1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Masina nepornita/stationata perioada indelungata. Cum o pregatim pentru stationare indelungata

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de popaalyn, 20 Mar 2011.

  1. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Iulian_79, are dreptate audi 66 si iti spun si de ce au unii probleme cu partea electrica pentru ca rozatoarele au asa un impact la cabluri parca ar fi acadele pt ele :) Daca te asiguri ca nu misuna rozatoarele unde lasi tu masina garantez ca nu o sa ai probleme cu partea electrica!
     
  2. iulian_79

    iulian_79 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2015
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    audi a4 b8,versiune ACJCAF1
    Am inteles,am garaj,stau la casa,mda trebuie sa cumpar multe pastile de soareci ,multumesc la toti pentru sfaturi.
     
  3. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Trecand peste partea electrica pt care ai primit deja raspuns, ar mai trebui tinut cont si de cauciucuri, care daca vor suporta permanent greutatea masinii in acelasi loc de contact cu solul risca sa se deformeze, sa apara galme/defecte de balonaj in acea portiune.

    Eu am 2 masini pe care le folosesc cate jumatate de an fiecare (una pt sezonul cald, alta pt sezonul rece) si am citit mai demult undeva ca pt perioade lungi de stationare (3-6 luni sau mai mult) este indicat sa fie umflate cauciucurile mult mai tare (ca atunci cand se circula cu masina incarcata la maxim -4-5 pasageri si bagaj) pt a reduce riscul deformarilor care pot apare in zona de contact cu solul. Ca sa elimin problema, periodic, cand pornesc masina care este la ''hibernat'' fac si cateva manevre cu ea prin curte si am grija sa ramana cauciucurile in alta pozitie decat pana atunci.

    In cazul cauciucurilor foarte scumpe (cum sunt cele de la masinile sport foarte puternice) se recomanda pastrarea suspendata a masinii, pe ceva gen cricuri/elevatoare (sau o varianta mai economica pe chituci/butuci de lemn).
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si sa iti ramana amortizoarele deschise la maxim ?
     
  5. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Cred ca nu e corect sa ramana la maxim deschise....
    Hai sa va povestesc si eu cum am procedat in 2011 si 2012 cand a stat masina mea la hibernat cat am fost plecat.
    In August 2011 cand am fost plecat, am lasat masina pur si simplu la bunica in curte (neavand la cine sa o las in garaj) acoperita cu o prelata auto de dimensiunile masini, lasata pe beton, nu pe iarba sa fie umezeala sub masina si cu bornele de la baterie scoase.
    Cand am revenit in Iunie 2012, am dat jos prelata, am pus bornele la baterie si i-am dat cheie... A pornit fara nici o problema! Am folosit-o 3 luni pana in august neavand nici o problema cu cauciucurile care erau de vara sau cu oricare alta componenta.
    In august 2012 am bagat-o iarasi sub prelata pana in martie 2013, de data asta a vrut sa porneasca un pic mai greu electromotorul :) in sensul ca i-am dat cheie, s-a auzit un bazait mai lung iar la adoua cheie a pornit destul de bine, a fost iarna geroasa :) Probabil daca o porneam tot in iunie era parfum :)
    Nu am avut probleme cu partea electrica inafara de ce am mentionat, nici cu cauciucurile, nu am urcat-o pe butuci, nu am pus grausor pentru soareci. Totul a fost ok si in ziua de astazi la fel. Drumuri bune! Si stati linistiti ca nu se va intampla nimic cu masinile voastre cat vor sta la hibernat pentru ca masinile nu-s ca femeile :-) (sa plece) le gasiti tot unde le-ati lasat! :) :friends:
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    :)) Aici vorbim de stationarea masinii pe o perioada de cateva luni, nu ani.
    Deci daca nu aveti vreun por sau cui in cauciuc, sa se desumfle in timpul asta, nu vor pati nimic cauciucurile voastre. :)
    Eu nu am vazut pe nimeni sa lase masina suspendata pana acum, amortizoarele vor acea de suferit, articulatia la fel.
    Maine poimaine aud ca ati inchiriat elevator in service sa o lasati acolo.
     
  7. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Eu am vrut sa nu am probleme cu masinile mele dupa ce le trag pe dreapta cate 6 luni, asa ca am cautat informatii cat de cat autorizate.

    Nu e vorba de ani, recomandarea este pt mai mult de 30 de zile (desi 30 de zile e totusi o perioada scurta de timp, asa recomanda unii):

    Mai jos un articol cu recomandari pt cazul cand masinile nu sunt folosite mai mult timp si un extras despre cauciucuri.
    http://www.edmunds.com/car-care/how-to-prep-your-car-for-long-term-storage.html

    ''Prevent Flat Spots
    Make sure your tires are inflated to the recommended tire pressure. If a vehicle is left stationary for too long, the tires could develop flat spots as the weight of the vehicle presses down on the tires' footprints. This process occurs at a faster rate in colder temperatures and with vehicles equipped with performance tires or low-profile tires.

    In some cases, simply having someone drive the car for a while will bring the tires up to their normal operating temperature and get rid of any flat spots. In more severe cases, a flat spot can become a permanent part of the tire and it will need to be replaced.

    If your car will be in storage for more than 30 days, consider taking the wheels off and placing the car on jack stands at all four corners. This step requires more work, but it can save you from needing a new set of tires. Your tires will be in much better shape when you return if they haven't had the weight of the vehicle resting on them for a month or more.''

    Se recomanda sa nu se lase frana de mana trasa pt ca umezeala care se depune in timp pe saboti/tamburi creeaza un strat de rugina care poate bloca rotile...
    Se mai recomanda ca rezrervorul sa fie plin pt a evita ca depunerea condensului din interriorul rezervoarelor metalice sa provoace deasemenea rugina...

    Si sa stii ca am vazut (in poze) garaje ale unor tipi cu ceva mai multi bani decat noi :p , care aveau Porsche, Ferrari, si alte rahaturi supersport suspendate pe elevatoare tocmai ca sa protejeze suspensiile si supercauciucurile de la supercarurile lor.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu am lasat-o 7 luni intr-un garaj fara nici o problema, si cu anvelope de iarna si cu presiune putin mai mica decat recomanda producatorul. Nu s-a intamplat nimic nici nu suspensia nici cauciucurile nu au facut galme. Frana de mana a fost trasa in tot acest timp, cu toate ca este electrica, nu am avut probleme dupa.
    Rezervor metalic ? Despre ce Audi vorbim ? :))

    Deci, multe din lucrurile astea sunt si "aberatii" ale celor "obsedati" sa le zic asa ...
     
  9. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    'Aberatii' sau nu, sunt doar niste recomandari generale (nu doar pt Audi).
    Daca unii le pun sau nu in aplicare e altceva, nu inseamna ca e vorba de ''obsesii'' ci doar de ceva mai multa atentie acordata unei masini...

    E foarte bine ca tie nu ti-au aparut probleme dupa 7 luni, la fel poate sa nu aibe nici altii probleme daca procedeaza ca tine.

    Deci, cine vrea sa fie lipsit de griji poate alege varianta cu 'recomandari', altcineva poate alege varianta ta ;) Nici o problema ! (?)
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca masinile care stau in parcuri auto/reprezentante/dealeru cate 1 an nemiscate nu au nimic, nici ale voastre nu o sa aibe.
    P.S Stiu un dealer unde are 3 Ferarri nemiscate de cel putin 3 ani (de atata timp le stiu eu acolo). De unde stiu ca sunt nemiscate ? Pentru ca sunt la etajul 2 al unei cladiri de birouri, au fost puse acolo cu macaraua. Nu cred ca ar lasa 3 bucati foarte scumpe nemiscate si pe rotile lor daca ar pati ceva. Si da, alea 3 bucati sunt de vanzare, deci nu doar de fatada.
     
  11. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Ok, cum ziceam fiecare face cum crede cu masina/masinile personale.

    ''Cine se arde cu ciorba sufla si-n iaurt''
    Chestia e ca eu am patit-o cu o masina la care franele eu ramas blocate din cauza ruginii, rotile au inceput sa se invarta abia dupa ce am tarat-o remorcata vreo 5-6 metri. Masina aia (Audi 80 CC) am cumparat-o la o licitatie organizata de Finante; s-a vandut un lot de cateva masini care fusesera abandonate in vama sau pe domeniul public, si fiindca nimeni nu le-a mai revendicat, dupa 12 luni au fost scoase la licitatie.

    Am avut si o masina (intradevar, nu era Audi, era Ford Granada) la care am avut neplacerea sa constat scurgeri de benzina, dar ciudat ca nu pe dedesuptul rezervorului ca urmare a unur loviri accidentale, ci in partea superioara. Cei care mi-au reparat rezervorul mi-au explicat ca problema era de la faptul ca masina a stat mult timp cu rezervorul cam gol, condensul a provocat rugina iar in partea inferioara n-au aparut gauri de rugina pt ca inca mai era benzina.

    Ca fapt divers, eu de fiecare data am dat jos bateria de pe masina cu care nu circulam, si n-am avut necazuri cu setarile, dar nu m-am pus sa le zic altora sa faca la fel ca mine. Probabil ca sunt masini care pot avea unele probleme daca deconecteaza bateria, asa ca e preferabil sa urmeze recomandarea de a lasa bateria conectata la masina.
     
  12. iulian_79

    iulian_79 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2015
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    audi a4 b8,versiune ACJCAF1
    Va salut,
    Am lasat masina pentru o perioada de 8 luni in garaj cu bateria conectata. Masina nu o sa fie miscata si m-am gandit sa fie pornita o data la luna dar cica nu e recomandat ca se infunda turbina, EGR (sau asa ceva) caci turbina nu lucreaza. Ce parere aveti ? Daca bateria s-ar descarca si o incarc punand redresorul pe ea mi-ar aparea anumite erori ? Multumesc .
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Las-o linistit fara nici o pornire ca nu se intampla nimic.
    Posibil sa iti apara ceva erori daca incerci sa pornesti masina cu bateria slaba, dar dispar dupa ce pui o baterie buna si mergi cativa metri.
     
  14. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    Vad din ce in ce mai des probleme la Audi A6 C6 cu "baterie descarcata","porneste greu","baterie moarta dupa ce a stat masina 2 luni" si multe altele asa ca intreb si eu aici pentru a prevenii o asemenea situatie: daca nu voi folosi masina pentru o perioada de 2 luni (de exemplu) cum ar trebui sa procedez ? Sa zicem ca masina va sta in garaj, se scot bornele ? Bateria a fost schimbata si codata in reprezentanta acum ~ 1 an .
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu scoate nici o borna.
    Atata timp cat masina nu are probleme, consumatori aiurea, etc. si bateria buna, nu vor fi probleme.
    Eu am lasat-o 6-7 luni in garaj si a pornit perfect cand m-am reintors in tara, pe timp de iarna.
    Bateria era OE si avea peste 10 ani, in acelasi an m-a lasat, vara, si am inlocuit-o tot cu una OE.
     
  16. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    De ce sa nu scoata bornele? sa fie surpriza mai mare cand o gaseste descarcata? :)

    Daca sta in garaj mult timp iti iei un redresor si il pui pe trickle/maintenance - cum ar fi un CTEK mxs 5, mxs 10. Dar pt 2 luni pe o baterie noua nu are rost.
     

Distribuie pagina asta