1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.8 si/sau 2.0 TFSI la A4 B8 (8K) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Marss, 31 Dec 2013.

  1. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    De retinut:
    VAG s-au apucat sa faca distributii pe lant nu de foarte mult timp,pe unele modele au reusit cu succes pe altele au avut probleme.
    Fiecare motorizare luati-o aparte desi par asemanatoare micile detalii fac diferenta.

    Concret:1.4 tsi Vw Passat(an 2010) 300 de mii de km nici o problema o masina urmarita de mine de la 0 km.
    Succes.
     
  2. ady25speed

    ady25speed 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2015
    Locație:
    Amsterdam
    Masina:
    Audi A6 4F Sedan , 2.7 tdi BPP, M6 JMC , 2007 - Audi A6 C6 Allroad , 2.7Tdi , CANC , 2011
    Problema pe partea de distributie tine de cei care fabrica efectiv subansamblele respective pentru VAG, de aici si problemele respective.
    Legat de problemele cu consumul excesiv de ulei nu doar VAG au avut probleme, putem mentiona si prima generatie de mercedes A class si CLA cu motorizare dispusa transversal.
    In fine problema in sine nu consta in segmentii pistonului ci in segmentul de colectare ulei a pistonului cunoscut si cu numele de oil scraper. Deci segmentii sunt chiar ok. Locuiesc de ceva timp in Olanda iar aici i-au obligat astia sa faca studiu si sa emita nota oficiala cu privinta la consumul excesiv de ulei din moment ce motoarele TSI- TFSI nu respectau nici normele de poluare.
    Acei proiectanti smecherasi de la VAG si alte marci a dorit sa se foloseasca de o tehnologie numita power boost oil burn similara cu scandalul din anii trecuti din formula 1
    Adica: motorul in anumite circumstante gen curbe sau dealuri este programat sa arda uleiul si astfel obtii un boost de putere, perfect aplicabil la motoarele de curse gen Detsche Tourenwagen Masters sau formula, etc. unde parametrii sunt controlati la sange dar in lumea reala la uzura de anduranta de zi cu zi uleiul se poate contamina cu micro particule care la randul lor vor obstructiona acele gaurele de drenaj ulei din piston din partea inferioara care cooptat cu o pozitionare mult prea jos a ring-ului scraper pe piston duc la acumularea excesiva de ulei in camera de ardere
    O alta deficienta de proiectare ar fi scraperul in sine care este exact ca un O-Ring si etanseaza complet care dupa ceva uzura si cooptat cu infundarea orificiilor din piston va impinge uleiul in camera de ardere.
    Sunt cel putin doua solutii cunoscute oficial: schimbul pistoanelor cu unele facute special plus biele, etc. sau schimbul doar al pistoanelor cu un set specializat fara a mai fi nevoie sa schimbi si biele si altele,
    Costurile pleaca de la circa. 600 €uro
    La al meu B8 a fost nevoie doar de schimbat pistoanele cu un set nou, cilindri nefiind afectati.
    Problema explicata mai sus mi-a explicat-o inginerul de la compania care mi-a reparat motorul si intradevar, erau complet infundate canalele de drenaj din piston,
    Concluzia mea finala ar fi ca reprezentantele VAG din toata Europa sunt muci si rau intentionati dar motorul este absolut genial daca este reparat corect nu de leprele care trag sa jecmaneasca oameni.
    Atasez un link dar tineti cont ca asta a fost solutia pentru mine in tara in care locuiesc si nu stiu exact cum se poate rezolva in alte tari
    Costuri totale la mine la A4 B8 1.8 TFSI si CABB 160 cp / 320nm an 2009 luna 11 s-au situat undeva la 1.600 €uro
    S-a desfacut motor si schimbate pistoane cu altele custom build pe specificatia constructorului iar diferente vizibile ar fi ca acel oil scraper este mai sus asezat cu circa 1.5 mm si are intermitente in sensul ca nu este plin, astfel ca permite uleiului sa se dreneze si impiedica acumularea excesiva in camera de ardere.
    Succes la reparatii: https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...ium=android_social&utm_source=facebook-messen

    Screenshot_20171007-051752.png Screenshot_20171007-051800.png
     
  3. Stana Valeriu

    Stana Valeriu Banned

    Înscris:
    8 Mai 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4B8 1.8 tfsi CDHB160/2008
    Interesant ar fi de depistat facturul/factorii declansatori pt consumul enorm de ulei. Asta pentru ca numarul celor care nu au aceata problema este cel putin egal cu a celor care pun ulei cu nemiluita. Sunt motoare cu km putini care consuma, si acelasi motor ( cazul meu ) la 195.450 km cu un consum cel putin decent ( 300 ml / 4700km .. so far). In afara de service-are si utilizare ce ar mai putea fi ?
     
  4. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Tocmai a explicat mai sus...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    M-am interesat si eu de chestia asta. Exista pistoane reproiectate, in sensul ca au canalul pt segmentul de radere mai inalt si permit un segment reproiectat si inalt de 2mm, in loc de 1.2 sau 1.5mm cat avea cel original. Aceste pistoane (pt 2.0) au 2 coduri:
    - 06H107065DD - necesita biele noi, intrucat diametrul boltului are 23mm
    - 06H107065AM - se refolosesc bielele vechi

    06H107065AM costa 1091ron pe bucata la reprezentanta si 197€ la nemti.
    Echivalente lor sunt pistoanele Kolbenschmidt 40247600 care costa sub 400 lei bucata pe set, cu segmenti, bolt, sigurante. Am impresia ca cele originale tot KS sunt. Pt mai multe detalii, puteti cauta codurile respective si veti da de nenumarate discutii, inclusiv combinare cu segmenti Mahle (02814N0).

    O sa fac si eu operatiunea cand imi strang toate piesele si gasesc un mecanic sau macar un set de cale de inchiriat (costa 300 euro sa le cumperi :(). Daca aveti sugestii... va rog.

    Piston vechi:
    upload_2017-10-7_12-7-29.png

    Piston nou:
    upload_2017-10-7_12-8-6.png
     
    Ultima editare: 7 Oct 2017
    Bozonc Andrei, arazvan2002 și cogdao apreciază asta.
  6. Stefan Andrei

    Stefan Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2017
    Locație:
    Frankfurt
    Masina:
    Audi A4 B8 ,an 2010, 1,8 TFSI,120 cp
    Buna ziua,
    Sunt nou aici pe forum și vin direct cu o problema. Este vb de un A4 B8 din 2010 1,8 TFSI, 120 cp. Pe langa faptul problemei cu uleiul (consuma 1 Litru la 800 km ) de care știam și totdeauna completez (bidonul de 5L totdeauna aproape), vineri am pornit din Germania spre Austria, iar după 60 de km parcurși pe autostrada, la un moment dat in timp ce conduceam nu ma m-ai lasa sa accelerez și s-au aprins EPC-ul și martorul de la motor.
    Am tras repede pe dreapta, am oprit motorul și după 5 minute l-am pornit, crezând ca a fost doar o eroare ceva, dar după ce am pornit motoru mașina tremura destul de tare la relantiu, martorul de la motor pâlpâia și bineînțeles ca nu am mai putut pleca cu ea așa.
    Am sunat la ADAC (băieții cu remorcarile) și m-au dus la Audi. Acolo mi-au zis prima data ca ar fi probleme cu un piston, cum ca ar lucra doar 3 din ele (precizez ca din păcate nu ma pricep deloc cu mecanica) pe care l-au schimbat între timp, însă din păcate s-au înșelat, mașina tot așa făcea.
    După care îmi zic ca ei nu știu ce ar putea avea și ca nu s-au m-ai întâlnit cu problema asta, iar un manager, ceva de pe acolo mi-a zis ca el crede ca e motorul varza deși s-au uitat la motor și ziceau ca arată bine (actual am 245.000 km) și mi-a dat de gândit, ca totuși are ceva km.
    Întrebarea mea este: sa fie oare motorul stricat ? Credeți ca s-ar putea repara ceva, sau ce credeți ca ar putea fi ? Mulțumesc anticipat și scuze de roman..
     
  7. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Salut. Acelasi lucru l-am patit si eu pe autostrada, EPC aprins dintr-o data si check engine. Motorul tremura ca la tractor si mergea in 3 pistoane. In prima faza a fost o bujie sparta. Dupa ce am schimba-o parca mergea o idee mai bine dar tot nu cum trebuie. Am dus-o la mecanic si erau supapele pe evacuare strambe. Ma gandesc ca ti-au verificat aia bujiile si bobinele. Din cauza segmentilor si la mine se umplu bujiile foarte repede de calamina si de ulei. De reparat sigur se repara, dar mai intai trebuie depistata problema.
     
    Stefan Andrei apreciază asta.
  8. Stefan Andrei

    Stefan Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2017
    Locație:
    Frankfurt
    Masina:
    Audi A4 B8 ,an 2010, 1,8 TFSI,120 cp
    Merci mult Andrei Florea.. am fost azi iarăși la service și au depistat ca nu are deloc compresie pe pistonul 2, e foarte posibil sa fie cum ai zis tu, supapele, așa au zis și ei.. acuma urmează sa desfacă sa vadă dacă așa e.. ma gândeam, ca dacă tot îl desfac, sa schimb și segmentii și ce mai e pe acolo, ce zici? Sau sa rezolv doar problema supapelor?
     
  9. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    La kilometrii aia cred ca nu scapi doar cu o segmentare, trebuiesc schimbate si pistoanele. Multi au fost nevoiti sa o faca inainte de cat are motorul tau acum. Se vede la demontare ce trebuie facut. Daca tot este demontat motorul, mergi pana la capat.
     
    Stefan Andrei apreciază asta.
  10. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Cel mai bine o rezolvi si pe partea consumului de ulei ca oricum o sa iti desfaca jumatate de motor. Mare atentie la intinzatorul de lant, posibil sa trebuiasca si el schimbat. La mine a ramas blocat, nu se mai impingea la loc si l-am schimbat impreuna cu lantul. Si mai devreme sau mai tarziu uleiul de pe bujii o sa iti dea batai de cap.
     
    Stefan Andrei apreciază asta.
  11. Stefan Andrei

    Stefan Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2017
    Locație:
    Frankfurt
    Masina:
    Audi A4 B8 ,an 2010, 1,8 TFSI,120 cp
    Mulțumesc pentru sfat băieți , așa am sa fac.. o sa schimb tot
     
  12. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Din pacate astea sunt motoarele vremurilor in care traim.. trebuie sa reparam noi dupa ei.
     
    Stefan Andrei apreciază asta.
  13. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Mai mult ca sigur a cedat intinzatorul de lant care probabil ca este cel original. Este o problema frecventa la motoarele de 1.8 si 2.0 din acei ani si pot spune ai avut noroc ca a rezistat atat pentru ca in general cedeaza mai repede.
    Gasesti aici mai multe explicatii:



    06K109467K este cea mai recenta varianta de intinzator, cred ca a patra. S-au chinuit foarte mult cu acest intinzator...
    Probabil ca ai mai mult de doua supape indoite dar asta vei afla dupa ce vor desface motorul. Daca decizi sa repari motorul sfatul meu este sa inlocuiesti si pistoanele cu modelul nou, cod 06H107065AM pentru a rezolva si problema consumului de ulei (in cazul in care blocul este inca in stare buna). La B8-ul meu au fost inlocuite pe garantie la 42.000 de mile. Acum are aproape 95.000 si nu consuma ulei.
    Nu stiu cat de mult o sa te coste si daca merita sa il mai repari. La partea cu pistonul schimbat cu siguranta ai inteles gresit. Ca sa schimbi un piston trebuie sa demontezi motorul complet (cel putin conform procedurii de service Audi) iar in afara de asta problema ta principala sunt supapele indoite dupa ce au fost lovite de piston, nu pistonul in sine.
    Acum am observat ca lowlife a dat si preturile. Nu inteleg de ce sunt asa scumpe in Europa. Aici (unde sunt eu) sunt in jur de 140 de dolari bucata la reprezentanta sau la magazinele on-line (originale).
     
  14. Stefan Andrei

    Stefan Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2017
    Locație:
    Frankfurt
    Masina:
    Audi A4 B8 ,an 2010, 1,8 TFSI,120 cp
    alex_hobeanu intr-adevăr și aici (Germania) sunt puțin mai ieftine. Azi s-au pus sa desfacă motorul. Costurile sunt cam 2.500 €uro, dar nu la reprezentanta. Multunesc mult pentru răspunsuri. Va țin la curent cu ce se întâmpla, poate cândva are cineva nevoie de informații, deși mai bine sa nu fie nevoie.
     
  15. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Stiu ca poate (sigur) e o intrebare tampita, insa problema catastrofala la motor discutata anterior este prezenta atat pe 1.8 cat si pe 2.0 TFSI? Este o problema ca si pompa de ulei la 2.0 TDI 16v (toate crapa mai repede sau mai tarziu) sau este la noroc?
    Intreb pentru ca m-as orienta spre un TFSI, dar din ce am citit, tot 2.0 TDI ar fi the way to go...
     
  16. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Da, asa este. Singura diferenta este intretinerea si cum au fost exploatate. Schimb des de ulei, calitatea uleiului si putina "forja", au protejat aceste motoare mai mult. Am masina doctorului meu, un A5 1.8 TFSI cu 120k km si care consuma 1 litru la 1500 de km. Sunt foarte rare asemenea "performante".

    Salvarea consumului cand este exagerat... refacut motorul cu piese revizuite... si poate totul este OK.
     
    iVladBogdan apreciază asta.
  17. dnutz

    dnutz 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2010
    Locație:
    Helsinki
    Masina:
    A4 B8 1.8T 215CP ABT
    Salutare.Astazi am lasat masina la reprezentata pentru reparatie.Dureaza 2-3 zile.Va tin la curent.Sunt foarte curios sa vad rezultatele.Numai bine!
     
  18. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Problema a fost frecventa la modelele din primii ani, din 2008 pana prin 2011. O parte din ele au fost reparate de Audi pe garantie sau de proprietari, partial sau integral pe cheltuiala lor. Deci nu este obligatoriu ca masina pe care o cumperi sa prezinte acesta problema. Daca reparatia a fost facuta la reprezentanta apare in istoricul service, deci teoretic se poate verifica inainte sa o cumperi in cazul in care ai o relatie la reprezentanta. Gasesti multe informatii pe forumurile americane pentru ca aici 2.0T a fost (aproape) singura motorizare pe A4 si pe Q5 si pe diferite modele VW. Si pana la urma schimbi pistoanele cu modelul nou si rezolvi problema consumului de ulei. Oricum la vechimea lor este bine de schimbat intinzatorul de lant preferabil cu lanturi si ghiduri cu tot ca sa eviti posibilele neplaceri ulterioare.
    Depinde de bugetul pe care il ai si cat de mult te pricepi.
     
  19. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Nunu, asa ceva nu. Inlocuit pistoane pe o masina proaspat cumparata cu o suma deloc de neglijat (totusi, romanii inca isi cumpara masini de 2-4000 euro), asa ceva nu se va intampla. Din pacate s-a ajuns pana la bataie de joc cu anumite masini proiectate prost intentionat cu niste probleme catastrofale, care nu doar ca te usuca de bani, ci risti sa ramai in drum, sau, mai rau, sa patesti ceva intr-un accident. Sunt atatea exemple, la toti producatorii. Din pacate trebuie sa alegem raul cel mai mic. Termenul de "masina fiabila" a pierit demult din pacate. Iar cand dai o gramada de bani pe ea si nu stii daca te intorci din concediu pe roti sau pe platforma, chiar e o problema.
     
  20. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Ba cred ca toate TSI-urile de pana in 2011 au avut problema asta, indiferent de intretinere. Apropo, cine schimba uleiul cand trebuie schimbat, din moment ce Audi recomanda intervale de 30k km?
    Ingrijorator este ca multe masini au avut motorul inlocuit, adica schimbul pistoanelor n-a dat roade.
    Eu pe forumurile in engleza n-am gasit absolut nici o discutie tehnica/pe marginea pieselor, ci doar de genul cat ulei le manca si cat au dat coplata la Audi :) pt mai mult, recomand forumurile in rusa, cum ar fi threadul asta: http://www.audi-club.ru/index.php?threads/rasxod-masla-a4-b8-chast-2.444613/
    E usor sa zici ca trebuie evitat motorul TSI, problema e insa ca este imbatabil la ce ofera, chiar si cu riscul crescut al unei reparatii capitale.

    @Stefan Andrei: cat costa pistoanele in Germania si unde le-ai gasit?

    Legat de distributie, niste preturi pt motorul meu, difera in functie de an! unde lipsesc valori, le puteti aproxima pe baza celorlalte coloane sau ETKA:

    upload_2017-10-17_16-52-5.png
     
    Bobitzaudi și Chriss_Deejay apreciază asta.

Distribuie pagina asta