1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Montare Intercooler dreapta si traseu la A4 B6 1.9 TDI AVF / AWX + adaptare furtun BRD pe turbo AVF

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de AlexMaroga, 19 Mar 2019.

  1. AlexMaroga

    AlexMaroga 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 b6, 1.9 quattro
    Acest DIY se refera la un upgrade de intercooler pe motorul 1.9 cod AWX / AVF montat pe Audi A4 B6).
    Piese necesare pentru upgrade:

    -Turbina de pe audi a4 b7 2.0 tdi 170 de cai, cod motor BRD

    -Intercooler partea dreapta tot de pe BRD cu cele 2 furtune.

    -Suport intercooler

    -ghidaj aer intercooler cod:8E0 117 336 C- pret 250 de lei sau se poate lua sh de pe 2.5tdi sau 1.8T BEX

    -traversa inercooler tot de pe 2.0 BRD

    Intercooler + furtune+suport

    5ae3b551-ede4-48d1-bce8-512470723e39.jpg

    Ghidaj aer:

    7d9f211f-b7eb-447e-b3ac-2d3e04806b96.jpg 3358c594-9e40-4b0e-8020-e0bcd011b12e.jpg

    Toate piesele sunt plug&play excluzand traversa la care trebuie facuta o modificare sau vazut daca merge pusa.
     
    bugscata și Yoromica apreciază asta.
  2. AlexMaroga

    AlexMaroga 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 b6, 1.9 quattro
    In poza de mai jos avem cele 2 traverse: in stanga este traversa de 1.9tdi iar in dreapta este traversa de 2.0 tdi BRD.

    55d28424-ee7c-4fb4-aacd-3de4c221b021.jpg

    Avem nevoie de acel stut incercuit cu rosu deoarece stutul traversei noastre este orientat spre motor iar furtunul de la intercooler nu poate intra in el.
    Trebuie sa fiti atenti pe ce parte aveti montat suportul antibalans deoarece acesta este asezat in functie de pozitia compresorului de aer conditionat. Prin urmare daca aveti compresorul de aer conditionat montat pe partea dreapta, suportul antibalans este montat pe partea stanga si invers, daca compresorul de aer conditionat este montat pe partea stanga, suportul antibalans este montat pe partea dreapta. Suportul pentru tamponul antibalans este incadrat intr-un patrat albastru.
    Inca nu stiu daca traversa de BRD este plug&play pentru 1.9 tdi.

    Astept sa-mi ajunga piesele si sa le montez, o sa revin cu poze din procesul de montare si cu o solutie pentru adaptarea stutului traversei.
     
  3. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Din pacate, dupa discutia avuta cu @bogdan121 , am realizat de ce nu e plug and play traversa de BRD. In binecunoscutul stil Audi, initial traversa arata ca in poza de mai jos, si asa e pana in 06.2003, apoi au inceput sa transforme B6 in B7, au mutat compresorul de AC, au pus electroventilator in loc de vascocuplaj si ....tamponul din fata. Ar trebui facuta o curba, ori sudand un cot cum e la BRD (poza 3, daca merge sudat inox de fier), ori folosind un cot de furtun de 90 grade plus o bucata de teava cu borduri la capete ca sa nu sara furtunele.
    Ar fi interesant daca se poate monta suportul de motor tot de la BRD sau orice dupa 2004, practic tot sistemul de fixare din fata (din poza 2) dar ma tem ca pica cam pe unde e compresorulsi sau intinzatorul lui. Eu nu am cum sa mai testez asa ceva...
    traversa avf 2001.jpg
    suport fata.jpg
    Coturi sudabile 90° din INOX AISI 304 316-mainthumb.jpg
     
    Ultima editare: 21 Mar 2019
    AlexMaroga apreciază asta.
  4. AlexMaroga

    AlexMaroga 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 b6, 1.9 quattro
    Am terminat montarea intercoolerului si totul a fost ok.
    In prima faza se demonteaza bara, scutul si farurile apoi capetele lonjeroanelor, se scot furtunele din traversa, se scoate si conducta de servo din cele 2 furtune. Se demonteaza suportul pentru tamponul antibalans de pe baia de ulei. Se desfac cele 6 suruburi de la trager care sunt prinse pe aripi sa se faca putin loc intre trager si motor.
    Se desfac cele 2 suruburi prn care traversa este prinsa de trager si se scoate traversa.
    Part 1. Modifcarea traversei.
    Eu am folosit un cot de inox de 90 de grade, 51mm diametru si 2mm gorsimie. Se taie stutul orientat spre motor al traversei si se astupa gaura ramasa. Acel stut se sudeaza in unul din capetele cotului de 90 pentru a avea acea buza care tine furtunul, sa nu sara cumva. Apoi, cotul se sudeaza in stanga stutului si ar trebui sa arate ca in pozele de mai jos.
    55837904_280193652904764_2266991194615578624_n.jpg
    56440191_383224785863184_9087260803802857472_n.jpg
    Trebuie sudat cu autogen, in niciun caz cu sudura cu electrod. Dupa sudura trebuie verifcat sa nu aiba pori, sufland puternic pe un capat si astupandu-l pe celalat.

    Part 2. Montare intercooler.
    Racitorul de gaze va fi anulat si indepartat. Suportul lui este prins cu 2 suruburi de caroserie.
    Se monteaza suportul intercoolerului. Se prinde cu 3 suruburi de caroserie. apoi se pune intercoolerul in suport. Aici totul este plug and play.
    55760003_309275279739405_1942259033876463616_n.jpg
    55861256_509368933216527_739483902539726848_n.jpg 35ab16d0-d62d-4829-b3aa-71e7cb923dea.jpg
     
  5. AlexMaroga

    AlexMaroga 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 b6, 1.9 quattro
    56377104_415180039056848_6014156732228435968_n.jpg
    Se monteaza ghidajul de aer in fata intercoolerului.
    55957718_651862601929463_8114400640530120704_n.jpg
    Daca folositi acest setup de turbo si intercooler de BRD tubina de pe motrul awx/avf nu va mai putea fi montata deoarece furtunul ce iese din turbina este diferit ca forma si mod de prindere(awx/avf vs brd). Am sa las mai jos codurile pentru tot ce este necesar pentru upgrade.
    1.Turbina 2.0 tdi 170 cai cod motor BRD. (bv43)
    2.Intercooler dreapta BRD cod: 8E0 145 806 Q
    3.Furtunul ce se leaga cu traversa cod: 8E0 145 708 N
    4.Furtunul ce se leaga cu turbina cod: 8E0 145 790 N
    5.Ghidaj aer cod: 8E0 117 336 C
    6.Suport intercooler cod: 059 145 814 B
     
    arazvan2002 apreciază asta.
  6. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    AR
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF 170CP
    Cum vad eu lucrurile (si cum am mai spus): cred (momentan sunt la aceasta "etapa" - "credinta"), traversa pe modele 04 se potriveste P&P, iar treaba asta iti dai seama dupa cum poti inlocui bucsa/guma antibalans. Eu am reusit s-o inlocuiesc fara a demonta suport si alte cele. La modelele mai vechi, e o operatiune mai complicata (dupa cum e descris si in topicul cu suportii si tampoanele de motor la B6).

    Cel mai probabil voi reveni eu cu un alt tutorial pe modelul 2004, daca totul va fi ok si va merge p&p. Plus de asta, as vrea sa-l fac deoarece voi monta traseul si voi lasa turbina stoc, upgrade la turbina fiind planificat dupa aceea.
     
    AlexMaroga apreciază asta.
  7. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    AR
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF 170CP
    Salutare. In acest tutorial voi descrie pasii necesari pentru montarea unui intercooler pe partea dreapta la Audi A4 AVF, an model 2004 (model cu ventilator electric si cu o singura curea de accesorii).

    BONUS: adaptare furtun BRD pe turbina stock AVF (furtun stock BRD cu cupla fixare in turbina AVF)


    1. Trebuie sa ajungeti in stadiul din IMG 1: toata fata masinii demontata (bara, trager/calandru), conducta racire servo.

    2. In IMG 2 aveti o comparatie intre conducta de 2004 si conducta de BRD. Suportul ce tine bucsa antibalans vine amplasat exact in acelasi loc.

    3. In IMG 3 aveti o poza mai apropiata cu acel suport.

    4. In IMG 4 suportul bucsei este montat pe teava de BRD.

    5. Asa arata teava montata pe trager/calandru (IMG 5).

    6. Acel racitor de gaze (lipseste din poze) va fi anulat. In IMG 6 aveti suportul intercoolerului montat.

    7. In IMG 7 aveti furtunul cu cupla pentru AVF.

    8. IMG 8 - o poza mai apropiata cu aceasta cupla.
     

    Fișiere atașate:

    AlexMaroga și arazvan2002 apreciază asta.
  8. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    AR
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF 170CP
    9. IMG 9 - cupla demontata de pe furtunul AVF (colierul de metal e capsat.. trebuie indepartat).

    10. In IMG 10 ceea ce e incercuit vine demontat (indeparat colierul capsat) si ramane doar cotul din intercooler.

    11. IMG 11 - cupla de pe furtunul AVF vine montata in furtunul din IC BRD.

    12. Intercoolerul pe partea dreapta este montat - IMG 12.

    13. IMG 13 - poza de ansamblu asupra lucrarii.

    14. IMG 14 - o poza din spatele tevii de BRD.

    15. Sonda de vacuum din partea dreapta (ce vine fixata cu un suport metalic pe lonjeron) trebuie relocata dupa bunul plac. (no photo)



    Si acestia sunt pasii necesari pentru montarea unui intercooler pe partea dreapta pentru A4 B6 AVF 2004 (cu specificatiile din prima fraza mentionate) si modificarea furtunului pentru potrivirea in turbina stock AVF.


    Piese folosite:

    - teava transversala intercooler BRD

    - intercooler dreapta BRD

    - furtune intrare - iesire intercooler BRD

    - suport intercooler dreapta BRD

    - difuzor de aer peste intercooler (optional)


    PS 1: Scuzati mizeria, dezordinea.

    PS 2: Sistemul e perfect functional.

    PS 3: Mari multumiri lui @bogdan121 pentru informatii/explicatii/sfaturi si piese.
    De asemenea, multumiri lui @AlexMaroga si @arazvan2002
     

    Fișiere atașate:

    Stefan, gutza25, AlexMaroga și încă o persoană apreciază asta.
  9. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    @AlexPTB sau oricare altcineva, daca poate sa -mi explice ca ma tot uit la poze si nu inteleg care ar fi problema daca masina e anterior 2004?
    Atasat sunt poze cu masina mea, MY 2003.
    Apoi, poti sa fi mai explicit de ce ai anulat racitorul de gaze mentionat la punctul 6 si mai multe info pt punctul 15 ?
    99% intr-o prima faza doresc sa trec si eu la al doilea IC. Nu stiu daca am buget si timp sa schimb si turbina, injectoare, soft..etc, dar al doilea IC e absolut necesar.
    PS: credeam ca nu mai montezi piesele cumparate si le iau de la tine :)
     

    Fișiere atașate:

    AlexMaroga apreciază asta.
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    Bucuresti/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @waf Daca te uitai la topicul facut de AlexMaroga cu al doilea intercooler la B6, ai fi vazut ca traversa la B6 2001-2003 e diferita. B6 AVF (probabil si alte motorizari) din 2004 e un fel de precursor al lui B7, are un singur ventilator electric, compresor montat pe partea cealalta. El a trebuit sa sudeze un cot in sus la traversa lui ca sa vina bine furtunul. Deci cauta in topicul lui Alex sa vezi ce e de facut la tine.
     
    waf și AlexMaroga apreciază asta.
  11. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    AR
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF 170CP
    @waf ti-a explicat @arazvan2002 perfect. Eu am mentionat pentru vehicul cu un singur ventilator si o singura curea de accesorii. La modele precedente 2004 (deci 2004 fabricatie nu 2003 si iese in talon "2004" - vorba bisnitarilor), ai doua curele de accesorii si compresorul e in cealalta parte (ai o curea mica 4PK ce angreneaza compresorul si una 5pk ce angreneaza alternatorul). La model 2004 ai o singura curea, 6PK ce angreneaza tot: pompa servo, alternator, compresor.

    Anularea racitorului de gaze: ei bine asta e denumirea la B6, ori cu el ori fara el, masina la fel functioneaza. Ai traversa cu un furtun ce se conecteaza in el. Punand o traversa de BRD, ai locas doar pentru al doilea intercooler si atat. Racitorul de gaze e conceput altfel la 2.0 TDI si este amplasat pe bloc.

    Incerc sa-ti fac o poza cu relocarea sondei si a furtunelor de vacuum, dar tu le poti oriunde doresti, atata timp cat pui furtune mai lungi.

    Initial era montata pe lonjeron (cu tot cu un suport metalic), dar montand acolo suportul de IC si IC-ul, nu-l mai poti fixa exact in acelasi loc.


    Nu am renuntat la idee, am pastrat piesele pana am schimbat distributia, sa nu demontez de doua ori bara. Dupa cum am spus, daca totul e plug&play, voi monta. Daca trebuie sa apelez la modificarea traversei mele, spun pas (am eu piticii mei).

    Dar pe un model anterior (2001,02,03) nu prea ai alta varianta, doar sudura pe traversa respectiva (la fel cum a facut @AlexMaroga).

    Am facut poze la cele doua traverse, fiind identice am mutat doar suportul de metal in care vine fixata bucsa antibalans.
    Si am aici am precizat: "iti dai seama ca poti monta traversa daca ai reusit sa inlocuisti bucsa antibalans fara sa demontezi suportul de pe baia de ulei". Eu asa am reusit sa-l schimb la mine anul trecut. Era o discutie pe forum in aria de tampoane motor (daca nu ma insel), in care spuneau diversi colegi faptul ca bucsa aia necesita inlocuire dar e o operatiune mai dificila (lucru total adevarat, pentru modele 01,02,03).
     
    AlexMaroga apreciază asta.
  12. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    AR
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF 170CP
    Uite @waf poza cu sonda amplasata le lonjeron.
     

    Fișiere atașate:

    waf apreciază asta.

Distribuie pagina asta