1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Intretinere caroserie - produse folosite - cum procedam - Aplicare folie transparenta pe caroserie

Discuție în 'Detailing' creată de alex.petrariu, 25 Noi 2007.

  1. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Deci..

    - Stropit masina cu Valet Pro Citrus Pre-Wash (concentratie 1:8)
    - Lasat 5 minute sa lucreze, dupa care jet de apa
    - Spalat doua galeti cu Sampon Gold Class (mai tarziu trec pe Koch chemie sau daca e ceva mai bun aparut)
    - Clatit cu jet apa
    - Sters cu prosop
    - O data pe an cu clay bar (sau de doua ori pe an? sau inainte de fiecare wax?)
    - De doua ori pe an Koch Chemie 1K Nano sealant in doua straturi (dupa iarna si inainte de iarna)
    - Wax lichid Meguiars Gold Class (modelul clasic) la fiecare trei luni, cate un strat. (o sa trec pe Gyeon liquid sau ce e mai nou atunci cand e gata tubul)

    As vrea sa introduc dupa clatitul cu Valet Pro, stropirea cu Snow foam ph neutral si dupa asta clatit + sampon.
    As vrea sa mai adaug ceva dupa spalare, gen quick detailer..dar care sa nu afecteze ceara data.
    Idei, pareri?
     
  2. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Aparatul de spalat este Karcher profesional și folosește agent de dedurizare RM 110 exclus apa dura
    Ce as crede mai mult poate fi de la faptul ca am spălat masina destul de des ( 2 ori pe săptămână ) si am aplicat Gyeon wetcoat după fiecare spălare...
    Probabil este over to much

    Cat despre șters am grija personal ma ocup de asta

    LS2 face spuma pe măsură acum
    [​IMG]
    [​IMG]

    Multumesc pentru sfaturi Cosmin


    Sent from my SM-G935V using Tapatalk
     
    Ultima editare: 16 Iul 2016
    radu20 apreciază asta.
  3. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    @Hilfiger - Clay bar-ul il folosesti de obicei cand masina este contaminata. Inainte de ceara este recomandata o argila soft, mai sunt si alea ultra soft, daca cumva dai mai des de 3 luni, nu atrage multi contaminanti dar e safe pentru lac. Inainte de polish trebuie una agresiva ( medium / hard ) pentru a atrage contaminantii, dar in cazul tau daca masina e periodic cosmetizata nu-ti face griji pentru ca nu atrage contaminanti pentru o argila agresiva. Una peste alta, inainte de ceara, da, este recomandata o argila soft.
    Ceara lichida ar trebui sa o dai in functie de frecventa spalarilor, ai putea sa mai maresti ciclul o data la 6 sapt.
    De ce ai vrea sa dai 2 snow foam-uri pe masina concomitent ? Valet pro isi face bine treaba mai ales la o murdarie medie, nu cred ca faci off-road cu masina :)
    Ai ceara lichida, nu mai trebuie quick detailer. In cazul in care ai ceva urme, ca sa nu mai repeti spalarea foloseste ONR ( Optimum no rinse wash )

    @Cata_ADC - Da, se poate sa fi exagerat cu wetcoat-ul. Producatorul recomanda o data la 60-90 de zile :) deci, ai destula protectie pe ea. Banuiesc ca dupa aplicare nu ai uitat sa dai un jet de apa pentru a uniformiza, nu ? :)
     
  4. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @Hilfiger probabil vroia sa spuna ca foloseste Valet Pro Citrus doar in zonele unde sunt muste ( bara fata ) si partea inferioara a aripii si usilor unde va ramane mizeria daca nu folosesti si spalarea manuala
    Sincer o masina foarte murdara va necesita spalarea prin metoda celor 2 galeti cu un sampon

    Mai mult ca sigur am exagerat cu wetcoat daca am reusit sa termin 1 l in mai putin de 2 luni (spalari frecvente chiar de 2 ori pe saptamana la A5 si A6 )
    Nu stiu unde am omis @Cosmin ZKG partea cu zilele , am pus exagerat de multa ceara la A5 nu se vede insa pe A6 dupa 1-2 zile mi se pare ca e magnet pentru praf
    Da am clatit wetcoat-ul de fiecare data

    Inca stau cu protectia Nanolex Si3D in cutie , nu gasesc timp de polisare si nu stiu daca sa o dau asa sau mai bine sa mai astept
     
  5. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    O spalare "ca la carte" include 2BM, doar exceptii de la regula, un gainat sau ceva praf de pe o zi pe alta sa-i dai doar un snow foam din abudenta, dupa stergere. Cand nu am timp sa fac 2 BM ( spalare completa ) dau doar snow foam, dar nu o mai sterg, prefer sa o las cu unele pete, decat sa produc ceva zgaraieturi.

    Eu zic sa mai astepti pana ai timp si pentru polish ca sa iasa treaba buna, las-o pe sept / oct, daca atunci esti mai liber. Cu praful, stiu, sunt magnet toate masinile inchise la culoare :) Mai nasol cu gainatul si insectele perioada asta, ca praful nu e problema.
     
  6. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Eu dau cu valet pro citrus toata masina, cu puleverizator gloria. Las cinci minute si dau cu jetul, dupa care 2BM si sampon friendly la vopsea. Ca am masina proaspat vopsita.
    Numai la sat pot sa spal cu doua galeti si in oras mai greu. Daca nimeresc cand e coada la spalatorie, comenteaza ca asteapta lumea dupa mine. Merg seara tarziu pe racoare dar e cam naspa cu lumina pe acolo. Cred ca o sa schimb cu dimineata devreme sambata, nu e coada la ora 9.
    Inca nu am incercat sa merg la self wash-ul de langa mine cu galeti, sper sa nu ma dea afara. Ati patit sa fiti fugariti?
     
  7. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Dacă te miști natural si mergi la o oră decentă gen dimineață foarte devreme , nu cred că te fugareste nimeni. Dacă e o murdărie ușoară merge si doar cu snow foam, dar nu e recomandat.

    Dacă ai lacul uscat adica au trecut 15 zile de la vopsire poți sa-i faci ce vrei, inclusiv polisat și / sau aplicare protecție
     
  8. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Daca suprafata vopselei contine doar praf si muste (fiind vara ) si eu sunt de parere ca snow foam ul aplicat pe uscat ,clatit ,dupa care wetcoat si clatit din nou e suficient.
    Asta daca masina are si protectie aplicata regulat

    Inclusiv eu am patit la statiile self wash sa am parte de claxoane si sa provoc discutii inutile cand este aglomerat si bagam manusa in actiune. Este normal prin fire omul se grabeste si nu toti acorda atentie asa cum o facem noi. Atunci te orientezi spre orele cand este liniste

    Daca in schimbi apare pelicula de mizerie (film) dupa ploi si iarna mai ales atunci prefer sa folosesc 2BM ,daca aplic doar snow foam atunci nu o mai sterg, desi nu e spalare ci mai degraba o semi curatare

    Sent from my SM-G935V using Tapatalk
     
    Kspic apreciază asta.
  9. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Noaptea stii ce fain e ? :)) Eeee.... eu nici nu am somn.
    Gasisem si eu un nene cand am dat o fisa la petrom cu samponul lor dar inainte Valet Pro Citrus Pre Wash. Cand am inceput sa aplic citrus, nu era nimeni cand sa dau pe jante vine un nene cu un logan, hai ba misca-te mai repede. Am lasat pulverizatorul, m-am dus la el si i-am zis ca daca vrea sa vorbeasca cu ba sa vorbeasca cu "aurolacii" lui nu cu mine. S-a schimbat omul la fata pentru ca eram si nervos dar el a pus capac si .... aaa ca stii..... ca ma nu stau toata ziua dupa tine. I-am zis frumos, am 4 fise, 12 minute aparatul e al meu, platit.
    Erau 2 locuri pentru fisa, la ambele cate o masina in spalare adica a mea si inca una. Celalat uitase sa mai vina dupa ea.... asa ca .... macar la mine timpul a fost platit.

    Nici ca am dat 4 fise dar .... nesimtirea nu o accept. Nu ne cnoastem si ne luam cu ba.

    Normal din categoria numai cu apa mai luceste :))
     
  10. nelu78

    nelu78 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2016
    Locație:
    Ialomita
    Masina:
    audi a6 c7 3.0 bitdi
    buna ziua,a6 negru,ce se poate face la urme de mana care nu se curata.parca ar fi grasime dar este imprimata bine in vopsea si nu se curata.,,se vede ca amprentele,,
     
  11. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Decontaminare folosind clay bar după polisata zona și la sfârșit o protecție sau dacă vrei și ceară

    Sent from my SM-G935V using Tapatalk
     
  12. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Cum spala astia masinile de in veci nu se usuca ...tot ude raman. Pai eu pana reusesc sa dau cu citrus toata masina.........de unde am inceput e deja uscat. la fel spalat si la clatit.
    Si am spalat pe la 19 seara. Am sters cat de repede cu prosopul...dar tot a trebuit sa folosec al doilea prosop penntru pete.
    Deocamdata doar cu citrus si sampon Meguiars Gold Class, pana se usuca vopseaua cum trebuie.
     
  13. Mocanu.adi

    Mocanu.adi Bronze Member

    Înscris:
    13 Feb 2015
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C6 4F - 2011- S-line - 2.0 TDI (CAH) 170 CP
    Băieți , ajutați-mă va rog cu niște sfaturi, am înțeles ca produsele de la sonax sunt foarte bune pentru întreținerea vopselei. Acum ce produse recomandati sa cumpăr? Menționez ca in ultima perioada am o problema gravă cu deșeurile de la păsări... Si pe lângă toate astea, azi m-a mancat pe mine da curat un găinaț imens care l-am primit aseară cadou... Si mi-am "zgâriat" putin porțiunea unde era, l-am curățat cu soluție de spălat geamuri, ca mam avut stare ...
     
  14. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Ai citit si restul postarilor de pe aici ? :)

    Sonax, ca idee are produse de nivel "medium" in mare parte pentru utilizatorii novice, au si o gama profi dar acolo au produse mai scumpe si nu le gasesti la noi. Cand vorbesti de intretinerea vopselei la ce te referi ? Protectie ? Sau sfaturi de spalare ?
    Avand in vedere ca o sa o tii mai mult timp si in cazul in care nu esti un maniac dpdv al intretinerii pune o protectie ceramica pe ea, dupa aceea mentenanta o faci tu pe parcurs, cat un safe wash periodic.
    Poti sa pui si un sealant / carnauba pe ea te va ajunge la 200 lei bugetul ( argila decontaminare, si ceara in sine ). Zgaraieturile care ti le-ai provocat vor iesi fara probleme cu un polish. Trebuie sa fii cu bagare de seama si sa cauti o solutie dedicata pentru a inmuia gainatul dupa aceea il indepartezi utilizand o microfibra de calitate.
     
  15. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    O colantare buna cu folie transparenta aveti idee pe la cat se ridica? Macar elementele esentiale de fata
     
  16. sel

    sel Silver Member

    Înscris:
    17 Iun 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 TDI (2O12) CDUC
    Cam 700 € toată masina, acum fa si tu un calcul pe elemente :)
     
    Zveroboi78 apreciază asta.
  17. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @barladi eu am pe toate masinile folie transparenta

    pe A6 ultima colantata am asa - bara fata - faruri - 1/2capota - 1/2 aripi fata in zona unde sar pietre si muste - pragurile laterale complet - spoiler spate in zona unde incarci masina cu bagaje - bonus oglinzile laterale si camerele de la ACC cost total 1400 RON
    In zona Brasov sincer va recomand cu incredere la http://glasstuning.ro/ fac treaba nemaipomenit de buna

    Am avut atat 3M cat si Oracal fara nicio diferenta de calitate - minim 5 ani cu intretinere adecvata fara sa se decoloreze si ingalbeneasca ( masinile mele stau 90 % in garaj )
    Cel putin de 2 ori pe an le aplic protectie de la Chemical Guys complet pe toata zona infoliata.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si pentru o masina care sta 90% in aer liber, nu s-ar vedea diferente de culoare pe capota dupa ce dai folia jos ? In ideea in care ai 1/2 din capota colantata.
     
  19. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Ba da se va vedea atunci fără doar și poate. Va trebui revopsit elementul dacă la o polisare nu va ieși. Depinde cat ai ținut folia pe masina
    Insa avantajul îl ai vara cu muștele care se vor lua mult mai ușor de pe folie, iar iarna pietrele de pe drum


    acum analizand avantajele si dezavantajele dupa mai mult de 8 ani in care am pus pe fiecare masina avuta
    @audi66 precum si modul de pastrare pentru mine este un must montarea foliei

    In plus esti ferit de orice zgarietura usoara , scapi de revopsire si pastrezi vopseaua originala pe masina

    Sent from my SM-G935V using Tapatalk
     
    radu20 apreciază asta.
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stiu ce inseamna, mie inca imi pare rau ca nu am pus folie cand am luat masina.
    Circul mult pe autostrada si in ciuda a ceea ce crede toata lumea, pietricele sunt din abundenta si pe autostrazile din Europa, nu doar in Romania.
     

Distribuie pagina asta