezul si gata , ai acces la zona cu pricina.
     
  11. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Desfacut si eu intre timp si "montate" 2 bucati de linoleum mai gros. Acusi am de facut 2 drumuri prin oras sa vedem ce se intampla. Revin.
    La mine spatiul intre radiatorul de clima si cel de racire este cam de 5-6 mm.
     
  12. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    colegi,mare atentie,stiti ca trebuie sa stati numai cu ochii pe ceasul de apa....daca sare temperatura in sus se arde garnitura de chiuloasa....deci mare atentie!
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pe frigurile astea, singurul loc unde poti sa arzi garnitura de chiulasa din cauza unui carton in fata radiatorului este pe circuit.
     
    Mitiy apreciază asta.
  14. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    :)))))))) De la un motor incapabil sa produca suficienta caldura pentru a se mentine in 90 grade sa se ajunga la supraincalzire? Nu zic ca nu e posibil, insa nici asa usor nu e.......
    Si, oricum, din ce stiu, sunt cele 2 ventilatoare care ar trebui sa porneasca automat, controlate fiind de o termocupla, nu? Cred ca sunt capabile sa scada eficient temperatura motorului cat timp afara sunt maxim +10 grade...
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ambele ventilatoare sunt electrice, nu sunt controlate de nici o termocupla. S-a dus demult vremea termocuplelor.
     
  16. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Bine, dar pentru asta sunt, pentru a raci suplimentar radiatorul. Nu ma pricep la mecanica, dar ma gandesc ca pornesc oricunde, oricum , oricand daca temperatura depaseste 90 grade nu?
     
  17. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Degeaba pornesc ventilatoarele daca fluxul de aer este obturat mecanic de o placa/carton/etc.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vorbesti in necunostinta de cauza.
    Cartonul este pus in fata radiatoarelor, ventilatoarele bat din spatele acestora, deci nu are legatura.
     
  19. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Ansamblul de ventilator-radiator e proiectat ca aerul sa treaca prin radiator si sa iasa pe partea cealalta. Nu conteaza directia ca e din fata in spsate sau din spate in fata. Daca blochezi o parte a radiatorului atunci ventilator pierde foarte mult din eficienta. Nu e chiar inutil dar eficienta este mult sub jumatate pentru ca aerul nu mai trece prin radiator ci raceste numai la suprafata.
     
    pamfilie2006 apreciază asta.
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu conteaza, aerul dat de electroventilator raceste radiatorul, indiferent daca ai carton sau parchet pus in fata radiatorului.
    Nu ii veti fierbe voi apa niciodata.
     

Distribuie pagina asta