Audi a monopolizat podiumul,iar Peugeot-urile au cazut.Hai Traiane vorba ta dar invers:"Audi i-a facut piftie"
Audi - castigator al cursei de 24 de ore de la Le Mans 2010 Audi a ocupat locurile 1, 2 si 3, la 28 (douazeci si opt) de tururi inaintea locului 4 Peugeot nu a terminat cu nici o masina. Strategia de a concura prin eficienta si fiabilitate, in dauna vitezei maxime, a dat roade. Clasamentul final aici: http://www.lemans.org/iframes/24hdu...Mans_24_Heures_du_Mans_Race_24h_Definitif.pdf
Oameni buni, al mai mare eveniment motorsport e castigat de Audi (si inca cum!) si numai doi-trei se bucura pe aici?! Pentru mine a fost unul din cele mai tari weekend-uri. Sa curga berea si sampania!!!!! TDI Power!
peugeot s-au batut singuri si de circumstantele aparute in timpul cursei, circumstante care i-au fortat sa traga tare, nu au fost batuti de audi. sa termini pe locurile 1,2 si 3 este intr-adevar o mare realizare, indiferent cum ai ajuns la acest rezultat.
Cum sa se bata singuri?Acum ai fost exact ca si Tamas cand a zis:"Daca dadeam cu un gol mai mult decat ei obtineam victoria"Audi a fost competitorul direct,Peugeot a fortat masinile si si-a dat testul de andurata.Concluzie:au picat toate
ar trebui ca doar cei ce au vazut cateva ore de cursa si care stiu modul de desfasurare al acesteia sa aiba dreptul de a comenta aici. simpla cunoastere a rezultatului final poate duce la concluzii gresite.
Cum a zis si comentatorul, cea mai buna masina de la le mans e cea care castiga cursa dupa cele 24 de ore. Poti fi cu 10 secunde mai repede, dar ca sa castigi cursa mai intai trebuie sa o termini. Audi a avut cele mai fiabile masini. Singura problema a fost din cauza Art Car-ului condus de Priaulx. Peugeot a avut cele mai rapide masini. Dar si acele masini nu pot rezista sa fie solicitate 110% din capacitatea lor. Cam asta au facut cei de la Peugeot. Pana la urma e o cursa de anduranta si nu una de sprint
Imi dau dreptul de a comenta aici pe aceasta tema deoarece am vazut aproximativ 4 ore din cursa atat zi cat si noapte,plus ca nu mai comentez treaba cu masinile Peugeot care au fost solicitate la maximum ca ar fi trebuit sa invinga ca sunt bla blauri.
intr-adevar, o cursa de anduranta ramane o cursa de anduranta, insa nu pot sa nu-mi amintesc de felul cum peugeoturile s-au distrat cu prototipurile audi de fiecare data cand le-au intalnit pe traseu in cursa si cum le-au batut si in calificari. lipsa lor de fiabilitate a fost calcaiul lui ahile si nu conteaza cat de tare poti sa mergi atat timp cat nu poti merge 24 de ore.
Asta a fost strategia Audi: fiabilitatea si eficienta aduc la total timpi mai buni decat viteza mare si opriri dese pentru realimentare Apropo, pentru la anul s-a dat de inteles ca Audi va participa cu un model hibrid Banuiesc ca Audi n-ar face o asemenea mutare daca nu s-ar baza pe ceva.
ultimul tur al cursei si cateva momente de dupa: http://www.germancarblog.com/2010/06/audi-r15-tdi-the-final-laps-at-24-hours-of-le-mans/
Faptul ca 3 din 4 masini au cedat din aceleasi cauze va face ca Peugeot sa abandoneze modelul 908, concentrandu-se in viitor pe dezvoltarea unui model cu totul nou care sa concureze cu viitorul Audi R18 (Fourtitude)
20 de lucruri interesante despre victoria Audi: 1. Ediţia 2010 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans a fost cea mai rapidă din istorie. Viteza medie a maşinii câştigătoare a fost de 225.228 km/h. 2. Odată cu cea de-a noua victorie în Le Mans, Audi a egalat Ferrari la titluri. Cele două mărci se află pe locul al doilea all-time, după Porsche (16 victorii). Cu toate acestea, ... 3. ...Audi este cea mai eficientă marcă prezentă vreodată la Le Mans. Germanii au câştigat cele nouă titluri în doar 12 participări. 4. Mai mult, Audi a reuşit să urce pe podium la fiecare dintre cele 12 ediţii la care a participat. Cele mai bune clasări Audi au avut loc în 2000, 2002, 2004 şi 2010. Germanii au furat întreg podiumul la aceste ediţii. 5. 2010 a fost primul an în care o maşină diesel a reuşit să câştige toate locurile de pe podium. 6. Audi a aliniat la startul cursei de la Le Mans 39 de maşini din 1999 încoace. Au terminat cursa 31 dintre acestea (79.5%). Nouă maşini au luat locul întâi, cinci locul al doilea şi nouă locul al treilea. 7. Maşina Audi R15 TDI care a câştigat în 2010 competiţia a purtat numărul 9 şi a parcurs 5.410,713 kilometri în cele 24 de ore de cursă. Este recordul absolut al istoriei Le Mans. Precedentul fusese stabilit în 1971 de un Porsche 917 (5.335,313 kilometri). Pe atunci, circuitul Le Sastre de la Le Mans nu avea şicane. 8. În ciuda vitezei medii foarte ridicate, media de consum a maşinii câştigătoare a fost de 43.43 litri/100 km. Rezultatul este cu mai mult de 10% mai bun decât la prima victorie a celor de la Audi în Le Mans (2000), când viteza medie de rulare a fost cu 17 km/h mai mică. 9. Întreaga distanţă a cursei a fost completată de maşina câştigătoare utilizând 11 seturi de pneuri Michelin. Altfel spus, fiecare set de pneuri a "dus" 491.9 kilometri. În 2009, schimbul de pneuri a fost realizat la fiecare 330 de kilometi parcurşi. 10. maşina câştigătoare a intrat de 33 de ori la boxe, timpul total petrecut la standuri fiind de 20 de minute. Singurele opriri neprevăzute au fost din cauza înlocuirii unei oglinzi laterale şi a unei pene survenite aproape de finalul cursei. 11. Maşina câştigătoare a condus cursa pe parcursul a 133 din cele 397 de tururi parcurse. 12. Echipajul Timo Bernhard (29 de ani), Romain Dumas (32 de ani) şi Mike Rockenfeller (26 de ani) a avut o medie de vârstă de 29 de ani. Este cea mai scăzută medie de vârstă a unui echipaj câştigător la Le Mans în toată istoria competiţiei. 13. Tom Kristensen a participat la a 14-a sa cursă în Le Mans şi a reuşit al 11-lea podium. Opt dintre aceste podiumuri au fost victorii. Danezul deţine recordul all-time de victorii în cursa franceză de anduranţă. 14. Prin victoria din acest an, Timo Bernhard a devenit primul pilot din lume care a câştigat cursele de 24 de ore de la Le Mans, Nurburgring şi Daytona. 15. Ediţia 2010 a cursei de la Le Mans a găzduit doar a treia victorie pentru o maşină propulsată de un motor V10. 16. Pentru Michelin, victoria din 2010 a fost a 19-a la Le Mans. Michelin a încălţat maşina câştigătoare în ultimele 13 ediţii ale competiţiei (1998-2010) 17. Este pentru a doua oară consecutiv când maşina cu numărul 9 a câştigat la Le Mans. În total, maşina cu numărul 9 a câştigat la Le Mans de cinci ori în istorie. 18. Mike Rockenfeller este primul pilot din 1988 încoace care îşi adjudecă în acelaşi an cursele de 24 de ore de la Daytona şi Le Mans. 19. Este pentru a treia oară când Audi câştigă la Le Mans cu o maşină care utilizează o tehnologie nouă pentru această competiţie. După FSI în 2001 şi TDI în 2006, maşina câştigătoare a utilizat în 2010 turbine cu geometrie variabilă. 20. Ediţia 2010 a fost a cincea consecutivă în care un model diesel a câştigat la Le Mans. Audi şi-a adjudecat patru dintre aceste victorii (2006, 2007, 2008 şi 2010) iar rivalii de la Peugeot una (2009). sursa: http://www.automarket.ro/stiri/20-d...spre-victoria-audi-in-le-mans-2010-31229.html