1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 1.8S cod PM, PP, etc. ... audi 80 -B3 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de calin7692, 26 Mar 2008.

  1. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Da, sau modul aprindere electronica, e acelasi lucru.
    Pe net ieri, am gasit niste scheme, si se pare ca fac cam acelasi lucru amandoua, iar cel cu radiator mai mare este probabil piesa mica dar umpic improved.

    Ca si part-number intern al diferitilor producatori, sunt 2 piese diferite, la fel si dupa part-number-ul VW-Audi.
    Ma intreb oare, totusi, de ce nu porneste? Pentru ca cu cat sap mai mult , varianta cum ca modulul luat de pe motor SF - carburatie nu e compatibil cu motorul PM - injectie mono, incepe sa se clatine.
    E posibil sa caut problema unde nu trebuie.

    Mai jos am atasat 2 scheme a celor 2 piese, cu ce fac ele pe motor si se pare ca, cam acelasi lucru
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Aug 2013
  2. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Cineva cu care am vorbit azi, spunea de felul urmator:
    Modulul luat de pe motorul pe carburatie, mai vechi, sa stie ordinea aprinderii , adica 1-3-2-4 la fel ca celalalt, dar diferenta intre ele sa fie ca una stie ca primul cilindru e cel de la radiator, iar celalalt stie ca primul cilindru e cel de la volanta. Si de aici explicatia de ce cu modulul vechi nu porneste deloc, dar da sa porneasca cu avansul ff mare, cu delocul in capat de cursa.

    Si ce-as putea sa fac sa verific teoria, ar fi sa pun modulul vechi si sa inversez fisele in delcou. Problema e ca masina e in Ag, iar eu sunt in Bv. :))
     
  3. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    1-3-2-4 ? Nu 1-3-4-2 ??
     
  4. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    ma rog, una din ele, scrie pe chiuloasa ordinea clara, ideea era, daca la modelele mai vechi incepea numaratoarea cilindrilor de la cilindrul de la volanta, sau cel din fata de la radiator?
     
  5. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Ma interesez ; nu stiu exact ( logic dupa mine ar fi pistonul 1 la radiator )
     
    Ultima editare: 29 Aug 2013
  6. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    La audi 80 benzina pistonul 1 e inspre radiator 100% iar aprinderea e 1-3-4-2 ( Ordinea de aprindere pentru acest motor este 1-3-4-2 .Asta inseamna fisa 1 din delcou se infige la cilindrul 1, fisa 2 se infige atentie la cilindrul 3, fisa 3 la cilindrul 4 si fisa 4 la cilindrul 2. )
     
  7. 14jyn

    14jyn 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi 100 quattro 2226 mc2
    Ai incercat faza cu tablou bord??
     
  8. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    14jyn inca nu, ca nu am ajuns inca la masina. ideea e ca, nu vad legatura intre ceasuri si faptul ca motorul nu porneste. am mers mult chiar fara ele, scoase de acolo cu mufele atarnand prin bord.

    Iar pipa, in momentul incare pun motorul la semn, adica cu cilindrul 1 si 4 sus, ar trebui sa fie indreptata spre volanta, nu?
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Aug 2013
  9. Richy90

    Richy90 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2014
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    AUDI 80,1.8 s ,1990
    audi 80 1.8 s 90cp

    buna ziua tuturor ,cine ma poate ajuta ?
    Am un audi 80 1.8S 90cp injectie ,benzina ,are o problema: la rece motorul nu sta la 900 de ture ,daca o pornesc si nu o tin putin turata da sa moara motorul daca o turez la 1500 sa zicem si iau piciorul de pe pedala coboara pana la limita sa moara si dupaia urca la 500 si sta acolo(aceste figuri le face doar la rece,daca este cald motorul nu mai face).
    Am schimbat clapeta de aceleratie,senzorul de temperatura ,sonda lambda,nu stiu ce sa ii mai fac.va multumesc
     
  10. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut! Motorașul pas cu pas de la clapetă funcționează ? Când e rece motorul, trebuie să deschidă mai mult clapeta și se retrage când s-a incălzit. La rece rămâne aproape închisă de tot și de aceea dă să moară . Simptomele descrise de tine le-am avut și eu când nu mai îmi funcționa motorașul, deci verifică-l . Bujiile și fișele in ce stare sunt ?
     
  11. Richy90

    Richy90 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2014
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    AUDI 80,1.8 s ,1990
    salut bujiile sunt noi ,is verificate,o sa verific motorasu,poti sa atasezi o poza sa vad unde este motorasul respectiv.multumesc
     
  12. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Ti-am atașat două poze din Autodata ca să-ți faci o idee unde este . E ușor de ajuns acolo, e prins cu vreo trei șuruburi imbus (nu mai stiu exact dimensiunea) . Mai intâi poți să-l testezi, scoți mufa din el, măsori rezistența contactului de relantiu între pinii 3 și 4 (trebuie să fie cât mai apropiată de 0 când e clapeta inchisă, iar când o deschizi trebuie să treacă pe infinit). Pe pinii 1 și 2 aplică o tensiune de 12V timp de 2-3 secunde, ca in poză, apoi inversează polaritatea tot pentru 2-3 secunde. Motorașul trebuie să deschidă clapeta iar după ce inversezi trebuie să o închidă.
     
    Ultima editare: 22 Oct 2014
  13. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    1) Se dă următoarea mașină, cu câteva specificații dacă ajută la ceva : Audi 80 B3 1.8S, 1989, motor NE dar schimbat carburatorul cu injecție mono-motronic 1.2 (nu 1.2.1/2/3 puse pe B4) de pe alt B3 (1990/91) - cu tot cu instalație electrică etc.
    Se poate considera în teorie motor PM (mono-jetronic până în '90, mono-motronic '90-'91). Mașina e a tatălui și o avem în familie cred că de vreo 9-10 ani, conversia în injecție fiind deja făcută probabil de fostul/foștii proprietar/i.

    2) Problema ce persistă este următoarea : De câteva luni, are întreruperi aleatorii la accelerație. Total aleatorii. Azi merge perfect, mâine întrerupe și iar își revine. Câteodată întrerupe la rece și la cald deloc, câteodată exact pe dos.
    - Inițial i-am spus să schimbe senzorul albastru de antigel pentru ECU și a avut rezultate - câteva zile n-a mai întrerupt, după a revenit aceeași problemă. A pus alt senzor mai vechi, a mers perfect și cu ăla câteva zile după care iar întrerupe;
    - Probleme la filtre, fișe, delcou nu sunt;
    - Sonda Lambda a fost schimbată acum câțiva ani, era nouă. Consumul de benzină e ok;
    - Bujiile s-ar putea să fie mai uzate, dar o perioadă i le-am dat pe ale mele (NGK/3 electrozi) și culmea mergea mai prost. Când oprea contactul, motorul mai funcționa tremurat un pic 2-3 secunde, probabil vreun punct fierbinte ceva. Cu bujiile lui a mers ceva mai ok, se oprea normal.
    - Avansul nu țăcăne la accelerare puternică.
    - Bobina de inducție pare ok. Am pus-o la mine 2 zile și mergea identic cu bobina mea. La el tot întrerupea aleator.
    - Pierderi pe la vacuum nu sunt, motorul merge rotund la relantiu și atunci când accelerează (când nu sunt întreruperi). Flanșa aia mare pe care stă injecția a renunțat la ea mai demult, că a tot schimbat câteva și se rupeau, trăgând aer fals. Injecția e pusă direct, probabil cu ceva gasket d-ăla pentru etanșare, nu știu exact, trebuie să-l întreb. El zice că nu trage aer fals pe acolo. Se simțea dacă trăgea, începea să tremure, să crească turația la relantiu etc.

    Zilele trecute a fost nevoit să ajungă în București și cică a mers perfect tot drumul. Cum a ajuns acasă a început iar distracția.

    Ce mai putem verifica? Un sfat, o idee, orice:) Mulțumesc.
     
    Ultima editare: 28 Iul 2015
  14. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Daca tot ce spui tu este bun, ar mai ramane un contact imperfect pe instalatia electrica, fir intrerupt care ba face ba nu face atingere, sau o fi cedat vreo lipitura in ECU.

    Legatura cu senzorul albastru de racire, pe parte mecanica, ar fi circuitul de lichid de racire un pic obturat, astfel, senzorul putand transmite informatii gresite la calculator.
     
  15. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Chestia cu obturatul nu cred, ceasul de temperatură indică ok, deci senzorul gri citește bine temperatura. Asta înseamnă că și cel albastru ar trebui să citească corect. Probabil o fi vreun contact imperfect cum zici tu, dar trebuie găsit unde. Când o veni de la muncă o să verificăm totuși mufa de la senzorul albastru, poate s-o fi desprins vreun fir și nu face tot timpul contact. Dacă tot nu se rezolvă trebuie săpat mai adânc. Cu diagnoza ar fi ok, că dacă e vreun senzor îl dă acolo cu eroare, dar am încercat mai demult și nu s-a conectat interfața la ECU. Ori n-am nimerit eu bine mufele (are 3 sub volan, în panoul auxiliar), ori nu suportă ECU interfața, sau invers. O să mai încerc o dată, dacă nu aplic metoda clasică cu LED și punte.
     
  16. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
  17. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Până la urmă s-a rezolvat în mare parte problema. După câteva reglaje fine la potențiometrul acela din spatele clapetei au dispărut aproape complet întreruperile. Zic aproape, pentru că încă se mai întamplă să întrerupă, dar foarte rar, gen ezită puțin și după merge ok o perioadă bună de timp. Oricum, funcționează mult mai bine ca înainte.
     
  18. bebetanase 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi80 1.8S ;SF 1781cc;1988
    Am un Audi 80 1,8S B3 pe benzina din anul 1995, motor SF 1781cc,cumparat direct din Germania,avand 49.000km la bord,este fabricat in anul 1988 si imi place atat de mult de aceasta masina incat nu as vrea sa ma despart de ea. Are in jur de 200.000km la bord.Am spus in jur deoarece ceasul de la bord nu mai inregistreaza kilometrii,probabil o rotita dintata este deteriorata si inca nu am avut timp sa ma ocup de reparatie.In zilele trecute, scotand acumulatorul pentru a-l incarca, am smuls un furtun care iese din recipientul de vacuum(cel sferic de culoare verde) si nu pot identifica stutul unde se racordeaza la carburator. Desi am demontat carburatorul Keihin1 de doua ori, nu am retinut exact punctul de racordare.Este vorba despre unul dintre furtune, deoarece iesind din sfera verde ,unul se cupleaza la stutul de pe carcasa inferioara a filtrului de aer.
    Desi am cartea tehnica de reparatii pentru Audi 80/90, nu ma ajuta cu nimic , neexistand vreo schema pentru montare furtune.Singura solutie ar fi sa demontez carburatorul, dar pe frigul asta si in fata blocului nu m-ar prea incanta !
    Ma poate ajuta cineva cu o schema sau indicatie? Va multumesc anticipat !
     
  19. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Am atașat mai jos o poză unde furtunele sunt albe și se văd clar unde se duc fiecare. Legat de kilometraj, este o problemă întălnită la majoritatea generațiilor B3 și B4 (parcă până în 1993) cu ceasuri VDO. Cel mai simplu cauți ceasuri VDO de pe un B4 din 1994 sau UN4 (care nu au problema respectivă, indiferent că provin de pe B3 sau B4) și le înlocui. Există topic dedicat, poți afla mai multe informații acolo :)
     
  20. dabuleanu alexandru

    dabuleanu alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2016
    Locație:
    corabia.olt
    Masina:
    audi 80 1987 1.8 benzina
    Salut,
    Sunt nou pe aici. Recent mi-am luat un audi 80, 1.8 benzina an 1987. L-am luat cam de la 25 km distanta de casa, a pornit cam greu cand am plecat, am ajuns acasa, apoi am vrut sa plec iar dar nu a mai pornit.
    Se auzea doar "clanc". Am schimbat carbunii la electromotor (250 lei + manopera). Acum invarte foarte bine, dar nu mai porneste. Baterie am, electromotor "este", pompa de benzina baga, pun contactul, apas butonul invarte si atat. Am observat ceva insa: vine benzina pana la "distribuitorul" de benzina, locul de unde pleaca furtunasele cu benzina spre injectoare, langa este al 5-lea injector cred, vine benzina pana la el dar nu trece de el. Scuze pentru exprimari, sunt nou in domeniu. Posibil blocat ceva ? Ce sa fac ? Ce poate fi ? Are vreo idee cineva ? Multumesc.
     

Distribuie pagina asta