1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.8 - 2.0 TFSI Benzina la A3 8P - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de wizzed, 2 Noi 2013.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu exista asa ceva. Nu ai verificat cu interfata potrivita. Exista si Odis si / sau VAS-PC in afara de VCDS iar ce face asta nu este mecanic ci electrician ce face doar diagnoza si reparatii electrice.

    Fara diagnoza nu afli pentru ca sunt zeci de cauze pentru problema ta.
     
  2. span07 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 1.8 TFSI 160CP 2009
    Am aflat de fapt care era problema la un alt service. Erorile apareau din cazua clapetei de acceleratie, piesa pe care am schimbat-o in toamna anului trecut.

    Cei unde am fost la service, unde am facut si ultima testare, mi-au pus-o pe cea noua si acum cred ca au vrut pur si simplu sa nu ma ajute cu garantia.
    Nu inteleg motivul exact, ca doar ei nu au nimic de pierdut in asta.. Initial au sters toate erorile, apoi cand am vorbit cu ei ieri, au dat-o ca poate e partea electrica.
    Am testat firele din aproape in aproape la un alt service si nu e nicio problema electrica. O sa schimb si mufa care intra in clapeta, la sfatul celor de la cel de-al doilea service.

    Ce as putea face in cazul in care nu vor sa schimbe piesa?
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu face obiectul discutiei acestui topic. Te adresezi pe caile legale. OPC si asa mai departe.
     
  4. Valakas 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2019
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi a3 1.8tfsi / 2009
    Salut,
    De curand am achizitionat un audi A3 1.8tfsi din 2009. Nu dupa foarte mult am constatat ca are un consum exagerat de ulei (la fiecare 250 de km mi se aprindea becul de ulei si pe joja era la minim si trebuia sa completez ). M-am documentat pe internet si diferite site-uri / forumuri in legatura cu aceasta problema si am ajuns la concluzia ca trebuie segmentare.
    Pana la urma am dus masina la un mecanic unde m-a intrebat daca am de gand sa tin masina pentru mine deoarece va fi scump sa o fac. Am hotarat sa tin masina pentru mine pentru ca imi place acest model si am decis sa fac o lucrare ca la carte si sa pun pistoane si segmenti noi.
    Long story short am ajuns sa schimb cam tot ce se poate schimba la un motor, rectificare chiuloasa , valve, simeringuri, supape, pistoane si segmenti noi de la kolben ( oversize, special pentru remedierea consumlui de ulei), cuzineti, distributia, filtrele toate si am ajuns inclusiv pana la baterie noua, etc. Despre banii investiti nici nu are rost sa zic cat m-a costat.
    Problema este in felul urmator, consumul de ulei este cam acelasi, inainte completam la fiecare 250 de km acuma pe la 450-500 km. Mi sa spus sa nu-mi fac probleme ca motorul este in rodaj si ca va mai lua un pic de ulei pana isi fac segmentii oglinda.
    Intrebare: este normal ca motorul sa consume iara asa mult ulei dupa toata treaba asta si pana isi fac segmentii oglinda ? Si aproximativ cati km trebuie sa rulez pana isi fac oglinda ?

    O zi buna la toti.
     
  5. Turcu claudiu

    Turcu claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a3 8p 1.8 TFSI 2009
    Va salut,
    La masina mea din profil Audi A3 8P mi se aprinde martorul EPC (fara martor motor sau ulei) la turatii de peste 4.000 rpm. Senzorii de presiune i-am schimbat si eroarea apare la turatii mari. Eroarea este P164B - 000 - defect functional - intermitent .
    Daca scot cheia din contact de reseteaza. Am cumparat si electrovalva de presiune (urmeaza sa o schimb). Am inteles ca aceste motoare au pompa de ulei variabila. Ma gandesc sa schimb si pompa de ulei. Mentionez ca masina are 125.000 km, distributie schimbata (problema lor) in urma cu cativa ani dupa care am mers putin cu ea pentrut ca mai am si alta masina de omorat zilnic. Ulei mananca 1 Litru la 10.000 km . Ca idee totul a inceput pe autostrada la turatii mai mari de 4000 rpm constant. Am avut nevoie de ceva timp sa imi dau seama in ce conditii se aprinde. Trebuie mers cam 1 minut aproximativ in turatii mari ca sa se aprinda Martorul EPC - imi limiteaza si turatiile la 4000.
    A mai intampinat cineva aceasta problema, ma poate ajuta cineva cu vreun sfat ?
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Intai schimba senzorul de presiune si vezi dupa aia.
    Stai linistit ca nu e pompa de ulei, era distrus de mult motorul la 4000 rpm fara presiune la ulei.
    Mai ales tinand cont de faptul ca ai zis ca s-a aprins de mai multe ori, mereu la sau peste 4000 rpm. Posibil sa ai si sorbul baii de ulei infundat.
     
  7. Turcu claudiu

    Turcu claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a3 8p 1.8 TFSI 2009
    Am schimbat senzorii de presiune (am menționat - OE), acum am de schimbat o electrovalva de presiune. Pompa de ulei asigura presiunea joasa (am verificat efectiv cu doua fire prinse pe senzor și un bec), dar voi schimba și electrovalva când am timp și văd apoi. Ideea este ca am căutat aceasta problema pe net și dacă nu se rezolva din senzori sunt de înlocuit pe rând câteva piese:
    electrovalva presiune,
    filtru se ulei,
    iar apoi dacă tot nu se rezolva o iau la ture pe presiune maxima (se va aprinde martorul de ulei sigur dar văd dacă este de la pompa sau in cel mai rău caz ECU)

    Ma gândesc sa nu fie înfundat vreun minitraseu de ulei prin chiulasa (ea a fost refăcută acum 25.000 km dar a fost făcută in fata mea ca la carte numai cu piese OE, schimbat absolut tot ce tine de distribuție și chiulasa - axa came admisie, supape, simeringuri, tacheti ... tot OE (problema comuna cu intinzatorul stricat a apărut și la mine și am refăcut motorul care merge țipla) mai ales ca merg cu ea 3-4.000 km pe an. Uleiul îl schimb la an chiar dacă merg foarte puțin cu el și iau numai de la reprezentanta chiar dacă e mai scump și probabil e același cu cel de pe diverse site-uri (moral îmi fac treaba. :) Omor zilnic un motor mai ieftin de întreținut.:)
     
  8. Turcu claudiu

    Turcu claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a3 8p 1.8 TFSI 2009
    Revin cu update. Am schimbat senzorii de presiune, electrovalva de presiune, ulei si filtrul de ulei cu tot cu ulei 5w30 luat de la reprezentanta și tot mi se aprinde EPC însoțit de limitarea turației la 4000 Rpm in momentul când sunt pe undeva in jur de 3500 de turații mers la viteza mare ( peste 120) - mi s-a întâmplat și la viteza foarte mare cât și la 140 km/h. Nu caut sa “fentez “ problema cu un ulei mai vâscos. Caut efectiv problema. Repet, masina merge perfect, are 125.000 km reali. Deci senzori schimbați, presiunea joasa e asigurata (am verificat), electrovalva de presiune ulei schimbată, filtru și ulei schimbate. Nu mănâncă ulei deloc aproape ( maxim 1 litru la 10.000 km). Eroarea data o voi încarcă aici

    Ce ar mai fi de făcut sau ce se poate verifica înainte ca motorul sa fie făcut bucăți (nu de alta dar îmi sta pe creier efectiv) ? Eroarea a apărut la mine, deci nu e masina cumpărată recent cu probleme. Nu a avut eroarea asta ani de zile. Iar in ultimii 5 ani am mers efectiv 20.000 de km adunați, fără exagerare. Are toate reviziile făcute la timp adică la 1 an și numai cu ulei 5w30 luat de la reprezentanta .

    Sunt la al 3-le-a senzor de presiune înaltă schimbat (atașez o poza) dar scapă ulei pe undeva pe la îmbinare, drept urmare cred ca ar putea face scurt sau sa nu citească bine presiunea din cauza asta. Repet, eroarea este: “contact senzor presiune ulei “ P164b - se aprinde numai când merg 20-30 de secunde constant la 3000-3500 rpm “ nu se aprinde senzorul de presiune ulei, doar EPC. Își poate da cineva priceput cu părerea ?
     
  9. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Ai testat presiunea cu un manometru?
     
  10. Turcu claudiu

    Turcu claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a3 8p 1.8 TFSI 2009
    Nu am testat-o încă, asta urmează sa fac. Dar am tot mers cu ea. Prima data m-a avertizat acum un an, apoi am schimbat senzorul și 6 luni nu s-a mai aprins (nu știu de ce). Am schimbat iar senzorul și s-a aprins direct la + 4000 rpm mers constant cam 20 secunde. Se poate testa presiunea in sarcina in vreun fel adică in mers sau doar o turează pe loc ?
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ori ca o tureaza pe loc ori masurata in sarcina este indicata aceeasi presiune. Dupa cum pui intrebarile te cam depasesc problemele. Nu ai cum sa masori cu un manometru presiunea in sarcina adica masina aflata in mers la tipul tau de masina fara sa faci niste adaptari la motor (trasee presiune ulei, modificare cablaje, etc., etc.). Cauta un bun mecanic care repara doar motoare TFSI. Sunt / Exista in Bucuresti dar tu nu i-ai gasit
     
  12. Turcu claudiu

    Turcu claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a3 8p 1.8 TFSI 2009
    Nu sunt mecanic. Dar când spuneam in sarcina ma gândeam ca exista service-uri care au stand cu role care imita mersul pe drum. Din aceasta cauza am întrebat dacă se poate măsura in mers (știu cum se măsoară presiunea). Dacă intrebi mai multi mecanici, toți știu sa repare. Iar la reprezentanta ma gândesc ca la ei se schimba motorul cu totul. Am mai avut intrări pe acolo și ei schimba cu totul, nu se complica. O sa ii masor presiunea de la ulei, dar pana in 4000 rpm (ca e limitată), d-asta ma gândeam la stand cu role care sa ii permită sa învârtă rotile din fata ca și cum ar rula pe sosea (știi la ce ma refer - cum au cei de la ITP de exemplu). Merci
     
  13. George8710 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 1.8 TFSI
    Va salut colegi,

    Recent am achizitionat un Audi A3 1.8 TFSI 160 CP cod motor CDAA 2009 , din cauza consumului ridicat de ulei si fumul negricios cu funingine am ales sa segmentez motorul, doar ca m-am lovit de o mare problema, nu reusesc sa gasesc dimensiunile pistoanelor sau segmentii necesari.

    Piston original in motor dimensiune = 82,465 + segmenti 1.00 x 1.2 x 1.5.

    Precizez ca deja s-a incercat montarea unor pistoane echipate 82.50 dar nu se potrivesc fiind mari.

    Am inteles ca aceste motoare la scurta vreme dupa fabricare au fost rechemate in service si schimbate pentru consumul excesiv de ulei si acum nu se mai fabrica acest tip de pistoane + segmenti.

    Daca ma poate ajuta cineva as fi recuoscator.

    Multumesc.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    06H 107 065 BF => BS => CP => DL (ultima revizie).

    Astea au fost pistoanele montate pe masina ta din 2009 pana in prezent.
     
  15. L_M_G

    L_M_G 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI - 2016 - S-tronic
    Salutare,

    Am cumparat pentru sotie un Audi A3 8P 1.8 TFSI cod motor CDAA. Masina are 99.000 km (100% originali). Problema e ca are un consum ridicat de ulei si mai enervant este ca pe bara spate sunt multi stropi de ulei.

    As dori sa ii refac motorul. Din ce am citit pe forum, recomandarea ar fi inlocuirea pistoanelor cu unele produse de Kolbenschmidt.
    Am observat ca diametrul bolt-ului pentru acest cod de motor este de 23 mm. Nu doresc si schimbarea bielelor. Am gasit doua tipuri diferite de piston:

    1. https://automobilus.ro/piese-auto/a...-118kw/motor/cilindru-piston?productId=788282
    Numărul piesei 41197620
    Producător KOLBENSCHMIDT
    Cod EAN 4028977886010
    Cod motor CDAA
    Bolt-? [mm] 23 mm
    Lungime bolt [mm] 51 mm
    Numar componente 66009
    Calitate 3
    Numar componente 66010
    Numar componente 66344
    Numar de productie 082277
    Alezaj-? [mm] 83,01 mm
    Inaltime compresie [mm] 29,8 mm
    Lungime [mm] 55,98 mm
    Adancime oala 1 [mm] 4,75 mm
    Supradimensionare (mm) 0,50 mm
    si

    2. https://automobilus.ro/piese-auto/a...i-118kw/motor/cilindru-piston?productId=88967
    Numărul piesei 41197600
    Producător KOLBENSCHMIDT
    Cod EAN 4028977886003
    Cod motor CDAA
    Bolt-? [mm] 23 mm
    Lungime bolt [mm] 51 mm
    Numar componente 66002
    Calitate 3
    Numar componente 66003
    Numar componente 66318
    Numar de productie 082277
    Alezaj-? [mm] 82,51 mm
    Inaltime compresie [mm] 29,8 mm
    Lungime [mm] 55,98 mm
    Adancime oala 1 [mm] 4,75 mm
    Dimensiune standard (STD)
    Numar informatii tehnice PI 1857

    In plus pe acelasi site am gasit si acest set de segmenti:
    https://automobilus.ro/piese-auto/a...-118kw/motor/cilindru-piston?productId=134009

    Imi puteti spune care este cea mai buna recomandare pentru codul de piston ? Daca aveti alte recomandari pentru CDAA va rog sa ma ajutati.

    L.E.:
    In plus ce parere aveti despre acest kit:
    https://www.ebay.com/itm/233260977725?_trkparms=amclksrc=ITM&aid=1110006&algo=HOMESPLICE.SIM&ao=1&asc=237732&meid=e250312b8dc6468cb5ef03676694a0ac&pid=101196&rk=2&rkt=12&sd=122626474053&itm=233260977725&pmt=1&noa=0&pg=2047675&algv=SimplAMLv9PairwiseWithPLXWebFitmentFilter&brand=Volkswagen&_trksid=p2047675.c101196.m2219&amdata=cksum:233260977725e250312b8dc6468cb5ef03676694a0ac|enc:AQAGAAACEKlqqR%2FxUbMnApOhfoKtPzjmGBFfcs%2F0sA6Y%2B%2Be33X9L%2BPSsspVU2kDEDdDHRI8TFqGAAbIdZnM%2Bz9TlxnXZdDdCfUdSxJnNDnbrRzBVUQMzYS7%2F3n3RqtWq6ohhrNIW81V0umzOoU0zzwsthOCL9%2BRivVx%2BW81RjHQcj2d1Sxro4do1L7IiwOeH4jXeYN9WnfcTnmP19Vy4eiGrdhbAuBeAqitfp%2FjW3YBxS0G3yr2gjzYBYI%2FQEnAl89AT8KFhgdQQFd3BfWqWw7n9apC0v0WPTdoU%2FgX8ltMRX1xvjk4VExp348uyKMcWRd28jYhAmNLT0eAFnNF3qViydHq%2BvX06C6fO0DkZ2UMcXeEzxzPdVvIkel8lbq7eLsl91oklrlWGJFYYsuE3HjFAspqugQE9W%2Fu36%2BUMKKAAapZCocXVyMEsPs9FMbm3QQ018fvtYyxoFquB2B7ua99OSH1qMXIHwDae1MnRcjKuevlh%2B0PpodPu8wy0nvkCtws%2Fe7ZVter3RcjLqLKBh41Nn7OZ6TZRDOMjhlPAyhkUcSJF1dOdalhW3hjKk9JucE%2FpAqg1R6slM%2FasRibUyZFvajwr1NulA%2B%2Fs3lH%2BfLuV5QsDuf%2FX1F6rUyMSKSjTlLwUmWem4ZpG0W64lj30lQSXx5g9naVbspatZj%2FSm3soFH%2BIaiYYkpTmGTZX8krZvBH9k7VbPA%3D%3D|ampid:PL_CLK|clp:2047675

    Multumesc.
     
  16. L_M_G

    L_M_G 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2009
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI - 2016 - S-tronic
  17. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Esti absolut sigur ca ai biele cu bolt de 23mm? eu nu as baga piese non branded in motor.

    Ce ar trebui sa faci, dupa mine, ar fi sa iei pistoane Kolbenschmidt (300-350 Euro), garnitura chiulasa originala (50-60 euro), bolturi (NU Febi )si distributie originala: lanturi, patine si intinzatoare (300-350 Euro).

    Daca o montezi la un mecanic, vorbeste cu el mai bine, unele chestii le mai iei si pe parcurs. Plus ca daca crapa ceva o sa dea vina pe piesele tale.

    Roaga colegii de aici: https://www.clubaudi.ro/threads/cod...-conform-etka-elsa-pentru-audi.37544/page-149 sa iti spuna ce pistoane/biele ai pe masina si apoi cauti in catalogul KS.

    E putin probabil ca cilindrul sa fie compromis de sa trebuiasca sa treci la pistoane mai mari, deci pistoane de 82.51 mm ti-ar trebui.
     
    L_M_G apreciază asta.

Distribuie pagina asta