1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Benzina 1.4 TFSI la Audi A3 8P - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Kspic, 15 Aug 2015.

  1. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Motor Benzina TFSI la A3 8P - probleme diverse si rezolvari

    Salut.

    Am si eu o mica problema cu a3-ul meu. Nu mereu dar destul de des, dupa aproximativ 24h de stat pe dreapta prima pornire este destul de ciudata.
    Motorul se tureaza destul de mult consumul instant urca undeva la 5 secunde, turbosuflanta se aude cum suiera si masina nu are un relanti stabil in sensul ca simti trepidatii in caroserie. Dupa 10 secunde motorul revine la normal.

    Mai departe daca o opresc si o pornesc iar fenomenul nu se mai repeta pana a doua zi.

    Sunetul scos e cam ca la asta doar la partea de final. De clancanit nu am auzit sa clancane ca asta dar efectul din ultimele secunde e identic.

    Ideea e ca cel care a avut masina inainte s-a speriat de ce a citit pe net si a schimbat distributia in reprezentanta. Dar de pornirea asta mai ciudata am aflat abia dupa ce am luat masina...

    De pornit porneste instant, de tacanit nu tacane. Fenomenul tine mai putin decat in filmuletele puse...

    E ceva normal ?

    https://www.youtube.com/watch?v=zx5ojoja1lY

    https://www.youtube.com/watch?v=-_VUh25n6QE

    Am cautat alta discutie de genul asta aici pe forum dar n-am gasit.

    ---------- Post added at 23:05 ---------- Previous post was at 22:44 ----------

    Identic cu skoda asta doar ca nu tacane...
    https://www.youtube.com/watch?v=L5UGHfR0xM4

    Alta :
    https://www.youtube.com/watch?v=jWxHqyY4BA4

    https://www.youtube.com/watch?v=5DPSV1FNFBc
     
    Ultima editare: 15 Aug 2015
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ultima editare: 16 Aug 2015
    Tofi apreciază asta.
  3. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Merci frumos Cristi.

    Am ales CAXC pentru ca era destul de laudat. In afara de distributie alte probleme mari n-am citit sa aiba. Citisem ceva legat de pornire galgioasa dar nu si de ce am experimentat mai sus.
    Am tot cautat pe forumuri si am inteles ca raspunsul la intrebarea mea este.... penibil... . Mai precis face parte din normalitate.
     
  4. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    O alta mica nelamurire legata de CAXC. Uneori dupa ce merg cu masina si o parchez, la urmatoarea pornire la un interval mediu de timp, porneste frumos nimic de reprosat dar dupa incepe sa scada turatia sub cea normala si sa revina putin peste cea normala. Face de cateva ori asta si gata. De ce ?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cauzele sunt foarte multe si sunt explicate in topicul despre 1.4 TFSI indicat de mine anterior. Citeste integral acel topic. Incepe cu o diagnoza si vezi ce apare la diagnoza. Bafta.
     
    Ultima editare: 18 Sep 2015
  6. vibeup

    vibeup Silver Member

    Înscris:
    1 Mar 2015
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    A3 8Y 2022, 2.0TFSI Quattro
    domnu kspic a uitat sa percizeze ca el foloseste aditivi prin mai toate cele...
     
    gabi_74 apreciază asta.
  7. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Domnu vibeup, daca problema era de la benzinica si aditivi facea mereu masina asa si dadea erori. Dar nu are nici o eroare pe VCDS. Si de facut face foarte rar fenomenul.

    Legat de topicul ala... numai de probleme nu discuta baietii mai mult. Modificari, remap, cai... mor citind topicul.
     
    Ultima editare: 18 Sep 2015
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aditivii pot fi o cauza, benzina poate fi o cauza si asa mai departe. Citeste integral topicul respectiv incet si cu rabdare. Bafta.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ultima editare: 1 Noi 2015
    kojak13 apreciază asta.
  11. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
  12. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Problema rezolvata, benzina era de vina.

    Acum vin cu o intrebare si in acelasi timp o nelamurire. De cand a venit frigul adica sub 1-2-3 grade, aud un tacanit la renalti. O turez cu 100 rpm se diminueaza cu 90% dupa care dispare. Asta stand pe loc. In mers in treapta 1 o turez pana la 3-4k rpm dupa care o las pe liber. Cum ajunge la turatia normala, incepe iar tacanitul dar sacadat.
    Initial am pus vina pe pompa de inalta si benzina de 100. Cum ii dadeam de 95 nu mai facea. Cum treceam pe 100 iar incepea sa faca.

    La fel si in seara asta.
    Daca merg cu masina si afara sunt 12-13 grade nu se aude nimic. Cum ajung la 0-1-2 grade, iar pacane.

    Am verificat motorul, nu se aude nimic de la el. Pompa de inalta e mai galagioasa o idee cu benzina de 100 dar nu in felul in care se aude din masina.

    Din dreapta masinii se aude mai pronuntat pacanitul si am inceput sa ascult diferite zone din interior. Problema se aude din fata pana in spate iar localizarea exacta este in tunelul de pe mijloc. Masina a avut in trecut o groapa luata si bratul de pe dreapta schimbat si ma ganesc ca nu cumva problema sa fie de la teava de esapament. Frigur sa contrate materialele din exterior, iar evacuarea fiind dilatata din cauza temperaturilor mari sa atinga cumva.
    Daca ma apuc si merg cu ea tare rau adica numai cu 5-6k rpm asta cam 5-10 minute, sunetul dispare.

    La rece nu apare :)
    Aaaa..... ca idee, cei de la Audi Brasov zic ca e normal. Cica asa fac toate..... dar nu cred.
     
  13. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Ce auzi acolo, provine de la catalizator. Nu stiu sa iti explic ce si cum, dar acolo este problema. In urma cu ceva timp, cand am avut motor pe benzina, tot din cauza benzinei, imi facea la fel.
     
  14. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Si cum ai rezolvat problema ?
     
  15. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    M-am intors in Italia, si a disparut totul :) Pana am vandut masina nu a mai facut.
     
    kojak13 apreciază asta.
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Grija mare celor cu filtre cu valva care mentine uleiul in filtru. Eu am tot folosit MANN 712/94 dar ocazionat dupa 4k km am tot primit cate o pornire cu carait de distributie.
    Azi am dat jos filtrul mann. Mecanicul l-a bibilit, filtrul era gol dupa o ora in care masina a stat pe dreapta. Deci valva lui.... 0.

    Schimbul trecut, filtrul scapa uleiul in fata noastra, de parca era un bidon spart plin cu ulei.

    Sa nu mai aud de MANN.
     
  17. Cristi Macaria 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2017
    Locație:
    cluj-napoca
    Masina:
    Audi A3 ,1.4 tfsi ,2008
    Salut si bine v-am gasit,
    Sa fac povestea mai scurta. Am schimbat distributia iar de atunci masina se accelara singura si tremura toata cand statea pe loc. Ultimul mecanic la care am fost a zis ca e problema la axul cu came si ca ar trebui schimbate acestea (ambele).In cele din urma le-am schimbat dar problema era alta (nu mai stiu ce componenta dar intreb si revin cu raspunsul).
    Eh, problema care e, am dat 1.000 de lei pe axele cu came de care nu am nevoie si intrebarea sta in felul urmator: merita sa mai dau 400 de lei sa le puna pe cele originale la loc ? afecteaza axele cu came (neoriginale) performanta, sunetul masinii ?
    Mecanicul ma sfatuia sa le vand pe cele originale cu aproximativ 200 de euro iar eu ma gandeam sa le pun la loc pe cele originale iar cele cumparate sa le vand cu un 700-800 lei sau se le tin in caz de ceva. Multumesc si apreciez orice sfat. O zi buna.
     
  18. Daniel71 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2017
    Locație:
    UK
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, BRE, 2005
    In principiu, chiar daca sunt neoriginale, n-ar trebui sa afecteze performantele motorului,
     
  19. Denya_bit 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Deocamdata in cautare...
    Salutare,
    cum poți depista la motorul 1. 2 sau 1.4 TFSI ca lanțul a sărit și motorul e dus ?
     
  20. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Daca lanțul de distribuție a sărit nu mai pornește motorul . Schimbi cel puțin un set de supape dacă ești norocos
    Daca lanțul de distribuție e întins mult îl auzi cum zornăie când motorul este pornit iar pe diagnoza îți poate da desincrozinare axa cu came ( parca așa se prezenta eroarea )
    Daca lanțul e întins cel mai bine se aude dimineata la prima pornire cum zornăie de carcasa

    Cam așa zornăie un 1.4 TFSI cu lanț aproape pe ducă:

     

Distribuie pagina asta