1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AFB la A6 C5 - diverse probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de kallomircea, 20 Aug 2013.

  1. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Salutari,
    Am si eu o problema cu masina un A6 C5 2.5 tdi quattro tiptronic an 1997 cod motor AFB: de cate ori scade temperatura sub 10 grade masina porneste greu, abia la a 3-a cheie.Acum cu temperaturile sub 0 grade peoneste mai greu, dau foarte mult la automat si nu porneste.
    Acum 3 zile a trebuit sa imi dea cineva curent ca am terminat bateria. Bujiile le-am schimbat anul trecut. Un mecanic zicea ca ar putea fi releul de la bujii. Unde se afla acest releu ? Aveti idee care este problema ? Merci de ajutor.
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica si sigurantele 7 si 9 din cutia ECU. Releul se afla in panoul cu relee (vezi ca sunt mai multe) de sub volan, pozitia 4 (J52 pe schema).
     
  3. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Cutia ECU unde se localizeaza????
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Banuiam ca vei intreba asta...iar atunci cred ca trebuie sa mergi la un mecanic.
    Uite totusi locatia.
     
  5. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    O sa merg la mecanic...nu stiu dacs o sa gasesc unul priceput......service-ul unde merg eu de obicei este inchis pana sapt viitoare.ms de ajutor.va tin la curent.
     
  6. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Buna ziua,
    Problema cu pornirea s-a rezolvat pe moment. Ieri am dus masina la mecanic. Constatarea a fost urmatoarea: bujiile erau in regulas, problema a fost cu fisele ce conecteaza bujiile. Acestea erau duse, nu aveau tensiune si din cauza asta nu pornea cum trebuie plus releul care era dus.
    Partea cu fisele le-a "reparat" mecanicul, adica a taiat capetele de fisa ce se conectau la bujii si a lipit (cu cositor) altele intr-o stare mai buna.
    Am ales sa le repare deoarece daca era sa cumpar toata partea electrica ce tine de pornire, cablul ce iase din ECU si cu fisele ce se conecteaza la bujii ma costau in jur de 500 de euro (cel putin asa a zis mecanicul). Releul l-a pus nou. Azi dimineata masina a pornit la prima cheie (inainte sa rezolv problema pornea la a 3-a, a 4-a) totusi sunt curios cum va porni la -10 grade.

    P.S.:

    Nici fum albicios nu mai scoate.
     
  7. valexiss75 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2016
    Locație:
    Vulcan
    Masina:
    A6 2,5 TDI Quattro 2001 motor (C5)AKE 180 CP
    Salutare, sunt posesor al unui Audi A6 2.5 TDI V6 si masina s-a oprit brusc .Am tractat masina pana la garaj . Apoi un prieten a incercat sa se cupleze cu VAG-ul (aparatul de diagnoza) .Nimic nu se facea comunicarea deloc .Verificat tensiune in baterie OK 13.5 V. Am facut rost de alt calculator de bord si l-am inlocuit pe cel axistent. Nici atunci nu am reusit sa ne conectam.Pun contactul si in momentul de pornire (demarou) bordul se stinge total si face un clik pe electromotor. Apoi pauza din nou . Cutia e automata, am uitat sa precizez. .Cum reusesc sa iau legatura cu Calculatorul de bord ??? Asta e intrebarea..Va rog sa-mi spuneti niste pareri.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Completeaza-ti in profil codul motorului pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
  9. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Salutari.deoarece nu am gasit un topic postez aici.vreau sa imi schimb singur filtru de combustibil(cel din compartimentul motor) la masina.este vreun tutorial in care se explica cum se face aceasta operatiune???multumesc de ajutor.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si este greu sa cauti pe youtube ?



    Mai sunt si alte tutoriale pe youtube legate de masina ta si in special de inlocuirea filtrului de combustibil.
     
  11. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Am cautat pe youtube dar nu am gasit...si cel de sus nu e bun ptr mine...filtru meu de combustibil se afla in partea stanga a motorului langa filtru de aer.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Principiul este acelasi. Daca deja pui asa problema te sfatuiesc sa mergi la un mecanic. Pe bune. Ca sa schimbi un filtru de combustibil iti ia maxim 15-20 minute fara sa stii ce ai de facut si fara sa mai fi facut asta anterior. Totul este intuitiv.
    Trebuie sa stii niste principii de baza ale pornirii ulterioare dupa schimbarea filtrului dar asta este alta discutie. Mai bine te duci la un bun mecanic, stai langa el, te uiti cu atentie, iti cumperi sculele respective (iti trebuie niste clesti pentru deblocare colierelor elastice daca sunt cele originale, poti folosii si un patent sau un cleste papagal cu blocaj sau nu, niste surubelnite cap cruce si cap drept o cheie inelara dreapta de 10).
    Grija mare cum scoti furtunul de pe gatul de metal al filtrului ca sa nu il rupi la capat daca nu iese. Deja iti intru in niste detalii care daca nu le ai cu mecanic (si dupa cum pui intrebarile sigur nu le ai) iti vor crea ceva probleme. Daca erai ia in Bucuresti ti-l schimbam eu gratis. Bafta.
     
  13. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    M-am uitat la un video de la un golf...eu imi cam dau seama cum se schimba problema e ce fac cu pornirea dupa...ca prinde aer fals...cu o siringa pot sa bag motorina pe sensul care intra in filtru???si asa elimin aerul...si evit pornirea grea.ms de ajutor
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se umple filtru cel nou de motorina cu motorina curata. Nu are cum sa prinda aer fals. Pui contactul de cateva ori fara sa pornesti ca sa porneasca pompa din rezervor si sa refaca circuitul.
    Pentru aerul fals te sfatuiesc sa montezi un sistem cum este la Dacia cu motor diesel acela cu pompa manuala montata pe tur. Iti cuperi niste furtune cu niste coliere si pompa aia care costa 20 lei si ai scapat pe veci de problema amorsarii si dezamorsarii instalatie de alimentare cu combustibil.

    Mergi la un mecanic asa cum te-am sfatuit pentru ca tu sigur iti creezi probleme singur dupa cum imi pui intrebarile. :) Ti-am spus ca este o treaba simpla schimbatul filtrului de motorina daca nu esti atehnic si nu ai doua maini stangi. :) Despre cum se porneste o masina daca s-a schimbat filtrul de motorina cauta pe Google sau citeste acest forum pentru am mai explicat asta de sute de ori pana acum.

    Doar la masinile mai noi (incepand cu A4 B8 in sus) ca sa le pornesti dupa ce schimbi/inlocuiesti filtrul de motorina ai nevoie obligatoriu de VCDS pentru amorsarea instalatie de alimentare cu combustibil.
    La tine nu este cazul sa faci asta, doar trebuie sa pui / iei / pui contactul de cateva ori daca nu pui motorina in filtru si ca sa se amorseze instalatia.

    Deja m-am plictist de cat am scris. :)
     
  15. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Ok.mersi de ajutor.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    La cum intrebi, o sa rupi cu siguranta supapa de pe filtru. :)
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu are de ce sa umble acolo. Furtunele care trebuie scoase nu sunt decat alea de pe filtru. La alea de pe supapa nu are de ce umbla.
    Bine, nu este exclus sa demonteze tot. :) Din cauza asta i-am spus sa aiba grija cum trage de furtune.
    Poate ii trece prin minte sa dea cu un spray de vaselina pe furtune si cand le scoate si cand le baga si sa foloseasca o surubelnita cu cap drept subtire ca sa desfaca/dezlipeasca furtunele de stutul metalic al filtrului. :)
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si supapa aia, cand o scoti de pe filtru, mai crapa. Nu neaparat cand ii scoti furtunele.
    Mie mi-au rupt-o niste "destepti" de mecanici in Italia cand au vrut sa o scoata de pe filtru. La C6 se gaseste numai pe original si costa 40 euro. :)
    Exact, o surubelnita subtire cu cap drept face minuni.
    Partea buna este ca la C5 se gaseste si aftermarket si este 50-60 lei supapa. Oricum, sa apeleze la un mecanic.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Supapa aia se cumpara numai OEM, alea aftermarket sunt un jeg. La o masina care avea probleme cu pornirea am probat cateva AM si tot la fel facea iar cand am luat una noua OEM si am montat-o, totul a revenit la normal.
     
  20. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Dragi colegi...ma amuzati la cat de pesimisti sunteti.nu sunt mecanic dar nici 2 maini pe stanga nu am...eu intrebarile care le-am pus au fost ca sa ma lamuresc cu niste lucruri de care nu eram sigur..astazi nu am mai avut timp sa cumpar filtru...cel mai mult ma intereseaza cum fac sa o pornesc...sa nu prinda aer...dar cred ca o sa bag motorina cu siringa...nu cred ca vine suficienta motorina daca pun contactul si il iau.oricum va multumesc pentru ajutor.o sa spun ce am rezolvat dupa ce schimb filtrul.
     

Distribuie pagina asta