Motor cod AFB la A6 C5 - diverse probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de kallomircea, 20 Aug 2013.

  1. kallomircea 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Aug 2013
    Locație:
    CLUJ-NAPOCA
    Masina:
    A6,2.5,2000
    Sa incepem de la inceput povestea.

    Am un a6 2.5 tdi 150 cp,afb din 2000.Dintr-o data masina imi face figuri:azi tragea maine nu!cand tragea la 2500 cand nu mai tragea si tot asa pana ce timp de 3 saptamani a mers normal iar dupa aceea incontinuu nu tragea mai mult de 3000 de ture si motorul troncanea de numa.
    Am fost la vreo 3 testere unde toti mi-au zis zis ca este pompa de injectie mai precis codul 0550(aceea problema cu avansul)
    Am schimbat cateva pompe si masina nu-mi facea la fel ba din contra nu mai se tureaza mai mult de 2000 de ture si scoate un fum alb.Nu pot garanta pentru cele trei pompe dar culmea ar fi ca toate 3 sa fie stricate!!!.Intre timp un asa zis specealist a reusit sa-mi arda electronica de pe amea.Mecanicul care mi-a montat cele 3 pompe spune ca ar putea fi si din axele cu came.

    Astept un sfat/raspuns ca deja am investit bani si mai nimika.

    Multumesc
     
  2. krystalla 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2013
    Locație:
    roma
    Masina:
    A6 2.5 tdi v6 1999
    Salut toti posesorii de audi.Sunt proaspat posesor de a6 cu acest cod motor si as fi curios sa aflu mai multe detalii de la cei mai experimentati
     
  3. Merlin

    Merlin 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2007
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 3.0 tdi quattro , 4f bmk
    Din cate stiu eu acea problema aparuta la tine mircea nu e de la pompa mai degraba ar fi de la turbina , ai pus vreun vag pe ea ? verificat compresie , furtune de la vacuum ? dupa mine ( fost proprietar de a6 2.5 Q ) sunt destule de intrebat .

    P.S Krystalla pentru prezentare ai fix la inceput prezentarea membrilor etc.


    O zi buna
     
  4. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    @kallomircea, si eu am eroarea 00550 - Start of Injection Regulation: Control Difference. Apare la fiecare pornire. Ca simptome, la pornirea la rece, scoate un pic de fum alb, timp de cateva secunde. Daca il opresc si pornesc iar, nu mai scoate fum deloc.

    Eroarea este daca de un sensor din pompa de injectie, care nu poate fi comandat decat pompa in intregime. Sau ma rog, cei care repara pompele poate il pot comanda ?!

    Pentru a diagnostica problema, ai putea incepe cu:

    -un tester

    -verificare turbina: daca se invarte turbina (da, am intalnit un caz sa fie intepenit axul ! ), daca lucreaza actuatorul geometriei variabile la turbo

    -sa testezi admisia daca are scurgeri: dai jos debitmetru, pui o punga cu un elastic si apoi bagi aer cu presiune in admisie. Daca se umfla punga, e ok. Daca nu, vezi pe unde scapa. De cele mai multe ori, se aude un suierat pe unde scapa.

    -daca pana acum totul este ok, da jos tubulatura de admisie. verifica sa nu arate asa http://www.philadelphiariders.com/albums/album35/P1020091.sized.jpg , motiv pentru care se reduce drastic cantitatea de aer admisa, mai ales cand ai nevoie de putere.

    Verifica aceste lucruri si daca totul este in regula, sapam mai adanc.

    PS: axele cu came se pot verifica usor daca dai jos capacele de pe chiuloase, dar va trebui sa dai jos si conductele de injectie si sa desfaci returul de pe injectoare.
     
  5. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Sau poate trebuie reglat avansul? Daca aveti un rontait sunt 2 motive:
    -avans
    -axe cu came, tacheti, culbutori
     
  6. krystalla 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2013
    Locație:
    roma
    Masina:
    A6 2.5 tdi v6 1999
    De la ce credeti ca scoate un fum albicios pe care il vad seara in oglinzi cand accelerez mai puternic?Cred ca si la mine incep problemele cu axele cu came pt ca se aude un tacanit nu foarte puternic pana pe la 2200 de turatii.Cand e pe liber nu se aude insa nimic.Va multumesc anticipat
     
  7. krystalla 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2013
    Locație:
    roma
    Masina:
    A6 2.5 tdi v6 1999
    Nu are nimeni nicio idee?
     
  8. Merlin

    Merlin 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2007
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 3.0 tdi quattro , 4f bmk
    axele cu came pff :)) am schimbat eu la reprezentata la iasi si am dat in jur de 2000 euro , dar tacanitul care era , se auzea inclusiv cand era la relanti dar era unu puternic,
     
  9. sergiu_sarpe 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    RM VALCEA
    Masina:
    AUDI A6 2.5
    kallomircea am patit si eu povestea ta. Du masina la un specialist pe turbo. Eu aveam furtunul ala gros spart (in stanga radiatorului) si actuatorul blocat (se afla pe turbo, ca o ciuperca). Sper ca asa se numesc piesele. Vreo 300 Euro m-a costat reparatia la cel mai bun service din oras ( 150 Euro furtunul nou, 150 Euro actuatorul plus mana de lucru)
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Sep 2013
  10. krystalla 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2013
    Locație:
    roma
    Masina:
    A6 2.5 tdi v6 1999
    Sergiu nu cred ca actuatorul are vreo vina pt ca l-am avut si eu defect si turbina nu mai functiona deloc.Cel putin asa s-a manifestat la mine.In legatura cu problema mea nu aveti nici o idee?Am mai observat azi ca in treapta a 2-a merge putin cam sacadat si scoate si mai mult fum...Va salut
     
  11. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    krystalla
    In primul rand colegul sergiu_sarpe ii raspundea lui kallomircea
    Daca nu incepi macar cu o diagnoza ne racim gura degeaba. Fumul alb care il vezi noaptea probabil este negru (din cauza luminii se vede alb) poate fi un furtun crapat si iti trage aer fals. Se aude vreun suierat la accelerare puternica?
    Ti-am zis si mai sus macar sa verifici axele si restul componentelor din chiuloase dar se pare ca tu vrei direct rezolvarea.
     
  12. sergiu_sarpe 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    RM VALCEA
    Masina:
    AUDI A6 2.5
    te-ai uitat la ulei? daca nivelul e scazut,sau nu ai destula presiune,nu ajunge sus la tacheti si de acolo si tacanitul. asta am patit cand am spart baia,pana am ajuns acasa ( 1km) si mai aveam 2 litrii de ulei doar
     
  13. krystalla 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2013
    Locație:
    roma
    Masina:
    A6 2.5 tdi v6 1999
    sergiu_sarpe Da nivelul la ulei e bun.Ciudat este ca se aude tacanitul ala doar in mers pana la 1800-2000 de ture. Mersi pentru raspuns :respekt:


    b0n3s Cum as putea sa verific axele ? Vreun sunet specific?La accelerare se aude doar turbina(acel suflu tipic,cred) altceva nu. Diagnoza am facut-o si a fost totul ok. In legatura cu fumul nu cred ca e negru pentru ca ar trebui sa se vada si ziua :shrug:
    Iti multumesc pentru interes si scuze daca am deranjat cu ceva. Va salut
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Sep 2013
  14. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Sunt sigura ca Broscarii nu ti-au pus bine pompa de injectie la punct.Ei de obicei dau niste semne cu vopsea si gata.Deci sigur ai o problema de avans(momentul injectiei).Cauta pe forum reglarea avans,se regleaza la fel la toate motoarele de 2,5 V6 . b0n3s,fumul alb e alb!Omul are dreptate,nu-i cazul sa-l facem daltonist.Problema cu fumul negru o ai tu dar iti voi raspunde la topicul respectiv.
     
    Ultima editare: 29 Sep 2013
  15. bora.darius 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2013
    Locație:
    Eichendorf(94428),Germany
    Masina:
    Audi a6 4b c5 1999
    pornire doar cu chip tuning si nu se tureaza

    Detin un audi A6 C5 avant an 1999, 2.5 TDI cod motor AFB. Am cumparata cum este si acum nu porneste, doar dupa 7-8 chei. Langa computer mai era un chip pe care scrie doar 2 coduri 61135\2684 si F230.6. Cu acest chip porneste tot timpul dar nu se tureaza deloc, pot sa o tin pedala in capat ca nu face nimic. Va multumesc anticipat.

    P.S.:

    Sunt nou,nu ma prea pricep la forumuri asa ca va rog sa nu ma criticati prea tare :salute:
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Oct 2013
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    O scanare cu vag com ai facut ? Pune o poza poate ne dam seama ce este cu cu chip-ul acela de care zici.
     
  17. bora.darius 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2013
    Locație:
    Eichendorf(94428),Germany
    Masina:
    Audi a6 4b c5 1999
    Nu pot sa scanez ca nu se conecteaza cu obdul am uitat sa specific. Am conectat cu torque prin elm327 pe android si merge totul ok dar cu vag com nu merge.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Oct 2013
  18. bora.darius 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2013
    Locație:
    Eichendorf(94428),Germany
    Masina:
    Audi a6 4b c5 1999
    Acum nu mai porneste nici cu cip. ECU nu raspunde deloc la interogarea cu interfata vag.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Oct 2013
  19. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Ai o problema la diagnosticarea masinii.Poti avea orice defect la motor(afara de ECU)si diagnoza trebuie sa intre.Verifica siguranta 12,apoi ai o cutie neagra sub parbriz,compartiment motor stanga,ai un releu de protectie la ECU,si o siguranta albastra de 15A.Verifica.Am sa incerc sa te ajut fiindca esti in Germania,alfel nu mi-asi bate capul.
     
    Ultima editare: 27 Noi 2013
  20. z_a_v_e_l_k 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 2.5 TDI, 150 Cp, (AFB), an 99, quattro , tiptronic. A6 C5, 2.4 ( BDV) an 2003 , automata
    Bună seara.
    Am același cod motor și azi am făcut un test cu vag-com și nu mi-a ieșit nimic, nici un fel de eroare totuși, motorul se aude bine urca repede în turații dar parca nu are viata în demaraj.
    Pana pe la 120 km/h urca bine dar de acolo dacă o accelerez schimba o treapta inferioara și abia ajung pana la 150 km/h...totuși e un Audi și refuz sa cred k nu poate mai mult.
    Ca o paranteza, mai am în garaj alte 2 mașini tot nemțești tot cutii automate și pot spune ca la demaraj sunt cu muuult mai sprintene.



    Stima
     

Distribuie pagina asta