1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod ABK benzina la Audi (80 - 90 - 100 - B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 10 Sep 2007.

  1. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    CristiCosti Am verificat, lipiturile sunt ok, nu ştiu însă dacă pastilele de contact sau bobina mai funcționează în parametri. Pentru 20 lei un releu nou, original, am preferat să-l inlocuiesc. Sper să nu mai am probleme. În caz contrar, revin. Mulțumesc!
     
  2. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Bine v-am regasit prieteni! Nu am scapat de problema nici dupa schimbarea releului. Ce am constatat insa este faptul ca, atunci cand se opreste motorul, acesta pare sa fie inecat. E posibil sa fie din cauza debitmetrului de aer? Sau supapa de reglaj aer? Mie mi se pare ca nu functioneaza cum trebuie. Astept cu nerabdare sfaturile voastre! Va multumesc!
     
    Ultima editare: 12 Mar 2017
  3. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Diagnoză ai făcut? Eventual scoate mufele de la toți senzorii, bobină, distribuitor etc. si dă-le cu niște spray de contacte. Poate ai vreun contact imperfect și scapi ușor. De la debimetru nu știu dacă s-ar opri motorul, de la supapa de mers în gol e posibil dacă o fi îmbâcsită, o poți da jos de pe motor și apoi bagi niște spray pe cele 2 guri, o să curgă sigur mizerie. Posibil să facă figuri și pompa de benzină sau releul acesteia.
     
  4. NicuZamfi 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2016
    Locație:
    Avrig-Sibiu
    Masina:
    Audi 80 2.0l ABK 1994
    Multumesc, CristiCosti. Am curatat cu spray fisele de la bujii, mufa de la releul bobinei si mufa de pe delcou si problema cred ca este rezolvata. Se pare ca era un contact imperfect.
     
  5. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Salut , poate a mai patit careva . 2.0 ABK porneste benzineste scanteeste munceste ok .
    Daca am mai multi consumatori porniti gen , faza scurta si a.c. , cand pornesc ventilatoarele , scad in intensitate mult luminile ( si farurile si la bord ) si scade relantiul destul de mult , apoi isi revine .
    Alternatorul a fost la facut pe tema asta , initial am dat vina pe el , incarca 14.1 - 14.2 si cu consumatori 13.8 - 13.6 , acumulatorul este unul de 45 , cu care porneste fara problem . Nu am facut inca diagnoza , urmeaza .
    Multumesc .
     
  6. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Îmi pare a fi de vină supapa de mers în gol. De obicei chiar și când bagi o grămadă de consumatori în același timp, se simte sarcina și se stabilizează imediat relantiul, nu apucă să scadă. La tine se slăbesc luminile probabil din cauza că scade prea mult relantiul și nu mai încarcă alternatorul, până când urcă la loc.
     
  7. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Merci verific .
     
  8. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Cine imi spune si mie unde este pozitionat calculatorul de injectie la un motor ABK, 2l, 115CP?

    Audi 80 2.0 E este masina, din 1992, injectie multipunct
     
  9. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    În spatele aerotermei. Practic în spatele tunelului dintre aeroterma propriu-zisă și ventilatorul acesteia. Ai acces mai ușor la el dacă desfaci panoul acela mic de sub torpedou și apoi torpedoul.
     
  10. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Multumesc mult, CristiCosti! Stii ce-mi pare mie rau? Ca e prea departe Urziceniul... :(((

    Motorul meu scoate prea mult fum alb, nu se realizeaza corect amestecul benzina-aer, consuma mult... :(

    Si mi se pare ca nici nu ma trage ca ABK-urile...
     
  11. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Ai ceva sfaturi de spre ce ar trebui sa verific/inlocuiesc? Cu ce sa incep?

    Multumesc oricum, CristiCosti!
     
  12. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Prima dată ar trebui să faci o diagnoză. Consumul mare de obicei e din cauza sondei Lambda, apoi senzorului de temperatură antigel (cel albastru cu 2 pini, de pe flanșa unde intră furtunul sus în chiulasă). Fumul alb poate fi din cauza la antigel, dacă tot scade nivelul și nu vezi pe niciunde umed e posibil să ți-l halească motorul - probabil garnitura de chiulasă etc. Ia-le întâi pe rând cu ce e mai simplu, diagnoza, apoi schimbă sonda aia albastră.
     
  13. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    1) Multumesc mult!
    2) Am schimbat TOTI senzorii de presiune si temperatura de pe motor.... inclusiv sonda albastra, chiar si termostatul, probabil degeaba, ca erau buni;
    3) nu pot face o diagnoza completa si corecta, in zona mea (Botosani) toti asa zisii diagnosticieni sustin ca masina e prea veche si nu au softuri pentru diagnoza unui 80... :(
    4) nu pierd antigel decat foarte putin, pe la iesirea din vasul de antigel... nesemnificativ...;
    5) am mai schimbat: distributia (era cazul!), debitmetrul de aer, bujii, fise, capac delco, filtrele toate, furtunele de vacuum... ;
    6) nu am schimbat: pompa de benzina, releul pompei, sonda Lambda, ruptor-distribuitorul delcoului, bobina de inductie...;
    7) nu consuma ulei, nu pierd ulei...
    Comportamentul motorului este imprevizibil, porneste in sfert de cheie cu baterie de 7 ani... merge bine, fara sa fumege... la un moment dat o ia razna, se balbaie din nimic, pe toba gazele sunt amestecate cu ceva lichid, un condens, ceva... nu e antigel. Sau merge balbait si in relanti, imediat ce porneste... gazele nu ies pe toba constant... Asa ca nu pot spune ca merge bine la rece, sau prost la cald... sau in sarcina.... Cateodata rupe pamantul, dupa 30 km merge aiurea, cu fum alb, altadata, cand o turez, cu fum negru...
    Mai mereu miroase a benzina nearsa pana in habitaclu..
     
  14. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    La B4 diagnoza se poate face cu orice vagcom banal. Trebuie în plus doar un adaptor OBD la 2x2.
    Mai adaug o chestie de care uitasem să-ți spun - desfă sertarul de sub volan și acolo vei găsi un releu notat cu 30. Ăsta de obicei e foarte problematic la ABK-uri (alimentează ECU + altele). Îl scoți de acolo, îl desfaci cu grijă și apoi refaci toate lipiturile din el (sau eventual apelezi la un electronist dacă nu te descurci) sau iei unul nou. Dacă după această operație, vei mai avea probleme cu fum negru, consum sau etc., schimbă sonda lambda, mai mult ca sigur e dusă. Mai ales dacă zici că miroase a benzină, deci clar merge prea bogat, de aia și fum negru.
    La distribuitor nu prea ai de ce să umbli, are un senzor Hall în el și atât. Dacă ar fi defect nu ți-ar porni motorul.
    Ce curge din tobă e de obicei condens, e normal.
     
    Ultima editare: 20 Sep 2017
    tedy66 apreciază asta.
  15. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Multumesc mult de tot. Asa voi face.
     
  16. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Buna seara!
    CristiCosti, iti multumesc mult pentru ajutor! Real ajutor... Am schimbat releul 30, am cumparat unul nou, de 30 lei. L-am schimbat si dintr-o data motorul s-a linistit si s-a pus pe tors. De ani de zile ma chinui sa-l fac sa mearga asa cum merge acum... Ramane sa studiez consumul, inca mai scoate ceva fum, mult mai putin decat inainte de schimbarea releului pompei, dar persista miros de gaze incomplet arse. Probabil nu voi scapa fara sa schimb sonda Lambda... :( Consumul il voi face greu, pe gps, ca nu-mi merge kilometrajul, doar vitezometrul... :(
    Imi face turometrul ceva glume dupa schimbarea releului, in sensul ca acul e instabil, se zbate si cade in zero, fara motiv, desi motorul merge bine. Cand acul turometrului pica la zero, se aprinde martorul la... ulei. :( Tot fara motiv, uleiul pe joja e intre semne, motorul nu consuma ulei de la un schimb la altul.
    Si sa te mai intreb ceva: fata de o masina asamanatoare a unui amic, la mine iluminarea bordului e mult mai scazuta, cam la jumatate, iar ceasul nu se mai lumineaza noaptea... Eu am mai schimbat cateva becuri in zona aparatelor de bord, dar nu am gasit nimic in zona ceasului... nici un bec acolo. Mi-e frica sa desfac aparatura de bord. Stii cate ceva despre subiectele astea? Ca vad ca in afara de noi doi nu mai e nimeni pe sectiunea de masini clasice pe forum :(
    Pana acum, mii de multumiri!
     
  17. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Mă bucur că s-a schimbat în bine. Încearcă să faci totuși o diagnoză. Eventual poți cumpăra interfață și nu stai să mai umbli după alții, îți faci singur diagnoză. Legat de kilometraj, becuri bord (inclusiv la ceasul de timp), turometru plus altele există topic separat aici : http://www.clubaudi.ro/threads/indi...ecuri-si-lumini-bord-la-audi-80-90-100.15585/ . Sunt destul de multe pagini, așa că vei avea de studiat. Vei găsi destule informații. Eventual mai întrebi acolo dacă nu înțelegi ceva sau nu te descurci.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    tedy66 Este interzis Quote (citare raspuns) la mesajul anterior. Ca sa scrii foloseste functia Posteaza raspuns din josul paginii. Citeste si respecta regulamentul forumului. Multumesc. Daca nu respecti ce ti-am spus, data viitoare mesajele vor fi sterse direct si fara alte explicatii iar tu vei sta pe bara si doar vei privi forumul. Ai mai fost avertizat de nenumarate ori pana acum si m-am saturat sa-ti tot corectez mesajele. Fara replici sau scuze la acest mesaj. Multumesc.
     
  19. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Multumesc, CristiCosti! Ma apuc de studiu.
     
  20. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Ziua buna! Stie cineva ce este si ce rol are sonda din fotografii? Asupra a ce are influenta? Interesant este ca eu nu am curent pe nici unul dintre contacte, deci cred ca nu functioneaza. :( Multumesc.
     

Distribuie pagina asta