1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 1.8 Turbo la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de koczigym, 22 Ian 2008.

  1. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    sunet motor

    Daca cititi cartea masinii o sa vedeti ca scrie clar " la pornirea motorului rece se va auzi un zgomot metalic cateva secunde pana cand se uleiul ajunge in partea superioara a motorului"
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Oct 2010
  2. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Intreb si eu...la ce temperatura trebuie sa stea uleiul in mod normal,gen apa sta nemiscat ala 90 de grade iar uleiul la...? Din pacate nu am vag com, dar macar pot sa zic ca pe bord imi indica acul la ulei la a 2-a linie dupa 60 de grade.Am vazut la alt 1.8 t dar de 150 de cai(a mea are 180) ca sta exact dupa 60 de grade la mijloc intre linii si nu se misca decat daca incerci sa smulgi motorul din suporti...:lmfao::uhm:
     
  3. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    in mod normal uleiul , ar fi un pic mai fierbinte , in jur de 100 de grade celsius iar apa ar trebui sa aiba cam 90 . Asta pe bord pentru ca sonda de apa este pusa intr-un loc unde apa e mai rece pentru ca deja trece un pic prin toate cotloanele motorului iar sonda de ulei direct in bloc. Practic atat apa cat si uleiul ar trebui sa aiba undeva in jur de 100 . Multi o sa se intrebe ca la 100 de grade apa fierbe. Adevarat ....dar apa sub presiune fierbe in jur de 110 grade. In motor apa este sub presiune ....deci ...Indicatorul de apa sa fie pe la 90 de grade iar cel de ulei la un motor mers normal ...fara forja in jur de 100 . Daca ii dai talpa si o forjezi se poate urca temepratura uleiului si la 110 - si chiar la 120 de grade. ATENTIE . Uleiul se incalzeste mai greu decat apa ...Vor fi momente cand apa a juns la 90 si uleiul nici macar nu a sarit de 60 . Nu intrati in panica , o sa urce si el , dar mai greu .
     
  4. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    @ Jack: iti multumesc pentru raspuns! Chiar nu stiam ca temperatura apei este masurata intr-un loc mai rece.Apa din motor este "aditivata" cu antigel,mai este si sub presiune,deci e posibil sa ajunga si la 120 de grade fara sa fiarba!Depinde de concentratia si proprietatea antigelului.Corectati-ma daca gresesc...
    Despre ulei nu stiu prea multe,problema mea e ca sambata a fost un pic mai cald,am condus mai grabit am folosit toata rezerva de putere a motorului...si am avut un zgomot gen masina de cusut cand m-am oprit sa parchez!
    Ce credeti ca ar putea sa fie? Acum e totul normal,mi-e groaza doar cand va veni vara,ce e de facut?
     
  5. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    depinde. Ce ulei folosesti , daca ti s-a aprins vre-un bec la bord si daca ai nivelul sub minim. Sunt multe chestii la motoarele de 1.8 . Deobicei la aceste motorare se infunda orificiul de la chiuloasa care duce uleiul la axele cu came si culbutori si tot la aceste motoare se cam duce pompa de ulei . Eu le-am patit pe amandoua dar am si avut surpeiza sa fie un "rontzait" la culbutori cand avem uleiul sub minim in baie. Cum am completat cum a disparut. Ti s-a parut acel "rontzait" doar...asa un pic ...sau atunci cand se incalzeste face la relanti?
     
  6. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Am in motor ulei Castrol 0 w 40 Edge sport,doar ce l-am schimbat.Am avut inainte Motul 4100 10 w 40 mineral,poate ca nu s-au "amestecat"bine? Am facut si un flush inainte de a schimba uleiul...Cu vechiul ulei imi facea urat la pornirea la rece,cam mult,peste 10 secunde,apoi era ok.Ce mi se pare ciudat e ca nu mi-a mai facut probleme cu 0-40,nici pana atunci si nici dupa.
    Am avut acel zgomot dupa o repriza a 1-a a 2-a pana la limitator,apoi am incetinit,asta prin oras dupa ce am venit pe autostrada cu 180.Tot in ziua aia am mai tras iar de ea,parea ca nu mai face,am ridicat capota si am accelerat la mana rapid de vreo 3 ori pe la 2000 si a reaparut ronzaiala...
    Ma gandesc totusi ca, ori flush-ul a spalat patina de ulei ce se creeaza pe suprafete,acum motorul fiind cam "larg",ori am probleme cu termoflotul si nu se raceste bine uleiul?
    p.s nu mi s-a aprins nici un bec de ulei,nivelul este ok,nu s-a consumat deloc,uleiul este curat(uimitor),probabil am ceva mazga ce umbla prin motor...ma gandesc samai fac un flush si sa dau baia jos sa vad sorbul la pompa daca e infundat...dar nu imi mai face zgomot la rece.
    Ce imi recomanzi? Precizez ca vreau sa fie totul perfect,am toate piesele acasa pentru un stage 2 si ma tine zgomotul asta !
     
  7. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Chiar daca 0W40 are la 100 de grade indice=13 iar un slx 5W40 are indice=14 (in principiu ar trebui sa fie mai bun cel cu indicativul mai mare) nu conteaza pentru ca un 5W30 are 11 si tot marge . PArerea mea este ca daca nu ascult motorul nu pot sa-mi dau seama . Poate fi din 3 cauze.
    1 - Pompa de ulei are uzura si "scapa" pinionul si o perioada de cateva secunde ramai fara presiune (putin probabil pentru ca zici ca nu s-a aprins becul , dar e posibil sa nu-l fi observat cateva fractiuni de secunda)
    2- lantzul care face legatura dintre cele doua axe cu came (a nu se confunda cu cureaua de distributie) Acel lant are o patina care il intinde pe baza de presiune de ulei . Daca are ceva mizerie in motor se poate sa se fi infundat orificiul care duce ulei la intinzatorul hidraulic si "zornaie" lantul .
    3 - uleiul in chiuloasa trece printr-un orificiu dreptunghiular cam de marimea unui sfert de caramea (ca sa-ti faci o idee) daca s-a depus acolo mizerie , este posibil sa nu treaca suficient ulei prin acel orificiu si implicit sa nu ajunga ulei in chiuloasa , la axele cu came tacheti si acel intinzator hidraulic de care am vorbit la Pct. 2. AM MAI TRATAT MAI SUS , AM POSTAt SI IN THEREAD-UL ''ULEIURI-DATE TEHNICE" . FRATILOR !!!! NU MAI PUNETI MOTOR FLUSH PENTRU CA DESPRINDE MIZERIA DE PE PERETI SI V-O BAGA IN CELE MAI MICI ORIFICII SI INFUNDA. VRETI SA SPALATI MOTORUL , DA-TI BAIA SI CHIULOASA SI BAGATI MANUAL ASA CUM SCRIE IN CARTILE DE MECANICA.
     
  8. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Poate ai dreptate...nu zic nu!Am verificat inainte starea aproximativa a motorului,sa vad daca este plin de mizerie.Nu era prezenta mazga,cel putin in partea superioara.Aici in Italia este des practicat flush-ul,inclusiv concesionariile(autohausurile) o practica,nu stiu ce sa zic...eu am facut la toate masinile asa ceva si nu am avut probleme,plus, multi cunoscuti au facut asa ceva.Imi amintesc de un prieten care a cumparat un bmw 323 cabrio,cu namol prin motor de nu se mai vedeu nici camele,ceva oribil,am facut si poze.Nu s-a intamplat nimic,asta era prin 2004,merge si in ziua de azi.
    Probabil am fost norocos,sper sa nu ma comving pe motorul asta ca ai dreptate...Eu vroiam sa bag ulei full sintetic si aveam in motor ulei mineral.Combinatia asta e mai grava deacat flushul,nu e asa?
    Pai daca motorul,cel putin in cazul meu,are depuneri in asa hal prin el in cat e periculos sa se desprinda ceva si sa cada prin el...prefer sa-l schimb,ca oricum e terminat...
    0w40 am bagat pentru ca este cel recomandat pentru 1.8 de 225 de cai,pentru motorul meu, Castrol recomanda 5w40 Magnatec,dar eu nu prea il vad bine acest ulei.M-am informat si eu pe cat am inteles despre acest motor si cred ca problema principala este temperatura turbinei care termina rapid uleiurile.Daca nu se schimba la timp si mai ales nu se pune ulei full sintetic,atunci pot aparea probleme.
    Acum revin la problema mea...NU am zgomot la motror,nu imi bate,nu imi rontaie,nu mi se aprinde becuri,merge bine,chiar foarte bine,la pornirea la rece se comporta normal. Mi s-a intamplat numai acum o saptamana sa tacane ca o masina de cusut dupa ce am tras de motor pana mi-a taiat benzina. De si pana atunci NIMIC.
    Am sa tin cont oricum de sfaturile tale,imi pari un tip bine pregatit si stii ce spui! Am sa verific pompa de ulei,mai ales ca am avut probleme si cu pompa de apa la care patina rotorul pe ax si racea apa cand avea chef,spre disperarea mea si a mecanicilor.
    p.s. nu e cumva posibil sa se fi blocat intinzatorul in momentul cand am turat-o la maxim?posibil ca nu a mai fost pe acolo niciodata si s-a pierdut...?
     
  9. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    ar mai fi si cauza uleiului mai uzat si dupa talpa , nu am mai urcat cateva secunde in rampa . In od normal nu ar trebui sa se intample. Este posibil si din cauza tratiei foarte mari (a circulat uleiul cu viteza prin coductele din motor ) si este posibil sa se fi desprins o bucatica mica de mizerie, s-a pus acolo cateva secunde apoi a luat-o "valul" si s-a dus in filtru de ulei . Parerea mea este ca daca a fost un caz singular , si nu s-a mai intamplat , ar trebui monitorizat motorul , sa stai cu urechea pe el din cand in cand . Este posibil sa fie chiar ultima varianta . LA 225 de CP iti trebuie ulei care sa aiba HTHS mai mare de 3.5 . Vorbeste cu ASHIHARA ca el foloseste 5W50 . Mi-a zis ca este ff multumit de el . Am deschis un topic "uleiuri-date tehnice" il gasesti la sectiunea "intretinere" Gasesti acolo tot ce-ti trebuie sa te documantezi , inclusiv anumite site-uri utile .
     
  10. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Ok,ma gandeam oricum la vara sa pun un ulei X w 50 sau chiar 60, Respect si pentru ASHIHARA, foarte pregatit si el! am citit multe topicuri!
    Sper si eu sa fie un caz izolat, ca sa fiu mai pesimist ma gandesc sa nu fie si termoflotul defect,infundat sau neeficient plus pompa uzata cu tot felul de panarame de uleiuri,puse de fostul proprietar...
    p.s:motorul meu are doar 180 de cai...momentan,daca merge bine va creste maare!
     
  11. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Vezi ca 10W60 este fff gros la rece . Nu te-as sfatui sa-i pui . Nici macar nu are norma VW . La pornirea le rece o sa-ti faci uzura fff mare in motor . Ca sa mergi eficient cu 10W60 (eficient ma refer la prevenirea uzurii) ar trebui sa-l pornesti si sa o lasi cel putin jumatate de ora la relanti sa se incalzeasca . Inca ceva 10W60 este mizerabil pentru ca are TBN-ul mic , si datorita faptului ca are vascozitate mare la rece face depuneri . Singurul avantaj al acestui ulei este ca dupa ce s-a incalzit, poti sa faci liniutze cu masina fara probleme . Asigura o protectie FFFF buna la cald. Daca pana la urma te hotarasti sa-i pui din asta , nu-l tina mai mult de 7000 km . Eu totusi nu te-as sfatui .
     
  12. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Ok,cred ca nici nu am nevoie de 60! Am sa incerc intai 5 w 50. Totusi saptamana viitoare am de gand sa verific presiunea la cald,eventual am sa dau jos baia, sa verific sorbul pompei de ulei.
     
  13. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    inca ceva . Mi se pare mie , (acum nu am la indemana normele) ca acel ulei 5W50 este pentru 505 00 . Nu cred ca merge la 502 00 la tine . Eu zic sa incerci un SLX 5W40 . De fapt ...asa si este . Nu are decat norma VW 505 00 . Nu-l baga la tine ca nu merge. Vezi ca ma pus la theread-ul "uleiuri-date tehnice" acest lucru .
     
    Ultima editare: 13 Feb 2011
  14. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Am verificat acum manualul si pot utiliza uleiurile urmatoare: 500 00, 502 00, 501 01. norma 505 00 imi vine data pentru motoare diesel,la care se pot utiliza si uleiuri cu normele de benzina, dar numai in prezenta normei de 505 00( adica le are pe amandoua)
    Castrol edge sport are 502 00,503 01,505 00,teoretic ar fi bun,chiar ma gandesc eu, ca e prea bun pentru motorul meu! Nu ma grabesc, mai ales ca stiu clar un AEB,care il foloseste de ceva timp.Poate la cald se aud un pic tachetii,dar ceva numai pentru urechi avizate...Personal prefer tacheti un pic(repet un pic)mai zgomotosi decat o turbina neunsa.
    Azi o iau iar la intrebari,o duc in autostrada si o parui un pic, sa vad cum se comporta cu uleiul la 100 de grade,apoi postez ce se va intampla.
    Castrol recomanda pentru 1.8 turbo http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9019119&contentId=7034714
     
    Ultima editare: 13 Feb 2011
  15. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Din pacate am vesti proaste... dupa ce am incins bine uleiul,eram bucuros ca nu imi mai face zgomotul ala de masina de cusut.A trebuit sa trag tare de masina ca sunt numai 8,5 grade afara si mai si ploua un pic,se racea prea bine.In momentul cand am ajuns acasa,in loc sa ma opresc am stat un pic pe loc si i-am dat 1-a iar tare si am mai tras 1 km de ea tare.
    In drum spre casa,in frana de motor mi-a dat lampa lui Aladin rosie si a bipait de 3 ori.Am oprit motorul in mers si am lasat-o pe liber sa se raceasca,apoi am pornit motorul si am ajuns acasa.Cu motorul ponit am desfacut capacul de umplere si am vazut ca uleiul curge tare prin motor,ungerea fiind asigurata.In schimb am observat ca sub filtrul de ulei mai jos de termoflot este plin de ulei!
    Ce concluzie sa trag...nu am presiune la cald.Stiu ca motorul asta poate duce uleiul si la 120 de grade,in schimb la mine pierde presiune deja la 100(cred ca e 100 ca sta acul la a doua linie dupa 60 de grade).
    Ori e motorul terminat,desi trage in draci,ori e pompa uzata,ori e uleiul prea subtire?
     
  16. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Nu exista ulei prea subtire doar ulei foarte uzat sau o pompa pe duca. Ce ulei ai acum in motor ? De cati km ? Rezolva problema cu pierderea de ulei , poate si din cauza ca nu se raceste prea bine , schimba-i uleiul , ai apoi vazi daca mai face la fel. Daca da, puna mana frumusel si da-i baia de ulei jos. verifica pompa de ulei , si daca nu e infundata si nu are uzura la axe si "pastile" ...baga manutza frumusel si fa-i o spalare la motor...clasica...Sa nu uiti sa dai si chiuloasa jos sa o speli prin toate cotloanele. SA nu te sperii de ce ti-am spus eu . Cu banii pe care ii cheltui intr-o seara in club , o rezolvi cu totul .
     
  17. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Am vorbit ieri cu un mecanic de la Audi despre simptomele motorului de la masina mea.Mi-a recomandat acelasi lucru ca si tine!
    Mai scriu odata...Uleiul din motor este Castrol Edge Sport 0 w 40, 502 00,503 01, 505 00.Cu acest ulei nu am facut decat vreo 1000 de km,poate nici atat. Desi stiam ca nu este recomandat de catre Castrol pentru motorul meu,eu tot l-am bagat,pentru ca stiu o masina care il uzeaza,tot un a6 cu motor AEB si n-are nici pe dreak...nu numai, mai are si o a 2-a care ma sparge...cu toti 30 de cai ai mei in plus!
    Acum revin la ceea ce mi-a spus tipul de la Audi :nu am gresit sa bag solutia de curatat motorul,ba chiar e obligatoriu! dar nici nu am termint interventia! Ei fac aceasta spalare la fiecare schimb(la 30000 km) de cand sunt noi masinile,la mine nefiind facute in Audi schimburile, e posibil sa se fi acumulat multa mazga in motor. Stiu ca e asa, aveam in motor ulei Motul 4100 10 w 40,este un ulei sincer, dar din pacate mineral.
    Ceea ce m-a sfatuit el este sa dau jos baia de ulei si sa o curat,eu ma gandesc si sa dau jos si capacul de la axe si cel mai important sa curat sita de la sorbul pompei de ulei.Pentru el 90 la suta e de acolo problema,pentru ca ei, la motoarele astea asa fac si se rezolva.Apoi trebuie sa vin la ei sa imi masoare presiune uleiului sa vedem ce si cum.Oricum mi-a spus ca asa cum e acum pot gripa motorul...
    p.s. am verificat pe situl MOBIL 1 si se pare ca 5 w 50 este perfect pentru mine, are normele urmatoare 501 01\505 00 !!!!! asta va fi urmatorul ulei la vara !!!
    pun si linku-ul http://www.mobil1.it/cms/Mobil-1-Peak-Life-5W-50.aspx imi pare rau ca este tot in italiana,insa ceea ce este important se intelege oricum!

    p.s.2: nu prea am vazut uleiuri care sa respecte numai o singura norma fie vw fie alti producatori,deci Mobil 1 5 w 50 peak live cu normele 501.01\505 00 ar fi bun si pentru benzinare sau cum e ?
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Feb 2011
  18. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    silviu8X : La masina ta trebuie sa-i bagi norma VW 502 00 . Uleiul pe care il folosesti tu este foarte bun pentru motorul tau . Dincate vad eu ai un motor 1.8 benzina. Poti sa-i pui orice ulei care are scris pe el VW 502 00 . Poate sa mai fie trecute si alte norme.Asta inseamna ca acel ulei merge si la celelalte norme. Normele VW pentru benzina sunt incepand cu 500 00 si se termina cu 504 00 . Normele pentru diesel sunt incepand cu 505 00 si se termina cu 507 00. Ceea ce ti-a spus mecanicul de la Audi , exact acelasi lucru ti-am spus si eu daca citesti mai sus. Daca pe bidon scrie doar 501 01/505 00 inseamna ca acel ulei este pentru diesel si atat . Nu merge la tine in motor.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Feb 2011
  19. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    M-am programat marti dimineata pentru un control de presiune ulei la Audi.Asta din cauza ca am vorbit cu un mecanic generic care mi-a spus ca nu imi da baia jos nici daca il platesc dublu...Mi-a motivat ca e foarte complicat si nu mai merge bine motorul,trebuie dat jos suportul la motor si multe alte tampenii.Mi-a sugerat sa mai fac un flush la motor si sa schimb de doua ori uleiul.
    Din pacate italienii is mai nepriceputi la motoare,si daca nu is siguri de reusita nici nu se baga,sa nu bage ei bani din buzunar...La Audi mi-au spus ca daca e nevoie sa dea jos baia, imi vor schimba si pompa,nici nu se chinuie sa o curete pe a mea.Si mi-au mai spus ca probabil uleiul acesta care il am eu nu merge bine pe motorul meu,a fost conceput pentru motoarele noi.M-au sfatuit sa bag Magnatecul,e o tehnologie mai veche,cum e si masina mea...
    p.s. la Audi ora de lucru costa 60 de euro:puke2::puke2: si piesele originale costa in medie cu 40 la suta decat la un magazin de piese auto:keule::keule:,mi-e dor de Romania...
     
  20. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    ehe....ti-e dor de romania ? Mie nu . Eu m-am saturat . :)). sa-mi spui si mie dupa ce te duci la service , ce ai facut.
     

Distribuie pagina asta