1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Miros clima/aer conditionat in interiorul masinii - cauze - probleme si rezolvari

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de V8TDI, 23 Noi 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. mlozoveanu

    mlozoveanu Bronze Member

    Înscris:
    13 Noi 2007
    Locație:
    Somewhere in the jungle (Buc)
    Masina:
    A4 8E Avant 2.0 TDI 103 KW
    nici spray si nici gaz cu spuma! mai degraba fa asta !
     
  2. danutzu_2001

    danutzu_2001 Bronze Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T(BFB) Quattro B-434-SAM
    Ultima editare de un moderator: 7 Iul 2013
  3. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Hm, foarte interesant. Totusi, nu inteleg la ce filtru se refera, la cel de polen?
     
  4. danutzu_2001

    danutzu_2001 Bronze Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T(BFB) Quattro B-434-SAM
    Salut,

    exact la cel de polen sau filtru de habitaclu, cum i se mai spune.
    Articolul era despre aceasta bacterie "binevoitoare" care se "instaleaza" pe lamelele vaporizatorului.
    Eu o sa il curat la fiecare 2 schimbari de filtre, caci la fiecare schimbare mi se pare cam des.
    :respekt:
     
  5. black sheep

    black sheep Banned

    Înscris:
    13 Apr 2009
    Locație:
    England
    Masina:
    A4 2.0 TFSI S-LINE & A2 ~ MB Aclass 170CDI~Subaru Legacy 2.0L 4WD
    Astazi am incercat si WYNN;S Airco Fresh(10£) Spray pentru 2 folosiri(NU ESTE UN AIR FRESHENER)
    Contine un detergent special care curata mirosurile date de bacteri
    aveam un miros de mucegai cind dadeam pe ECO......
    rezultatul este remarcabil.....tin sa precizez ca am folosit tot spray-ul pt o singura curatare:)
    o sa atasez si citeva poze cu metodele de folosire ale produsului
    Eu am folosit metoda a doua.....
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare: 8 Iul 2009
  6. qadrian 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2009
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Pasat
    Si.. cum e? A revenit mirosul sau miroase tot bine.
    Acuma ma pregateam si eu sa fug sa iau unul. Cica costa 50 ron.. ce sa faci.
    Da un raspuns cat de iute sa stiu daca merita.
     
  7. black sheep

    black sheep Banned

    Înscris:
    13 Apr 2009
    Locație:
    England
    Masina:
    A4 2.0 TFSI S-LINE & A2 ~ MB Aclass 170CDI~Subaru Legacy 2.0L 4WD
    Merita:)
    da fuga repede si cumpara unul:undwech: si citeste cu ATENTIE instructiunile inainte sa il folosesti:readit:
    foloseste metoda 1...scoate filtrul de polen....etc,
     
    Ultima editare: 6 Aug 2009
  8. qadrian 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2009
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Pasat
    e luat deja.
    Il aplic mai dupa amiaza. Va anunt cum iese.
     
  9. bresciano

    bresciano 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2008
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi a3 din 2012 8P
    parerea mea....

    Salutare !!!
    Vreau sa imi dau si eu cu parerea la acest topic, acum cativa 4-5 ani, am vrut sa curat si eu instalatia de climatizare la masina mea pe atunci un opel vectra. Am luat un spray pemtru curatat de la Sonax, si am dat cu el in interior (mare greseala am facut), am avut parte de un miros ingroziotor pentru mai mult timp, pana a trebuit sa desfac tot bordul si sa il curat cu deretgent. Si am ajuns la o concluzie : Nu mai dau niciodata cu nimic in instalatie !!!! Asa ca aveti grija cu ce dati pe instalatie ca dupa aceea poate fi mai rau decat la inceput.
     
  10. Sebastian RK

    Sebastian RK 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Turda
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, 131 CP, 2003
    Buna ziua, as vrea sa zic si eu cateva cuvinte despre curatarea instalatiei de clima. Eu am cumparat masina acum 3 saptamani si inca de atunci aveam un miros neplacut cand porneam clima. Nu stiam ce sa fac, pana mi-a recomandat un prieten un spray pentru clima care s-a dovedit a mirosi foarte placut si a fi foarte eficient. In aproximativ 1 minut s-a schimbat tot mirosul din masina si din instalatie. Pentru cei care nu stiu cum se procedeaza cu un astfel de spray va explic in cativa pasi simpli.

    1.Ridicati capota, porniti motorul si dati drumul la clima la maxim.

    2. Scoateti afara filtrul de polen, si sub locul unde a fost acesta o sa vedeti niste "canale" pe unde intra aerul in masina.

    3. Pozitionati furtunul de la spray acolo si dati drumul la lichid. Nu e spuma, e un lichid care miroase a detergent, un miros placut, va garantez. Tineti apasat pe pulverizator pana epuizati intreg tubul de spray.

    4. Dupa ce ati terminat, puneti filtrul de polen la loc, inchideti capota, dar lasati clima sa mearga in continuare vreo 10 minute (de preferinta cu usile deschise).

    Sper ca v-am fost de folos celor care sunteti nelamuriti in privinta spray-ului de curatat clima. Am auzit si eu de tot felul de spray-uri care miros urat, dar acesta este foarte bun. L-am comandat de pe internet la pretul de 8 Euro + taxele postale ==> 45 Lei. Va las aici id-ul unui baiat din Timisoara care se ocupa cu tot ce e legat de intretinerea masinii, tuning .. etc Trimite in toata tara tot ce comandati de la el: cox_tuning_kit V-am pus aici o poza cu spray-ul care l-am folosit eu. Numai bine :icon_thumright:
     

    Fișiere atașate:

  11. arsene 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2009
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi a4 2.5 tdi quatrro 2003
    dupa ce ati epuizat toate metodele de a incerca sa scoateti mirosurile grele din masina gen schimbarea filtrului de polen,spalarea tapiterie,schimbarea covoraselor,braduleti......puteti incerca si folosirea bicarbonatului de sodiu daca ati localizat exact sursa mirosului......sau o lamaie taiata in 2 timp de 2 , 3 zile....daca nu sa schimbat nimik nici nu o sa se schimbe prea curand asa ca vindeti masina....]
     
  12. deocamdata

    deocamdata Audi Expert

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    ALLROAD: 2009 3.0 TFSI ; 2006 3.0 TDI; RR Autobiography 4,4 SDV8
    Am incercat eu bicarbonat de sodiu dupa un borcan de mujdei varsat in portbagal la cateva saptamani dupa achizitionarea masinii (sa nu ma intrebati detalii despre eveniment ca ma enervez si acum).
    Intr-o oarecare masura efectul a fost ok.

    :)


    Cat despre igienizarea instalatiei de aer conditionat mai recomand eu ceva: Einszett Klima-Cleaner
     
    Ultima editare: 7 Feb 2010
  13. Cristian Pop

    Cristian Pop 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Touareg, 2500, 2007
    Este dezodorizarea habitaclului o problema atat de mare?

    Am trimis niste chestionare (referitoare la mirosul din masina/habitaclu) si am primit cateva sute de raspunsuri.
    Am fost surprins sa citesc ca cele mai multe dintre comentariile fata de acest subiect sunau asa: “Am experimentat acest tip de neplaceri, normal, ca marea majoritate a soferilor, nu cred sa existe cineva care sa nu fi avut astfel de probleme.” Sau: “Am incercat tot felul de solutii de indepartat mirosuri, de la odorizante de habitaclu mai persistente pana la apelarea la service specializat.Odorizantele nu au avut nici un efect, iar dupa ce am mers la service mirosul a disparut pentru 2 saptamani dupa care a revenit.” Sau: “Am avut de cateva ori neplacerea ca unul din pasagerii masinii mele sa se jeneze crezand ca mirosul neplacut este unul biologic.” Sau: “Am incercat si eu de toate (conserve pe sub scaune, ambipur + chestii similare pe bord, saculeti si braduti), dar, exceptand primele zile cand mirosea de ma lua ameteala, in rest, nu duceau mai mult de o saptamana, maxim doua. De asemenea, ma intreb cat de sanatoase or fi toate substantele astea pe care le inhalam ?!”
    Am facut niste calcule si am descoperit ca nu mai putin de 94% dintre cei chestionati au considerat o mare problema mirosurile nedorite din masina.

    Ba mai mult, cineva a refuzat sa mai raspunda la orice intrebare si mi-a scris direct, numai atat: “Buna ziua, o chestie super importanta care ar trebui rezolvata si pe care o cauta o gramada de lume este odorizarea interiorului. Trebuie gasita o solutie pt un tratament care sa reziste 2-3 luni. Toti cauta un miros puternic dar ne deranjant care sa persiste indiferent de vreme, temperatura etc. Trebuie privit ca un serviciu separat la cei care se ocupa de detailing ca afacere. Daca exista si eu nu stiu atunci va rog sa ma anuntati.
    Va multumesc”


    Sincer, asta a fost mesajul care m-a spus pe ganduri. Si pe fapte. Am cautat pe internet si am inregistrat, clasificat toate comentariile legate de subiect. Am obtinut urmatoarele rezultate: “mirositoarele” pe care le gasesti indeobste in benzinarii sau magazine auto sunt acuzate de urmatoarele neajunsuri:

    • Sunt produse chimice care acopera mirosurile naturale in mod agresiv, nu sunt agreate si chiar suportate de multa lume si sunt un pericol pentru persoanele alergice;
    • Nu dureaza chiar foarte mult; fiind facute ori pentru reclama – alt scop ! – ori din economie (vezi automobilistii care au mai mult de un “bradut” agatat de oglinda retrovizoare);
    • Daca esti neatent sau neinformat, iar “bradutul” se atinge sau sta mai multa vreme in contact cu bordul, sa spunem, sau un alt reper, poate conduce la deteriorarea definitiva a suprafetei acestuia;
    • Exista un dispozitiv cu un lichid chimic (are reclama la TV) de care multa lume se plange ca, prelins pe diferite repere, le-a distrus;
    • Rezista putin si nu reusesc decat rar sa acopere mirosurile nedorite, pentru ca din start inca nu se adreseaza sursei mirosurilor si nici nu actioneaza in sensul neutralizarii lor.

    Cand am ajuns in acest moment al cercertarii, am hotarat ca trebuie gasita o solutie cat mai rapid pentru aceasta problema. Norocul meu a fost ca rezolvarea am gasit-o la Vaportek, o companie din SUA cu care Expert Detailing lucreaza de mai mult de doi ani de zile, timp in care le-am testat si verificat toate produsele (inclusiv Ez-Twist) => UN MARE AVANTAJ, de ce sa nu recunoastem… :)

    Acum, am facut si un filmulet de prezentare pe care il puteti urmari mai jos - alegand optiunea HD (720p sau 1080p):
    http://www.youtube.com/watch?v=IxChtDWpcSY

    De asemeni, pentru ca dispozitivul Ez-Twist are intrebuintari in multe domenii de activitate, am atasat si o fisa de prezentare PDF.

    Vizionati filmul, analizati materialele pe care vi le-am pus la dispozitie (inclusiv siteul producatorului http://www.vaportek.com ), apoi veniti aici si comentati.
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare de un moderator: 28 Mai 2014
  14. gabi_A4

    gabi_A4 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2010
    Locație:
    Iasi / Piatra Neamt
    Masina:
    EX Proprietar Audi A4,B5, 1.6, ADP, 1996
    Salut, eu am o problema asemanatoare, doar ca eu nu am ac/clima...dar in momentul in care dau drumul la caldura in masina parca vine si un miros neplacut...parca a incins...dar si un miros greoi...sa fie oare de la filtrul de polen? Am desfacut filtrul de polen si s-a adunat ceva mizerie pe el...chiar si cateva frunze...aveti idee care ar putea fi problema? Multumesc de ajutor
     
  15. ionutsss

    ionutsss 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 - 1,9 TDI - 131 cp AWX 2002
    Pentru miros placut in masina va recomand California Scents (miros guma :>), eu il am pe al meu de la un prieten de vreo 2 luni si tot miroase, e excelent.
     
  16. dobermann_tdi 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6, 1.9 tdi awx
    Atentie mare! Igienizare instalatie clima.

    In primul rand va salut, si va atrag atentia la: Nu va igienizati acasa sau la vreo spalatorie (in cazul meu), instalatia de clima cu vreun spray cu spuma, care se baga prin gurile de ventilatie prin bord. Eu am patit treaba asta la o spalatorie, care ofereau igienizarea galeriilor, si curatarea lor, cu un spray cu spuma care se baga cu un furtunas prin gurile de ventilatie din masina.
    Dupa 10 secunde de cand incepuse maimutoiul acela operatiunea, masina s-a orpit, era pornita, si au pornit avariile.
    Dupa un scandal monstru, deoarece avariile nu se mai opreau, noaptea scoteam borna de la baterie, m-am plimbat pe la multe service-uri, dar nici unul nu stia ce are. Apoi am fost la un baiat, TIBI in comuna catelu, si mi-a descoperit problema, spuma lor a curs pe calculatorul de airbag si la scurtcircuitat, masina credea ca a avut un accident si a pornit avaria de urgenta.
    Costuri reparatie reparare calculator 400 lei.
    releu semnal (in cele din urma s-a ars de la atatea avarii) 100 lei(nou de la midocar, la dezmembrari era 150 lei peste tot)
    M-am dus la spalatoria cu pricina si le-am spus, costurile, la care patronul zice "ma baiete cred ca ai gresit spalatoria".
    la care eu spun "ok".
    m-am dus ulterior cu opc-ul si mi-am recuperat paguba, si ei au luat o amenda frumusica, la care patronul spune "de ce ai venit cu astia, ne puteam intelege omeneste"...
    Pe cuvantul meu de mult nu am vazut asemenea oameni, nu dau numele spalatoriei ca nu este frumos, dar aveti mare grija, am un prieten care are o spalatorie auto, ei cu solutia de exterior sterg si interiorul (o fac mai diluata), pe scurt ii doare in cot.

    se poate igieniza cu spray-urile cu aerosoli.
     
    Ultima editare: 21 Ian 2011
    cristian.gheorghe apreciază asta.
  17. jonix

    jonix 6th Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.9 TDI, 85kW AJM, Tiptronic, B5-06.2000
    totul e scris in zadar daca nu dai si numele spalatoriei, de ce sa o muscam si noi in continuare la ei? nu e nimic ilegal in a le afisa numele...e un mod real prin care ne putem feri de ei..
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    dobermann am inteles patania ta si eu de as fi fost cred, ca se lasa mai greu decat cu OPC, dar asa cum a spus si jonix daca nu spui si numele spalatoriei degeaba ai scris. Asta stim si noi ca nu e bine sa faci mecanica la spalatorie sau tinichigerie la electrian (no ofence pentru breasala celor de mai sus) dar daca nu stim cum sa ne ferim de prosti nu putem sa ferim buzunarele din pacate. Si apropo de asta sa stii ca mama prostilor e mereu gravida. Asa ca atentie data viitoare si rezuma-te doar a spala masina la spalatorie fara a face polish, ceruire, etc. ce te mai mint si ne mai mint unii angajati sau patroni de spalatorie.

    O zi buna
     
    Ultima editare: 21 Ian 2011
  19. colin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Kia ceed, 1.4, 2008
    Ma gandesc ca poate te-ar interesa mai degraba cauzele:

    Un produs similar pe baza de spuma este si 1Z Einszett Klima-Cleaner,

    De fapt acest tratament nu e cu nimic vinovat saracul ci modul impropriu de folosire. Orice tratament pe baza de spuma se bazeaza evident.....pe efectul de spumare. Spuma se obtine doar prin agitare......daca babuinul de la spalatorie nu a agitat tubul a curs lichid prin orificiile care se introduc pe conducte. De asemeni mai conteaza sa introduci doar in unul din cele doua orificii centrale pentru maximum de efect, nicidecum pe orificiul din dreptul soferului sau al pasagerului. Nu de alta dar dureaza mai mult ca spuma sa ajunga la vaporizator.

    Imi pare rau pentru paguba ta, insa sper ca nu ti-ai pierdut increderea, si ca o sa incerci sa iti faci un tratament de data asta dupa instructiunile complete.

    Practic asa ceva poti sa faci si singur in fata locului, fara sa mai apelezi la " cunoscatori" :)
     
  20. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Vad ca esti din Bucuresti. Spune-ne spalatoria, sa nu mai merg acolo. Ca merg mai la toate, in special pe cele de pe Timisoara.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta