1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Bun si in cazu asta ai vreo propunere?
     
  2. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    In legatura cu distributia mai ales ca stii ca ai facut-o completa acum schimba doar cele 2 curele si 3 role. Curele contitech si role ina parca te ajunge pe la vreo 600 lei parca.
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Exact asa ma gandeam si eu...banuiesc ca pentru 8-9luni probabil cand voi atinge limita de 120000km..nu are rost sa investesc iar in ea.

    Naniacostin..legat de masuratorile tale axe akn-ake in bau..nici o sansa. Nu mai masura,nu se potriveste
     
  4. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Nici o sansa sa combini chiuloasele de BAU cu tot ce este in ea de pe AKN.
    Si nu vad scopul la motoarele astea se duc culbutorii si camele (se tocesc) deoarece actionarea se realizeaza prin frecare.
    La BAU culbutorul are rola de unde rezulta ca actionarea se face prin rostogolire si uzura este mult mai mica.
    Si este normal sa crape camele daca axele sunt date jos de pe motoare care au facut jumatate de milion de km.
    Am desfcaut personal 5 motoare care au culbutorii cu role, 2 din ele aveau in jurul jumătății de milion de km si amandoua aveau cate o cama bulita.
    Am desfacut o chiuloasa la un Allroade care este 2005 pentru alt motiv si masina are 180000km reali(unic proprietar) si aratau camele ca noi.
    Asa ca daca faci conversia si ai habar ca masina care a donat piesele are multi km pui mânuța si iei 4 axe cu came noi care sunt in jur de 3500lei.
    Toata lumea vorbeste cu drama de motoarele astea,sunt deacord ca asa sunt doar toata lumea vrea sa dea 1500e pe masina si sa fie limuzina.
    Daca cheltui bani masinile astea o sa iti aduca satisfactie.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  5. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Mda...eu vorbeam referitor la ceea ce a spus Naniacostin despre axe de akn-ake in chiulase de bau...am testat si nu exista nici cea mai mica potrivire intre dimensiuni.
    Legat de chiulasele de bau...problema mea despre ele nu este legata de came ..ci despre teava ambutisata peste care sunt puse.
    Clar sistemul culbutor-rola este net superior celui de pe aym akn ake
     
  6. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Nu putem reinventa toată ca ea a fost inventata.
    Exista soluție îți pui tot axe și culbutori de care ai avut adică AKN (un set de calitate sa tina costa nu toate trompetele de 2000lei).
    Sau faci conversia și îți asumi riscul cu axele dacă le pui pe cele de pe mașină care donează piesele sau iei și 4 axe noi care te vor duce mult și bine.
    Un singur lucru garantez eu ca LUCRUL DE CALITATE NU SE FACE CU BANI PUȚINI CUM NICI MAȘINILE ASTEA ÎN STARE BUNA NU SUNT IEFTINE (1500E)
    Restul ce batem câmpii este CANCAN.
     
  7. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Dracu mai intelege ceva...eram gata gata da ma apuc sa desfac masina. Doar ca am alimentat inapoi cu V-Power de la Shell si miracol 100 km mai tarziu..insistand pe pedala descopar ca masina mea trage...asadar alimentarea precedenta a fost problema 100%....chiar ma gandeam...cum sa pice de "azi pe maine" cand la fiecare treaba mai serioasa pe la motor si agregate..am mai dat un ochi la axe.
    Totusi....saptamana viitoare ajung in Ro...ma gandesc serios sa fac conversia sa scap odata de grija asta.
     
  8. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    cel mai usor verifici axele cu came cu laptopul in fata :)..vezi valorile la injectoare...daca da cu minus ...deja stii si pe ce axa ai probleme:)))
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poate, sau poate acel injector e dus, sau compenseaza alt injector. :)
    Cel mai usor verifici axele cu ele demontate. ;)
     
    gabitza121 apreciază asta.
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Stai linistit primul lucru a fost verificatul injectoarelor cu vcds(laptopul nu lipseste de la mine).
    Legat de referirea ca puteam sa vad "motorina proasta" nici atat....in caz ca ai pierdut firul canalele 13-14 sunt valori de corectie dictate de injectorul cu fir, la fel de repede poti avea injectoare paradite dar cu corectii bune,deci in niciun caz valorile alea nu iti spun 100% daca ai sau nu injectoare bune.
     
  11. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    VCDS nu face decât sa îți citească parametrii,lucru care nu îl înțeleg multi este ca mașinile astea sunt mult mai deștepte decât 90% din cei care le poseda și au LAPTOP+CABLU+VCDS (acum știu ca o sa se arunce cu borcane)
    Eu personal îmi asum sa zic ca multi au VCDS și știu sa folosească programul adică sa dea CLICK CLICK CLICK și sa pună lumea pe cheltuit banii.
    Pățanie pățit pe pielea mea: Era sa arunc vreo 7000lei pe injectoare la un a6 c6 ca specialiști cu VCDS au zis E PRAF injectoarele 2 și 3 iar 4 și 5 nu sunt departe.
    Mașina scoatea un fum negru după ea de am zis ca ia foc avea lipsa de putere,decât în ture mari iar la ralanti zici ca era un indian cu paturica în evacuare și dădea semnale.

    SPECIALIȘTII CU VCDS LA ÎNDEMÂNĂ au fost vreo trei, ca am zis sa ascult și alte păreri și doi dintre ei chiar service-uri cu renume în Brașov.

    Asa dar într-un moment de nebunie am dat capacul la chiuloasa sa vad tachetii,culbutori și camele,surpriza a fost sa fie totul perfect.

    Am mers mai departe cu prostia mea ca am zis ca o garnitura și un set de prezoane nu o sa fie o tragedie și nici 7000lei, am desfăcut chiuloasa și am găsit garnitura ciupita intre pistonul 2 și 3, (ce nu am mai văzut asa de pe vremea BĂTRÂNEI DACIE)
    Am schimbat garnitura am montat tot frumos la loc și mașină merge precum un ceas Elvețian.
    Surpriza ca am fost cu mașină iară la unul din SPECIALIȘTII cu VCDS și a zis VEZI ACUMA SUNT PERFECTE INJECTOARELE.
    Fiindcă este prieten vechi și au afacere acest lucru SERVICE AUTO de multi ani tatăl lui fiind mecanic auto toată viața,i-am zis ce a fost și cum mașina compensa pentru a mai funcționa.

    Concluzia este mai ușor cu VCDS dacă nu ești umpic școlit în asta sau nu o ai de pe vremea când s-a inventat și ai profesat și ai avut timp sa înveți din greșeli.

    Mecanica mașinii se face doar dacă te murdărești pe mâini și cu scule nu din CLICK CLICK.

    Și MARE_HOTZ nu înțeleg ce tot o bâlbâi cu chiuloasele alea de BAU.
    Ori le pui ori nu le pui,ca pana sa le iei le visai acuma face precum FETELE MARI.
    Dacă nu le montezi zi pe WhatsApp un preț ca am client la ele.
     
    audi66 apreciază asta.
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bine punctat.
    Exista si invers, eu am vazut caz unde pe VCDS injectoarele aveau valori mai mult decat ok si pe banc 3 bucati erau duse din orice punct de vedere.

    Deci, nu luati de bun tot ce vedeti pe VCDS, controlati si "fizic".
     
    gabitza121 apreciază asta.
  13. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Deacord cu ce zici ca se poate întâmpla.
    Însă VCDS trebuie sa îl folosești sa vezi pe unde ai problema însă trebuie să umbli fizic sa vezi ce este pentru ca de multe ori efectul poate fi în cascada adică problema sa fie undeva și altceva sa para defect pe VCDS

    Cel mai bun test scoate conductele injectoarelor la AKN desamorseaza instalația după aia pune conductele la loc dai la cheie și când mașină nu o sa pornească, fa un SCAN CU VCDS sa vezi ca o sa schimbi tot motorul la cate o sa îți apara

    Asa ca teoria fără practica este doar literatura.
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Moama ce rau au fost Gabitzu,dar te sustin...la fel cum am spus...valorile de corectie ale injectoarelor nu au nici o treaba in sine cu buna fuctionare a lor, in functie de gradul de uzura din camera de ardere ..uzura in sine a injectorului...ele compenseaza pentru buna functionare.
    Legat de chiulasele de BAU ...nu o taragam, pur si simplu astept sa ajung in Romania sa le pot monta linistit in garaj(nu cum folosesc metoda fata blocului in Germania).
     
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Inca nu te-au turnat babele pensionare la "garda" ?? :):angrymod:
     
    mare_hotz și MarianMaxx apreciază asta.
  16. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Daca locuia aici in Spania nici nu mai trebuia sa il toarne babele ca apareau "baietii" in 2 minute.[emoji23]
     
    lazar alin apreciază asta.
  17. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Da în Spania sunt stricați rău cu figurile astea.

    Dar în Germania au pretenții și sunt serioși și ai opțiunea sa mergi sa dai 10e pe ora și închiriezi elevator.
     
  18. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    La mine in fata blocului am mai scapat:))
    Avantaju de a avea vecini romani
     
  19. andrey_honda 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2013
    Locație:
    Iași
    Masina:
    audi a6 motor akn 2496 110kw an fabricatie 2000
    Salut,
    In legatura cum ca atunci cand pui contactul si trebuie sa vina motorina in filtru sa stiti ca nu e chiar asa. La mine cel putin nu e asa are alta functie pompa din rezervor. Am testat-o cu doua fire si nu arunca motorina. Din ce am observat o aduna din rezervor in locasu ala de plastic. Inca o chestie: nici macar nu da curent pe mufa cand pui contactul. Mi se pare ca abia la care incep cu codul de motor (B....) alea baga motorina spre filtru, eu cel putin asa stiu

    Apropo de schimbat filtrul de motorina: cel mai simplu si sigur e cu doi clesti blocabili se sugruma furtunele apoi se demonteaza, se pune motorina in filtrul nou pana da afara pe la surubul de aerisire, apoi se monteaza valva unisens, furtune si apoi dai drumul la clesti.
     
  20. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Legat de pompa din rezervor,este pompa de transfer,nu impinge nimic spre pompa de injectie, toata treaba o face pompa de injectie si cea mai mica scapare e devastatoare.
    Eu cand schimb filtru de motorina,umplu filtru il montez,pornesc motorul,il las pornit cateva minute si voila..fara prea mare stres,mare atentie in schimb la valva de pe filtru,daca garnitura ei este ciupita sau tocita adio buna functionare.
     

Distribuie pagina asta