1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C7 - antigel - termostat - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de barladi, 26 Dec 2015.

  1. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    La -4 grade, in dimineata asta, am profitat si m-am plimbat nitel sa vad ce efect are linoleumul pus intre radiatorul mare si cel de clima.
    Inainte era nevoie de vreo 9-12 km pt atinge targetul de 90 grade. Azi in doar 4-5 km era deja la 90. Am dat clima pe auto, a scazut in 3 liniute, dar in scurt timp a urcat la 4 si acolo a ramas.
    Deci, o imbunatatire vizibila.
    Tind sa cred ca volumul de lichid care circula in mod independent de termostat, prin radiator , este prin proiectare mult prea mare, si astfel motorul se incalzeste ff greu. interesant ar fi de studiat ce efecte ar putea fi daca am reduce acest volum la o treime sau la jumatate.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  2. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Tocmai am pus si la A4 fratelui meu o bucata de linoleum. Rezultatul este incantator. Motorul ajunge in 90 grade destul de repede si mentine fara probleme. Cutie manuala, ca spunea un coleg mai sus ca problema ar afecta doar masinile ce au cutie automata....
    Tot solutia pe care o foloseam la batrana Dacia.....:))))))
     
  3. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Eu cand am sugerat ideea, Cristi mi-a sters postarea. La fel trebuie facut si pentru pompa de ulei, montat un manometru separat.:)
    Traiasca tehnologia nemteasca... dai un ban si nu-l mai ai.:arco:
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand va vad ce faceti la masini, raman fara cuvinte. Daca masinile astea asa sunt facute de ce cautam noi probleme acolo unde nu sunt ? De ce cand cumparati o masina pe care dati "o caruta" de bani nu va interesati inainte daca este una cu reguli ? Asa cum a spus Marian, eu si cum au spus si altii nu se mai fac masinile care se faceau acum multi ani.
    Masinile astea noi trebuie sa se strice repede ca sa le inlocuim si pentru asta ne asumam si va asumati consecintele in cunostinta sau nu, de cauza.
    Vreau sa incheiem aici cu divagatiile de la subiect pentru ca am ajuns sa discutam despre niste lucruri care nu au nici o legatura cu subiectul topicului.
    Multumesc foarte mult pentru intelegere.
     
    NonoGe și Cata_ADC apreciază asta.
  5. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Dar facem ceva atat de grav? Sa merg asa cu ea, si sa astept ca masina sa se strice si sa iau alta......si culmea, uneori sa nu am nici confortul termic........prefer sa pun o bucata de carton, si sa ameliorez problemele.
    Pe langa uzura accentuata a motorului(componentele metalice prin fortele de frecare) intervin si alte uzuri premature: sistemul de injectie, pompa de ulei(care oricum e sensibila), cutia de viteze, si ce o mai fi...... toate destul de costisitoare la eventuale defecte/reparatii......
    Sunt constient ca acel carton poate sa impiedice racirea atunci cand e nevoie si sa aiba ca efect o supraincalzire, insa imi asum sa stau cu ochii pe temperatura, iar in caz de nevoie, clima data pe maxim de caldura si deja mktorul pierde 15-20 grade(asta ca prima masura de racire) la relanti, evident. Apoi in 5 minute pot scoate cartonul chiar si cu motorul pornit.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  6. lillejhon

    lillejhon 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Hamburg
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI CGLC 6+1 manuala
    Si A6-urile C7 cu cutie manuala au aceeasi problema. Si la mine e la fel, se incalzeste destul de greu si pierde temperatura rapid. Am noroc ca merg 90% pe autostrada si aici la viteze > 120km/h constant se mentine la 4 liniute.
     
    Audi_MST apreciază asta.
  7. Stefan_stefeco 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 C7 (G4); 2,0 TDI, 177CP. 2012, multitronic
    Buna ....noapte pentru cei care mai sunteti on line si o noapte frumoasa celor care deja sunt in lumea viselor....si sper sa visati ceva frumos despre cum sa rezolvati problema mentinerii temperaturii ridicate a lichidului de racire si indicarea valorii acesteia pe displayul bordului. Sper sa vin in sprijinul vostru cu "cercetarile" facute vis a vis de sistemul de racire a motorului (nu facute de mine ci la insistentele mele de un tehnician de la Quark). Studiind sistemul acesta a descoperit ca exista un furtun care are o supapa de sens care nu permite intrarea lichidului rece in circuitul mic al motorului (aceasta specificatie nu apare in catalogul de piese de schimb ci doar ca acesta este un furtun simplu). Asfel, acesta a obturat (starngulat) furtunul la capatul supapei blocind astfel combinarea lichidului cald din circuitul mic cu cel rece din circuitul mare ceea ce face ca la viteze mici sa se raceasca rapid temperatura motorului. Dupa aceasta operatiune circul de 1 saptamina in conditiile actuale de temperatura si va pot spune ca rezultatele sunt vizibile. Astfel daca inainte parcurgeam o distanta de 4 - 5 km in regim de oras ( de acasa la serviciu) indicatorul de temperatura raminea "blocat" la prima linie, acum, dupa strangularea furtunului (care nu afecteaza functionarea normala a motorului si a sistemului de racire) am constatat ca pe acceasi distanta indicatorul ajunge la a 3 a linie iar incalzirea habitaclului se face mult mai repede. Am mers si pe autostrada intre Arad si Timisoara si motorul s-a comportat normal. Am constatat, totusi ca in momentul in care am reintrat in oras si am redus viteza temperatura a scazut cu o linie dar s-a mentinut la aceasta valoare. In cazul in care am accelerat sau am mers constant cu o viteza de 50 Km/h pe o distanta de citeva sute de metrii indicatorul s-a ridicat dinnou la 4 linii.Am incarcat pozele cu descrierea sistemului de racire iar pe schita am colorat cu portocaliu zona in care se gaseste acea supapa de sens si se vede ca face imbinarea dintre circuitul apei calde si al apei reci din sistem. Am sa postez si o poza cu locatia exacta de pe motor. Sper ca postarea mea sa va fie de folos. Eu am sa merg saptamina viitoare sa schimb acest furtu si o sa va comunic rezultatul. Va doresc o noapte frumoasa si plina de dragoste ( pentru masina voastra).
     
    T3ckTon1k, Audi_MST, ssoriteu și alți 2 apreciază asta.
  8. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Si acea supapa de care spui ar ramane cumva blocata pe deschis. Pe langa cele 2 termostate ar mai aceasta supapa.....care face de fapt ce ar trebui sa faca termostatul de pe radiator, nu?
    De cand cu bucata de linoleum pusa intre radiatorul mare si cel de clima situatia s-a imbunatatit fantastic. Si daca punem cap la cap toate aceste lucruri, ajungem de fapt la concluzia ca termostatul singur nu inchide complet circuitul din radiator ci doar ajutat de aceasta supapa. De aceea dupa schimbarea termostatului situatia nu se amelioreaza asa mult.....
    Exista un cod pentru acel furtun ce contine si supapa respectiva?
     
    ssoriteu, dvr și Audi_MST apreciază asta.
  9. Stefan_stefeco 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 C7 (G4); 2,0 TDI, 177CP. 2012, multitronic
    Buna seara! Da, cred ca supapa a ramas blocata pe deschis si face ca apa rece de la radiator sa intre in circuitul "mic " al motorului ceea ce face ca temperatura sa nu se ridice decit atunci cind se ruleaza cu viteza mare. Sunt convins ca acest furtun are si un cod, dar, momentan nu am date despre el. Tot ceea ce stiu e ca nu e un furtun simplu ci un dispozitiv mai "complex", din ceea ce imi zicea tehnicianul de la Quark, acesta ar costa in jur la 800 lei. Cind o sa am date suplimentare o sa postez. Sper sa reusesc miine sa fac o poza motorului ca sa vedeti unde este strangulat furtunul si, poate verificati si voi daca este acceasi problema ca si la mine. Cert e ca metoda "strangularii" functioneaza. Daca pina la "strangulare" nu a pornit niciodata sistemul de regenerare acum, decind cu aceasta operatiune motorul se comporta normal.si isi face regenerarea. Va doresc o seara placuta!
     
    ssoriteu apreciază asta.
  10. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Asta ar explica multe. Inainte de a schimba termostatele, cu motorul in 60-70 grade, radiatorul era cald, si nu ar fi trebuit sa fie... Prima concluzie: termostatul blocat partial pe deschis!
    Schimbat ambele termostate...situatia ameliorata partial, dar radiatorul tot cald fara ca motorul sa ajunga in 90 grade. Concluzia: poate asa e normal, sa curga un volumde lichid pentru a preveni inghetul radiatorului.....ciudat un pic, dar nu exclusa posibilitatea....
    Acum, povestind de aceasta strangulare si supapa apare o noua posibilitate: cicuitul pe radiator este controlat din 2 locuri: termostat si supapa unisens.
    Poate unul din colegii care se pricep ne poate da un cod al furtunului ce contine aceasta supapa. Este controlata electric oare sau o fi tot vrun soi de termostat cu sens unic ? Daca ar fi controlata electronic, nu ar trebui sa iasa la scanare oare?
     
    ssoriteu apreciază asta.
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  12. Stefan_stefeco 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 C7 (G4); 2,0 TDI, 177CP. 2012, multitronic
    Nu pot preciza care este reperul care contine acea supapa dar atesez poze cu motorul si locul unde este facuta stangularea astfel incit sa va dati seama exact de reper. Am marcat piesa care stranguleaza furtunul cu rosu sa va fie usor sa o identificati. Va doresc o zi buna!
     
  13. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Acum poate ne ajuta un coleg cu un cod al furtunului ce contine si valva unisens. Cat mai e frig afara, poate o si inlocuiesc si scot cartonul dintre radiatoare sa vedem cum se comporta.
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Eu atasez cam tot ce am gasit furtune de apa in Etka pentru 2.0 TDI. Poate il identifica unul dintre colegii care au acest motor.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu mai cautati cod de piesa pentru furtunul ala ca nu veti gasi. Face parte din ansamblul 03L 122 157 Q.

    Este reperul #32 din primul PDF pus de mine cateva posturi mai sus.
     
    Laurentiu0882 și Audi_MST apreciază asta.
  16. alex2680

    alex2680 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0 TDI Ultra S tronic, 2015
    Legat de caldura, mie imi sufla cald dupa 3-4 minute de mers prin oras. Nu fierbinte..dar cald. Tin clima pe Auto 23 grade. Chiar am ramas super uimit cat de repede baga cald.
     
  17. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Da. Baga aer cald imediat datorita unui incalzitor auxiliar, electric.....ca un radiator electric. Caldura respectiva nu provine de la motor.

    Daca nu ma insel, in acest ansamblu este si termostatul al doilea, cel de EGR ? Si pe langa el, in acest ansamblu se mai afla si supapa respectiva?
     
  18. alex2680

    alex2680 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0 TDI Ultra S tronic, 2015
    Bun. Pai atunci ce va nemultumeste? Important e sa nu ingheti iarna in primele 10-15 min. Cu ce ma incalzeste daca apa sta la 50 sau 70 grade, cat timp baga cald la greu?
    Dpmdv nu aveti probleme si va cautati.
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Motorul functioneaza optim la teperatura de 90 gr. La o temperatura mai mica, 50-60 gr, uzurile sunt mai ridicate, consumul si el mai mare, etc...
    Nu e vorba doar ca se incalzeste habitaclul de la PTC si noua in masina ne e bine, gata, ne doare la basca.
     
  20. alex2680

    alex2680 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0 TDI Ultra S tronic, 2015
    @nucugheri- vrei sa tii masina 1mil km? Posibil ce spui tu sa conteze la un nr mare de km, gen multe multe sute de mii.

    Luati benzinar atunci si dormiti linistiti ca ajung apa/uleiul la temperaturi optime pe distante scurte.
     

Distribuie pagina asta