1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Benzina 2.0 TFSI la A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de Mxf, 29 Ian 2010.

  1. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Zilnic folosesc modul manual si ii dau de vreo 2-3 ori, unde pot, 5000-5500 rpm din M1 pana la M3.. asa mult imi place cum urca in ture :) Dar nu imi fac un obicei din asta.. E prea des totusi? Sau sa o las mai moale
     
  2. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Stie cineva de la ce se aude tiuitul ala de la 2200 rpm (ascultati atent)? Asa fac TFSI-urile, sau e o problema la mine? Peste aceasta turatie nu mai apare, si nici sub, nu se aude.
    Mersi.

    https://www.youtube.com/watch?v=kKIDQxzZiPA
     
    Ultima editare: 6 Oct 2015
  3. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    E turbina acel tiuit, sper ca nu e pe duca. Cica si altora le face
     
  4. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Cand e rece afara, mereu mi se aud putin tachetii: .



    Secunda 4, dupa acel zornait metalic care e lantul distributiei variabile. Ticaitul ala, sunt tachetii sau provine tot de la lant ?
     
  5. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Ma gandeam sa intreb si aici: stie cineva oficial, daca surubul din pozitia 7 e cu filet normal sau se desfileteaza invers ?

    420109150.jpg

    Am auzit mai multe variante, sau cum ca la golf-uri benzinare, sau passat 2.0fsi ar fi pe invers.
    Maine sper sa il extragem cumva si pe al meu, si eram curios in ce directie se desface :)
    De asemenea, variatorul respectiv in ce directie se invarte cand motorul e pornit, in stanga sau dreapta (stand cu fata in botul masinii)?
    Multumesc
     
    Ultima editare: 2 Feb 2016
  6. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Cam liniste pe topicul asta :D
    Aveti idee de unde poate sa se scurga ulei, pe cutie, in zona incercuita cu negru? Am sters de mai multe ori acea parte, si dup un timp, vad urme de ulei proaspat. Nedumerirea mea e daca o fi de cutie, sau cumva de la motor, sa curga pe undeva prin spate pe acolo. Inclusiv teava aia neagra, mai groasa, de mai de jos, in dreapta zonei incercuite, e cu ulei prelins pe ea.
    Sa fie de la pompa de vacuum si sa ajunga pana jos pe cutie?
    Incep sa cred ca o parte din consumul de ulei chiar se si pierde, nu papa motorul atat cat stiam..
     
  7. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Nu e o motorizare foarte populara pe A6, din cauza asta nu prea ai feedback. La nelamuririle tale cred ca mai bine mergi la un service, e imposibil sa nu isi dea seama pe unde se pierde ulei.
     
    Fratica122 apreciază asta.
  8. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am fost la acelasi service, mi s-a confirmat ca e de la pompa de vacuum (picura prin partea de jos). Uleiul respectiv pe cutie, prelins, era inca de cand am primit masina, in tara, deci problema era mai veche.
    Observ ca sunt mai multe marci de astfel de pompe, aftermarket. Care ar fi cele mai bune?
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pierburg sau Bosch
     
    Darius21 apreciază asta.
  10. Fynax 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2015
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6, BPJ,2.0 TFSI,2011
    Salut,
    Intampin si eu urmatoarea problema. Mi s-a aprins pe bord EPC si semnul in forma de motor(pompa). Masina a inceput sa mearga in 3 pistoane. Ma duc la service , pun testerul, cilindrul 4 disable. Mut bobina de inductie de pe cilindrul 4 pe 3 ca sa vad daca nu-mi da eroare din cauza bobinei. Nici vorba, tot cilindrul 4 e disable. Atunci clar trebuie sa fie bujia. Schimb toate bujiile, si intr-adevar bujia din cilindrul 4 era arsa la varf. Toate bune si frumoase, dupa 400km iarasi aceleasi simptome. Ce poate fi? Ceva imi strica (arde bujia). Ar putea fi ceva cu injectorul, benzina proasta (bag de la Gazprom benzina de 100) sau aveti alte idei?
    Multumesc anticipat!
     
  11. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am sesizat ca uneori porneste "infundat", sau nu stiu cum sa zic..

    Daca ne uitam atent, se vede cum la pornire se "agata" un pic, o fractiune de secunda la 400 rpm, nu o ia fluent. Asa am surprins acum, alteori e mai accentuat simptomul. Care sa fie cauza? vreo bobina de inductie? Bujiile au fost schimbate acum 5000 km. Pe tester nicio eroare. Se manifesta doar dimineata, la rece.
     
  12. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Legat de consumul de ulei am o intrebare (am sesizat din nou ca ar consuma ulei mai mult decat ma astept): e posibil sa piarda pe undeva pe la turbina? Din auzite am inteles ca ar trebui sa desfac furtunul de la intercooler si daca e ulei in el, e de la turbina. Dar uleiul asta din teava aia (daca ar fi), ce se intampla cu el, unde se duce?
    In general in ultima mie de km, am mers mai mult extern, iar turbina a fost destul de activa (nu prea am mers sub 2000 rpm, dar nici sa sar de 3000 prea mult).
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu se duce nicaieri, ramane pe fundul intercooler-ului.
    Roger, am impresia ca tu inca nu te-ai obisnuit cu 2.0 TFSI.
     
  14. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Poate fi cablajul de bobine copt, ma rog, izolatia. Bobina ai si lasat-o unde o mutasei, sau ai pus-o la loc? bobina poate fi de asemenea vinovata, nu stiu daca iti da eroare pe tester. Masina mea mergea prost-ish si n-aveam erori stocate. Cu bobine noi s-a rezolvat.

    PS: eu n-am auzit nimic bun de Gazprom, iar tunerul mi-a recomandat sa bag Petrom 99.. desi nu cred ca are nici o legatura.
     
  15. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Pai nu stiu inca chiar tot ce se petrece acolo, iti dai seama. Asta cu uleiul nu am gasit-o nicaieri, si cu teava aia de intercooler de sub radiator. Tu zici ca ramane pe fundul intercooler-ului, altu imi zicea ca ajunge nu stiu cum, pe evacuare, ars.
    http://www.filedropper.com/sunet
    Sunetul nu imi apartine, e din alta parte, dar exact ceva similar se aude si la mine, la relanti, cand motorul e cald, daca ma aplec la roata de la pasager, fata. Ca o bataie "metalica" sau de lant (nu e de la lantul distributiei variabile, se aude mai mult in zona bobinelor de inductie, pe acolo) .. gen 1-2-3-4, apoi 2 secunde pauza, 1-2-3 iar, etc. Ce poate fi, vreun tachet cumva?
     
    Ultima editare: 30 Apr 2016
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sa iti ajunga pe evacuare trebuie sa ai turbina dusa, si crede-ma, ar scoate fum continuu (si la ralanti) si ai simti mirosul specific de ulei ars.
    Este imposibil sa iti ajunga ulei din intercooler pe evacuare, poate doar vapori. Uleiul isi face "casa" in punctul cel mai de jos al masinii, respectiv in intercooler.
    Mie nu imi scotea pic de fum si aveam 3-4l de ulei in ambele intercoolere, asta pana cand nu a mai pornit masina, uleiul ajunsese la nivelul furtunului de la intercoolere si nu isi mai putea face fluxul de aer.
     
  17. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    La pornirea la rece, dimineata, observ un miic fum albastru in spate, da nu albastru din ala intens, e ceva mai slabut asa, si care e 5-6 cm atat, nu de ala care "persista" in aer. Poate la vreo intalnire cand apuc sa vin si esti si tu, ne uitam, ca vad ca esti mai expert asa :)
    Am inteles ca prin pornirile astea dese la rece, poate sa consume mai mult ulei.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sunt in Italia. Ce vezi dimineata e condens, nu fum. :) E ceva normal.
    Poti da intercooler-ul jos sa vezi daca curge ulei din el, din cauza vaporilor ce circula acolo e posibil sa curga cateva picaturi, deci sa nu te ingrijorezi. Daca ai cateva sute de grame de ulei in intercooler nu e ok, ai o problema cu turbina.
    De obicei, daca ai avea probleme cu turbina fumul ar fi permanent, nu ocazional si ti-ar scade nivelul foarte repede pe joja.
    Uleiul pe evacuare ajunge doar cand miezul turbinei e dus, mai exact, uleiul ce ajuta la ungerea axului turbinei trece de o-ring si iti ajunge pe evacuare.
     
  19. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Adevarul e ca turbina cam huruie putin cand e in actiune.. intre 2500-3000 ture. O sa dau si intercooleru jos sa vad ce e pe acolo.
    Daca vrei asculta si inregistrarea de mai sus din link, si zi-mi cam ce ar putea fi.
     
  20. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am mai citit pe topicul celalalt, adica http://www.clubaudi.ro/threads/motoarele-2-0-tfsi-discutii-probleme-si-rezolvari.13760/page-15 , inclusiv legat de depunerile de pe supape.
    Voiam sa stiu, a mea fiind din 2010, presupun ca am axa de admisie cu cod B, nu?
    De asemenea, legat de depunerile de pe supape, citisem pe un alt forum ca la TFSI ar exista un procedeu de curatare automata a depunerilor de pe supape si este descris in patent-ul VAG pentru supapele folosite in aceste motoare. Procedeul presupune sa mergi cu peste 3000rpm (parca) timp de 20min incat supapele sa atinga o anumita temperatura.

    http://www.google.com/patents/US6866031
    This region 112 b of the characteristic diagram occurs, for example, at speeds over 3,000 rpm, and in that speed range. extends essentially to full load. Even if the internal combustion engine is not operated most of the time in the region 112 b during normal driving operation of a motor vehicle, nevertheless, carbon deposits that could adversely affect the operation of the internal combustion engine cannot build up, since their removal in the shaded region 112 b of the characteristic diagram occurs very quickly. For example, operation of the internal combustion engine in this region 112 b of the characteristic diagram for a period of, for example, 20 min., is sufficient to remove even a thick layer of carbon deposits. In other words, a routine expressway trip cleans the intake valves 20 sufficiently. In addition, this region of the characteristic diagram can be entered in the course of maintenance or repair work on the internal combustion engine in an automotive workshop.

    Unii zic ca se curata automat, altii nu (si ca trebuie curatare manuala), din ce am mai auzit.

    De asemenea vreau sa fac si eu un log in mers, sa urmaresc toti parametrii. M-ar puta ajuta cineva din Buc. sa il fac ca la carte?

    Multumesc.
     

Distribuie pagina asta