Motor cod AFB la A6 C5 - diverse probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de kallomircea, 20 Aug 2013.

  1. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Ei uite de asta ma temeam. Cand am dus-o le mecanic sa imi schimbe filtru epurator s-a uitat si la turbina. Mi-a zis ca are joc nu foarte mare dar considerabil si din cate imi aduc aminte mi-a zis ca nu a gasit ulei pe partea de evacuare. ;( . Tare mult as fi vrut sa am in cazul asta sa fie doar de la turbina. Motorul are 275.000 km chiar nu vreau sa ma gandesc ca e dus m-ai ales ca merge frumos si porneste si iarna la prima cheie. Scoate fum albastru in special cand o accelerez. La relanti nu prea observ. (decat cand o accelerez si e scoasa din viteza).
     
    Ultima editare: 25 Oct 2016
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ar trebui sa desfaci intercooleru in drepta jos prin grila proiectorului si sa vezi cat ulei curge din intercooler....fa o aproximatie si zi-ne si noua.
     
  3. dynobass 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2015
    Locație:
    smardioasa teleorman
    Masina:
    audi a6 c5 Avant, 2.5 tdi , AFB, 2000
    Va salut domnilor. Dupa cum am mai spus , sunt posesorul unui Audi A6 C5 , 2.5 Tdi , cod motor AFB, fabr 2000. As dori sa stiu unde este situat senzorul de acceleratie , asta pentru ca intampin urmatoarea problema; decateori ploua mai tare , motorul nu mai trage , urca pana pe la 1500 de turatii si acolo ramane , nici nu mai urca nici nu coboara , pedala de acceleratie fiind '' moarta''. Imi pune in bord ''spirala''. Daca o las peste noapte si afara se usuca , a doua zi merge perfect. Am fost la cineva cu un tester si mia spus ca e senzorul de acceleratie, posibil sa prinda apa ceva pe undeva ca altfel nu imi explic. Multumesc anticipat.
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    E posibil sa fie integrat in pedala de acceleratie, nu stiu chiar exact cum e la modelul tau.
    Fa o scanare cu VCDS ca "spirala" iti spune ceva.
     

    Fișiere atașate:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Mărime fișier:
      159,1 KB
      Vizualizări:
      10
    dynobass apreciază asta.
  5. dynobass 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2015
    Locație:
    smardioasa teleorman
    Masina:
    audi a6 c5 Avant, 2.5 tdi , AFB, 2000
    Ok , am inteles. Multumesc pt raspuns Nucugheri.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Pune eroarea exacta, altfel ghicim.
    Pot fi mai multe erori legate de senzorul de acceleratie( pedala acceleratie, senzor acceleratie laterala, etc.). Fiecare eroare se interpreteaza in feluri diferite.
     
    dynobass apreciază asta.
  7. dynobass 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2015
    Locație:
    smardioasa teleorman
    Masina:
    audi a6 c5 Avant, 2.5 tdi , AFB, 2000
    Senzor acceleratie laterala ??? Pare mai plauzibil in situatia mea , pentru ca in interior nu cred ca avea pe unde sa intre apa... Daca puteti sa puneti ceva din etka unde se afla. Multumesc.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    A4 B8 2.0 Avant CAHA 125 KW
    Sub bancheta spate.
     
    dynobass apreciază asta.
  9. Paul Saramet 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 Quattro, 2.5 TDI AFB165738, 1999,
    Salutare voua, celor care va pricepeti :)

    Am sa enumar problemele, asa cum le vad eu, punctual. Poate ca exista o legatura intre ele, poate nu. Eu nu ma pricep.

    1. La rece (sub 3 grade Celsius) si nepornit de macar 12 ore, motorul porneste relativ greu, scoate fum alb, troncane un pic si, dupa vreo 10 secunde, se potoleste si merge normal si nu mai scoate fum deloc.
    2. Nu trage, parca se plafoneaza. In conditii de drum intins (gen autostrada) trage bine pana pe la 110-120, dupa care se plafoneaza si, cu greu, atinge 160Km/h. Anul asta, cand nu exista problema 2, mergea decent pana la 180Km/h - nu l-am testat mai tare si, apropo, am mers vreo 30 de Km cu 180-190Km/h (asta vara) si temperatura apei s-a dus spre 110 grade Celsius. Am redus la 160 si temperatura apei a scazut la normalul de 90.
    3. Indicatorul de temperatura al uleiului arareori se ridica de la minimul de 60 de grade Celsius.

    Va multumesc anticipat celor ce va veti apleca asupra acestor probleme si va veti deranja sa raspundeti.

    Cu respect,
    Paul
     
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    salut
    Problema pornirii apare din cazua ca bujiile incandescente nu mai lucreaza,ca atare pornesti pe compresie,iar fumul de il vezi este de fapt motorina nearsa.
     
  11. Paul Saramet 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 Quattro, 2.5 TDI AFB165738, 1999,
    Multumesc pentru raspuns. Bujiile le voi verifica maine si revin.
    As vrea totusi o opinie si legata de punctul 3. La voi cum se comporta indicatorul temperaturii uleiului ?

    Mersi
     
  12. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Cu uleiul...personal am experimentat cu Castrol maxim 110grade, cu Liqui Molly si 120grade in forja, cu Motul X-cess maxim 100grade indiferent de regim.
    La 110grade cu Liqui a crescut si apa pina aproape de 110 la 210kmph....am redus si s-a linistit si motorul
     
  13. Paul Saramet 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 Quattro, 2.5 TDI AFB165738, 1999,
    Inteleg ca fie senzorul de temperatura al uleiului este defect la mine, fie ceva nu este ok cu motorul. Cum as putea testa?
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Nu cred ca ai senzor defect ci cred ca treaba asta este direct proportionala cu regimul de mers si marca de ulei folosita. La 80-120 grade uleiul nu este prea iesit din comun, desi iarna ar trebui greu atinsa extrema, cu apa posibil ca ceva sa nu fie prea in ordine gen:
    Circuit de apa partial infundat
    Garnitura de chiulasa ciupita
    Pompa apa obosita(dar probabilitatea este mica)
    Un termostat defect care deschide si inchide defectuos.
    Un vascocuplaj defect care raceste prea putin.

    Parerea mea personala cum poti verifica:
    Fa-i un schimb de ulei cu o alta marca (nu dau nume si exista topic dedicat pentru ce uleiuri folosim) si un schimb agent racire.
     
  15. Paul Saramet 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A6 Quattro, 2.5 TDI AFB165738, 1999,
    Multumesc inca o data pentru raspuns.

    Am facut o verificare sumara a bujiilor, niciuna nu este arsa. As efectua totusi si o masuratoare - stiti care ar trebui sa fie valorile optime? (cred ca in ohmi, ca-s niste rezistente pana la urma...)

    Cu apa s-ar putea ca radiatorul sa fie cam imbacsit - ii voi da niste jeturi de apa cu presiune (aceasta posibilitate mi-a fost indicata de mecanic ieri). Vorba ta, cand i-ai dat 210 si la tine a crescut temperatura...

    Cu uleiul (Castrol) - fie vara, fie iarna, nu prea se ridica de la 60 grade (din cand in cand sare putin de la gradatia 60).

    Paul
     
  16. Cristi Staff member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Paul este ultima oara cand iti mai spun asta pentru ca deja ti s-a atras atentia de nenumarate ori pana acum:

    Este interzis Quote (citare raspuns) la mesajul anterior. Ca sa scrii foloseste functia Posteaza raspuns din josul paginii. Citeste si respecta regulamentul forumului. Multumesc. Daca nu respecti ce ti-am spus, data viitoare mesajele vor fi sterse direct si fara alte explicatii. Ai mai fost avertizat de nenumarate ori pana acum.

    Te adresezi direct userului asa cum am scris eu acest mesaj, fara sa dai Quote (sa apesi butonul quote cand vrei sa scrii) la mesajul anterior
     
  17. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Nu cred ca vei rezolva ceva cu jeturile.
    Eu personal fac solutie cu otet 50-50%pe care o bag in locul agentului de racire si o rulez la 90 grade circa o jumatate de ora.
    Dupa asta o dau afara fac 3-4 spalari cu apa,golesc si bag compozitia antiinghet in instalatie. Legat de ulei straniu sa nu sara de 60grade
     
  18. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Salutare,
    Am un Audi A6 2.5 TDI Quattro cod motor AFB si de vreo 2 zile nu am mai pornit masina.
    Aseara am fost sa o pornesc si dupa ce am tinut pe bujii si scos contactul de vreo 4,5 ori a pornit masina dar a scos mult fum alb.
    Am lasat.o pornita si dupa vreo 10 minute cand turam incet motorul tot iesea nor de fum alb.
    Am dat o tura de oras cu ea, vreo 10 minute si cand am parcat masina tot scotea fum.
    Ce ar trebui sa verific sau ce ar trebui sa fac sa nu mai scoata asa mult fum si atata timp?
    Multumesc mult.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Fara o diagnoza cu VCDS nu te apuci de nimic.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  20. ionikak 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2015
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi a6 2,5 180cp an 2001
    Salut.
    Am si eu o problema cu A6 C5 2.5 180 cp. Peste noapte ramane filtrul de motorina fara combustibil si nu porneste masina. Trebuie sa ma chinui sa torn in filtru motorina. Mi-am montat pompita de amorsat tot pun motorina si dau la pompita cate jumatate de ora sa porneasca. Ce ar avea, sa fie pompa de injectie de vina ? Din cate am verificat eu, aer nu prinde pe nicaieri. Multumesc.
     

Distribuie pagina asta