Pe ce te bazezi spunand asta ??????????? Audi a castigat de 8 ori Le Mans-ul ... adica erau clar "favoritii". Asa ca ...
Spun asta ca Peugeot-ul 908 HDI-FAP a demonstrat ca poate fi un candidat serios...Si rezultatele finale au demonstrat acest lucru...Pe locurile 2 si 3 situandu-se Peugeot...Mai ramane de specificat ca Peugeot-ul de pe locul 2 s-a aflat la final in acelasi tur(381) cu Audi-ul castigator...Totodata pe grila de start primele 3 pozitii au fost ocupate de Peugeot ...Deci consider ca a fost o victorie muncita...
Peugeotul de pe locul 2 s-a aflat in acelsi tur pt ca Audi in ultimele tururi a redus foarte mult ritmul pt a evita vreo "intamplare intamplatoare" .... Ai dreptate ... victoria a fost intr-adevar muncita ... in principiu Audi a castigat la strategie ...
Agresiv , Uluitor , Dinamic , Inteligent = AUDI noroc de un forumist care are explicatia la semnatura
Cu toate ca numeroase competitii automobilistice din acest an au anuntat o scadere drastica a numarului de competitori, deoarece problemele economice au dus la retragerea a nenumarati sponsori. Se pare ca celebra cursa de la Le Mans atrage o atentie deosebita in continuare. Cea mai mare surpriza pe lista vine în LM P1, categoria superioara, datorită intrării celor 3 mari producatori consacrati, cu resurse considerabile: Aston Martin - a ales ca din 2009 sa paraseasca LM GT1 (unde a avut victorii în 2007 şi 2008), şi sa ramana doar in LM P1 cu 3 prototipuri noi noute Lola-Aston Martins alimentat de motoare V12. Scopul este să se reamintească faptul că 50 de ani în urmă, în 1959, Aston Martin a fost victorioasa in fata celor de la Ferrari, favoritul momentului. AUDI - producătorul german participa cu 5 masini: 3 masini R15s in echipa de uzina; 2 vechile R10s cu o echipă privata. Mesajul transmis este clar. Cu 5 masini Audi vrea sa se asigure de victoria in fata celor de la Aston Martin dar mai ales in fata celui mai periculos rival în ultimii 2 ani: Peugeot. PEUGEOT - constructoul int-o foame teribila de victorie, a pregatit cea mai mare surpriza: 4 Peugeot HDi FAPs inclusiv unul încredinţată la o echipa privata care este parte integrantă din Le Mans legend - Pescarolo Sport! Chiar dacă Audi are un avantaj numeric, rivalii de la Peugeot au o dorinta imensa de razbunare care poate. Ambiţiile acestor 3 producători nu ar trebui să ascundă faptul că se pot întâmpla atât de mult în 24 de ore ...... Lista participanti: http://www.lemans.org/24heuresdumans/ressources/pdf/liste_invites.pdf Deci ... Go AUDI !!!!
Ar fi cazul ca Audi sau grupul VAG in general sa isi faca curaj si sa intre si in Formula 1 ... Totusi LeMans pentru Audi sau Formula 3 pentru VW (http://germancarscene.com/2009/03/05/volkswagen-now-in-british-formula-3-championship/#more-14131) nu-s acelasi lucru ca imagine ca si Formula 1 pentru Mercedes si BMW.
nu stiu de ce, insa consider ca este fff greu sa ai victorii consecutive intr-o competitie si sa nu apara un moment in care cineva sa te invinga(printr-o conjunctura) si tare mi-e teama ca peugeot or sa faca o isprava ca asta anul asta. in fond, nu poti castiga de fiecare data si nu cred ca audi ar trebui desconsiderati ca ar termina pe doi insa prostimea sigur va trambita. problema este ca, daca audi intentioneaza sa mai stea ani buni in competitia asta, nu ar fi nici o problema sa mai piarda din cand in cand insa, daca se gandesc sa se retraga peste un an/doi din cauza turbulentelor economice, ar trebui sa faca tot posibilul sa castige in continuare ca altfel vor fi voci ce vor spune ca, in eventualitatea unei retrageri din LeMans pt audi , au facut-o de raul Peugeotului. Peugeot mi se pare un adversar teribil. Investesc bani in aceasta competitie si sunt disperati dupa rezultate. Cat despre F1 , lucrurile sunt mai dificile. O echipa nou intrata trebuie sa investeasca minim 300 milioane euro anual timp de 5 ani si nici atunci nu ai rezultatul garantat. Uitati-va la Toyota si Honda care sunt echipele ce au cheltuit anual cei mai multi bani. BMW a intrat in F1 acum 8-9 ani in calitate de furnizor de motoare si de cativa ani au o echipa proprie. Investesc sute de milioane anual dar este f greu sa zdruncini suprematia unor echipe cu o istorie in acest sport asa cum sunt ferrari , mclaren si renault. Mi-ar placea sa vina momentul in care audi sa intre si in F1 si sunt fraieri ca nu reintra si in WRC. probail asta se va intampla candva. totusi, am impresia ca BMW ar fi tentati mai degraba sa se bage in WRC iar audi mai putin tentati . BMW au de demonstrat ceva pe teritoriul tractiunii integrale pe cand Audi nu. deja BMW a inceput sa bage bani multi in Dakar pt ca asta le-ar aasigura un castiga de imagine in sectorul Xdrive si bineinteles vanzari mai multe .
Anul trecut lupta a fost destul de stransa intre Audi si Peugeot. E clar ca sunt disperati cei de la Peugeot, la cat investesc au nevoie neaparat de victorie, altfel s-ar putea sa se intample ce amintea traian mai sus cu retragerea chiar cu ei si nu e deloc placut sa te retragi invins dupa atatea investitii si lupte pierdute.
Desi s-a anuntat initial ca in acest an Audi nu va participa la toate cursele LMS (Le Mans Series), ci numai la cursa de 12 ore de la Sebring si la cea de 24 de ore de la Le Mans, la conferinta de presa de la Geneva, seful Audi, Rupert Stadler, a confirmat jurnalistilor americani si participarea la cursa Petit Le Mans de la Road Atlanta, fiind luata in considerare si participarea la cursa de la Laguna Seca. http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=4276177
Prezenta unei marci in Motorsport este dictata strict de strategia Marketing pe termen lung! Imi permit sa va reamintesc faptul ca AUDI a fost o firma oarecum obscura (oricum nu ridica nasul in fata BMW sau MB) pana la momentul in care a aruncat in aer lumea Raliurilor de pe intreg globul, dupa aceea au explodat vanzarile si a inceput sa se vanda "quattro". Interzicerea grupei B in campionatul mondial (si eliminarea AUDI din campionat) a fost vanduta perfect de AUDI: suntem atat de buni incat nu avem concurenta - cumparati quattro. Rezultatul principal nu a fost insa acesta, marele castig a fost al nostru, experianta din curse a permis dezvoltarea sistemului quattro pentru masinile de serie... Intrarea in LeMans Series (doar va reamintesc ) a fost facuta pentru testarea si mai apoi promovarea tehnologiei FSI !!! a urmat Bentley, apoi TDI... nu cred ca e cazul sa continui dar va dau un exemplu, citez din comunicatul de presa al modelului AUDI R8 5.2 V10 FSI "The ten-cylinder engine uses direct injection as per the FSI principle developed by Audi. In the Audi R8 racing car it has impressively demonstrated its superiority in five overall victories in the Le Mans 24 Hours. A common rail system injects the fuel with up to 120 bar of pressure into the combustion chambers through valves placed laterally on the cylinder. This injection strategy causes internal cooling and consequently allows a very high compression ratio of 12.5:1. It contributes both to the high power output and to high efficiency. The engine gets by on an average 13.7 liters of fuel per 100 kilometers." Ideea e simpla - Marketingul spune: poti fii activ in Motorsport pentru imagine si/sau pentru a dezvolta noi tehnologii pe care apoi sa la aplici in productia de serie. care e motoda cea mai profitabila? Cate din tehnologiile din F1 au ajuns oare pe strada si cand!? Ati vazut pe strada: motoare aspirate de 2.5 - 3.0L, V12 sau V10 cu 750-850 CP... Sa va dau un alt exemplu in privinta marketingului: Maserati - nu investeste in campanii media, in schimb investeste in clienti, adica, pentru acestia se organizeaza periodic intalniri in locatii gen Monaco pentru ai intreba de sanatate, a le prezenta noile modele si nu in ultimul rand pentru a le arata ca fac parte din high-society...
Date si imagini oficiale noi despre Audi R15: Inima noului R15 este motorul V10 TDI, care produce peste 600 CP si are un cuplu maxim de 1050 Nm. Acest motor este mai compact si mai usor decat vechiul V12 TDI, multiplu castigator in LMS. Consumul si emisiile de CO2 au fost de asemenea reduse. Aerodinamica joaca un rol important, asa ca asemenea modelului A4 castigator al DTM 2008, fluxul de aer in jurul masinii a fost optimizat folosind CFD (Computational Fluid Dynamics). Sistemul de iluminat este de asemenea mai puternic, fiind exlusiv bazat pe tehnologia light emitting diodes (LED) Sistemul electric este in totalitate nou, o baterie litiu-ion, asemanatoare celor folosite in sistemele hibride, fiind folosita pentru prima oara in locul unei baterii conventionale datorita greutatii reduse si voltajului marit
Mai multe poze cu acest fenomenal R15 aici: http://www.worldcarfans.com/9090309.027/audi-r15-tdi-officially-launched
Prima cursa: cea de 12 ore de la Sebring, in 21 Martie http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=320838&FS=ALMS-LEMANS