1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Precizez ...sambata trecuta am verificat vacuumurile plus actuator , totul ok, actuatorul lucreaza usor(cca3 cm sa zic asa cand trag aer din el) iar pe capatul furtunului conectat la n72 se simte vacuum cand tin degetu(acum nu stiu cat de tare trebuie sa se simta)...de egr nu pot spune nimic doar cand o sa il dau jos in romania...iar ca si regim de functionare al masinii vede zilnic autobahn si 140-180kmph ...totul a fost ok de 11000km de cand o am. Motorina folosesc numai aditivata. Iar cand am scos mufa de la debitmetru surpriza trage.
     
  2. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Daca trage cu mufa scoasa, pune alt debitmetru. Cica asa se manifeste cand e dus debitmetru, trage ca nebuna fara si deloc cu.
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Exact, fara debitmetru trage bine cu fum in urma si undeva pe la 130 se plafoneaza un pic in sensul ca, creste mai greu in ture, dar creste. Cu debitmetrul la 120 imi luam limp si la revedere plus ca nu imi tragea deloc daca o fortam un pic muci era. Luni vine debimetrul il montez, sterg eroarea si o scot pe autobahn.
    Oricum in Romania cand ajung dau toata distributia jos plus turbo si EGR, o curat eventual repar ce e de reparat si gaz mai departe.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Dec 2014
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    uraaaa.....schimbat debitmetru si masina si-a revenit la fel cum era inainte. Love My Audi:)
     
  5. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ahhh...1700km m-a chinuit in sensul ca imi luam limp dupa limp si nu aveam ce face a trebuit sa ma chinui asa pina in ro.
    A doua zi am pus testeru pe ea si surpriza turbina moarta, actuatoru lucra usor in sensu ca trageam aer prin el si lucra, admisia era etansa, eram hotarat sa ma pun pe desfacut tot, cand imi da prin cap sa sa scot supapa de sens de la vacuum si hop am descoperit ca nu mai ținea.
    Rezolvare alta noua, am montat-o si imediat am plecat in probe, problemele au dispărut am testat cu vag-com totul foarte ok si in parametrii, deci concluzie : inainte de orice operatiune luato circuitul de vacuum la verificat, o piesa de 6lei mi-a mancat 16ore de nervi .
     
  6. nixdorf 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2014
    Locație:
    Nürnberg
    Masina:
    A6 2.5 TDI
    Servus ,
    mi.am luat de ceva vreme mai exact 1 luna un Audi A6 tdi v6 150 PS..cred ca codul dupa cate am citit aici e AKN.Audi ii avant .is f multumit de ea..insa am catea întrebări legate de motoru asta,si ar fi :

    1.cand e rece afara -2C am văzut ca , când o pornesc scoate fum albăstrui, dar porneste la prima cheie fără probleme
    2.cat timp motoru e rece si tre sa o accelerez un pic mai rpd scoate fum negru in spate ..cand e cald motoru nu mai scoate ..asa am observat
    3.nu prea are putere motoru, im treptele 1.2.3 in orice caz un Ford fiesta benzinar ma face lejer :))..
    4.temperatura dp bord la motor nu creste peste 60 grade.caldura am in masina..e climateonic

    Nu ma pricep la motoare sa zicem ..deloc...pana acuma am avut numa benzinare ..e primu diesel ...si cum ziceam e cam puturoasă..precizez ca are 203458 km distributia trebuie făcută peste 20.000 ,TÜV si AU la trecut fără probleme ..pana in aprilie 2016 ..

    Deci încă o data is praf in motoare..deci puteri rade :))
    Nus probleme urgente pt mine alea însă sa nu fie ceva grav

    Multumesc
     
  7. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    posibil injector sau injectoare, posibil egr infundat,mai repede merg pe egr infundat, ca si testare,astupa cu o tabla intrarea in admisie si vezi daca apare vreo schimbare(fum-putere)
    Legat de puterea in treptele 1,2,3 dai cu fum dupa tine? se plafoneaza aproape de 3000 ture, iti sare de 120kmph?descrie mai multe simptome si bineinteles gaseste pe cineva sa iti faca un log in mers si arata-ne ce a iesit, posibile multe cauze...furtune vacuum crapate sau incorect puse, supapa de sens de la vacuum defecta,valva n75 defecta,geometria turbinei blocata,filtru motorina infundat, debitmetru defect, log-ul in mers te va lamurii
    Te asteptam cu mai multe detalii
    Legat de faptul ca nu iti creste temperatura apei 99% termostatul este blocat in pozitita deschis,inlocuirea este destul de nasoala avand inved ca se demonteaza toata fata masinii plus cureaua de distributie,daca ajungi la pasul asta recomand inlocuirea kitului de distributie plus cureaua de accesorii si amortizorul de vibratii, pompa de apa si termostatul ,adica odata desfacut inlocuieste majoritatea consumabilelor ,verifica semeringurile de la vibrochen( eu am o mica scapare de ulei pe acolo,dar nu ma grabesc avand in vedere ca urmeaza sa fac foarte putinii km pina cand o sa intre complet in service).
    Legat de respectivul 2,5 tdi cu mici lacune este un motor reusit cu consum moderat si intretinut la timp sau mai devreme de timp,te va multumi indeajuns sa fi fii mandru de A6-pe tau
     
    Ultima editare: 31 Dec 2014
  8. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Inca o problema rezolvata, de 3 zile gaseam pata de antigel sub masina iar din vas lipseau 200-300ml mereu.
    La o prima cautare am vazut de sus ud partea de sus a ambreiajului undeva in dreptul furtunelor de duc la caloriferul de clima.
    Astazi am desfacut cat am putut pe sus am bagat mana si cand am strans de tur...surpriza...tot furtunul s-a udat.
    Am muncit un pic sa il dau jos si am gasit 7 intepaturi in el(probabil oboseala materialului) am improvizat dintr-un furtun radiator de dacie l-am lasat mau lung sa nu faca cute, iar acum merge pierdere nu mai vad, oricum o sa mai verific zilele astea
     
  9. nixdorf 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2014
    Locație:
    Nürnberg
    Masina:
    A6 2.5 TDI
    Nu cred ca are probleme, masina trage bine nu scoate fum când o calc ci doar când e motoru rece si o calc mai repede. In rest apoi merge brici. Poate nu sunt eu obijnuit cu motoarele diesel ?
    Termostatul o să-l schimb în varapentru ca in vară va trebui sa fac distributia. De consumat nu stiu exact cat ia, in oras îmi arata 8,2 pana s-a dus de tot dispayul de pe bord. Pe autobahn merg de obicei cu 160, deci iar nu stiu cat consuma. :) Alte probleme nu stiu sa aibă. Daca e cineva din zona Nürnberg ne putem întâlni si vorbi mai multe pe lângă masini.
     
    Alexeu apreciază asta.
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    eu sunt exact in Nurnberg,daca doresti de putem intalni,putem face o comparatie,iti pot recomanda ceva mecanici buni etc,cand doresti lasa-mi un privat
    Intradevar cand e rece e o idee mai puturoasa pina la 2000-2200ture, daca pun piciorul pe ea iti spun sigur daca a sau nu de ce sa te sperii,stai linistit in privinta consumului nu te sperie si eu o alerg zilnic 160-180,cum am chef si spatiu de manevra.
    Legat de display altu din dezmembrari si al meu dispare de ex daca bag un drum de Romania mai bine de jumate nu mai afiseaza pina se raceste.
    P.S. Am tot un akn ,avant din 2001 pachet s-line,doar ca eu l-am luat cu 211000km verificati pe cartea service si pe tester,iar acum am sarit la 254000, mari probleme nu mi-a creat ...o supapa de sens la vacuum ,un debitmetru nou,frane fata-spate si ambii rulmenti spate care au cazut dupa un drum de Ro, toti mecanicii pe la care am fost au spus ca motorul se aude intr-un mare fel ,iar pe tester a scos valori excelente pentru varsta si km ei, bine eu am pus mana pe ea de la proprietar , iar omul era fan audi declarat,masina a fost una din preferatele lui si o dadea pentru in ca 2012 si-a luat noul a6 iar asta ajunsese sa se prafuiasca prin garaj.
     
    Ultima editare: 9 Ian 2015
  11. nixdorf 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2014
    Locație:
    Nürnberg
    Masina:
    A6 2.5 TDI
    Pt mine si 8.2 e f putin...am avut numa benzina cu 13 mixt si nu era mult deloc...dar când vad acu 8,2 e parca dp alta planeta :))ireal :))..masina o avut un singur propietar si service-ul făcut la zi in Herzogenaurach..nu stiu ce editie e..ca nu ma pricep are dotari..aia am obs la ea :)) si la fel ca si la tine..omu o dat.o ca a luat A6 nou
     
  12. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    stai linistit,o sa ne intalnim si o sa avem ce impartasii, ce sa zic daca ai pus mana pe ea de la proprietar neamt mai mult ca sigur ai o piesa de invidiat la varsta ei.
    O sa mai pice una alta in functie de km pe care ii bagi si regimul de functionare,piesele sunt accesibile, service-urile aici mai putin accesibile, dar una peste alta la un drum de Ro o mai gadili cate un pic, oricum eu am in cap multe,una din ele o sa fiie inlocuirea aripilor(una rugina si alta pocnita de sotia proprietarului cu ani in urma) vopsirea lor si patial usa dreapta spate sub bandou(reparata dupa ce am gasit-o infundata un pic in parcare(faptasul neprins), jenti pe 17 odata cu trecerea la cauciuri de vara ,posibil un polish(desi arata 95% bine vopseaua) un navi de prin dezmembrari din ro si bineinteles distributia,termostatu si toate consumabilele din zona dar asta undeva in apropiere de Pasti, posibil o suspensie mai rigida :D mai intru cu 140-160 spre Nurnberg dinspre Munchen si ma tin un pic in volan :) cand e mai grea ,altceva nu iti mai zic, suna-ma zilele astea cand esti liber si iesim la o taina, ca tot sunt 10-14grade afara:)
     
  13. Cl Audi U a6 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2015
    Locație:
    drobeta turnu severin
    Masina:
    audi, 2.5 cmc, 1998
    Salut frați posesori de audi! Am un audi a6 2.5tdi v6 quattro 1998 cu următoarele probleme: in primul rand îmi consumă enorm de mult , de exemplu acum iarna 15 ianuarie îmi consuma 25-27% si asta nu însemnând ca ma i-au după ce îmi indică computer-ul de bord ci îmi bate calculul făcut în bani cu ce îmi indica computer-ul de exemplu fac 35 40 de km cu 60 de lei pe oraș .Sunt constient ca iarna consumă mult ... In mod normal ar trebui ca sa îmi ia 10,5 11% hai să zicem că e iarnă și să ia 12 13% in cel mai rău caz 14 15% dar mie îmi consumă enorm de mult parca as trage vagoane după mine .schimb treptele intre 2500-3000rot/Min .Țin să precizez ca am pornirea "perfectă" dimineața la -10 grade îmi pornește la sfert de chieie stau 5 minute ca sa se încălzească si îmi ajunge le relanti de 950rot/min si nu tremură și de aici vine a doua problema ,măi fraților nu îmi trage aproape deloc zici ca e leșinată de viață nu pot să am curajul ca să mă bag in nici o depășire.am pus-o pe tester si turbo îmi merge impecabil ...am si verificat cu mana axul turbinei si nu are gram de joc, am verificat geometria variabila mișcând de culcușul care dirijează geometria si se mișcă ușor. Am ***ățat galeriile de admisie de pe care am scos ceva calamina ,am ***ățat și egr-ul .Am demufat si debitmetru de aer și trage tot la fel . Ajutați-mă și pe mine vă rog in cel mai umil mod , sunt extrem de disperat în sensul ca nu am nici un chef financiar ca sa ma apuc ca sa schimb 20000 de piese si sa nu rezolv nimic pt că am citit pe zeci de site-uri ca multi au schimbat la piese atât electrice cât si mecanice până au făcut gaură în buzunare . mulțumesc frumos anticipat fiecărui membru care vine cu orice idee in ajutorul meu și promit ca o sa revin ce o să rezolv după fiecare sfat cu tot respectul
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    hmmmm.....din ce descrii tu aici pare nasoala,adica parerea mea personala primul lucru fa o scanare cu vag-com,masoara inclusiv valorile turbo si injectoarele, daca ies bine verifica furtunele de vacuum toate inclusiv valva de sens(spun asta pentru ca eu am avut probleme cu ea si am mers 1700km cu 100cp nu cu 150cp), daca nu iti apare nimic suspect acolo du-te la mecanic,pregatit spiritual si sufleteste si desfa capacele de la chiulasa,suspectez camele si bineinteles tachetii hidraulici blocati, nu vreau sa te sperii dar suna a axe cazute.
    Tine-ne la curent si nu uita pune vag-com pe ea, bineinteles in mers
    Asteptam valorile si erorile gasite.
     
  15. Cl Audi U a6 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2015
    Locație:
    drobeta turnu severin
    Masina:
    audi, 2.5 cmc, 1998
    Mare hotz nu cred ca as avea probleme cu axele tacheții sau alt ceva pe acolo . motorul îmi merge rotund, fara tocănit ,fara scârțiit, nu tremura și-și menține relantiul normal fara ca sa oscileze nici macar un gram acul de la turometru .am pus-o pe 2 testere unul din ei mi-a zis ca să schimb debitmetru , altul mi-a zis ca să schimb filtru aer ,filtru motorina si filtru polen. Treaba care e ca uitasem ca să precizez cea ce ma face sa cred ca nu e nici una din cea ce zic cei doi mecanici ,e că mie îmi trage de exemplu in 20 de dimineți de plecare cu ea doar o dată sau de două ori îmi trage și nici macar atunci nu trage la puterea ei maxima .În orice caz o sa schimb toate filtrele și o să verific toate vacuumurile și o să îi mai fac inca un test si ala o să-l fac în mers și o să revin cu rezultate. Și încă ceva nu îmi scoate fum mult sau de vreo culoare anume ...scoate fum normal ca orice tdi dar în schimb cam miroase a motorina e un pic înțepător la nas
     
    Ultima editare: 18 Ian 2015
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    bun sa te lamurrsc,cand pica debitmetru pica s punct nu mai exista tras,dupa ce pica de 120kmph maxim pe drept nu sari nici batut,daca scoti mufa lui apare o imbunatatire vizibila plus fum ca la locomotiva cand esti in forta,nu dau vina peel pentru ca tu spui ca sarit consumul rau de tot,eu am mers fara debitmetru 3 sapt crestere de consum a fost 1,5 litri peste maxim masina tragea ceva mai bine si bineinteles imi era rusine sa plec dupa loc la semafor ca il topeam pe ala di spatele meu,dupa schimbarea lui 3 zile mai tarziu pun masina pe tester si bomba turbina moarta ,am plecat asa cu ea in Romania(nu aveam timp si varianta pe 22dec sa o repar in Germania,nu iti spu de 120 nu am sarit decat de doua ori si aia era la vale,plus ca consumu era scazut cu un litru fata de media mea.
    In romania am desfacut vacuumurile(turbo nu avea joc,actuator lucra usor tija la actionarea ei manuala)si ce crezi ca gasesc,supapa de vacuum moarta,am schimbat-o si imediat masina a rupt asfaltul sub ea.
    Deci incaodata,consumu tau exagerat apare in majoritatea cazurilor cand se blocheaza tachetii hidraulici,sau injectoarele,eu zic asa,testeaza cu vag si citeste toate valorile mai ales presiune turbo si injectoare
     
  17. Cl Audi U a6 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2015
    Locație:
    drobeta turnu severin
    Masina:
    audi, 2.5 cmc, 1998
    Frate nu stiu cine ar trebuii ca sa citească valorile de pe tester eu sau neandartalii ăia de mecanici care habar nu au ce le indica testerul.
    Referitor la consum eu tind sa cred ca ar fi sonda Lambda din tot ce am citit eu pe toate site-urile.
    In legătură cu faptul ca nu îmi trage s-ar putea sa aibă legătură cu vacuumurile, supapa de sens, N18, N75 sau chiar pompa tandem. Sa schimb filtrele si cam asta as avea de verificat,
    undeva prin zona asta ar trebuii ca sa dau de buba sunt sigur 90%. Urează-mi bafta :)
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Ian 2015
  18. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    Prima data ar trebui sa faci un log in mers cu vag-com pe canalele 03 , 10 si 11, si atunci vedem exact cum lucreza turbo, egr, debitmetru.
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Eu iti tin pumnii si sper sa scapi cat mai rapid si ieftin, logic desteptul cu testerul ar trebui sa iti spuna ce spun valorile, practic printeaza log-ul si pune-l aici si ii dam noi de cap.
    Cum spuneam nu dispera, ia-o incet cu fiecare in parte, te ajutam cu scheme de la vacumuri cand le desfaci te ajutam cu sfaturi. Incearca sa gasesti la tine in oras sau in apropiere un forumist de pe aici care are habar sa iti dea o mana de ajutor si o vei rezolva.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Ian 2015
  20. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    daca diferenta dintre akn de 150 de cp si akn de 179cp este softul?cum pot face sau ce trebuie sa schimb sa beneficiez de 179cp si nu 150?
     

Distribuie pagina asta