1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. NIcholas_01 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 4b, motor 2.5tdi AKN, 2001
    Am scapat cu un filtru de motorina nou si refacut reglajul avansului la pompa de injectie. Acum erorile au disparut si masina merge ok. Multumesc frumos pentru sfaturi
     
    mare_hotz apreciază asta.
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ma bucur ca ai scapat ieftin, deci pina la urma tot intr-un service ai rezolvat si nu aici presupunand.
     
  3. NIcholas_01 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 C5 4b, motor 2.5tdi AKN, 2001
    Intr-un garaj cu un prieten. :) putina rabdare si lectura. Dar a scapat pompa de injectie, asta e cel mai important.
     
  4. gyorfi imre

    gyorfi imre 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 2.5 AKN 2000, 150cp
    buna ziua de curand am achizitonat un a6 motor2.5 afb dupa ce mi-am schimbat distributia si la vreo 500 km a inceput sa bata. am dus masina la mecanic cica axele cu came cateva culbutori picati. am achizitionat alt motor care a mers perfect era pe masina dupa demontare si remontare aseara ma suna mecanici sa bate motorul sa schimbat distributia si uleiul. va rog ajutati-ma
     
  5. gyorfi imre

    gyorfi imre 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 2.5 AKN 2000, 150cp
    Salut
    Am un A6 C6 motor 2.5 cod AKN functiona perfect pana cand s-a schimbat distributia si uleiul. A inceput sa bata tachetii. Precizez ca inainte nu a avut nici macar cel mai mic sipmtom de bataie. Ce poate fi ? Mutumesc anticipat
     
  6. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Schimba mecanicul ca sigur a facut ceva aiurea.
     
  7. gyorfi imre

    gyorfi imre 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 2.5 AKN 2000, 150cp
    Poate fi dristributia nepusa la punct sau a sarit un dinte ?

    Mecanicii dau din colt in colt si spun ca motorul e terminat. Motorul nu a batut inainte de a schimba distributia.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Dec 2016
  8. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Normal ca dau din colt in colt.Dupa ce si-au batut joc de motorul tau acum vor sa iti paseze mortul si sa scape cu fata curata.

    Enviado desde mi SM-G935F mediante Tapatalk
     
  9. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Daca masina a stat mai mult timp nepornita cu ocazia reparatiilor, iar tachetii aveau uzura, s-a scurs uleiul din ei (fiind hidraulici) si de aceea bat.
    Solutia e sa mergi cu ea pana se amorseaza la loc sau sa ii inlocuiesti ca sa nu mai faca asa.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Schimba mecanicul-mecanicii ca sigur au facut ceva aiurea.
    Punctul 1 ..nu exista facere de distributie la 2,5tdi fara a desface capacele chiulaselor pentru a pune calele
    Punctul 2 ...odata desfacute se vad clar uzurile sau tachetii culbutorii atacati.
    Punctul 3 ...cureaua se pune cu motorul calat pentru a putea fi tensionata in parametrii,odata pusa se da drumu la intinzator si se fac 2-5 ture de onoare dupa care se reverifica cu calele pozitia axelor.
    Una peste alta, orice distributie facuta cu markerul sau vopsea este un risc major pentru ansamblul chiulaselor.
    Asadar, imi pare rau ca ai dat peste cine nu trebuie.
     
  11. gyorfi imre

    gyorfi imre 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 2.5 AKN 2000, 150cp
    Mersi de raspunsuri. Intrebarea este ce e de facut acum ca am ramas si fara masina de sarbatori si mecanicii vor bani pe distributie. Eu nu le platesc nimic. Cum pot dovedi ca din cauza distributiei este problema. Intradevar se vad urme de marker pe pinioane.
    Daca se pune distributia la punct sunt sanse sa functioneze din nou masina asa cum a functionat ?
     
  12. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Sansele in cazul distrbutiei tale sunt destul de diverse.
    Poti avea culbutori sparti si atunci remediarea incepe sa coste, poti avea tacheti lezati care la fel costa.
    Eu personal nu iti pot da un diagnostic decat daca desfac si vad.
    La intrebarea cum pot dovedi? Este simplu. Masina intrata in service a mers nu? Iesita nu a mai mers...nu mai exista dubii ca au facut ceva aiurea. Vrei control specialitate,consulti reprezentanta ceri un control amanuntit,pui un avocat si ceri daune.
    Vrei mai "ciobaneste" nu le platesti nimic si platesti un specialist sau un cunoscator al acestor motoare si vezi ce mai este de facut.
     
  13. boteanu marian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Chitila
    Masina:
    Audi A8 D2 1995 AFB quattro tiptronic
    Salut,
    Astazi am schimbat termostatul care s-a dovedit ca era intredeschis. Problema fiind ca mecanicul care m-a ajutat a demontat cureaua de distributie fara sa ii dea semne. Am ambele curele demontate de distributie. Cum procedez ? Am cautat pe internet toata seara semnele distributiei si nu am gasit nimic
    Va rog ajutati-ma ca stau cu ea desfacuta si mecanicul ala nu are nimic in cap decat a desfacut..
    Nu stiu daca am postat unde trebuie dar pe club nu am gasit nimic postat despre semnele distributiei.:cold::banghead:
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Salut si la multi ani. Nu vei putea pune distributia la punct fara calele speciale....ca sa pui calele daca ai motorul in pozitie proasta in sensu ca nu e invartit la punct v-a trebui sa iei axele cu came in sus pentru a debloca supapele.
    E o treaba mai complexa din pacate si daca mecanicu tau a gresit demontand....v-a fi cu atat mai greu sa repuna treaba pe picioare.
    Se caleaza vibrochenul deasupra surubului de golire baie la vreo 15 cm se mai afla un dop...acolo intra cala vibrochenului si numai in pozitia piston 1 si 5 sus....alte doua cale intra pe capatul axelor inspre parbriz ...si inca o cala pe pompa de injectie....deci sunt 4 cale.
    Daca motorul tau nu este adus in pozitia piston 1 sus ....aveti foarte mult de munca din pacate.
    P.S. era mult mai simplu daca mecanicul tau doar slabea intinzatorul distributiei si lasa cureaua libera, aveati suficient loc pentru cele 2 suruburi de 10 sa le desfaceri si sa scoateti termostatul.
    De acum incolo eu cred ca numai un specialist te mai poate scoate la liman, pentru ca si-a complicat existenta si si-o v-a complica din nou daca v-a incerca sa aduca motorul in punct.
     
    Ultima editare: 31 Dec 2016
  15. boteanu marian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Chitila
    Masina:
    Audi A8 D2 1995 AFB quattro tiptronic
    La multi ani si tie. Nu sunt un specialist dar l-am facut singur. Am invartit de arbore pana am simtit ca este in punctul maxim si am pus cureaua, totul sau nimic. Am pus contactul am asteptat martorii sa se stinga si apoi a pornit. :) chiar mult mai bine ca inainte. Pot spune ca a fost o minune de Anul nou :beerchug:

    P.S.:
    Am doar 21 de ani, luati-ma usor..:blownose:
     
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ma bucur de succesul tau si chiar speram sa ii dai de cap, desi succesul tau se incadra in 1% se pare ca ai reusit.
     
    boteanu marian apreciază asta.
  17. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Vad ca nu mi s-a postat intrebarea.
    Intrebam care furtun zici ca nu are presiune la intoarcerea in vas? Cel subtire cumva? Rolul celui subtire este doar sa elibereze excesul de presiune facuta pe circuitul radiatorului. Poate sa nu vina nimic pe el, poate sa vina putin sau poate venii mai mult, depinde de ceva factori.Legat de caldura din masina,posibil sa ai usor infundat radiatorul de caldura de sub bord.
    Poti face asa, langa baterie sunt intrarile in el,le desfaci,cuplezi un furtun de apa si o palnie, torni otet diluat cu apa fierbinte, il lasi o juma de ora sa inmoaie acolo ,apoi pe acelasi furtun facu cateva clatiri cu apa curata. Recuplezi circuitul si urmaresti ce se intampla cu caldura
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Scrieti si voi in topic dedicat caloriferului de caldura sau instalatiei de racire nu aici pentru ca facem / faceti o varza din topic. Multumesc.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  19. Alexandru21

    Alexandru21 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2014
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 Avant,2.5 TDI AKN
    Salutare si la multi ani ! Pot sa spun ca am inceput anul foarte prost, in fine . Batranica din dotare e suspecta de culbutori si axe cu came uzate.
    Incep o scurta descriere: Seara am lasat masina in parcare ,totul functiona normal.A doua zi dimineata pornesc la -16 grade la a doua cheie . Dau sa plec , constat ca a ramas fara putere, abia urca in 30 kmh la vale, numai zic de deal. Nu se tura mai mult de 3200 de ture nici cu mufa pusa la debitmetru nici fara. Merg la mecanic , constata ca nu functioneaza debitmetrul si avansul la pompa de injectie e mic. Au reglat avansul , debitmetru nou , am luat in probe. Ceva mai bine, dar tot departe de cum tragea. In botosani nu am putut face mai multe asa ca m.am dus in Suceava. Acolo mi.au facut probe din nou cu debitmetru pe original , verificate turbo , egr , facut probe cu diferite reglari de avans la pompa de injectie etc . In final ,excluzand toate cele mentionate , mi.au zis ca buba e din culbutorii de pe admisie care nu mai actioneaza supapele cum trebuie si la randul lor axele cu came. Cand am auzit , sa pic jos . Reparatia costa in jur de 1500 de euro , si cum masinile astea nu mai au pret , nu stiu daca merita investitia . Voi ce credeti? se duc axele cu came asa peste noapte? Motorul se aude normal , nu consuma ulei ,i.am dat tot timpul uleiul cel mai bun ,motorina de cea mai buna calitate ...acuma mie si ciuda....ca nu mi.am batut joc de masina asta , si parca nu as crede ca se poate strica asa . Mersi!
     
  20. gyorfi imre

    gyorfi imre 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 2.5 AKN 2000, 150cp
    Salut si La multi ani,
    Dupa vreo trei luni de stat in service masina mea a reinviat din nou cu ajutorul colegului mare_hotz caruia ii multumesc tare mult inca odata.
     
    mare_hotz apreciază asta.

Distribuie pagina asta