1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod ABK benzina la Audi (80 - 90 - 100 - B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 10 Sep 2007.

  1. mihaitza89 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI 80(b4),2.0E(abk),1993,automata
    Instalatia e secventiala iar pornirea se face pe benzina trecand pe gaz dupa ce ajunge motorul la 40 grade
     
  2. jon58 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2014
    Locație:
    Albeni-Prigoria,Gorj
    Masina:
    Audi 80,B4,1984ccABK2,0E,an 1993
    Va salut,
    Sunt nou aici si am citit rand cu rand ce sa scris pana la ultima pagina. Observ ca nu s-a mai scris din 2011. Ma rog sa mai fiti activi in continuare, poate ve-ti reusii sa ma ajutati.
    Masina mea este un Audi 80, B4, 2.0 E, cod motor ABK-1993, care are un consum actual de 20%
    Totul a inceput dupa schimbarea la service a radiatorului la motor pentru ca mecanicul care a inlocuit inelul de la racitor sau bateria filtrului de ulei a agatat furtunul subtire de la vasul de expasiune ori s-a lasat pe el si a rupt stutul de prindere a furtunului razant cu corpul radiatorului ceea ce era exclus sa-l mai fii putut remedia dupa toate lipiturile.
    Deci dupa schimbarea radiatorului, a doua zii am mers sa iau masina de la service din Targu Jiu. La pornire am observat ca motorul are o trepidatie foarte mica la ralanti aproape de nesesizat, dar cum pana atunci daca puneam paharul de apa pe motor nu misca apa in el, acum era altfel.
    In sfarsit, am plecat nu s-a cunoscut nimic in mers, masina tragea la fel, pornea la fel de usor, numai consumul usor peste 10% si in continuare dupa 2 ani, din vara asta 20%.
    Am pus tester la 3 service auto, unul singur mi-a zis ca este o intrerupere electrica intre motor si calculator, un contact imperfect sau o punere la masa. Dupa 2-3 ore de bajbaiala prin toate firele la motor, tras de ele, ciocane in alternator, nu s-a rezoplvat nimic, in acest timp imi ramanea sau se aprindea instantaneu si becul martor la ulei in bord.
    Am plecat asa, nu am spus ca schimbasem pompa de benzina si inainte de aprinderea becului, deci in primavara si isi revenise consumul la 12-13.
    La primul plin, dupa care a urcat progresiv consumul, acum la 20 iar, a inceput iar sa se aprinda si becul la ulei dupa ce isi revenise singur toata vara, se aprinde acum.
    In urma cu aproape o lunu am facut schimb de ulei mobil1, 10w40 filtre, ulei, benzina, polen, aer, marca Bosch toate. Filtrul de benzina l-am schimbat pentru ca in ultima perioada incepuse sa nu se mai alimenteze sau asa parea, ca si cum ar avea apa in benzina sau intrerupere de curent, atat la cald cat si la rece iar dupa schimbarea filtrului de benzina facea la fel. Acum si-a mai revenit in ultimii 200 de km, doar de cateva ori scurt a mai facut acele intreruperi
    Am omis sa va spun ca dupa ce am luat-o din service am controlat bujiile si erau negre, afumate in loc de albe-caramizii cum erau inainte. Le-am schimbat cu niste bujii NGK, impreuna cu capacul la delcou si ruptorul-distribuitor sau plotul marca Bosch iar fisele marca Beru.
    Am cumparat si sonda Lambda marca Bosch (dar pe aceea cu chit de fire nemontate ca si cum ar fii universala) pentru ca datele tehnice recomanda schimbul ei la 80.000 km nu la 60.000 km ca cealalta si diferenta de pret nu a fost mare. Mentionez ca nu nu am schimbat-o niciodata pana acum.
    De consultat pe probleme de mecanica ma mai consult cu un baiat mecanic dar si pe el il cam depaseste problemele care le am, adica nu gasim nimic la sigur -defectul.
    Pornirea este buna relantiul are putine momente cad ridica si cobara la cald in ultima perioada, rar face figurile astea cand accelerez brusc pe loc in repaos, relantiul fiind pe la 900 dar tot cu intrerupere la motor, acea intrerupere mai finuta ca si cum ar fura curent.
    La acceleratie mare cand turez pe loc da si rateuri, fum negru la fel are perioade cand este limpede la esapament si momende scurte cand da fum negru ca de amestec bogat.
    Dupa ce am citit aici este oare si posibilitatea ca la inlocuirea radiatorului de racire la motor sau a inelului la bateria filtrului sa fii scapat antigel si ajuns la sonda Lambda sa o termine ? De aici zapacind mai multe ?
    Sau au un fir pe instalatie care imi face zile negre cu toate ca nu mi vine sa cred pentru ca totul era original si intretinut la cumparare, nu avea nimic reparat, modificat, umblat.
    Consum 7,2-7,5 in afara, singurul lucru observat era faptul ca nu avea zvacul (puterea) de la ABT cu carburatorul cu 2 camere injectie monopunct.
    Nu ma plang pentru ca de la 2.500 mai ales 3000 turatii si acum si inainte de defect are demarajul care ai trebuie.
    Ce nu am mentionat este faptul ca mai trebuie schimbate acum si inelele, semeringurile de la supape. S-au dus aici la mine la motorul meu dar scapari de ulei pe la ele avea si cand mergea corect. Acum se cunosc aceste scapari de ulei si la desfacerea busonului la capacul chiuloasei se vede o diferenta de compresie.
    Alt amanunt: in iarna trecuta am demontat bateria si am lasat masina sub zapada.
    In primavara cand am schimb fisele cu plodul, capacul delcou si pompa care este Magneti Marreli (nu sunt sigur daca presiunea corespunde cu datele tehnice) am pus bateria incarcata si verificata.
    Asa cum spuneam becul la ulei a inceput sa faca figuri si cele 2 leduri cel de pe usa si de pe consola nu mai merg nici acum plus ca la instalatia de pe spate la hayon s-au rupt cateva fire si nu-mi mai functioneza lampile la marsarier si la stergator, mufa de la marsarier am suspendat-o intr-un final dar cred ca nu este legata pe vreun releu care poate afecta ceva si sa rezulte sau sa aibe legatura cu problemele care le am.
    Astea sunt toate problemele care le are masina si daca este cineva care poate trage niste concluzii si in felul acesta voi merge mai sigur la defect as fi foarte multumit si profund indatorat. Pana atunci va urez sarbatori fericite si sanatate maxima !

    Am citit ca la motorul ABK 2.0 E 85 kw reglajul injectie este facut din fabrica. Stiti cumva daca se mai poate regla, daca se umbla la el ?
    Dupa schimbarea kitului de distributie relantiul la mine statea la 1.100 turatii fata de 900 cand era distributia veche pe masina. Acum am turatia zapacita, asa cum am mentionat si degeaba s-a umblat la el. Se mai poate regla cu ureche buna si grija multa adunata cu stiinta ?

    P.S.:

    Daca stiam de la inceput ca iese asa de mare povestea cred ca renuntam dar am tinut sa explic toate detaliile chiar daca nu sunt in cea mai buna forma cronologica asta acum si dupa cum mi-am amintit de ele pentru ca s-au c-am strans.
    Inca odata: Sarbatori Fericite !
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Dec 2014
  3. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Cand ai montat sonda lambda ai cositorit legaturile au ba ?
    Ai verificat starea fiselor de bujii ?
    Ti a reglat cineva aprinderea pana acuma ?
    Ai pus o vreodata pe tester ?
     
  4. kdima 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 2.0 E ABK 1992
    Am acelasi tip de motor,problemele tale le-am avut si eu in trecut,mare parte,unele persista.Martorul de ulei se aprinde si la mine periodic in mers la relanti si atunci nu mai indica turometru dar motorul merge rotund,banuiesc un contact imperfect p eundeva.Consumul tau de 7-8% in afara este ok si nu te astepta sa scada si in oras daca iti ia un 10% iar sa nu te mire.Imi urcase consumul rau tare si la mine,mai aveam putin si demontam masina si era o problema simpla ,de la noroi mizerie etc periodic mi se blocheaza frana de mana,iti dai seama de asta in momentul cand tragi frana de mana si merge prea liber si trebuie sa o ridici sus tare sa simti ca se cupleaza,Mergand infranat normal ca si consumul crestea.De curatat e simplu se poate si fara rampa.O alta problema poate fi temperatura lichidului de racire care iti poate influenta consumul si functionarea corecta a motorului,am inteles ca ai schimbat radiator,verifica si termostatul si vezi la cat iti sta apa.Mai spuneai ca parca ai apa in benzina.Verifica sa vezi daca iti bolboroseste in vasul de expansiune sa nu ai garnitura de chiulasa sau chiulasa ciupita,Desfa bujiile si vezi daca sunt umede.Am avut chiulasa crapata am schimbat si cineva mi-a spus ca ca aveam apa in capul piston(???) nu prea am intels dar cica e de rau tare.Nu sunt mecanic.Firele rupte de la lampa spate marsalier nu e bai le repari usor daca vrei iti trimit o poza cum ar trebui sa fie cuplate.Daca te mai pot ajuta cu ceva da un PM.
     
    marius brezeanu apreciază asta.
  5. CostelDum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    80 B4 1984 1992
    Salut, tata are un Audi 80 B4 cu motor de 1984 cm2 cu injectie multipunct (115 cai). Acum cateva zile cand sa plece de la munca nu i-a mai pornit. Cand incerca sa o porneasca nu se accelereaza. Un sfat, ce sa controleze, ce ar trebui schimbat ar fi de ajutor. Multumesc !
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Iun 2015
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ce cod de motor ai la masina ? Completeaza in profil si codul motorului.
     
  7. andreibz2008 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2010
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI 131 CP, din 2002
    Salut,
    Am un Audi 80 B4, 2000 benzina, motor ABK (85kw). Am o problema la el: dupa ce se incalzeste motorul, in sarcina, merge in suturi la turatie mica (sub 2000 de ture) simptom asemanator cu lipsa de carburant fiind astfel nevoit sa merg cu el mai turat, mentionez faptul ca la relanti e ok. Stie cineva care ar fi cauza ?
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Iul 2015
  8. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Debitmetru de aer ?
     
  9. petre

    petre 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi 80 b4 2.0 ABK
    Salutare.
    Va rog sa imi dati si mie un sfat legat de pornirea unui audi 80 b4 2.0 abk: dau la automat dar nu porneste deloc asta acum cu vreme asta ploioasa. M-am uitat la fise, bujiile le-am curatat (erau ude si afumate). Am desfacut si capacul la delcou si am observat ceva rupt acolo (ca un carton sa ii zic) banuiesc ca nu este normal nu ?
    Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Noi 2015
  10. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
  11. Gabi_AUDI

    Gabi_AUDI 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2013
    Locație:
    Luduș
    Masina:
    A4 B5 1.8 ADR & A6 C5 2.5 AKN
    Buna Seara,
    Am un Audi 80 B4 ABK benzina + GPL secvential si am patit asa: masina intrand in tara acum 3 ani neumblata deloc, in 3 octombie intra in posesia mea facand 200 km cu ea, am parcat-o pentru ca nu este inmatriculata si nu am mai pornit-o de atunci.
    Astazi am pus bateria zicand sa ii dau o cheie sa nu "intepeneasca" si surpriza ... nu da nici un semn. Las un video cu intamplarea. O seara buna.

     
    Ultima editare de un moderator: 7 Ian 2016
  12. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Pare că nu ajunge tensiune la electromotor. Probabil din cauza contactului sau cablurilor care se leagă de electromotor. Verifică întâi conexiunile și dacă tot nu învârte atunci desfă contactul și vezi ce nu e în regulă. Există tutorial despre contact (http://www.clubaudi.ro/threads/cont...b4-schimbare-inlocuire-contact-pornire.38934/).
    Dacă ar fi blocat electromotorul, atunci s-ar fi slăbit de tot martorii și iluminarea din bord, din cauza consumului foarte mare de curent.
     
    Ultima editare: 8 Ian 2016
  13. Gabi_AUDI

    Gabi_AUDI 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2013
    Locație:
    Luduș
    Masina:
    A4 B5 1.8 ADR & A6 C5 2.5 AKN
    am rezolvat, era iesita mufa din pompa de la inchiderea centralizata
     
  14. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Salutare! Stie cineva cam ce presiune in cilindri ar trebui sa aiba un motor ABK, de 2.0 l, de prin 1992, ca sa poti spune ca e un motor bun?
     
  15. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Undeva între 10 - 15 bar, fără diferențe prea mari între cilindri. Dacă trage bine, nu consumă ulei în cantități mari, nu scoate fum sau altceva nu cred că ar trebui să-ți faci griji.
     
  16. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Presiune????? Se masoara compresia care este minim 9 bari pe cilindru si se masoara cu compresmetru. Lasati motoarele in pace ca nu din cauza compresiei nu trage. Un motor care ciupeste ulei trage mult mai bine decat unu care nu ciupeste ulei. Motoarele astea au si ele vreo 25 de ani si daca nu stii sa in pui la punct si sa il reglezi (avans, pozitie senzor cititor clapeta reglat distanta bujii ) si mai ai si furtune de vacum crapate si pompa de benzina uzata sii de aici multe bube ( nu trage nu porneste da in nas merge aiurea scoate fum consuma mult afuma bujii). P.S daca nu cunosti mecanica nu iti lua masina veche.
     
    DoubleV și MarianMaxx apreciază asta.
  17. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Multumesc mult pentru raspuns.
    Din pacate nu gasesc un mecanic care sa stie sa regleze motorul asta in zona mea! :(
    Al meu trage bine, compresia masurata este 11 bari pe fiecare cilindru, fara diferente de la un cilindru la altul. Problema e ca scoate fum negru, miroase a benzina nearsa, afuma bujiile, consuma mult. Sugestii de la distanta?
     
    Ultima editare: 21 Oct 2016
  18. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Schimbă-i întâi sonda albastră de temperatură a antigelului. E sus pe flanșa atașată chiulasei, unde intră furtunul de la radiator. După îi cureți bujiile (eventual pui unele noi dacă sunt prea uzate), verifici avansul (la motoarele ABK se face diferit față de altele, și anume: mufa scoasă de la sonda albastră, se ține motorul turat la aproximativ 2250 rpm și se reglează la 6 grade înaintea punctului mort superior, după care cuplezi la loc mufa). Verifici după foarte atent toate furtunele de vacuum, pentru că ABK-ul face destul de urât la cel mai mic aer fals tras. Dacă tot persistă consumul îi schimbi sonda Lambda. Recomand Bosch (am scris special mai la final, pentru că de multe ori e de vină sonda albastră, nu neapărat cea Lambda).

    Bineînțeles, se poate începe întâi cu o diagnoză, măcar așa vezi dacă ai și alte erori, mai ales legate de sonda lambda. La final, dacă va merge ok și diferă cumva relantiul din reglarea avansului, se poate face un Basic settings cu vcds/vagcom. Se intră pe 01-Engine, se dă la 04-Basic Settings, apoi trebuie selectat grupul 000 și după Go!. Trebuie să se simtă cum își schimbă turația și se stabilizează (în timpul ăsta se resetează totul, la parametrii din fabrică - dacă ai vreo eroare neștearsă, nu te va lăsa să pornești basic settings-ul). După se dă Done și se iese din program
     
  19. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Fac tot ce spui. Saru' mana.
     
  20. matedomokos 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2016
    Locație:
    Balauseri,jud Mures
    Masina:
    Audi 80 B4 ABK 1993
    Salut,sunt nou pe forum, am citit multe probleme ,dar nimic asemanator cu al meu.Am si eu o bijuterie B4 E 2.0 115cp din 1993.Problema este urmatorul,motorul la relantina merge frumos la 900 rot/min fara trepidatii,in mers se accelereaza bine ,dar si aici vine problema ,dintr-o data se pierde puterea motorului,parca nu ar primi benzina .Apas ambreiajul turatia motorului revine la normal ,las ambreiajul si motorul trage din nou normal ,dar se repeta de foarte multe ori.Mentionez ca ,filtru combustibil schimbat ,nou,capac delcou ,pipa ,fisa bujii ,bujii schimbate.Am schimbat debitmetrul de aer de pe o masina functionala ,dar acelas semn.Nu am catalizator si sonda lambda,dar asta nu ar trebui sa influenteze sau sa faca problema asta ,parerea mea.Astept sfaturi.Multumesc si o seara frumoasa.
    Mate Domokos
     
    DoubleV apreciază asta.

Distribuie pagina asta