1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Salut...nu costa nici un 1500€....si daca vrei te ajut, costurile variind intre 2000-4200ron.
    Si este foarte simplu sa verifici daca se adevereste cele spuse de mecanic, capacele de la culbutori scoase si inspectat daca este deranj in chiulase
     
  2. Alexandru21

    Alexandru21 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2014
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 Avant,2.5 TDI AKN
    Am consultat alt mecanic, care mi.a zis aceleași lucruri. Acuma când o sa am timp, merg sa verificam chiulasele. Pe partea dreapta la motor într-adevăr se aude o bătaie gen 'tac tac tac'. Iar pompa de injecție nu îmi tine avansul în parametri. Am găsit motor din 2004 cu 300 de euro. Ma gândeam sa ii iau axele sau sa îl pun cu totul dacă e posibil. O sa vad pe parcurs.
     
  3. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Nu poti sa pui numai axele.Trebuie schimbat tot ce e in chiuloase,includiv chiuloasele daca nu ma insel, fiindca sunt diferente majore.Informeaza-te bine inainte de a face cheltuieli de care sa iti para rau.

    Enviado desde mi SM-G935F mediante Tapatalk
     
    mare_hotz apreciază asta.
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Daca este Bau,Bdg,Bdh,Bcz ...ansamblul chiulaselor este diferit cu totul fata de ce ai tu...ori transferi chiulasele cu totul....ori repari motorul tau
     
  5. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Si un lucru foarte important sa iei suruburile de chiuloase pentru codul motor de pe care provin chiuloasele.

    De exemplu daca tu ai AKN si pui chiuloase de BAU si pui surubrile de AKN o sa iti dea axa in el.

    Suruburile pentru chiuloasele cu tacheti cu role sunt mai scurte.

    Si inca o chestie înainte sa pui chiuloasele sa sufli bine gaurile unde intra suruburile in bloc ca sa nu iti cauti si bloc.
     
    mare_hotz și cata181 apreciază asta.
  6. Alexandru21

    Alexandru21 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2014
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 Avant,2.5 TDI AKN
    Am dat jos capacele de la culbutori. Verdict: Axele arata normal sau cel mult semnele minore de uzura care exista nu pot influenta atat de mult lipsa de putere peste noapte a motorului. Pastilele erau si ele toate la locul lor. Ma asteptam sa fie ok axele , avand in vedere ca am avut grija de motor. Mecanicul tinde sa incline spre pompa , argumentele fiind debitul prea mare de motorina pe injectoare, iar un injector nu il citeste Vcds-ul.De asemenea saptmana trecuta mi.a reglat avansul mecanic la pompa ,iar acum la gasit din nou prea mic.Voi ce credeti?
     
  7. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Adica mecanicul vede doar 5 injectoare? (Daca da e cazul sa schimbi mecanicul).
    Avansul cum a fost reglat? La rece ,la cald, mecanic sau din laptop(ca asa mai mint unii mecanici).
    Unde e poza cu avansul si poza cu corectiile injectoarelor?
    Cum porneste la rece si cum la cald?
     
  8. ClaudiuHerrcules 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2017
    Locație:
    Drobeta turnu severin
    Masina:
    Audi a6, v6 4bc5, 1998
    Salut am si eu o problema destul de colosala,zic eu !!! Au un audi a6 2.5tdi quattro akn din 98 ...masina porneste impecabil la rece si un pic mai greu la cald, toarce frumos nu scoate fum . Dar in schimb nu imi trage e o vaca lesinata ,nu am forta aproape deloc si nu ii pot da mai mult de 130km/h hai 140 din inertie ...deci doar atata poate cu pedala la podea Şi mai grav imi mananca ca o vaca 20-24%. Am putin avansul mai mare peste rosu.Am dat bani la toti asa zisii testeriştii numa 50 50 50 ca la lautari si nimic
    Unu zice ca e debitmetru
    Altu zice ca e pompa de injectie
    Altu zice ca e termostatul
    Bine inteles ca am verificat MAF-ul si cu mufa scoasa si la-am si inlocuit de la alt baiat si nimic
    Am fost si la mecanic pe pompe de injectie si niiimic
    Termostatul la-am cumpatrat si cand ma-am dus la mecanic ca sa il schimbe mi-a zis ca nu are nici o treaba termostatul cu puterea cu forta masini.
    Nu stiu ce sa mai fac zici ca merg cu dacia. Tin sa precizez ca vacuum-urile sunt bune ,turbo e bun, egr bun .
    CE SA FIE !!! VA ROG FRUMOS PT SFATURI 20170201_101802.jpg 20170201_101802.jpg
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si ce te-a oprit sa faci un log in mers sa vezi cum lucreaza debitmetrul, injectoarele, EGR, turbo, etc. ?
     
  10. ClaudiuHerrcules 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2017
    Locație:
    Drobeta turnu severin
    Masina:
    Audi a6, v6 4bc5, 1998
    Habar nu am cum sa il fac !! Am facut un video cu toti parametri cititi la relanti si inclusiv avansul la pompa dar nu am putut sa il atasez, este mai mare de 10 Mb
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  12. ClaudiuHerrcules 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2017
    Locație:
    Drobeta turnu severin
    Masina:
    Audi a6, v6 4bc5, 1998
    Merci frumos, o sa incerc
     
  13. gyorfi imre

    gyorfi imre 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 2.5 AKN 2000, 150cp
    Mai mult ca sigur, daca ti-a crescut consumul este ori pompa de injectie ori injectoarele cu problema/probleme.
     
  14. Alexandru21

    Alexandru21 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2014
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 Avant,2.5 TDI AKN
    Aceeași problema o am și eu ..... Ma gândeam ca a postat cineva în numele meu :))). Am consumat vreo 3 rezervoare, sa cer părerea și la unu și la altu, toți îmi spun ca e pompa de injectie, dat fiind faptul ca am valori mari pe toate injectoarele și nu îmi tine avansul + consum de 14 la suta pe oraș și 10 pe exterior . Am o luna de zile de când caut pompa de injecție pe 106 c și nu găsesc. La fel ca tine am verificat absolut tot...
    Senzori presiune turbo , debitmetru, injector cu fir, axe cu came, turbo, egr, electrovalve bla bla. Succes
     
  15. gyorfi imre

    gyorfi imre 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 2.5 AKN 2000, 150cp
    Pompa de injectie gasesti dar e foarte greu sa gasesti aceasi terminatie la pompa de injectie. Ele sunt la fel ca pompe de injectie dar electronica difera.
     
  16. ClaudiuHerrcules 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2017
    Locație:
    Drobeta turnu severin
    Masina:
    Audi a6, v6 4bc5, 1998
    Nu ma-si vaita daca ar consuma 20-23% ...macar daca ar tragr de rupe asfaltul.Dar eu nici frota nu am si nici viteza pai nu imi trece de 130-140km/h neam cu pedala la podea
     
  17. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Daca nu faci un log in mers ca sa poti vedea toti parametrii asa cum ti-a spus audi66 mai sus,degeaba te plingi.
    Ramii cu plinsul,noi de aici cu mai mult nu te putem ajuta
     
  18. ClaudiuHerrcules 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2017
    Locație:
    Drobeta turnu severin
    Masina:
    Audi a6, v6 4bc5, 1998
    Intrebare !!! Cum ar trebuii ca sa lucreze acctuatorul de la turbo??? La mine isi face cursa de jos pana sus cand o pornesc si ramane sus la relanti ,cand o accelerez pe la 4000 actuatorul se balbaie pana intrun 1cm...Ar trebui ca sa isi faca cursa pana jos cand e in turatie ????
     
  19. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Da,asa ar trebui.
    Dupa ceea ce spui cred caai aceasi defectiune care am patit-o eu.Sa rupt membrana actuatorului si de aici pierderea ta de putere.
    Schimba-l ca nu e mare lucru.
     
  20. ClaudiuHerrcules 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2017
    Locație:
    Drobeta turnu severin
    Masina:
    Audi a6, v6 4bc5, 1998
    Posibil sa fie electro valva n75???
     

Distribuie pagina asta