1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Stropitori parbriz si faruri - stergatoare si brate - vas lichid parbriz la Audi A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Ursu, 18 Mar 2009.

  1. flopy4you

    flopy4you 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B8
    Salut all,
    Sunt posesorul unui A4 B8 avant 2011.
    Stergatorul spate merge "greu" si se opreste uneori. Am observat apa la deschiderea portbagajului.
    Banuiesc ca exista ceva garnitura care s-a uzat.
    A mai intampinat cineva aceasta problema?
    Multumesc
     
  2. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Stergatorul hayonului e o problema de care se vor lovi mai devreme sau mai tarziu absolut toti posesorii de Avant.

    De vina e o garnitura banala, un O-ring si asta datorita faptului ca sistemul de stropire de la Audi e mai "sofisticat " decat la VW sau la alte marci auto, in sensul ca la Audi duza stropitoare este mobila si se roteste odata cu stergatorul, fata de Golf V spre exemplu, unde aceasta este fixa si stropeste doar intr-o singura directie, capacul de plastic care acopera duza fiind decupat pe orizontala.
    Acel O-ring etanseaza intre furtunul fix care vine din fata, dinspre pompa si arborele pe care este fixat stergatorul, arbore care este gol pe interior si prin care curge lichidul catre duza.

    Din nefericire, incapatinarea specialistilor de a oferi solutii complicate la Audi fata de VW, la care acestea sunt mai simple dar fiabile, se dovedeste ca si in alte cazuri o eroare.

    Am dat ca exemplu Golf V pentru ca un timp am vrut sa schimb solutia, dar ansamblul stergator de la Golf nu se poate fixa pe hayonul de la A4 deoarece are dispuse in alta configuratie gaurile de fixare.

    Am curatat toata rugina care se formase pe partea metalica a angrenajului, l-am gresat cu vaselina, am schimbat acel O-ring cu unul asemanator si l-am gresat cu vaselina siliconica, am montat capacul, am desfundat cele doua orificii de sprituire ale duzei, am montat totul la loc si a fost ok.
    Daca dupa un timp s-ar defecta iar, nu cred ca as mai avea rabdare sa mai intervin inca o data, asta si din cauza panoului de pe interiorul hayonului care nu se demonteaza usor, existand riscul de a rupe vreo clema de fixare a panoului si de a aparea tot felul de greierasi in mers.

    In orice caz m-a dezgustat solutia aleasa de nemti si pur si simplu evit pe cat posibil sa mai folosesc sprituirea la stergator, fiindca sunt convins ca in timp acel O-ring se va uza din nou.
    Cred ca daca as fi mers in service, solutia lor ar fi fost inlocuirea ansamblului stergator. Cu ce costuri...
    Stergatorul spate a fost singura problema a masinii la momentul achizitiei.
    Am sa pun cateva fotografii pe care le-am facut (in ordinea demontarii) la vremea aceea cu gandul ca o sa va ajute.

    Canon SX130IS 1209.JPG
    Atentie la clemele de fixare a panoului de pe interiorul hayonului. Puteti vedea aici modul de dispunere al lor.

    Canon SX130IS 1208.JPG
    Interiorul hayonului fara panoul de plastic.

    Canon SX130IS 1206.JPG
    La exterior ansamblul motoreductor pare in regula....Se poate observa furtunul pentru lichid fixat printr-o clema de culoare neagra.

    Canon SX130IS 1203.JPG
    Acest este O-ringul cu pricina.

    Canon SX130IS 1197.JPG
    La interior ...dezastru; asa a ajuns partea metalica a angrenajului din cauza neetanseitatii si pierderii de lichid.

    Canon SX130IS 1189.JPG
    Partea interioara a capacului ansamblului motoreductor.

    Canon SX130IS 1195.JPG
    Cele doua piese de o parte si de alta a capacului se fixeaza prin clipsare. Cea de sus este de la exteriorul capacului si are incorporat stutul in care se racordeaza furtunul cu lichid

    Canon SX130IS 1199.JPG
    Duza de pe arborele stergatorului.

    Canon SX130IS 1200.JPG
    Capatul exterior al arborelui stergatorului fara duza.
     
    Ultima editare: 30 Ian 2017
  3. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Foarte utila si detaliata informatia oferita de tine!

    Multumiri! :hi:
     
  4. flopy4you

    flopy4you 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B8
    Mersi mult.
    O sa incerc sa inlocuiesc si eu acel o-ring. Inca nu s-a gripat dar se blocheaza uneori.
    Am gresat cu spray si a mers vreo 3 zile - dupa care a reaparut.

    Spor !
     
  5. Marius Oprea

    Marius Oprea 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Onești
    Masina:
    Audi A4, 2L, 2013, cod motor CJCA, WAUZZZ8K7DA219509
    Salut. Am un A4,B8 din 2013 si am o problema cu stergatorul lunetei care in momentul cand pornesc masina porneste si el cca 20-30 de secunde dupa care se opreste in diferite pozitii. Am incercat sa caut eroarea pe tester Delphi 150E, nici o eroare. Va rog frumos ma poate ajuta cineva? Multumesc
     
  6. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Daca esti sigur ca maneta de stergator nu este in pozitia spre inainte, adica comutata pentru a actiona stergatorul spate, atunci verifica contactele din maneta.

    Dar totusi incerca sa faci o diagnoza cu un VCDS sau de ce nu cu un VAS.
     
  7. Marius Oprea

    Marius Oprea 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Onești
    Masina:
    Audi A4, 2L, 2013, cod motor CJCA, WAUZZZ8K7DA219509
    Multumesc pt raspuns
     
  8. Razvan Badea 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    Ploiesti Prahova
    Masina:
    A4 B8 , 2.0 tdi, 2010 avant
    Cum se scot diuzele de spalat parbrizul fara sa stric nimic ? Vreau momentan sa le spal pe ale mele in otet, cu ocazia asta si sa vad daca sunt incalzite sau nu.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  10. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Si eu am incercat sa le spal. Otetul e prea slab, foloseste detartrant nufar, curata mult mai bine.
    Cand le scoti vezi ca clemele sunt spre parbriz, adica spre spatele masinii, deci din partea aia trebuie sa tragi. Spre fata masinii e prindere oarecum fixa.
    Daca nu esti multumit de rezultat atunci ia duze de A6 cum am luat eu, la 50 ron (bucata) sunt chiar surprinzator de ieftine raportat la preturile uzuale pt. piese Audi.
     
  11. dorru

    dorru 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Berzovia
    Masina:
    A4B8 CAGA 2.0TDI, 143 cp /2009
    Salut. Vrand sa modific intervalul de timp la care sunt spalate si farurile am observat ca la diuza din partea dreapta lipseste exact partea din capat cea cu cele doua orificii prin care este pulverizata solutia. Cand actionez maneta se deschid capacelele din bara , ies sprituitorile dar cea din stanga curge normal catre inaint.
    Am tot cautat dar nu am gasit separat doar acel capat ci intreaga diuza. Care este procedura de inlocuire a diuzei ? Trebuie demontata bara fata sau se poate altfel: Mersi. Daca nu intervin cat mai repede trebuie sa ma abonez la vreun magazin pentru solutie de spalare.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ca sa inlocuiesti diuza spalatorului de far se demonteza bara obligatoriu.
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Am desfacut si eu stergatorul spate ca mi-era crapat putin bratul acolo unde se strange surubul pe ax. L-am desfacut foarte greu, fara presa nu prea se poate daca e intepenit tare. L-am scaldat in spray-uri dar degeaba.
    Cu ocazia asta am dat jos si motorasul, l-am desfacut, spalat si re-gresat cu vaselina proaspata. Era foarte multa rugina inauntru combinata cu vaselina veche. Am cumparat alt brat cu stergator, am optat pentru o varianta ieftina, mai mult de curiozitate sa vad daca potriveste. Surpriza a fost sa fie exact la potrivire, ca si originalul, plasticul insa pare sa nu fie de aceeasi calitate, dar la cat se foloseste, eu zic ca e ok. O sa vad in timp cum se comporta.
    Multumiri colegului Alex pentru tutorial :hi:
    https://www.pieseauto.ro/stergatoar...ta-audi-a4-avant-b8-8k-11-2007-129328912.html
     
    rotitza apreciază asta.
  14. Pana Azzaro

    Pana Azzaro 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2016
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI CJCD 150 CP, 2014 Multitronic 8+1
    Salut,
    Imi poate da si mie cineva, un cod pentru lamela stergator luneta Audi A4 Avant 2014 ?
     
  15. audi a4 den

    audi a4 den 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    a4 2,5 bfc 2003
    Pana Azzaro
    8K1955425A SOFER
    8K2955425A PASAGER.
    8K9955425 PT LUNETA.
    Pretul pentru cele din fata este aproximativ 100 lei bucata si cel de la luneta costa 60 lei.
     
    Pana Azzaro apreciază asta.
  16. Pana Azzaro

    Pana Azzaro 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2016
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI CJCD 150 CP, 2014 Multitronic 8+1
  17. Emy ionut

    Emy ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2017
    Locație:
    Germania
    Masina:
    A4
    Hristos a înviat ! Baieti am și eu blocat ștergătorul din spate fix pe jumatea haionului , Menționez ca înainte sa rămân așa a început sa meargă din ce in ce mai greu și mergea cu pauze . Am desfăcut capacul de la duzele de stropitoare și duze erau înfundate și șuruburi care este prins ștergătorul este foarte ruginit . Ce îmi recomandați ? Eu nu sunt in țara cu mașina .
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In primul rand te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    In al doilea rand demontezi tot pe acolo si vezi ce trebuie sa inlocuiesti: motoras cu totul sau altceva.
     
  19. Klaau Klau 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti - Drumul Taberei
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2009
    Salutare. Problema pt a4 b8 berlina 2009 e asa: stropitorul de parbriz nu mai merge. Mecanicul verifica sigurante si vrea sa schimbe motorasul crezand ca e ars, dar nu e ars. Trebuie sa schimb maneta de la volan si imi zice ca vine impreuna cu cealalta ( cea de semnalizare)...are cineva cunostinte in acest sens? Merci.
     
  20. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Maneta vine impreuna cu cealalta, insa 99,9% problema ta vine din alta parte!
    Sfatul meu este sa verifici masina cu un Vcds sa vezi ce erori ai si daca maneta da semnal catre motor.Daca nu ai Vcds mergi la un alt mecanic si testeaza daca iti vine alimentare pe motoras atunci cand dai de maneta!
     

Distribuie pagina asta