1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Miros clima/aer conditionat in interiorul masinii - cauze - probleme si rezolvari

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de V8TDI, 23 Noi 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. colyy

    colyy 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2012
    Locație:
    suceava
    Masina:
    Audi A4 1.8T 1996
    Buna! Am si eu o mica problema la Audi a4 1996 1.8T. In ultimele 24 de ore cat am circulat cu ea a inceput sa imi vina cand pornesc clima un miros urat de tot ca un fel de "apa clocita" :D. Nu pot sa imi dau seama de unde asa deodata!?! Poate ma ajuta cineva.
     
  2. laur31

    laur31 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2011
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4, 2496, 2006
    Am si eu cam aceeasi problema cu clima. Cand o pornesc, la inceput parca miroase a pipi (scuzati). Toate filtrele sunt schimbate recent. Parca mai tare simt mirosul cand afar ploua sau e umiditate. Stie cineva ce-ar putea fi?
     
  3. SJ81MTM

    SJ81MTM 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2009
    Locație:
    Roma
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131CP,2003 (AWX)
    eu fumez dar nu in masina ma abtin si ii scutesc si pe altii
     
  4. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Cine a facut vreodata igienizare la instalatia de clima ( sper ca m-am exprimat corect) poate sa imi dea si mie variante? Mie imi miroase urat cand pornesc clima.
    O varianta data de un coleg ar fi sa cumpar un spray special de igienizare care ii dai drumu in masina si setezi clima pe recirculare. Am inteles ca alta varianta ar fi la o firma care se ocupa cu umplerea instalatiilor cu freon, si care poate sa faca o astfel de operatiune.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Iun 2012
  5. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Daca ati miroase a ciorapi in masina inseamna ca ai bacterii sau ciuperci ori pe circuit ori poate sa mai fie un caz mai grav cand e localizat in zona radiatorului si atunci ati dai seama ce trebuie sa faci sa al cureti.
    Solutii sunt multe cea mai folosita este cea cu spray ul aerosol al pui la pedale si dai drumu la ventilatie la maxium si sa fie deasemenea pe recirculare .
    Alta solutie estea ce cu spuma care se pune undeva in zona filtrului de polen si ventilatorul o trage si curata deasemenea tot .
    Eu am folosit o varianta mai redneck cum ami place mie sa zic (este cea mai ieftina varianta ) respectiv am pulverizat o combinatie de spirt (omoara bacterii) si bicarbonat (se ocupa de ciuperci) pe circuit , lasat sa actioneze si apoi ventilatie la max sa scuipe afara mizeria (aici am pus niste lavete de bumbac sa prinda mizeria ca sa nu zboare peste tot in masina ).
    Ultima varianta si cea mai costisitoare este sa te duci la un specialist care se ocupa de asa ceva si ati curata el absolut tot .
     
  6. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    cum ai pulverizat pe circuit in varianta "redneck" ? :)). Pe la filtrul de polen?
     
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Igienizarea reprezinta curatarea bacteriilor de pe tubulatura ventilatiei.
    Ventilatia prin definitie este o circulare a aerului intr-un spatiu inchis. Nu vad legatura cu clima. Clima (aerul foarte rece), ventilatia calda, rece sau mediocra, TOATE folosesc aceasta tubulatura infectatat cu ciuperci si bacterii. Igienizarea se face pe tubulatura VENTILATIEI.
    Freonul, care are legatura DOAR cu clima este folosit intr-un alt spatiu, pe niste conducte metalice respectiv furtune de cauciuc, evident dupa cum v-ati dat seama, folosind un alt traseu.

    Daca igienizarea nu a fost facuta niciodata sau a fost facuta insa demult exista posibilitatea necesitarii a 2 sau chiar 3 tratamente. Tratamentul se face pentru prima oara odata cu aparitia mirosului neplacut de pe ventilatie. Idem si repetarea tratamentului.
    Un tratament de igienzizare se face cu solutii ce omoare aceste bactii dezvolatate in mediul umed, creend o "ceata" in habitaclul. De ce in habitaclu? Pai simplu... pentru ca este cel mai la indemana mediu pe care il putem controla. Pentru ca aceasta solutie sa patrunda inapoi in sistemul de ventilatie , se porneste ventilatia si se cupleaza RECIRCULAREA, usile si geamurile fiiind inchise. Simplu si logic, nu-i asa?

    Un tratament profi cu solutie de la Winn's costa intre 100 si 150 ron si dureaza circa 20 minute. Eu asta recomand.
    Un tratament cu spray-uri necesita circa 2 spray-uri la circa 35 ron/bucata iar efectul este discutabil in sensul ca unii au fost multumiti de tratament, altii nu iar altii au spus ca efectul a fost de scurt timp, mirosul revenind dupa circa 2 saptamani. Cu spray-urile mai exista un incovenient: - aceste sparuri au un "declansator" automat care permite eliberarea solutiei in habitaclu in timp ce tu stai afara si astepti sa isi faca efectul. Daca acest declansator nu mai functioneaza atunci ai 2 variante: fie arunci spay-ul si cumperi altul, fie, varianta redneck, stai in habitaclu cu masca pe fata si tii apasat butonul pentru eliberarea solutiei. Si pentru cine nu a vazut, fiti convinsi ca nu veti putea respira in habitaclu fara masca de oxigen iar daca deschideti geamul pentru a respira s-a dus dracu tot efectul solutiei care in loc sa fie angrenata in tubulatura iese pe geam.

    Exista si varianta spalarii manuale a intregii instalatii insa necesita demontarea intregului traseu de tubulatura si pentru asta (daca vreti sa curatati calumea) se va demonta jumate de interior, creeand acces la fiecare gura de ventilatie din plansa de bord (adica 4 tubulaturi) + gurile de ventilatie de sub scaunele de fata (adica inca 2 tubulaturi lungi). Iar asta la A4... la A6 sunt mai multe.
     
  8. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    tratamentul cu solutia de la Winn's poate fi facut si acasa sau trebuie mers la specialist?
     
  9. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    zamolxez, daca nu vrei sa duci masina la aparat poti aduce aparatul la masina, insa nu vad de ce ai face asta, oricine iti va lua mai mult pentru deplasare.
     
  10. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Asta incercam sa aflu de la tine Ovidiu. Daca tratamentul asta se face numai de catre specialist sau poate fi facut si acasa cumparand solutia respectiva.
    Acum am aflat. Ms de raspunsuri :salute:
     
  11. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Mda. Am cumparat un spray de igienizare, am facut operatia ca la carte. Rezultatul : cu clima pornita, compresor pornit, nu miroase nimic. In schimb cand decuplez compresorul incepe sa miroasa. E posibil sa inceapa sa miroasa atunci cand se incalzeste aerul si sa nu mai miroasa cand vine frigul? In cazul asta cred ca trebuie sa ajung la specialist :(
     
  12. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Chiar vroiam sa pun intrebarea ....oare cat ar costa manopera sa demontez toata tubulatura sa o curat efectiv manual....s=ar putea sa ajung cam tot pe acolo cu manopera. As incerca un puf-puf cu solutii gen domestos sau ce spunea colegul de mai sus, insa mi-e frica sa nu picure prin bord sa nu fac alte prostii. Voi ce parere aveti? As gasi un service sa-mi demonteze consola centrala sa curat tubulatura ?
     
  13. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    Jack, iti recomand cu caldura un spray de la Wurth. nu e conceput pentru auto ci pentru curatarea aparatelor de perete DAR functioneaza excelent. vezi ca nu-l gasesti decat prin distribuitorii Wurth. eu l-am folosit pe diverse masini si cel putin 2 ani te scapa de griji
     
  14. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Si ala cum se foloseste? Se da prin toate gurile de ventilatie cu ventilatia oprita ?
     
  15. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    eu l-am dat prin toate gaurile cu ventilatia oprita, lasat sa actioneze dupa care am schimbat filtrul. are un furtin lung ce trebuie introdus in aeratoare. am folosit un spray la 2 masini fara probleme si din cate imi aduc aminte ultimul folosit a fost in 2010 la un ford mondeo. pe atunci era cam 80 de lei flaconul
     
    Ultima editare: 14 Apr 2013
  16. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Jack, dacă ai de unde să iei ceva de calitate, il pui intre scaune, pui ventilatorul la maxim pe auto( fără să selectezi grile/picioare/parbriz), pui pe recirculare aer, apesi pe butonul spray-ului si iesi afară. Astepti până se termină spray-ul, lasi vreo 5 min. după aia, deschizi usile, ventilezi si gata. Asta e tot. Dealtfel scrie si pe spray cum să procedezi. Eu am făcut treaba asta de două ori anul trecut si până acum, nu miroase a nimic.
    :salute:
     
  17. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Merci ....o sa incerc cu acel produs WURTH . Stiu ca sunt de calitate.
     
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Despre curatare cu abur stie cineva ceva? Vreau sa fac si eu. Am facut la o masina mai demult cu un spray cu spuma dar nu pot spune ca a facut chiar pe deplin ce trebuia. A iesit spuma peste tot cu ceva praf.
    Stiti vreun loc prin Bucuresti unde curata cu abur? Pare interesanta ideea.
     
  19. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Curatenia cu abur din ce stiu eu ar fi cam cea mai buna varianta deci da recomand firme care fac asta nu stiu google it caut si tu pe net sunt o gramada , ca idee unii mai cunoscuti dar sutn cei de la expert detailing din militari dar sutn o gramda cum amzis cauta pe net .
     
  20. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta