1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Benzina 1.6 la Audi A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de shobo01, 13 Oct 2009.

  1. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    trece de 2000 lei :)
     
  2. catalingrigorescu200 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2014
    Locație:
    buzau
    Masina:
    A4, 1,6 benzina, 2002
    Salut! Am si eu o problema cu motorul de 1,6 ALZ. De cand s-a racit dimineata afara, la prima pornire urca turatia pe la 1200 - 1300 si apoi cobora la 500. Masina tremura si da rateuri pana se opreste motorul. Daca o accelerez imediat ce am pornit se comporta ireprosabil. am inlocuit sondele lambda, am curatat si adaptat clapeta, fisele si bobina sunt noi, am schimbat toate furtunasele de vacuum. am verificat si senzorul de temperatura. la o temperatura de 10 grade afara, dupa 12 ore de stat imi arata temperatura lichidului de racire la 13 - 14 grade. dupa prima pornire cu peripetii, masina se comporta exemplar la fiecare pornire. La diagnoza nu am niciun cod de defect. Ceva idei? ma dispera situatia asta? Mai am o manifestare ciudata. In mers se mai intampla cand franez sau calc ambreiajul are momente cand scade turatia la 500-600 si apoi isi revine imediat. Poate ma ajuta cineva cu vreo idee
     
  3. Valentin007 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2015
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4,1.6,2001
    catalingrigorescu200 Verifică furtunele care fac trecerea de la galeria de admisie la motor, se află lângă injectoare, sunt de cauciuc si pot fi îmbătrânite. Dacă trage aer fals pe acolo asta e explicația..Verifică atent ca nu prea se observă la prima vedere.
     
  4. catalingrigorescu200 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2014
    Locație:
    buzau
    Masina:
    A4, 1,6 benzina, 2002
    Multumesc! O sa le mai iau odata la mana.
     
  5. catalingrigorescu200 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2014
    Locație:
    buzau
    Masina:
    A4, 1,6 benzina, 2002
    Salut!
    Am verificat furtunele si sunt ok. am pus testerul pe masina si am gasit cod de eroare "16825 - EVAP Emission control Sys - P0441 - 008 - incorrect Flow - intermitent". Am inlocuit supapa N80 cu una noua, marca Bosch. Am suflat pe furtune, nu par infundate. La cel spre rezervor merge mai greu. Am desfacut busonul si am bagat aer cu o pompa de bicicleta, apoi am suflat cu gura. Nu e infundat! Dupa inlocuirea valvei masina a mers ok, cu mici variatii la relanti cand era cald motorul. La trei zile am sesizat variatii mari la relanti cand motorul este cald. Am pus diagnoza si acelasi cod ca inainte. Nu stiu ce sa mai cred. Ce este interesant ca pe bord nu s-a aprins " check engine" nici prima data si nici a doaua oara. Are cineva idee ce sa mai fac? Exista posibilitatea sa fie ceva la canistra? Aici nu am desfacut! Am testat supapa in Basic setings - grup 70 si imi da ca este ok!
     
  6. popescu daniel 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    scarisoara
    Masina:
    audi a4 1.6 2003
    Am pornit astazi si dupa cateva secunde s-a oprit . Am incercat sa o pornesc din nou de cateva ori si nu a mai pornit . Dupa ce am dat de cateva ori la automat mi-a aparut in bord semnul FRANA , iar butonul de avarii sta aprins in permanenta , avand o lumina slaba . Ce se intampla si de ce nu mai porneste ?
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Afli cu siguranta dupa o diagnoza si dupa ce incerci sa iei curent de la o masina sau sa montezi o alta baterie buna. Mama Omida nu este momentan acasa pentru alte raspunsuri. Bafta
     
  8. popescu daniel 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    scarisoara
    Masina:
    audi a4 1.6 2003
    A fost bobina de inductie .
     
  9. panas_71 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2015
    Locație:
    Caracal
    Masina:
    A4, ALZ, 2002
    Va salut domnilor, Va solicit ajutorul intrucat ma aflu intr-o situatie stresanta. Detin un audi a4 b6 1.6 benzina 2002 si am intampinato problema cu pompa de benzina (sa blocat), am achizitionat una secound si a pornit imediat. Dupa ce am oprit-o in parcare ziua urmatoare a inceput sa porneasca din ce in ce mai greu in ficare zi pana nu a mai pornit deloc. Am schimbat iar pompa cu alta care functiona dupa o alta masina care nu a avut probleme. Nimic nu a pornit deloc decat cu sprey de pornire, Cand era calda pornea la a doua cheie cand se racea nu a mai pornit iar. Am schimbat regulatorul de presiune, pe tester nu zice nici un defect. Cand ii dai cu sprayul un puf porneste. Ma puteti ajuta cu informatii cu ce se intampla? STIMA
     
    Ultima editare: 24 Ian 2017
  10. VTS 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 Avant 2.0 tdi BLB 2005
    Va salut .

    Poate ma ajuta cineva care a mai avut problema cu care ma confrunt de cand am luat masina , mai exact 1 luna.
    Audi A4 B6 1.6 ALZ 2002.


    In sarcina trage perfect , nici o intrerupere , fara pierderi de putere sau zgomote , vibratii.

    La ralanti 2 probleme :

    1 - mers neregulat , dezechilibrat al motorului care genereaza vibratii in caroserie , se simt vibratiile si se aud in toba rateurile
    2 - cand opresc pe loc si o scot din viteza , ralantiul scade la 600 rpm pt 1 secunda apoi urca la 760 si ramine acolo , daca accelerez pe loc se intampla la fel cand revine turatia. Cand scade la 600rpm tremura toata masina.

    -la diagnoza , 0 erori .

    -in VCDS , grupul 15 si 16 , am rateuri care ajung si la 250 in 30 min la ralanti pe cilindrul 4 , rare pe 1 si foarte rare pe 2 si 3 . O data cu rateurile simt si tremuratul / vibratul caroseriei.
    -sonda lambda in VCDS pe Engine , Measuring Blocks - Group 001 - casuta 3 oscileaza intre 5 si -12 , si foarte rar sta intre 3 si -3 cum mi a spus cineva ca ar trebui sa stea .
    - de cate ori oscileaza de la -3 spre -12 am misfire pe cilindrul 4 sau 1 .
    -temperatura lichiduluila ralanti in bord oscileaza cateodata intre 90 si 70 grade , in VCDS sta la 85-87 grade fara oscilatii.

    Care este valoarea corecta a sondei in Group 001 - casuta 3 ?

    A mai ramas sonda lambda si senzorul de temperatura .
    Si dupa aia mai ramane sa i dau foc :(


    Am schimbat / verificat urmatoarele :

    -am schimbat injectoarele intre ele fara succes
    -distributie , schimbata si verificata
    -ulei 10w40 Liqui Moly schimbat
    -filtre aer , benzina schimbate
    -fise Beru schimbate
    -bobina schimbata- Magneti Marelli noua apoi am schimbat o cu Beru noua
    -bujii schimbate Bosch noi apoi le am schimbat cu NGK noi
    -curatat clapeta acceleratie si adaptat de 2 ori
    -curatat EGR si adaptat
    -verificare toate furtunasele de vacum , schimbat toate colierele
    -curatat galeria de admisie si verificat racordurile , schimbat colierele
    -verificat rampa de injectoare - ok
    -verificat compresie , 12 pe toate 4 pistoane - ok
    -schimbat toate tampoanele pe original noi inclusiv bucsa din fata pt contrabalans
    -schimbat tampoane toba
    -verificat alternator , baterie , cablaje , masele de la cabluri , mufe verificate si curatate -ok
    -lichid frana , antigel , lichid servodirectie - toate schimbate.
    -am alimentat numai cu benzina scumpa de la OMV , PETROM , MOL.

    Multumesc .
     
  11. Adrian Popa

    Adrian Popa 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2016
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4 1.6 ALZ 2002, Audi A6 C6 2.0 BRE 2007 Multitronik JQL
    Buna ziua. Sunt posesor al unui Audi A4 B6 cu motor 1.6 ALZ fabricata in 2002. masina are urmatoarele probleme.

    1. La prima pornire o ia foarte greu, in sensul in care porneste mega subturat si moare si tot asa cateva porniri dupa care o ia normal...problem s-a agravat...acuma porneste tot asa mega subturat...uneori cu rateuri dar nici in ruptul capului nu vrea sa mai porneasca sa si stea pornita
    2. La calcarea ambreiajului sau franei imi scade turatia si duoa aceea isi revine
    3. In mers la 100 km/h s-a intamplat sa mandea in nas timp de o fractiune de secunda in repetate randuri dar de ceva vreme nu a mai facut asta

    Ce am facut la ea:

    1. Schimbat EGR si debitmetrul de aer si inca ceva releu pe undeva...mecanicul stie
    2. Am facut diagnoza si in afara de EGR si debitmetru nu avea alta eroare..de aceea le-am schimbat
    3. Schimbat pompa de benzina pentru ca a crapat si nu mai pornea nici asa subturat cum face acuma

    Cu ce m-am ales:

    O masina care nu are nici o eroare in bord si are simptomele pe care le-am enumerat la inceput.

    Am citit atat forumul acesta cat si altele in schimb nu am gasit vre-un raspuns suficient de relevant

    Spunea cineva pe undeva...nu mai stiu exact pe unde ca ar fi vorba de ECU si relee si contacte oxidate si prin curatare a rezolvat problema dar pate putin credibil in conditiile in care dupa prima pornire ok...toata ziua nu mai aveam probleme decat daca se raceste motorul.

    Va rog sa ma ajutati cu un sfat sau rezolvari in cazul in csre ati intampinat si voi aceasta problema.

    Va multumesc!

    PS. La un moment dat masina a stat in service 3 sapt cu aceasta problema...anul trecut...si problema a persistat si sa agravat
     
  12. dma

    dma 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    a4 , 1,6 ALZ , 2004
    Am auzit o problema asemanatoare si a fost senzorul de turatie - cablul intrerupt - contact imperfect
     
  13. Sorin Gryg 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2017
    Locație:
    Orșova
    Masina:
    Audi a4 b6
    Salut.
    Am un Audi a4 b6 , 2002 , 1.6 ALZ de 2 ani. Anul trecut în vară a început sa îmi facă probleme. Indiferent de viteza de deplasare uneori mă punea în nas , motorul nu mai trăgea normal și consumul creștea dramatic. Pe A2 , în 200 km a consumat jumătate de rezervor. Dupa care isi revenea. Înainte de asta la o verificare de rutina pe tester dadea eroare de functionare la un cilindru.Am schimbat bujiile , fișele plus filtrul de aer , de benzină, de particule. La o nouă verificare mi s-a spus ca bobina e de vină. Am schimbat-o și până azi nici o problemă Acum au apărut din nou aceleași probleme. Normal ca martorul de check engine stă aprins iar când face probleme devine intermitent. Ce ar putea fi , având în vedere ca dacă nu face probleme mașina merge foarte bine.
     
  14. Valentin007 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2015
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4,1.6,2001
    Vă salut..am și eu o problemă cu un Audi A4B6 2001 1.6 ALZ. Atunci când este cald motorul am căderi ale ralantiului la debreiere, in sarcină la schimbarea treptelor inferioare..asta nu se întâmplă când motorul este rece sau la staționare doar in mers la schimbarea treptelor.La tester da doar eroare de catalizator p0420 sonda lambda 2 are fluctuații mari ale valorilor...sa influențeze asta căderile de relanti?Orice sfat e binevenit. Mulțumesc.
     
  15. JeNeL

    JeNeL 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2017
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A4 b6, 1.6 Alz, 2002
    Salut. Am și eu o nelămurire in ceea ce privește mașina mea A4 b6 1.6 Alz benzina + gpl. Pornește foarte greu chiar daca sta 2 ore sau 2 zile nepornite... Indiferent de temperatura de afară. După câteva secunde de dat la cheie... O ia în final.... Dar... Plec de pe loc ... Schimb treapta 2 și brusc scade turația motorului.... Chiar dacă eu am accelerația călcată .... Sta așa câteva secunde bune... Și după aia pleca brusc..... Iar faza de repeta la fiecare pornire.... Ce sa fie?? Mulțumesc....
     
  16. Minel82 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2015
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Passat ,ALZ ,2001
    Mai mult ca sigur din cauza gpl-ului iti porneste si se manifesta asa , acelasi motor il am si eu dar pe Passat si atunci cand are amestecul bogat porneste ca un tractor ...si se manifesta asemanator.
     
  17. andrew_c 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2014
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 1.6 ALZ 2002
    Salut. Am o intrebare despre pompa de benzina: care e sunetul normal si corect ? Din ce stiu si din ce am discutat si cu altii, ar trebui sa se auda un bazait continuu. La mine aud, nu chiar tot timpul, un bazait cu fluctuatii, ciclic. Pompa e schimbata recent, cea veche s-a blocat sau asa ceva, releul l-am testat si pare ok, dar l-am schimbat cu unul nou ca sa verific cum se comporta si cu cel nou, mi se pare ca am auzit la fel. Am mentionat si problema cu pompa veche in cazul in care problema e mai mare.
    Multumesc.
     
  18. Irov 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2017
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 1,6 2003
    Salut baieti.este o conducta care pleaca de la asa zisa pompa de aer de jos de undeva aproape de roata urca pe langa galerie pana deasupra conductei de la egr.eu o am crapata si pe tester apare o eroare ceva de gen "aer insuficient" sau slab.(nu am hartia cu diagnosticul exact in fata).problema e ca nu gasesc sa inlocuiesc conducta aia si nici cei de la service n.au habar.ma poate ajuta cineva??? O sa postez si hârtia cu diagnosticul exact.
     
  19. andrew_c 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mar 2014
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 1.6 ALZ 2002
    Salut, daca masina e A4 1.6 ALZ 2003 ca in profil ar fi urmatoarele coduri:

    06B 133 809 N - conducta de plastic (si la mine a fost coapta si sparta, am inlocuit-o cu una originala, nu tin minte sa fi gasit aftermarket)
    06B 133 817 N - conducta de metal mi se pare, probabil ca nu asta e crapata.

    Pt alte motoare sunt putin alte coduri, difera litera de la final. Exista cataloage online cu diagrame si coduri.
    Succes
     
  20. Gidofalvi 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iul 2017
    Locație:
    Tg Mures
    Masina:
    A4, 1.6 benzin, 2006
    Curata senzorul de aer cu spray (debitmetrul)

    Am avut aceasi problema, pornire grea si la rece si la cald, am schimbat aproape toate ce am putut, bujiile, clapeta de acceleratie, filtre..etc si tot asa facea nu am reusit sa pornesc la prima cheie. Ascultati la mine si nu schimbati nimic, incepeti sa curatati senzorul de aer (debitmetrul) de acolo a venit toate problema, dupa ce am curatat cu un spray nu mai am nici o problema. Motorul porneste si functioneaza perfect! Senzorul se afla dupa filtru de aer prins cu doua suruburi si intra in el o mufa cu 3 sau 4 pini. Bafta
     

Distribuie pagina asta