1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Aia este o improvizatie cu un clips de legatura aftermarket (piesa albastra).
    Clipsul ala se foloseste cand vrei sa inadesti rapid 2 fire sau cand vrei sa te legi cu un fir adiacent la unul deja existent. Evident, se foloseste la interior, nu la exterior unde iti trebuie obligatoriu o mufa waterproof.
    Din ce imi dau seama pare a fi o masa, desfa clipsul si da-i cu spray de contacte pe fire, probabil au corodat.
     
  2. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Asa m-am gindit si eu,dar ce rol are firul acela din moment ce miscind de el influenteaza in halul asta mersul normal al motorului?

    Enviado desde mi SM-G935F mediante Tapatalk
     
  3. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Am rezolvat problema.Intradevar era de la acel cablu care in interiorul clipsului era desconectat.am inlocuit clipsul cu mufa corespunzatoare si acum totul a revenit la normal.

    Enviado desde mi SM-G935F mediante Tapatalk
     
    mare_hotz apreciază asta.
  4. NIcholas_01 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 4b, motor 2.5tdi AKN, 2001
    Buna seara,
    Detin un A6 C5 an 2001 cu motor 2.5 tdi cod AKN. In urma cu o saptamana, din senin, dupa o noapte de stat nu a mai vrut sa porneasca. A fost luata pe platforma si dusa intr-un service de unde am luat-o a doua zi. Mecanicul care a lucrat la ea a zis ca era sorbul din rezervor infundat si nu mai putea sa traga motorina si asta a fost motivul pentru care nu mai pornea. Toate bune si frumoase. Acum porneste la sfert dar in schimb m-am pricopsit cu trei noi coduri eroare pe care nu le aveam. Unul pe motor, unul pe cutie si unul pe ABS/ESP. ( codurile din imaginile atasate). Din lecturi pe net am aflat ca eroarea de 00550 de pe motor genereaza cele de pe cutie si ABS/ESP si duce cele doua module in limp mode. Dupa ceva studii pe VCDS am observat ca avansul pompei de injectie fluctueaza ( dupa parearea unui mecanic mult prea mult )







    Din cate observ totusi avansul e reglat ca la carte ( cred )



    Am incercat sa merg cu firul de la injectorul de referinta scos, se manifesta la fel. Periodic se aprind becurie de ABS - ESP in bord semn ca transmisia a intrat in limp mode. Scade din putere si toate celelalte simtome. Orice i-as face se manifesta la fel. Am observat ca intrarea in limp mode corespunde cu scaderea avansului si se sting cand avansul revine la normal. Am curatat mufa de la intrare in pompa, de la ABS si cea de la injectorul cu fir. La fel.
    Poate a mai patit cineva asa ceva sau poate veni cu un sfat ?
    Prima parere a mecanicului a fost ca pompa de inalta presiune moare. Dar tot el vine si zice ca totusi aceste caderi ale avansului sunt prea ritmate si e foarte posibil sa fie altceva. Mai ales, zice el ca daca pompa da semne sa moara eroarea pe care o da e legata de cantitatea de motorina injectata.
    Multumesc anticipat pentru orice sfat.

    IMAG0237.jpg IMAG0238.jpg IMAG0239.jpg
     
  5. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Salut...avansul de apropie de adevar...desi punctului sensibil este un pic pe sau peste linia albastra.
    Legat de eroarea principala, cauza este pompa de injectie...strans legat de ea vine si eroarea pe Abs.
    Deci probabil electronica pompei pica sau a picat deja.
     
  6. NIcholas_01 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 4b, motor 2.5tdi AKN, 2001
    Si asta genereaza acel grafic cu avansul? Ma refer aici la partea in care sare de la +2ATDC la 0 si apoi isi revine. E ca si cum odata la cateva secunde, perfect egal intervalul de timp, pompa se opreste sau ceva. Iar in ipoteza in care electronica pompei cedeaza, se poate reface?
     
  7. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Cum spuneam avansul lucreaza ok...e doar un pic retard,dar nesesizabil pentru motor.
    Avansul este dictat de hidaulica pompei, modulul pompei in schimb dicteaza cantitatea injectata in anumiti timpi,cum la tine modulul e picat motorul este sub-alimentat si de acolo toate simptomele.
    Da se repara, existe firme specializate ce ofera garantie.
     
  8. NIcholas_01 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 4b, motor 2.5tdi AKN, 2001
    UPDATE: dimineata, fiind foarte liniste, dupa ce am pornit-o si a pornit la sfert, am inceput sa aud ritmic dar incet un zgomot ca si cand o fulie sau o curea se freaca de ceva sau un furtun scapa aer. Exista posibilitatea asta oare? AKN-ul e un motor destul de zgomotos si cu alte zgomote gen trafic nu am mai auzit sunetul ala. Mare_hotz, sper sa nu ma intelegi gresit. Nu contrazic ce spui tu. Dar mai sper si eu intr-o minune. :)
     
  9. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Exista o foarte mare posibilitate ca ,cureaua ce antreneaza pompa sa fie slaba si chiar rola intinzatoare obosita.
    Nu poti verifica decat cu capacele distributiei de sus scoase si verificat si urmarit trasa curelei.
    Furtun ce pierde aer = posibil furtun intercooler spart-slabit...intercooler spart....admisie neetansa= limp mode si fum dupa masina.
    Nu ai spui dupa stergerea erorilor care a revenit?
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Noi 2016
  10. NIcholas_01 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 4b, motor 2.5tdi AKN, 2001
    Erorile revin imediat dupa stergerea lor. Revin toate 3. Cea de pe engine banuiesc ca le genereaza pe celelate doua si limp mode-ul inclusiv. Cureaua la mana pare sa fie foarte ferma. Fum nu scoate deloc. :( ma gandeam la intercooler. Dar nu stiu daca el ar putea genera o eroare pe injectie.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Numai spera la alte solutii, problema ta este la pompa de injectie.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  12. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Daca erorile revin...este clar ca electronica pompei este picata.
     
  13. NIcholas_01 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 4b, motor 2.5tdi AKN, 2001
    Am inteles. Ce recomandati? Refacuta pompa asta sau loteria dezmembrarilor? Pretul unei pompe la dezmembrari e undeva intre 250 si 300 de euro. De reparat cat poate fi oare?
     
  14. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Tot c-am atit te costa si repararea pompei tale asa ca alegerea este a ta.
    Loterie sau pompa reparata si garantie

    Enviado desde mi SM-G935F mediante Tapatalk
     
  15. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Treaba sta asa...poti alege o pompa sh si ramane de vazut cat tine, sau repararea alei tale(majoritatea repara doar electronica ) si vazut cat tine hidraulica.
    O pompa reparata corect se revizuieste si hidraulic si electronic.
    Deci alegerea este in totalitate a ta.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  17. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Destul de bun pretul. La pretul asta nu as mai sta pe ganduri. Repar-o si nu te risca la SH.
     
    NIcholas_01 apreciază asta.
  18. NIcholas_01 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 4b, motor 2.5tdi AKN, 2001




    Nu prea se aseaza pe descrierea defectelor de pe site-ul de mai sus, nu?
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ma omule...sti cate service-uri exista in Ro? Ai pus tester pe ea...ai spus eroarea....Ala este defectul, degeaba tot innozi si deznozi...pune mana si du masina la reparat.
     
    alexandru16 și koalamatache apreciază asta.
  20. koalamatache

    koalamatache 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2016
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi a4 b6 1.8T BFB 163HP 2004
    Salutare dhan, problema cu improvizatiile o gasim des la masinile de mana a doua. Posibil sa fie un stop-pompa cu buton aftermarket(taxi). I-ti recomand sa faci o vizita la un electrician sa elucidezi misterul, chiar daca pe moment ai rezolvat problema. Eu am instalata o alarma viper, si mi-a dat multe batai de cap din cauza instalarii anumitor conexiuni electrice improprii. Salutare si spor la condus
     

Distribuie pagina asta