1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Montare Bord Computer - BC si Cruise Control - CC pe Audi A6 C5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de X, 24 Ian 2008.

  1. mike78mke 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    AUDI A4 2.0tdi CAGC 120CP 2010 M6 ; AUDI Q5 2.0tdi CGLB 170CP 2012 s-tronic
    Am montat si eu BC pt A6 2002 1.9tdi, insa ceasurile sunt din Anglia, au la mijloc 130 km / h fata de cele vechi care au 100 km / h la mijloc, deci nu pot schimba folia cu afisajul intre ele, cum as fi vrut sa fac. Oare si cele de pe 2.5 tdi au tot 100 sau 130km/h la mijloc ? Banuiesc ca nu se poate interveni sa schimbi pozitia acului. La output test pe instruments, cand toate acele stau la mijloc, cel de la viteza sta la 100km/h pe asta de anglia, deci inclinat spre stanga.
     
  2. rosu_ghe Bronze Member

    Înscris:
    2 Aug 2009
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi a4 b5 avant ajm 2000, Audi a4 b8 avant CAGA 2010
    Nu conteaza ce tip de motor ai pe masina, foliile vor fi la fel (cele de Anglia vor avea 130 km/h la mijloc iar cele de "restul" Europei vor avea 100 km/h).
    Vorbim despre masina la care te referi si nu numai.
     
  3. dombiphoto 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2014
    Locație:
    gheorgheni
    Masina:
    audi a6 1.9 pd-tdi 85kw 2001
    Am in masina ceasuri de bord cu ecran mini-dot pe care se vede numai temperatura din afara. Daca vreau sa aiba bord computer cu ecran maxi-dot ce trebuie sa cumpar ? Cum pot sa fac aceasta inlocuire ?
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Citeste tot thread-ul si ai sa te lamuresti, in special post-urile #109, #124.
     
  5. dombiphoto 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2014
    Locație:
    gheorgheni
    Masina:
    audi a6 1.9 pd-tdi 85kw 2001
    Unde pot sa gasesc ceas maxidot pentru 1.9 tdi si cablaj?
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  7. kataliNNNN

    kataliNNNN 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1.8 T 2000 AWT
    Am si eu o intrebare, pot să-i pun computer de bord ? Am un Audi A6 1.8 T 2001
    [​IMG]
     
  8. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    da, poti doar ca trebuie sa iti schimbi si ceasurile de bord sa-i pui cu display mare, si sa fie tot de la o masina pe benzina....asta pe langa maneta aferenta cu cablaje...Eu am incercat sa fac rost de piese la a mea...si ma ajunge cu tot cu ceasuri vreo 8 milioane cu tot cu montat
     
  9. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    @kataliNNNN vezi ca daca schimbi Instrument Clusterul masina nu va mai porni pana nu faci niste "imperecheri" cu VAGul daca nu ma insel. Asigurate ca ai oameni capabili sa faca asta inainte sa il schimbi.
     
  10. kataliNNNN

    kataliNNNN 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1.8 T 2000 AWT
    Da, am înţeles, nici de cum să mă duc la oricine, am un băiat în cartier care e lucrează la Porsche şi are toată aparatura necesară. Mulţumesc!
     
  11. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    pai si daca are aparatura necesara....nu l-ai intrebat pe el ? Ce ti-a spus ?
     
  12. marian_milea

    marian_milea 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,C6,2.0tfsi 2010
    Buna seara
    Mam hotarat sa imi montez pilot automat pe masina din semnatura, mi-am achizitionat piesele necesare si in zilele ce urmeaza ma voi apuca de montat
    Precizez ca nu am bord computer si am acceleratie pe cablu.
    Pentu cine este interesat pot oferii informatii suplimentare
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Mariane, daca vrei, cand ai timp poti scrie un post special pentru asta, montare CC pe A6 C5 benzina cu acceleratie pe cablu. Scrie toti pasii de la inceput la final, o sa ajute si pe alti colegi care vor vrea sa-si faca acest upgrade.
    LE. Daca tot nu ai nici BC, de ce nu-l "rezolvi" tot acum, cu o demontare?
     
  14. marian_milea

    marian_milea 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,C6,2.0tfsi 2010
    tutorial montare pilot automat pe motor cu acceleratie pe cablu

    Inainte de poate se achizitioneaza componentele necesare ,in afara de maneta acestea pot provenii si de pe alte modele de audi (A8 D2, A4 B5 )
    - Maneta cod :8L0 953 513J
    - Minicalculator cod: 4B0 907 305
    - Pompa de vacuum cod: 4B0 907 325
    - Actuator pneumatic pentru controlul acceleratiei cod:8A0 907 327
    - Contact dublu pentru pedale 2 buc cod: 811 907 343B
    - 2ml de furtun pentru circuitul pneumatic.

    Componentele provenite din dezmembrari trebuie sa contina mufe aferente si fire corespunzatoare conectarii in circuit.(se pot prelungii firele fara probleme)Firele folosite la prelungiri trebuie sa fie de 0,5 mm patrati (caz ideal)

    Pentru montajul acestui sistem sunt necesare cunostinte din domeniul electronicii.Daca se urmaresc pasii corect din schema nu exista probleme.
    Primul pas pe care eu l-am facut a fost montarea manetei de control al sistemului:

    Conform procedurii de demontare a volanului se indeparteaza acesta si se ajunge la blocul de manete unde totul se demonteaza cu grija deoarece toate sunt din plastic si sunt casante. Ideal ar fi ca inaintea montarii manetei sa se faca identificarea cu un instrument de masura a butoanelor de pe maneta si firele de comanda.

    Se conecteaza mufa cu firele aferente pentru comanda pilotului si se monteaza totul la loc in sens invers, ideal este ca firele sa fie matisate cu benzi panzate de protectie pentru instalatii electrice pentru autovehicule, acestea se aduc sub bord ,acolo unde se vor face legaturile.

    Urmatorul pas pe care eu l-am facut a fost montajul pompei de vacuum in locul in care a fost prevazut, adica sub pompa de ABS.

    Se demonteaza roata stanga fata, se demonteaza pavilionul de protectie la noroi si se poate observa din poza locul de montaj al pompei.

    Daca se foloseste support de pompa de A6 sau A4 acesta se va potrivi direct, in cazul meu a trebuit sa realizez un support deoarece pe A8 exista alta prindere.

    Dup ce s-au prelungit firele de comanda ale pompei si s-a conctat furtunul se monteaza pe pozitie, atentie: firele trebuie sa ajunga prin carcasa de protectie a ECU-lui sub bord acolo unde se realizeaza legaturile

    Se concteaza actuatorul pneumatic pentru comanda acceleratiei, spatiul fiind foarte mic de manevre,daca se foloseste cel original montajul este mai usor, eu am fost nevoit sa modific putin tija deoarece actuatorul folosit de mine este de pe un motor V8 cu alte prinderi si alte distante de lucru dar in esenta este acelas lucru.Se conecteaza furtunul pentru comanda conform schemei din ETKA.

    In continuare se monteaza contactele pentru pedale, este o procedura putin mai complexa deoarece necesita reglaje , apoi se conecteaza furtunele de vacuum conform schemei din ETKA si mufele pentru contactele electrice.

    Minicalculatorul eu l-am montat sub bord pentru ca este mult loc acolo, locul lui OEM este undeva sub torpedou

    Se demonteaza instrumentele de bord conform procedurii, adica se extrage ornamentul de pe consola volanului si se desurubeaza cele doua suruburi care il tin in loc si se leaga un fir ( semnal de viteza pentru minicalculator)conform schemei din ELSA.

    Se leaga un 12V pentru alimentarea cu tensiune din panoul de sigurante si un fir sau doua la puncte de masa de pe caroserie .

    Trebuie avuta mare atentie la culorile din schema electrica, daca acestea se respecta si se identifica, montajul nu va crea probleme.

    Ajunsi in acest punct se vor realize legaturile electrice conform schemei electrice din ELSA, in cazul in care se folosesc componente de A8 cum am avut eu se consulta si schema electrica de A8 deoarece sunt mici diferente la culorile firelor.

    Se realizeaza legaturile electrice preliminar (necositorite) deoarece pot aparea probleme de conctare.

    Dupa ce toate acestea au fost realizate se poate iesi in probe , nu incercati metoda de a ridica masina pe capre deoarece nu este relevant, eu am incercat si nu am reusit pt ca sist ABS imi opera rotile.

    Daca functioneaza se cositoresc firele si minicalculatorul se monteaza undeva sub bord sau la locul lui.

    Probabil ca o sa fie nevoie sa se regleze tija actuatorului pentru o mai buna acuratete a acestuia de a mentine viteza.
    Nu am descris in foarte mare detaliu aceasta procedura deoarece puteam sa scriu 20 de pagini si in acest caz reluam alte proceduri care deja exista cum ar fi fost cea de demontare a volanului, oricum eu pot da f multe detatii cu privire la aceaasta procedura in acest topic.De acea precizam la inceput ca trebuie sa ai minim de cunostinte electrice pentru a putea face montajul.

    Spor la treaba
     
    Ultima editare: 19 Apr 2014
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Felicitari Mariane pentru munca depusa, a fost ceva de lucru:applaus:
    Insa satisfactia reusitei si lucrului facut personal "bate" de departe oboseala si sacrificiul facut. Bravo:o:
     
  16. marian_milea

    marian_milea 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,C6,2.0tfsi 2010
    Da, pot sa spun ca sunt foarte multumit de cea ce am realizat.
    Cu ocazia pastelui am facut primul drum lung care mi-a dat ocazia sa folosesc la maxim aceasta optiune, crescand astfel comoditatea in condus. Sunt foarte multumit de raspunsul pe care il are la actionare (nici nu zici ca sistemul este mecanic).
     
  17. ledatrad 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2014
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6 2.5 v6 quattro
    salut! e cineva care ma poate ajuta si pe mine cu culorile firelor? un c5 2003 2.5 quattro. multumesc mult!
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Te poti ajuta singur citind tot acest thread, gasesti tot ce te intereseaza, iti trebuie doar curaj sa te apuci de treaba si materialele/piesele necesare. Succes.
     
  19. ledatrad 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2014
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6 2.5 v6 quattro
    nucugheri, exact acelasi raspuns l-ai avut si pe mesageria privata. am inteles, astia noi n-au dreptul sa ceara, sau sa fie ajutati.
    lasa, totusi, pe altul sa raspunda, poate altul intelege ca sunt prost si imi trebuie culorile, nu fel de fel de scheme
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Toata lumea are dreptul sa ceara, sa fie ajutata si este, decat ca trebuie sa se ajute si singura. Dar cand vezi ca nu are nici macar minimum de bunavointa sa faca un efort sa citeasca cateva pagini ca sa stie ce are de facut, isi merita soarta. Unde ti-am indicat sa citesti este exact ceea ce cauti tu. Fire, culori, scheme. Daca nu stii sa le citesti si sa-ti dai seama despre ce e vorba, nu vei putea singur sa-ti faci ce vrei. Va trebui sa cauti un coleg in aria de prestari servicii sa te ajute, dar deja acolo e contra cost. Dar vad ca nu e bine nici asa.
    Nu te mai victimiza, cu astia noi, bla, bla....ca nu are rost. Daca te uiti la postarile mele , vei vedea ca de cativa ani de cand activez aici nu am vorbit nimanui la misto, la bascalie sau altele, am ajutat cat de mult am putut, si pe PM si pe forum. Poate sa iti confirme oricare coleg de aici.
    Nimanui nu-i va fi mila de tine atata timp cat tu nu faci nici cel mai mic efort sa-ti rezolvi problemele.
    O sa incerc sa nu-ti mai raspund, cu toate ca niciodata nu ma uit cine cere ajutor ci raspund acolo unde se cere cu ceea ce stiu, dar o sa fac un efort sa iti citesc nick-ul de acum si sa nu te mai deranjez.
    Cer scuze colegilor pentru postul lung si off-topic.
    Sanatate.
     

Distribuie pagina asta