1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.9 TDI la A6 C5 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de RealPusky, 3 Aug 2008.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poti incerca si cu mers turat in prima faza, te costa doar 5 l de motorina, dar depinde de depunerile care s-au format acolo.
    Daca sunt doar de cand ai luat tu masina, vei scapa temporar de limp. Dupa care trebuie sa mergi in regim de functionare normal, schimbi la 2500-3000 dupa ce ajunge la temp de lucru. Daca nu se rezolva, curatare.
    Eu dupa fiecare sezon de iarna luam limp, mergeam 10 km cu ea turata in vit 3-4 la 3500-4000 rpm si nu mai aveam treaba tot anul.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  2. Marius9393 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2016
    Locație:
    Barlad
    Masina:
    Audi A6 C5 AJM 2001
    Salutare, am o problema cu un Audi A6 1.9tdi AJM care se comporta ciudat.
    In principiu ea nu mai trage bine, mai ales in deal este aproape moarta(merg cu a 2-a in 4000 de ture ca sa urce)
    Ceea ce este ciudat este momentul in care mi se strica. Daca merg cu ea sa zicem 100km fara sa fie nicio problema, opresc motorul 5 min apoi il repornesc, atunci incepe sa nu mai traga. Pe drum drept nu ma deranjeaza asa mult pt ca nu conduc deloc agresiv, dar cand dau de o panta, mai ca imi vine sa o dau la fier vechi. In principiu in oras mai sezizez o lipsa de putere dar cu siguranta, cand merg la munte, acolo se strica grav. Parca nu i-ar place deloc altitudinea ;)). Ultima oara, cum am coborat muntele, cum si-a revenit, depaseam in panta numai in ciuda.

    Aveti idee de la ce ar putea fi? debitmetru? EGR?
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce pateti tu se numeste limp-mode si poate proveni din 100 de cauze. Crezi ca noi avem vreo "unealta" de ghicit ?
    Fa o scanare, eventual si un log in mers sa vezi daca masina merge in parametri.
     
  4. Marius9393 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2016
    Locație:
    Barlad
    Masina:
    Audi A6 C5 AJM 2001
    Da, unealta de ghicit este experienta. Am pus-o pe tester si totul era ok. Are filtrele toate schimbate de 3 luni, inclusiv cel de motorina. Eram curios daca cineva a mai patit ceva asemanator, mai ales cu altitudinea.
    Log in mers nu i-am facut, aici in Bucuresti nu cunosc pe nimeni sa am incredere. :(
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sunt destui colegi in Bucuresti care te pot ajuta cu un log in mers. Cauta in aria de prestari servicii.
    Experienta ... chiar vrei sa te punem sa schimbi 10 senzori, cureti turbina, verifici vacuum, etc. dupa care masina sa mearga la fel de prost ?
     
  6. G30

    G30 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2016
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 1,9TDI AVF Kombi 2004
    Va salut. Am si eu o problema cu al meuA6 C5 1.9 AVF. Cand motorul este cald (90grade) si opresc motorul , dupa aproximativ 5 minute daca vreau sa pornesc se balbaie foarte tare si nu porneste decat dupa ce dau de 2-3 ori la automat. S-a confruntat cineva cu acesta problema? Sau daca puteti sa ma indrumati catre un "doctor" in Constanta. Multumesc anticipat!!!
     
  7. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Verifica oringuri/pompa tandem/injectoare/avans!!
     
  8. G30

    G30 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2016
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 1,9TDI AVF Kombi 2004
    Multumesc pentru raspuns. Poate fi ceva legat de EGR? Mai astept si alte pareri
     
  9. miodrag 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A6 1.9 TDI AWX 2002
    Va salut,

    am si eu o problema cu masina mea: A6 C5 1.9 AWX.

    Am ceva intreruperi care s-au manifestat mai demult ,apoi au disparut , iar acum problema a revenit si sunt destul de frecvente.
    Intreruperile sunt foarte bruste iar dupa 2-3 intreruperi motorul se opreste. Nu sunt fluctuatii de turatie ci pur si simplu intreruperi.
    Am banuit injectoarele dar apoi m-am gandit ca ar trebui sa fie ceva pe partea "comuna" deoarece din ce stiu eu motorul ar trebui sa mearga si in 3 injectoare( sau nu stiu eu bine?).
    Am facut log in mers peste care v-as ruga de asemenea sa aruncati o privire si sa-mi spuneti daca observati ceva in neregula.
    Ce am mai facut eu a fost sa scot mufa de la senzorul de pe circuitul de aer inainte de EGR (MAF cred ca ii zice) si am observat ca nu e nici o modificare in mersul masini la relanti (se aprinde indicatorul in bord si masina e in limp mode). Am citit pe aici ca ar trebui sa se simta o modificare in mersul motorului la relanti cu sau fara acel senzor. De asemenea la output test pe modulul engine nu se simte nimic in functionarea motorului in momentul cand testeaza anumite componente.

    Atasez log-ul in mers. Am si o filmare cu telefonul dar nu reusesc sa o atasez (extensie nepermisa).

    La opririle motorului datorita acestor intreruperi nu se memoreaza nici un fel de eroare!

    Am uitat sa precizez ca cel mai des se manifesta cu motorul cald si cand e ff cald afara.

    Multumesc pentru ajutor,
    Mio
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    La output test pe Engine ar trebui sa se simta putin cand faci test la N75, iar motorul sa se opreasca cand faci test la N239.
    Verifica valorile la injectoare la 90 gr. Posibil si de acolo sa ai probleme, sau de la oringuri, etc.
    Logurile sunt ok, nu perfecte, dar nu se vad intreruperi pe ele. Debitmetru citeste bine, MAP la fel, N75 lucreaza.
     
  11. miodrag 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A6 1.9 TDI AWX 2002
    Multumesc pentru raspuns.
    Valorile la injectoare sunt ok si cu motorul incalzit ( valori apropiate si mici).
    Ciudat este faptul ca acest fenomen nu se manifest tot timpul. De exemplu pot fi momente in care la fiecare apasare de ambreaj sa se opreasca motorul si apoi dupa 2 minute dintr-o data merge super ok, rotund, fara nici un fel de intrerupere. Atunci cand apare fenomenul il simt parca si in mers, in sensul ca masina merge mai "altfel" - e un mers mult mai brutal, nu prea pot sa o tin constant(calc putin acceleratia se duce apoi cum ridic putin piciorul parca franeaza motorul), nu e mersul acela "elastic" (nu stiu daca m-am facut inteles:))

    Legat de testul iesirilor pe modulul engine cred ca este ok. Nu stiu de ce nu se simte nimic la testarea N75, dar la N239 mi-am dat seama acum de ce nu se opreste motorul - parghia de plastic care trage de clapeta este rupta( cu toate astea motorul se opreste frumos , fara scuturat)

    Multumesc
     
    Ultima editare: 24 Iun 2017
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica atunci circuitul de vacuum si EGR-ul de depuneri, eventual fa o curatare.
    Din ce zici, pare un defect mai degraba electric, sporadic, poate undeva nu ai o masa buna, sau vreun fir/cablaj ...e greu de spus exact.
     
  13. uzzy2008 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2009
    Locație:
    Iași
    Masina:
    audi A6 1.9 TDI, 2002, AVF
    Salut. Am si eu o problema cu masina, si anume dimineata la prima pornire, sau dupa ce sta cateva ore nepornita, scoate fum alb la pornire si merge intrerupt. Dupa cateva secunde isi revine si merge ok, trage, nu consuma mult. Am aceasta problema de multa vreme si intai am incercat sa schimb injectorul care se blocheaza la 2.99, cilindrul 2, cu unul second. Nu am gasit codul meu AN asa ca am luat BA(sau AB), care e identic cu al meu. Problema a persistat. Apoi am mai luat altul si l-am pus la 4, acelasi cod BA, dar nici o schimbare. Acum vreo doaua saptamani mi-a facut o bucurie pompa de apa si s-a blocat si mi-a rupt cureaua de distributie. Asa ca, cu aceasta ocazie am schimbat tot: supape, ax came, tacheti, semeringuri supape, si tot ce mai era la chiuloasa. Dupa reparatie toate bune si frumoase, a pornit bine prima data fara fum a fost ok. Dimineata urmatoare .....fum maxim, cateva minute bune si apor isi revine la normal. Saptamana trecuta am verificat si schimbat la injectoarele originale, cele cu AN, pistonasul de la injector, curatat, verificat. Acum problema a reparut azi, fiind mai frig un pic, 17 grade aprox, cu fum si relanti fluctuant dar doar cateva secunde, apoi isi revine. Am verificat cu vag-ul si tot injectorul 2 se blocheaza pe 2.99. Ce ar mai putea fi???? Compresie??? Ce sa mai verific??
    Atasez si cele doua log-uri de azi si de prin iunie cand era cu cele 2 inj second.
     
  14. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Pai 2 inj.vad ca sunt moarte(2/3), schimba oringuri/suruburi, regleaza avans/verifica locas in chiuloasa/axa came si vezi ce se intampla.
     
  15. uzzy2008 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2009
    Locație:
    Iași
    Masina:
    audi A6 1.9 TDI, 2002, AVF
    Am schimbat ax came, oringuri avans e -2.2 asa a fost de cand am masina.
     
  16. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    AFV ului ii trebuie avans 0°!!
    Ax came nou??
    Ce oringuri ai folosit??
    Au fost schimbate suruburile la inj.si au fost stranse la cuplu cu, cheie dinamometrica??
    Au fost reglate inj.cu,"scule"sau la ochi??
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu neaparat. Ii trebuie o valoare din specificatii (-3 la +3 ) unde se simte cel mai bine.
    Am mai spus, al meu AVF mergea ca uns la o valoare a avansului de +2,2.
     
  18. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    O distributie calata da un avans de 0°/0.6°, miscand avansul compensam noi uzurile din pinioane/ax came/inj./etc.
    EL a avut dintotdeauna -2.2°, pun pariu ca distributia a fost montat cu semne de vopsea si nu cu sdv uri.
     
  19. uzzy2008 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2009
    Locație:
    Iași
    Masina:
    audi A6 1.9 TDI, 2002, AVF
    Reglarea avansului .....am incercat toate vaorile intr-o saptamana de la +2.2 pana la -2.2, si am constatat ca la valori cu plus inclusiv 0, motorul nu mai era zgomotos, a scazut consumul dar era mai puturoasa. Astfel am constat ca cel mai bine merge cand e cu minus si anume -1.7 sau -2.2, iar problema cu pornirea la rece a persistat. Distributia nu a fost pusa cu semne.....adica nu erau semne pe role(nu am vazut), ele find date jos, demontat tot ax, chiuloasa, etc.
     
  20. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Asa a fost blocata??
    Da capacul jos si uita te la pozitionarea celor 3 suruburi(trebuie sa fie la mijlocul gaurii ovale), inclusiv la"zimtii"aia.
     

Distribuie pagina asta