1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AFB la A6 C5 - diverse probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de kallomircea, 20 Aug 2013.

  1. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    Nu trebuie sa faci nimic, nu trage aer. Demontezi filtru, pui altul nou plin de motorina, se porneste masina, se tine putin turata la 1.200.rot si maxim 30-40 secunde, atat. Eu asa il schimb mereu si tot motor ca al tau am. Dupa ce se incalzeste bine motorul furtunele de motorina le mai strangi odata sa fii sigur ca sunt stranse.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu se mai strange nici un furtun niciodata dupa montaj ca o sa-l tai. Faci o mare greseala. Iti cumperi coliere originala elastice si nu mai strangi nimic. Cand vad masini care au coliere din alea cu surub puse pe furtun adica unde fabrica nu a prevazut colire cu surub in acel loc, ma ia capul de nervi si le arunc direct la gunoi.
    Nu mai faceti tiganii la masina. Lasati-le asa cum a prevazut fabricantul. Toti scot colierele alea elastice pentru ca nu stiu sa le scoata si nu stiu cum sa le monteze la loc atunci cand sunt nevoiti sa umble pe la furtunele prevazute cu acest tip de coliere. Daca nu aveti scule si nu puteti sa faceti ce trebuie mergeti macar la cineva care detine sculele care trebuie.
    Codul la colierele elastice originale cele de 16 mm: 4B0 422 379 - 16 mm si costa in jur de 5 lei bucata
     
  3. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    ei uite ca la mine nu s.a taiat...si cred ca 99% dintre noi avem acele coliere fara nici un fel de probleme.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Eu nu am spus ca se taie direct. Daca sunt stranse cu discernamant la simtul maini normal ca nu se taie. Dar multi care nu se pricep reusesc sa le taie. Eu totusi te sfatuiesc sa cumperi si sa folosesti coliere originale. Vezi ca procentul ala este putin exagerat cu cei care aveti coliere neconforme. :) Oricum as vrea sa incheiem aici acest subiect care oricum nu priveste acest topic. Bafta.
     
  5. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Ideale sunt colierele elastice.Cele clasice cu surub nu sunt mai proaste sau dounatoare daca ,,mecanicul" care umbla este cu simtul raspunderii.
    Am vazut valva originala care abea țevustele ovalizate datorita intentie de a face un lucru bine facut,adica a luat coliere originale(ca sa fie rezistente) si sa strans bine ca sa fie strans bine sa nu traga aer fals ca a auzit el ca motoarele astea fac probleme.Rezultatul a fost intrarea si iesirea de la valva ovalizate si tragea aer fals (valva originala)

    Filtru nu recomand decat original sau macar sa iei orinugul original si il schimbi pe filtru,am patit la unu chiar Mann sa fie prost.

    Pentru colegul care vrea sa salveze cativa lei sa il schimbe singur:
    Desfaci furtunele de intrare si de iesire de la tur scoti siguranta de la valva si cu o surubelnita dreapta ridici usor de sub valva.NU TRAGE DE FURTUNE IN SUS
    Pui filtrul nou si il umpli cu motorina pana da afara (motorina dintr-un bidon, nu scurge motorina din filtrul vechi ca ,,MECANICII")
    Cand pui valva la loc trebuie sa intre umpic greu (personal pun o tubulara mica cat valva si o bat usor cu ceva ca sa nu fortez de furtune ca se rup foarte usor)
    Masina porneste ceas fara probleme daca ai facut totul ok.

    Temerea mea este ca nu o sa reușești si iti blestemi viata sa o amorsezi,nu vreau sa fiu carcotasi insa nu cred ca esti pregatit si am tras concluzia din faptul ca ai zis ca filtrul este in stanga motorului,masina si motorul are o singura parte stanga si o singura parte dreapta.Nu exista dreapta cum stau la volan si stanga cum ma uit la motor,daca stai intr-o parte si privesti motorul din partea unde este aripa dreapta a masinii unde mai este filtrul acuma?

    spor la treaba
     
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Eu totusi raman la ideea mea...decat sa risti mai bine dai 30 lei unui mecanic care a mai facut.o
     
  7. Darius21

    Darius21 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2015
    Locație:
    Germania - Sibiu / Romania
    Masina:
    Audi a6(c7) 3.0 BiTDI Avant,competition,an fabricatie 09.2017
    Salutari.in primul rand va multumesc pentru ajutor la toti.am schimbat filtrul de motorina fara problema.am inceput prin a scoate furtunele apoi am scos valva cea neagra,am pus filtrul nou,l-am umplut cu motorina(am bagat cu o palnie ca sa nu dau pe langa)si apoi am pus la loc furtunele....nu sa rupt nici unu si valva acea neagra a scapat si ea nevatamata....a durat in jur de 30 de min deoarece am luato cu rabdare.

    Si ca sa fiu on topic va spuneam in trecut de problema cu pornirea...dupa ce mecanicul a reparat fisele a venit frigul...masina a pornit la prima cheie chiar si la -20 de grade.deci acolo a fost problema.va multumesc tuturor pentru ajutor.
     
  8. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ma bucur ca ai fost curajos, pana la urma nu a fost greu. Si ma bucur ca te poti bucura pe deplin de masina
     
  9. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    A doua oara o sa il schimbi in mai putin de 10 minute.
     
  10. Maximilian

    Maximilian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mai 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 motor 2,5 tdi 1999
    Salut,
    Am venit de la un drum lung si am simtit miros de motorina in masina. Acasa am ridicat capota si am gasit un furtun de retur dintre injectoare crapat si motorina scursa. L-am schimbat dar nu mai porneste masina. Intrebarea este: daca acum trebuie sa aerisesc fiecare injector in parte ? Multumesc baieti si astept un raspuns.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  11. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Nu
    Desfa numai la un injector si da la automat.
    Sa ai bateria buna ca va dura ceva
     
    mare_hotz apreciază asta.
  12. Maximilian

    Maximilian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mai 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 motor 2,5 tdi 1999
    Multumesc dhan67. Am desfacut fiecare injector ca nu am pompa manuala, a pornit masina. Am lasat-o ceva timp la relanti apoi am oprit-o. Am repornit-o fara probleme, multumesc mult de tot.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  13. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Perfect.Ma bucur ca totul a iesit bine[emoji106] [emoji123]
     
    mare_hotz apreciază asta.
  14. Masterboy 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2016
    Locație:
    Uk
    Masina:
    Audi A6 C5 2.5 Tdi 2000
    Va salut cu respect .
    De aproximativ o luna am devenit posesorul unui audi a6 c5 2.5 tdi quattro an 99 , cod motor afb ( 150 hp ) .
    Am 2 probleme care ma macina , carora nu le gasesc rezolvare datorita mesterilor din Anglia .
    Atunci cand masina este in sarcina , este in regula , cand iau piciorul dupa acceleratie si o las " sa curga " se aude un sunet infernal precum un scartait foarte apasat din zona cutiei de viteze . Nu imi pot da seama cu exactitate de unde provine , insa vine din acea zona . Cutia are ulei in ea . Cand franez la fel , dispare acel scartait . Sub 15 km/h dispare sunetul . Smuceste putin cand plec cu ea mai " in forta " , posibil din aceiasi cauza .

    Alta problema , are momente cand are un lag foarte mare la acceleratie . Cand apas pedala , se tureaza pana la aproximativ 2500 turatii mai lent dupa care isi schimba total sunetul motorului si intra turbo . Mentionez ca am debitmetru nou Bosch .

    Va multumesc pentru ca a-ti citit , si va rog sa imi dati o parere .
     
  15. iondarie

    iondarie 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2015
    Locație:
    Otopeni
    Masina:
    A4, BRB, 2007
    Iti recomand un scan cu VCDS pentru a vedea ce erori are stocate.

    In privinta lag-ului sa nu cumva sa fie EGR-ul de vina.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  16. cstoica

    cstoica 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2,5 TDI 150CP (AFB) , 1999
    Din cauza ca aveam o cantitate mare de ulei ce curgea din galeria de admisie, m-am hotarat sa o desfac incepand de la turbina pana in chiuloase si sa o curat.
    Erau depuneri destul de mari de ulei pe tevi (mai ales pe cele metalice), in anumite zone debitul era redus destul de mult (estimativ cam 40%). De principiu tevile din plastic le-am curatat cu ceva solvent si brake-cleaner, cele metalice le-am tratat cu un arzator si ulterior cu peria de sarma. Au iesit accceptabil, sunt gata de montat.
    Problema este ca porturile din admisie au si ele ceva depuneri solide, nu mai sunt uleioase (fie s-au uscat de la temperaturi fie sunt depuneri de carbon) pe care as vrea sa curat daca tot fac o treaba. Scosul chiuloaselor nu il iau in considerare, cel putin nu acum.
    Ma gandesc sa rotesc motorul astfel incat supape sa fie inchise si sa curat bine tot ce e uscat acolo (cu o perie mica de sarma, un varf de surubelnita, etc.) si sa bag un compresor sa suflu tot ce se curata (sau aspirator, sau ambele).

    Risc sa apara vreo problema? (am inteles ca pot sa dau si un pic de wd40 daca estimez ca a ramas ceva in capul supapei ce ar putea sa ajunga in cilindru.
    Exista o varianta mai buna de curata acele porturi ?
     
  17. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Nu te sfatuiesc sa faci asa ceva fara sa dai chiuloasele jos.Risti mult sa scape mizerie inauntru si in loc de curatat te vei trezi cu alte probleme mai grave.
     
  18. cstoica

    cstoica 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2,5 TDI 150CP (AFB) , 1999
    Exista si varianta sa montez la loc galeria de admisie, iar ulterior sa folosesc o solutie de curatare a supapelor si a galeriei dedicate, precum Seafoam sau Liqui Moly.
     
  19. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Nu pot sa scriu ca o sa încalc regulamentul:asskicking: ce înseamnă că și rezultat acea soluție de curățat valve.

    Dacă deja ai depuneri și vrei sa faci o treaba se dau chiuloasele jos și se curata asa cum trebuie și o sa ai valve curate și negru sub unghii.

    Dacă nu sa nu te trezești ca din prea mult zel și soluții magice sa crapi injectoare sau pompa.
     
  20. cstoica

    cstoica 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2,5 TDI 150CP (AFB) , 1999
    Ok, daca nu ma incumet sa dau jos chiuloasa, o sa pun la loc galeria de admisie si mai astept. Mersi
     

Distribuie pagina asta