1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.6 benzina la A4 B5 - diverse probleme cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de markw, 5 Mai 2009.

  1. Sido

    Sido 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1.6, 2001 ALZ
    M-am exprimat greșit.
    Atunci când se încălzește la 90*, cu termostatul vechi nu se încălzea deci nu consuma.

    Legat de motor, îmi place mașina și vreau să o aduc la o stare cât mai bună dar nici să arunc bani pe geam, totuși, subiectul ăsta cred că e în afara topicului.
     
    Ultima editare: 10 Iul 2016
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Orice masina trebuie reparata ca sa fie in stare perfecta de functionare si asta implica cheltuirea unor sume de bani, indiferent cati anume. Altfel te sfatuiesc ca pe viitor sa-ti cumperi o masina care iti permiti sa o intretii nu sa te intrebi daca se merita reparata.

    Atasez aici 2 (doua) articole ca sa stiti cum se masoara compresia unui motor asta ca sa intelegeti odata pentru totdeauna cum se face:

    Compresmetrul

    Se scoate fisa dintre bobina si capac, se scot bujiile, se cupleaza compresmetru (pentru motoarele pe benzina, la care presiunea nu e mare, se tine cu mana, are un capat conic imbracat in cauciuc care se introduce in gaura bujiei iar la diesel se insurubeaza in locul injectorului). Se da la automat cateva secunde.

    Compresia se face:

    - la rece. Motorul rece se urmeaza pasii de mai sus si se citeste compresia

    - la cald. Motorul incalzit se urmeaza procedura si se citeste compresia.

    Exista compresmetre care masoara presiunea din cilindru si exista care masoara raportul de compresie. Compresmetrele sunt un manometru dar cu memorie, adica acul ramane la presiune ce a mai ridicata citita. exista compresmetre care lasa o curba pe o bucata de hartie.

    Acum, citirea datelor (ne referim la un compresmetru ce citeste raportul de compresie)

    - daca la rece si la cald raportul de compresie este cel normal sau apropiat atunci e OK (la cald va fi putin mai mare pentru ca uleiul etanseizeaza mai bine segmentii)

    - daca la rece e o valoare mai mica iar la cald raportul de compresie creste sensibil atunci e o problema la supape. Se poate face si altfel: la rece se ia compresia normal, apoi se baga cu o seringa cam 10 cl de ulei in cilindru si se ia iar compresia. Uleiul etanseizeaza segmentii dar nu si supapele.

    - daca valorile sunt scazute si la cald si la rece atuni e o problema la segmenti.

    O alta metoda de a verifica starea motorului este de a scoate bujia si de a baga aer comprimat (etanseitate intre furtun si gaura bujiei) si de a auzii pe unde scapa aerul (aici trebuie sa va jucati cu supapele: una inchisa, alta deschisa, ambele inchise. etc.)


    un alt text:

    Pentru a face un test de compresie, trebuie sa ai temperatura motorului la 90, bateria incarcata si ai nevoie de inca un nene care sa te ajute. Evident, iti mai trebuie si un aparat special pentru testul asta, care iti va indica raportul de compresie.

    Bun, dupa ce ai indeplinit toate astea, trebuie sa deconectezi bobinele de inductie(oricum trebuie sa le scoti, ca trebuie scoase pe rand si bujiile, dar trebuie deconectate de la mufe obligatoriu), dar mai intai trebuie sa depresurizezi sistemul de admisie (scoti releul pompei de benzina sau siguranta pompei, dai la automat aprox 10 secunde, timp in care motorul poate sa porneasca, dar pana la urma moare).

    Apoi infiletezi in locul bujiei de la cilindrul 1(cel din stanga cum te uiti la motor) testerul, dai la automat cat sa se invarta motorul de 2-3 ori si nenea care ajuta noteaza raportul cel mai ridicat indicat de tester.

    Procedezi la fel pentru toate pistoanele (evident, bujiile se scot pe rand in asa fel incat tot timpul sa ai 3 bujii montate cand pui testerul-la motoare in 4 cilindri), iar la final trebuie sa constati ca ai cam aceeasi compresie pe toti cilindri.


    Daca la unul din ei, la prima rotire a motorului ai compresie mica si apoi urca treptat, in timp ce dai la automat, inseamna ca segmentii pistonului in cauza sunt praf-tandari.

    Daca la prima rotire ai compresie mica si se pastreaza pe parcurs, inseamna ca ai o problema la valve, care nu inchid bine (au depozite ce necesita curatare sau alte cauze) sau e putin ciupita (arsa) garnitura de chiulasa.
    Daca pe un cilindru ai compresie la limita minima, faci in felul urmator: pui o lingura de ulei auto curat in cilindrul respectiv, pui testerul inapoi si te apuci de dat la automat, in timp ce nenea care te ajuta noteaza datele obtinute.

    Daca nu se imbunatateste cu nimic compresia, inseamna ca ori o valva nu inchide bine ori e garnitura putin ciupita.

    Daca se obtine o imbunatatire temporara, inseamna ca ar putea sa fie segmentii pistonului de vina.

    Daca se obtine o compresie mica la doi cilindri apropiati, e clar de vina garnitura de chiulasa. In cazul in care obtii o compresie mai mare decat trebuie, inseamna ca exista depuneri de carbon pe capul pistonului, care necesita curatare. Mult succes.

    Compresia este o presiune de fapt. Compresia reprezinta de asemenea al doilea timp al motorului, atunci cand combustibilul este in capul pistonului si toate supapele sunt inchise.

    Compresia poate "scapa" fie pe langa segmenti daca acestia sunt prea uzati, fie pe langa supape-logic.

    Daca supapele inchid cum trebuie si nu scapa nimic pe-acolo, inseamna ca s-au uzat segmentii din diferite motive, cel mai obisnuit fiind rulajul mare al motorului.

    Inca ceva si cu asta am incheiat despre rata de compresie si valoarea compresiei din cilindri:

    Exista o diferenta pe care multi nu o fac intre "rata de compresie" si valoarea compresiei din cilindri.

    Rata de compresie este un raport, de tip 8:1 si nu are unitate de masura. Pentru un motor 1200 din 1967, de exemplu rata de compresie este 7:1 (exemplu: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/67bug/46.jpg) , cu alte cuvinte,este un raport ce ia in calcul momentul in care pistonul este sus (punctul mort superior), momentul in care pistonul este jos (punctul mort inferior) precum si inca cativa fatori . Rata de compresie nu se schimba odata cu uzura motorului, ea ramane aceiasi. http://www.aircooledtech.com/calculating_cr/

    Valoare compresiei, sau mai bine zis a presiunii maxime a aerului comprimat in cilindrii este intr-adevar un numar exprimat in niste unitati de masura (bari, PSI, etc).

    Valoarea acesteia este intr-adevar dependenta de uzura motorului si este un bun indicator al starii acestuia. Ea depinde si de rata de compresie data de motor prin constructie, dar aceasta are relevanta numai cand motorul este nou, din momentul in care apar uzuri (neetanseitati) relevanta ratei de compresie incepe sa scada.

    Asa ... niste valori nominale pentru motoarele aircooled (racite pe aer - nu este cazul la motoarele de Audi) ar fi 120-130 psi - 8-9 bar .... http://www.vw-resource.com/compression.html

    Pentru cei care nu inteleg ce am scris mai sus nu mai intrebati nimic si mergeti la un bun mecanic care stie ce am scrie eu pe de rost. Daca nu stie si nu intelege ce am scris eu anterior schimbati-l de urgenta ca va strica masina.
     
    mzoican apreciază asta.
  3. Sido

    Sido 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1.6, 2001 ALZ
    Mulțumesc mult pentru timpul acordat și îmi cer scuze pentru deranjul provocat.

    Până la urmă tot google le știe pe toate.
    Sănătate.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu Google le stie pe toate ci experienta. Degeaba ai Google si calculator daca nu stii ce sa faci cu informatia respectiva si cum sa te folosesti de ea. Bafta.
     
  5. NicuMDL

    NicuMDL 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B5, MOTOR ADP, 1996
    Salutare ! Am o problema la motorul meu 1.6 adp. Cand accelerez in sarcina face ca o rasnita de cafea .. freaca fier pe fier... cand nu mai accerez nu mai face. La relanti nu se aude. Cand bag in a 5-a nu se aude. Doar la 1,2,3,4 si doar in sarcina. Afara nu se aude tare dar in interior da. Mentionez ca motorul trage, nu are fluctuatii la relanti. Aveti idee ce ar putea sa fie. Multumesc.
     
  6. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    A ceva pe la cutia de viteze nu pe la motor sau posibil suporti de motor sau cutie de viteze. Legat de consumul de ulei poate fii si din cauza uleiului ( calitate proasta). O segmentare si un set de semeringuri de supape cu tot cu distributie si ambreiaj( tot se umbla pe la motor si se desface cam tot) costa cam 2000 de lei si nu mai stam sa ne batem capu ca dece consuma ulei si nu trage sau ca nu are compresie. P.S motorul meu are 302400 de km si ciupeste ulei in limitele normale adica ia cam 1litru de ulei la 10000 de km.
     
    coco_catalin apreciază asta.
  7. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Ai mare dreptate Lucian! Aceste motoare au si ele o varsta si au fost muncite la viata lor... Cea mai buna solutie e a ta ;). Batrana mea are 310.000 si a beneficiat de o reparatie completa la motor la 280.000 si consuma cca. 800 ml - 1 l de ulei la 10.000 km. Nici nu imi mai bat capul sa completez :)
     
  8. mzoican

    mzoican 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2015
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a4 avant, 1.6 AHL
    ma poate ajuta cineva si pe mine cu codul la epuratorul de gaze ? 1.6 adp din 97
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu il gasesc ca reper separat, decat tot corpul, cod 050 133 354.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este doar tot corpul si costa in jur de 400 lei piesa originala si se gaseste doar original.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    La vremea cand l-am luat eu acum 6 ani se gasea doar original si atat am dat eu pe el atunci.
     
  13. mzoican

    mzoican 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2015
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a4 avant, 1.6 AHL
    Mulțumesc pentru ajutor. Am găsit epuratorul cu 199 lei marca Vaico. Mâine ar trebuii să-l primesc
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sfatul meu este sa cumperi original.
     
  15. carbo 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iun 2016
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi a4 b5 1,6benzina alz 2001
    Salut,
    De cand am schimbat releul #30 din cutia ECU s-a aprins la bord check engine. Dupa diagnoza reiese un scurt la masa pe mai multe piese. Se sterg erorile si dupa 5 min de mers se aprinde iar check engine. Am schimbat bujii, debitmetru, releu #373,releu #372, fise bujii, curatat clapeta si tot aceleasi erori are. Masina porneste dar are o usoara trepidatie la ralanti.

    Cineva mi-a spus ca ar fi din ECU problema cu o lipitura rece. Ma poate ajuta cineva cu solutii, idei, ceva ? Multumesc. :)

    received_649201531903761.jpeg

    received_646255735531674.jpeg
     
  16. bucurrodian 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2015
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    audi a4 b5 avant, 1.6, 2001
    Salutare băieții. Am o problemă destul de serioasă la mașină (a4 b5 1.6 ALZ 2001) și vă cer să-mi dați un sfat să nu alerg din mecanic în mecanic( deja 2 mi-au luat banii și tot așa merge).
    După ce se ridică nivelul apei la 90, sau după ce merg cu ea un timp scurt, îmi taie demarajul și mașina numai are nici o vlagă și câteodată îmi întrerupe și îmi da în nas. O să atașez poza făcută cu codul erorii după ce am pus-o pe tester. Menționez că am schimbat doar o bujie și toate fișele la recomandarea unui mecanic.Aștept părerile și soluțiile voastre. Vă mulțumesc.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fa diagnoza cu VCDS-ul
     
  18. Adyaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    A4 b5, 1.6, 1996
    Este foarte posibil sa fie de vina bobina de inductie care nu mai da scanteie Cand se incalzeste.
     
  19. meli03 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2014
    Locație:
    falticeni
    Masina:
    audi a4 b5, 1996
    Salutare toata lumea.
    Am un a4 b5 din 95 cu motor 1.6 ADP, merge foarte bine, dar nu de mult i-am schimbat distributia si au aparut niste simptome de genul cand e pe liber sau o scot din viteza se tureaza aiurea motorul, scade pe la 500de ture apoi urca la 1700 si tot asa de cateva ori pana revine la normal, si mai sunt si cazuri in care isi pierde puterea ( in viteza calc acceleratia si nu are nicio reactie timp de cateva secunde apoi isi revine). Tin sa mentionez ca am curatat clapeta de acceleratie, am schimbat bujiile, si am folosit si o solutie de curatire a injectoarelor pusa in rezervor si nicio imbunatatire. Am facut o scanare la un mecanic si mi-a zis ceva de senzorul axului cu came si cam atat. Daca aveti un sfat..sau eventual niste poze cu locatia senzorului mi-ar fi de folos. Ms.
     
  20. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Pana sa ii faci distributia facea asa?
    Cine a schimbat distributia? Ai verificat supapa de la canistra de carbon? Clapeta de acceleratie ai adaptato dupa curatare? Ai unde sa ii faci o diagnoza? Pisibil sa nu ai distributia pusa la punct. Senzorul este in distribuitorul de scanteie( delcou)
     

Distribuie pagina asta