Instalatia racire motor - la A8 D3 - antigel - termostat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de space_frame, 1 Iun 2009.

  1. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Am vazut la inceputul acestui thread ca poti schimba termostatul ala mare, de la pompa de apa, dar exista riscul ca problema sa nu se rezolve. Spunea cineva ca ar mai trebui verificata nu stiu ce supapa de la radiatorul de racire al uleiului ....
    Deja sunt confuz...
    Nu stie nimeni rezolvarea ?
     
  2. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,In prezent astept un A8 D4
    Este adv. Consuma mai mult daca nu ajunge la 90 de grade
    Daca era nou termostatul dubios ce sa zic
     
  3. robertoo

    robertoo 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    Audi A4 B8 & A8 3.0 quattro
    Nu era din cauza termostatului,clar.Azi am mers in oras cu clima oprita cam 30 min si a stat apa la 90 grade in permanenta.
     
  4. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salutare.
    Nu are nimeni nicio explicatie pentru problema mea si/sau a lui Robertoo ?
    Apa sta la 90 de grade doar cu clima oprita.
    Primele pareri sunt "schimbarea termostatului". Robertoo l-a schimbat deja, eu urmeaza sa-l schimb, dar se pare ca nu asta-i rezolvarea .....
    Alte opinii ?
    Multumim anticipat
     
  5. lupulnegru 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2013
    Locație:
    caracal
    Masina:
    a8,2997,2005
    Orice fluctuatie de temperatura a lichidului de racire are mai multe cauze si acest fapt inseamna defectiune.Indiferent in ce conditii circuli (vara,iarna,ger de crapa pietrele etc) motaoarele sunt facute si verificate sa respecte temperatura indicata de constructor,de obicei intre 87 si 90 grade.
    la A8 am avut urmatoarea situatie :
    -circulat in oras ,viteza mica ,aglomeratie. ....lichid racire la temperatura de 90 grade
    -circulat drum intins ..lichid racire la temperatura de 60- 70 grade
    mers la service si inlocuit ambele termostate
    A8 are doua termostate .
    unul principal si inca unul secundar .
    in cazul meu cel secundar a fost defect dar ca sa afle le-au schimbat pe amandoua.
     
  6. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Am inteles, multumesc
    Am apucat deja sa comand termostatul de pe pompa de apa (400 ron) desi as fi vrut sa incep prin a-l inlocui prima data pe "ieftineala" ala de pe conducte (doar vreo 60 ron). Dar o sa-l comand si pe celalalt si o sa le schimb pe amandoua, doar sa gasesc un mecanic priceput si serios in Bucuresti (exclus Porsche Est, Nord, Vest, Sud, samd)
    Seara buna
     
  7. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salutare tuturor
    Lichidul de racire, format (pentru zona noastra climatica) din apa distilata in proportie de 60% plus antigel tip G12 in proportie de 40%, este garantat de Audi "for life".
    Insa dupa ce-o sa schimb cele doua termostate voi pierde cea mai mare parte a lichidului de racire.
    Stie cineva care-i volumul total din instalatie ? la masina din semnatura ? Ca stiu cati litri de apa distilata si cati litri de antigel sa-mi comand deja ?
    Multumesc anticipat
     
  8. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,In prezent astept un A8 D4
    Din cate cunosc in jur de 4 minim poate gresesc nu este o informatie 100% clara
     
  9. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salutare. Volum total instalatie de racire la un motor de 4.2 este de 16,5 litri (multumesc lui Cata181).
    Concentratie pentru zona noastra : 40% antigel G12 si 60% apa distilata (conf. specificatiilor producatorului).
     
  10. Vasileflorea22 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A8..3.0 quatrro...2005
    La un audi A8 3.0 din 2005 am urmatoarea problema:
    Nu-mi mai baga caldura si asta dintr-o data(baga aer rece) cu toate ca apa urca la 90 de grade inghet de frig.Mi-a verificat cineva instalatia si tevile se incalzesc pana la elecrovalvele acelea de sub parbriz,acolo cred ca e problema ca nu deschid sa-mi bage aerul cald in masina.
    Intrebarea mea este daca se pot curata acele valve sau trebuie sa le schimb,ca am mai citit pe aici ca altii le-au curatat.
    Multumesc.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Da, se pot curata.
    Citeste topicul asta, sunt explicatii detaliate acolo. Bafta.
     
  12. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Desi m-am pregatit cu cele doua termostate, apa distilata si antigel concentrat G12+, inca nu am efectuat operatia de inlocuire.
    In afara de Dudu1307, mi-a spus si Cata181 sa mai am rabdare, mai ales ca termostatul (care credeam eu ca e de vina) a inceput iar sa-si revina. Mi-a mai confirmat si un fost proprietar de A8 ca la el iarna indicatorul pentru apa oscila intre 70 si 90 de grade.
    M-am mai documentat (a nu stiu cata oara....) si caldura emisa de motor este o parte risipita in exterior iar o parte incalzeste habitaclul. De aici posibilele cauze pentru fluctuatiile de temperatura.
    Deci, cu cat vrei mai multa caldura in masina, cu atat mai repede se va raci "apa" din circuitul de racire.
    In plus, viteza de deplasare ajuta la racire iar turatia mare are efect invers (motorul emana mai multa caldura). De aici, alte cauze pentru fluctuatiile de temperatura.
    Termostatul lucreaza (deschide si inchide) altfel "apa" n-ar ajunge uneori la 90 de grade.
    Dar are si el inertia lui, ca si electro-ventilatoarele de racire.
    Am mai citit si pe forumul VW ca de fapt temperatura "apei" oscileaza iar acul din bord sta drept doar pentru linistea soferilor. ;)
    Ceea ce am si verificat cu un OBD II Bluetooth in seara asta. Dupa ce acul a ajuns la 90, m-am uitat sa vad ce temperatura indica aplicatia Torque : 81 de grade. Si tot drumul de la Bucuresti pana acasa, temperatura a fluctuat de la 79 si pana la 86 (citita cu Torque) desi la bord acul statea la 90 de grade, foarte rar un milimetru spre stanga.
     
  13. John10 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2012
    Locație:
    dublin
    Masina:
    Audi A8, 3.0Tdi, 2004
    Salut. La tine sar putea sa nu fie electrovalvele de vina. Am vazut de curans un Audi A8 care avea aceasi problema. Apa statea la 90 de grade dar caldura in masina de loc. Dupa mai multe verificari sa descoperit ca este de vina motorul de langa electrovalve. Nu mai invartea de loc. Daca vrei sa vezi cum arata cauta pe google Drive Motor for Valve Unit - 4E0 959 617A - 4E0959617A
     
  14. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare!!!

    Sunt pe cale sa schimb cureaua de accesorii si cea de la pompa de inalta si daca tot ma apuc sa umplu pe acolo as vrea sa schimb si pompa de apa. Mentionez ca nu am pierdut nici un pic de antigel pana acum. Credeti ca trebuie sa schimb si pompa de apa, am 207k km. Cat antigel G12 trebuie sa cumpar, am vazut pe net ca 15.8l este capacitatea totala? Se amesteca 50% antigel 50% apa? Multumesc.
     
  15. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare!!! Cred ca ma confrunt cu o problema de termostat. As vrea sa le schimb pe amundoua. Si aici intervine nelamurirea. Cel mic are cod 4E0121113 si cred ca o sa cumpar Behr cam 62 RON, iar cel de pe pompa de apa pe OE 059121111L cu deschidere la 87 grade celsius sau 059121111N cu deschidere la 95 grade celsius. La mine pe masina cand ma uitam pe VCDS temp motor era la 86 grade celsius, cam 180 RON. Sa iau de 95 sau de 87, ce ma sfatuiti? Daca imi poate confirma cineva codurile ii multumesc mult.
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Primele doua sunt pentru masina ta, 3.0 ASB. Cel cu terminatia N care deschide la 95 gr nu e pentru tine.
     

    Fișiere atașate:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Mărime fișier:
      165,5 KB
      Vizualizări:
      16
    • 2.jpg
      2.jpg
      Mărime fișier:
      148,2 KB
      Vizualizări:
      16
    • 3.jpg
      3.jpg
      Mărime fișier:
      62 KB
      Vizualizări:
      17
  17. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Am inteles. Mai nou adica dupa ceva mers prin oras si-a revenit. Daca mai revine problema si sigur va revenii o sa le schimb pe amundoua, dar doecamdata o las asa. Multumesc de info.
     
  18. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    @nucugheri vreau sa fac o precizare pentru poza 1 pentru ca nu e pentru cod motor ASB, dar am gasit in ETKA in ilustratia 121-046 termostat racire ulei, te trimite in ilustratia 121-045 unde este codul 4E0121113. Daca gresesc te rog sa ma corectezi. Multumesc.
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Da, scuze, ai dreptate. Uitandu-ma acum se vede clar ca ce am atasat in prima poza este pentru pentru cod motor ASN.
    Asemanarea asta intre codurile de motor m-a si facut sa postez altceva. Nu am fost suficient de atent cand am postat.
    Deci sa recapitulam :
    - termostatul cu codul 4E0121113 este cel din imaginea 2. (din ce vad este undeva la radiatorul de habitaclu).
    - termostatul cu codul 059121111L este cel din imaginea 3 dar nu specifica la cate gr.C are deschiderea .
    - termostatul cu codul 059121111N nu se regaseste pe modelul tau de masina, imaginea 3.
    Scuze inca odata pentru neconcordanta din postul anterior :(

     

    Fișiere atașate:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Mărime fișier:
      213,8 KB
      Vizualizări:
      15
    • 2.jpg
      2.jpg
      Mărime fișier:
      229,2 KB
      Vizualizări:
      14
    • 3.jpg
      3.jpg
      Mărime fișier:
      152 KB
      Vizualizări:
      14
    • 4.jpg
      4.jpg
      Mărime fișier:
      60,5 KB
      Vizualizări:
      14
  20. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    E ok ca ne-am lamurit, ca sa stie si restul colegilor de pe forum ce e de schimbat in aceasta problema. Multumesc mult pentru promptitudine. Vreau pe cel de la ulei BEHR (65 RON, nu gasesc pe original, colegii de pe forum au gasit cand au desfacut au gasit tot BEHR pe OE) si pe cel mare pe OEM (175 RON).
     

Distribuie pagina asta