1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Martor portiera deschisa - indica eronat - switch yala sau Yala defecta la Audi A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de toparcean, 7 Apr 2008.

  1. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    la tine cred ca este doar intepenit.da-i cu un spray care curata si unge,gen wd-40,mai sint in comert si spray-uri cu vaselina.bagi teava pe linga iala,pe linga sistemul de inchidere si ii dai bine.
    la audi nu este necesar sa dai geamul jos,la noi nu este ca la vw.....e putin mai greu de bagat mina si scos iala pentru ca nu se da jos fata de usa cea interioara,trebuie sa te descurci prin decupaturile din ea.
     
  2. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    da, un tutorial pentru Passat am urmarit si mi se parea cam dificil de realizat
    spui ca la audi nu am treaba deloc cu geamul/macaraua lui? ar fi un mare +

    daca e asa cum spui tu (depinde si ce intelegi prin fata de usa interioara - eu inteleg acel panou metalic care acopera macaraua de la geam si ce mai e prin usa) si nu se da jos fata de usa interioara, inseamna ca dau jos doar fata de usa de plastic si acel burete cu rol de izolator si ajung la broasca?

    pare prea simplu

    mersi de sfat, nu m-an gandit ca ar putea fi intepenita, totusi cate-odata mai merge (din 10-15 deschideri 1 data afiseaza usa deschisa pe BC)
    insa din cate am inteles nu e bine de dat cu WD40 pe acolo ca se umfla / inmoaie cauciucurile si mecanismele alea pe acolo, trebuie dat cu vaselina lichida
    wd40 e un degresant


    LE: Am mai cautat ceva pe google, am gasit cateva fotografii
    Din cate am priceput eu, dau jos fata interioara de plastic, dezlipesc acel burete protector si gata, am acces la broasca? Pai nu e greu deloc
     
    Ultima editare: 9 Aug 2010
  3. gabitzu_sell2

    gabitzu_sell2 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2010
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A4 b7 1.9TDI 2008
    la mine problema e cand imi arata cand nu...la tine mai sunt momente cand merge nelutu_petrican?
     
  4. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    de aceea am si zis ca la audi nu este nevoie sa dai jos geamul,pozele sint corecte,deci prin acele decupaturi trebuie sa te descurci sa scoti iala.
    daca e mai usor sau mai greu,pot spune ca nu e asa de greu nici la passat,am facut chestia de citeva ori.
    sint plusuri si minusuri...datorita faptului ca se da jos panoul se schimba mai usor macaraua si geamul,la audi....e mai complicat.
    deci pentru audi dai jos fata de plastic de pe usa,acel burete,DAR cu mare grija sa nu il rupi,dupa care se scoate iala,atentie la tot ce este prins de ea,atentie la mufa electrica,dupa care se desface iala ca in tutorial,se refac lipiturile,si eventual se schimba unele switch-uri care sint uzate (ma refer la piciorusul din plastic care actioneaza pirghia interioara) sau care nu mai functioneaza deloc (se masoara cu aparatul ).
     
  5. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    si la mine arata doar cand vrea.. din 10 incercari arata 1 data usa deschisa iar apoi oricat as deschide iarasi nu mai arata pana a doua zi :)
    nu e asa greu de schimbat cum ma asteptam, eu o sa inlocuiesc broasca, nu o mai desfac sa repar prin ea
    ma bucura faptul ca nu am treaba cu geamul deloc
     
  6. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    Nelutu de ce nu incerci inainte sa verifici firele in mansonul usii care au prostul obicei sa se reteze, poate scapi fara sa cumperi yala, la reprezentanta se gasesc si chituri de reparatii cu mufe pentru usi, destul de ieftine, eu le-am schimbat la usa din stanga, iar la dreapta am schimbat doar partea electronica a yalei cu una de la dezmembrari!
     
  7. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    am pipait firele alea pe acolo, am incercat cu usa in diverse pozitii si nu se modifica nimic
    nu cred ca e de la fire, dupa cum spuneam usa dreapta spate a fost folosita cel mai putin dintre toate

    de ce ai schimbat doar partea electronica, difera partea mecanica de la iala la iala? eu am dat comanda de broasca si nu mi-a cerut serie da sasiu sau sa-mi zica ca vine diferita pentru fiecare masina in parte
     
    Ultima editare: 10 Aug 2010
  8. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    nu, dar am gasit una de pe un Audi avariat si era putin stramba, pe cand a mea era impecabila si a costat doar 50 RON, partea electronica arata super si se schimba in 10 secunde pe banc de la una la alta, are doar 7 surubele mici, plus ca o yala second gasesti cam la 200 ron
     
  9. gabitzu_sell2

    gabitzu_sell2 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2010
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A4 b7 1.9TDI 2008
    nelutu, cand o schimbi poate te uiti si care e problema...si imi spui si mie. stima.
     
  10. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    nu cred ca se vede ceva din exteriorul broastei iar eu nu am de gand sa o desfac pentru ca nu am rabdarea si priceperea necesara ca sa repar ceva pe acolo, mai mult o stric si poate cineva care se pricepe o face functionala din nou prin metode "traditionale"
    din moment ce nu mai afiseaza usa deschisa clar e problema de la switch (asta presupunand ca problema e la broasca si nu la cabluri) care ori e intepenit ori e tocit
     
  11. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    Am mai observat azi o chestie ciudata, sau ma rog, am putut sa trag o conlcuzie cat de cat.
    Ceea ce mi se pare suspect e ca switchul din usa functioneaza perfect imediat cum pornesc masina (si nu e coincidenta 100%) si se incapataneaza sa arate corect atat timp cat e motorul pornit indiferent de cate ori inchid/deschid usa.
    Insa dupa ce opresc motorul si mai frec usa inchis/deschis doar cu contactul pus (ca sa fie activ BC) mai functioneaza de cateva ori corect, apoi nu mai reactioneaza cand deschid usa (arata inchisa permanent). Asta pana pornesc iar masina.
    Dupa ce am pornit, functioneaza perfect inca de la prima deschidere de usa, fara sa ating manunchiul de cabluri sau sa fac altceva.

    Broasca noua am comandat-o deja, dar macar manopera sa nu o fac degeaba si sa inlocuiesc broasca daca problema poate fi in alta parte.
     
  12. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    ciudata problema am
    mi-a venit broasca noua insa nu am montat-o inca, nu am avut timp
    insa am observat, facand diverse teste la usa, cum beculetul rosu (si implicit semnalizarea in bord de "usa deschisa") s-a aprins singur, dintr-odata, fara sa misc usa. adica mai precis, am deschis usa, becul stins, avertizare pauza, am lasat-o intredeschisa (treapta 1) si stateam de vorba cu un amic cand deodata observ cum beculetul se aprinde singur fara ca usa sa fie atinsa si apare si avertizarea in bord.
    am inchis apoi usa cred ca de 15 ori pe putin si a functionat perfect de fiecare data. apoi am pus contactul, l-am luat dupa 10 secunde fara sa pornesc masina, si am deschis usa spate (care o inchisesem inainte, fiind functionala ultima data) care ce sa vezi..nu mai functioneaza (bec stins, avertizare usa deschisa pauza)
    nu stiu ce sa mai cred
    ceva idei?
    din ce cauza s-ar fi putut aprinde beculetul rosu si a aparut avertizarea de usa deschisa pe bord dintr-o data, fara a atinge catusi de putin usa?
     
  13. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    switch-ul este blocat de mizerie,praf.la iala noua te uiti si vezi acel switch care este in partea de jos (nu este in iala ca celelalte),sau sus nu mai tin minte,il poti gasi si urmarind cele 2 fire care ies din iala si duc la el.
     
  14. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    daca ar fi blocat mecanic de mizerie/praf nu prea pot sa fac legatura cu nefunctionarea lui imediat cum pun/iau contactul (fara a porni masina)
     
  15. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    acel intrerupator sta cam 98% din timpul lui inchis,daca te uiti pe unele poze o sa vezi ca este in partea de jos (m-am uitat ca nu mai tine-am minte) si ca tot praful si mizeria care se stringe acolo (poti vedea daca o sa dai jos o iala si te uiti).eu am vazut si cazul asta,am vazut si cazul in care piciorusul ala din switch este uzat (asta doar in cazul usii fata sofer,fiind cea mai des folosita,iar in cazul asta vezi ca nu se mai sting cele 2 becuri din usa si in bord iti arata usa deschisa),am vazut si cazul cu lipiturile reci in mufa ca in link-ul postat de mine.....un singur lucru ar face diferenta,daca ai sau nu geamuri electrice pe usa respectiva,daca nu mai este sansa si cu firele din mansonul dintre usa si stilp,daca este cu geamuri atunci este numai din switch-uri..,de ce???vezi schema electrica si vei intelege.
    asta este parerea mea.
     
  16. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    nu am geamuri electrice pe usa respectiva
    am incercat sa strang de acel manson cu fire dar nicio schimbare

    sa inteleg ca in cazul in care switchul propriuzis este uzat iti arata neaparat USA DESCHISA permanent, neputand sa fie uzat si sa iti arate inchisa permanent?
     
  17. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    nelutu, daca tot ai cumparat yala, demonteaza fata de usa, scoate mufa din yala veche si cupleaz-o la cea noua si vezi daca ai eliminat problema, dureaza cateva minute, daca face la fel ai problema la firele din manson ( se reteaza chiar si sub izolaj si fac contact cand vor ele)
     
  18. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    ca sa pot verifica ar trebui sa montez yala noua pe usa ca sa pot inchide/deschide usa iar daca problema vine din alta parte nu m-as baga sa demontez pe acolo degeaba

    daca asta veche care se afla acum pe usa nu ar functiona niciodata, as putea face asa cum ai zis tu, dar sunt momente in care functioneaza ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat si da senzatia ca ar functiona la infinit daca nu se pune / ia contactul

    pana la urma o sa o montez imediat cum am timp, daca tot am cumparat-o..macar sa elimin o cauza
     
  19. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    daca este uzat acel piciorus,iala nu mai ajunge sa apese pe el pentru a trece switch-ul pe inchis.acest caz il gasesti mai ales la usa soferului care se deschide si inchide foarte des,deci nu mai este actionat si indica usa deschisa.la celelalte usi datorita prafului,mizeriei si faptului ca sint folosite mai rar (si mai ales datorita constructiei acelui switch care nu are un arc puternic) se aduna mizerie si se bloceaza usor.
    daca ai geam mecanic,atunci o sa pun o poza cu circuitul si poti masura daca switch-ul merge sau nu,asta chiar in mufa de pe stilp.chiar poti sa o desfaci si sa dai cu spray de contacte,poate e oxidata.
    ca sa faci acest lucru,cel mai indicat este sa scoti borna si sa masori la rece,mansonul se desface destul de usor,pe stilp se indeparteaza mai intii mansonul,care este prins pe mufa prin capsare,deci cu o surubelnita dreapta si fara a forta prea mult sa nu rupi piciorusele,desprinzi de jur-imprejur mansonul,si ajungi la mufa si la firele in cauza,pe care le poti verifica.mufa daca nu ma insel se desface la fel ca la casetofon,deci nu e ceva greu.pinii ii gasesti in pozele alaturate.
    deci spor la munca.
    daca totusi la fire la intrerupator e ok,atunci problema este la calcu de confort,deci verifica umiditatea sau mufa oxidata,etc...
    faptul ca apare sau nu la pusul contactului nu are nici o relevanta,asta deoarece calcu de confort este sub tensiune tot timpul,deci nu se reseteaza sau altceva prin punere si luare de contact.
    in poza,switch-ul pentru indicare usa deschisa este F10...restul sint pentru iala.
     
    Ultima editare: 15 Aug 2010
  20. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    multumesc mult pentru informatii, o sa vad cum ii dau de capat pana la urma

    stiu ca pare fara logica chestia cu contactul, dar sa se intample sa nu mai functioneze brusc, de 7-8 ori, imediat dupa umblarea la contact ma face sa cred ca nu e pura coincidenta
    apoi, oricat as incerca sa inchid/deschid usa, nu mai vrea sa functioneze pana nu o las in pace vreo 2 ore. dupa pauza "o ia" inca de la prima deschidere :undwech:


    la calculatorul de confort nu cred ca sunt probleme pentru ca nu am umezeala in zona, curat periodic si scurgerile de sub baterie. si in plus, nu cred ca si-ar mai reveni calculatorul cand sa mearga cand nu, ori e oxidat pe acolo ori e bun. in plus, e vorba de o singura usa care face figuri
     
    Ultima editare: 15 Aug 2010

Distribuie pagina asta